گزیده خبرهای 3 مهر -94

گزیده خبرهای 3 مهر -94
رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به منظور شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد عدن را به مقصد نیویورک ترک کرد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن شهر عدن را به مقصد نیویورک ترک کرد.بر اساس این گزارش، وی به منظور مشارکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می رود.از سوی دیگر، «احمد داود اغلو» نخست وزیر ترکیه نیز بامداد امروز به منظور شرکت در این اجلاس وارد نیویورک شد.هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۵ سپتامبر (بیست و چهارم شهریور) کار خود را آغاز کرده و قرار است سران کشورهای مختلف جهان در آن به ایراد سخنرانی بپردازند.
وزرای خارجه سه کشور اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محور سوریه در پاریس دیدار کردند.به گزارش تسنیم، فرانک والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان،لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاریس درباره سوریه با هم دیدار کردند.اشتاینمایر پس از این دیدار گفت: اکنون پس از تقریبا چهار سال جنگ داخلی، بیش از 250 هزار کشته، 12هزار نفر از افرادی که خانه های خود را از دست داده اند بسیار ضروری است که ما راهبردی مشترک در جامعه بین المللی برای متوقف کردن تلفات و آوارگی افراد در سوریه و منطقه اتخاذ کنیم.وی افزود:به نظرم ما باید راهی را پیدا کنیم که بتواند بین مواضع و منافع مختلف بازیگران مختلف در منطقه ارتباط برقرار کند.من امیدوارم که آلمان، فرانسه، انگلیس و فدریکا موگرینی مسئول سیاست گذاری خارجی اتحادیه اروپا بتوانند در این موضوع مشارکت کنند. ما روزهای کمی تا آغاز مجمع عمومی سازمان ملل پیش رو داریم.در آنجا بازیگران مهم قدرت منطقه حضور خواهند داشت و در اینجا در پاریس امروز عصر موضع مشترک اروپایی خود را آماده می کنیم.
هاموندهم گفت: ما در این باره شفاف بوده ایم که معتقدیم که اسد نمی تواند بخشی از آینده سوریه باشد.ما کاملا آماده شده ایم که دادن نقشی به وی را در دوران انتقالی بررسی کنیم تا مادامی که این موضوع شفاف شود که در پایان این پروسه او برود و اجازه بدهد که سوریه جدید ساخته شود.وی افزود:اجازه بدهید که مراتب تسلیت خود را به آنهایی که از این حادثه تاسف بار در عربستان سعودی و درمراسم حج آسیب دیده اند، اعلام کنم. یک فاجعه واقعی است و ما مراتب همدردی خود را به مردم عربستان سعودی و میلیونها نفری که در مراسم حج بودند و با این حادثه و عواقب ناشی از آن روبرو شدند اعلام می کنیم.
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان امرز اعلام کرد مصاحبه کریستین امانپور با حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز دوشنبه ساعت نوزده به وقت لندن ( ساعت بیست و دو سی دقیقه به وقت تهران) پخش خواهد شد.به گزارش ایسنا این شبکه افزوده است: در این مصاحبه درباره توافقنامه تاریخی هسته‌ای با ایران صحبت خواهد شد. همچنین درباره مسائل جهانی که ایران با آن روبرو است، با رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگو خواهد شد. از جمله نظر رئیس‌جمهور ایران درباره جنگ در سوریه پرسیده خواهد شد.
حمله روز گذشته دو فرد مسلح ناشناس به دو مقر پلیس عربستان در استان الشملی منجر به کشته شدن سه تن از جمله یک پلیس شد.به گزارش خبرگزاری عربستان (واس ) دو فرد مسلح نقابدار روز گذشته با شلیک گلوله به دو مقر امنیتی پلیس در استان الشملی که در امتداد شمال عربستان تا شمال غربی ریاض پایتخت واقع شده است سه تن از جمله یک پلیس را کشتند.بر اساس این گزارش دو شخص مسلح نقابدارروز گذشته با شلیک گلوله به پاسگاه پلیس عمائر بن صنعا وابسته به پلیس استان الشملی دو غیر نظامی را که در حال عبور از آنجا بودند کشته وبلافاصله فرار کردند.همچنین بر اثر حمله مهاجمان مذکور به ساختمان یک پاسگاه دیگر استان الشملی یک پلیس کشته وآسیب هایی به ساختمان آن وارد آمد.مهاجمان پس از کشتن پلیس از صحنه گریختند. این گزارش می افزاید پلیس عربستان تحقیقات برای دستگیری مهاجمان مسلح را آغاز کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی همزمان با عید سعید قربان؛ حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم را زیارت کرد.به گزارش ایلنا؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز (1 مهرماه) همزمان با عید سعید قربان به قم سفر کرد. او در این سفر کوتاه حرم مطهر حضرت معصومه (س) را زیارت کرد.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس به قبرستان نو رفت و بر مزار پدر خود حاضر شد.در این سفر هاشمی رفسنجانی را همسر وی عفت مرعشی و دو نفر از فرزندان وی فاطمه و محسن هاشمی همراهی می‌کنند.
دولت ژاپن پس از ناکامی در افزایش جمعیت این کشور ، دست به ابتکاری جدید زده و بودجه ای را به برگزاری مراسم ویژه همسریابی در کشورهای مختلف برای اتباع خود اختصاص داده است تا با افزایش آمار ازدواج، میزان زاد و ولد و جمعیت جوان را افزایش دهد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، شمار افراد مسن تر از ۸۰ سال در ژاپن از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفتجمعیت سالمندان بالای ۶۵ سال نیز در ژاپن به ۳۳ میلیون و ۸۴۰ هزار نفر رسیده است.این رقم، بیش از ۲۶ درصد کل جمعیت ژاپن است و نگرانی مسئولان این کشور را برانگیخته است.براساس گزارش موسسه تحقیقات جمعیت و تامین اجتماعی ژاپن تا سال ۲۰۴۰ میلادی بیش از ۳۶ درصد از جمعیت این کشور بالای ۶۵ سال خواهند داشت.