معرکه گیری استخوان های پوسیده 17 کشته شده جنگ در سنندج برگزار شد

معرکه گیری استخوان های پوسیده 17  کشته شده جنگ  در سنندج برگزار شد 10 شهریور -94
چه زمانی جنگ خانمانسوز 8 ساله ی موهبت الهی شروع شد و مدت طول کشید؟ آتش بس باچاشنی به کام کشی جام زهر شکست در جنگ چه موقع انجام شد؟ چند سال از آن زمان تا حال می گذرد؟ سئوال است اسنخوان های پوسیده ازکجا گرده آوری یا بازتولید می شوند تاهمچنان با سیاست  معرکه گیری و مرده چرخانی فضای جنگ موهبت الهی درکشور سنگینی کند چون پاسداران جنگ افروز با این ترفند اهداف خاص سیاسی و هسته ای را دنبال می کنند .
سنندج- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: پیکر پاک و مطهر 17شهید گمنام که به تازگی در شمال عراق تفحص شده و وارد کشورمان شدند دیروز برروی دستان مردم غیور و شهید پرور سنندج تشییع شدند.
این مراسم معنوی از مقابل مسجد جامع سنندج در خیابان امام (ره) آغاز شد و مردم همیشه در صحنه و با بصیرت سنندج، پیکر مطهر 17کبوتر عاشق را بر روی دستان خود تا میدان انقلاب این شهر بدرقه کردند.
در این آیین معنوی که نماینده ولی فقیه، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسوولان و کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی و جمع زیادی از اقشار مختلف مردم حضورداشتند امام جمعه موقت شهرستان سنندج در این مراسم اظهارداشت: شهدا مطابق با قرآن و احادیث رسول زنده هستند و هیچوقت نمی‌میرند.
ماموستا امین راستی با اشاره به اینکه شهدا به خاطر شریعت محمد(ص) جان پاک خود را در طبق اخلاص نهادند، افزود: امنیت و آسایش امروز ما امنیت منحصر به فردی است که به برکت خون شهدا به ارمغان آمده است.
وی یادآور شد: جمعیتی که امروز در تشییع پیکر پاک شهیدان به خون غلتیده حضور یافته‌اند پیامی به تمام استکبار جهانی دارند و آن این است که به جز دین محمد(ص) و اسلام ناب محمدی هیچ آیین دیگری قبول نخواهند کرد.
مراسم تشییع پیکر 17 شهید گمنام دیروز از جلوی درب مسجد جامع سنندج تا میدان انقلاب در میان آحاد مردم این شهرستان تشییع شد و بعد مهمان مردم دهگلان، قروه، سریش‌آباد و بیجار خواهند بود.
گزارش خبرنگارما حاکیست کاروان شهدای گمنام صبح یکشنبه همین هفته از طریق مرز رسمی باشماق مریوان وارد کشورمان شد و سپس مورد استقبال گرم مردم شهرستان‌های مریوان، سقز و دیواندره قرار گرفت و امروز کبوتران عاشق مهمان مردم سنندج هستند.
کاروان شهدای گمنام پس از تشییع در سنندج در شهرهای، دهگلان، قروه، سریش آباد و بیجار مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند و پس از آن به تهران منتقل می‌شوند.
این شهدای گرانقدر در عملیات‌های والفجر4، والفجر9، والفجر10 و نصر 7 به شهادت رسیده‌اند و پیکر پاک آنها در مناطق عملیاتی پنجوین، دربندی خان، چوارتا، بلفت و کرکوک کشف شده است.
مردم کردستان در دوران دفاع مقدس پنج هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.