فرقه شيرازي تحت حمايت وهابي هاي آل سعود

فرقه شيرازي تحت حمايت وهابي هاي آل سعود
آيت الله اراكي فاش كرد 10 شهریور - 94
تاآیت الله دستغیب  عضو خبرگان  موضع گیری کرد . از سوی دستگاه اطلاعاتی – امنیتی به سوی وی یکی با عنوان آیت ا لله اراکی کیش داده شد تا مدعی شود  فرقه شيرازي جرياني سازمان يافته و يک حزب سياسي است که اهداف سياسي خاص را دنبال مي کند. اين جريان حزبي سياسي با شعارها و پوشش ديني است که به دنبال اهداف سياسي مي رود و از طرف بيگانگان حمايت کامل مي شود. من بر آنچه مي گويم مدرک دارم. اين مدارک را حتي دستگاه هاي اطلاعاتي ما ضبط کرده اند و هر وقت صلاح بدانند افشا مي کنند. چون عربستان سعودي که در راس وهابيت افراطي قرار دارد و طبيعتا بايد با شيعيان افراطي دشمن باشند به روش هاي خاص خود از فرقه شيرازي حمايت مي کنند

دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: مدارک و مستندات موجود نشان مي دهد عربستان سعودي که در راس وهابيت افراطي قرار دارد و طبيعتا بايد با شيعيان افراطي دشمن باشند به روش هاي خاص خود از فرقه شيرازي حمايت مي کنند .
    
آيت الله اراکي در مصاحبه با مهر گفت: فرقه شيرازي جرياني سازمان يافته و يک حزب سياسي است که اهداف سياسي خاص را دنبال مي کند. اين جريان حزبي سياسي با شعارها و پوشش ديني است که به دنبال اهداف سياسي مي رود و از طرف بيگانگان حمايت کامل مي شود. من بر آنچه مي گويم مدرک دارم. اين مدارک را حتي دستگاه هاي اطلاعاتي ما ضبط کرده اند و هر وقت صلاح بدانند افشا مي کنند.
    
دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي از «کمک هاي مالي عربستان به فرقه شيرازي» خبر داد و تصريح کرد: ما اطلاعات دقيق و مدارک مستند داريم که حتي عربستان سعودي که در زمره تسنن افراطي است و بايد با جريان تشيع افراطي دشمن باشد، با واسطه و روش هاي خاص خودش از اين جريان حمايت مالي مي کند.
    
وي ادامه داد: اين جريان پايگاه اجتماعي ضعيفي دارد اما آنچه خطر اين ها را چند برابر مي کند سه موضوع است، يک، امپراتوري رسانه اي است که با حمايت خارجي ها در اختيارشان قرار گرفته شده است. اگر يادتان باشد زماني اعلام کردند چندين ميليون دلار در حوزه مبارزه فرهنگي با جمهوري اسلامي توسط کنگره آمريکا تصويب و ما بعد از تصويب آن ديديم که رسانه هاي وابسته به گروه شيرازي تاسيس شدند. برخي مسئولين آمريکايي صراحتا گفتند استراتژي ما اين است که گروه هاي افراطي مذهبي را در داخل جوامع شيعي تشويق و پشتيباني کنيم. امروز شايد بيش از ۲۰ ماهواره به همراه شبکه هاي ارتباط اجتماعي زيادي در اختيار اين جريان قرار دارد که در راستاي اهداف آنها عمل مي کنند. دوم، سازمان يافتگي اين جريان است که به طور کاملادقيق و منظم عمل مي کنند، سوم، حمايت مالي گسترده اي است که از سوي خارجي ها نسبت به اين جريان انجام مي گيرد.
    
آيت الله اراکي پايگاه اجتماعي اين جريان را در حوزه هاي علميه ضعيف دانست و گفت: ببينيد اين جريان با وجود هزينه ها و فعاليت هايي که کرده است، نتوانسته يک آدم داراي اطلاعات علمي که بشود به او در عرف حوزوي «فاضل» اطلاق کرد تربيت کند.
    
رئيس اسبق مرکز اسلامي لندن با اشاره به شاخص هاي نظري و عملي فرقه شيرازي گفت: زاويه داشتن با وحدت مسلمين، مقابله با هر نوع حمايتي از مردم مظلوم فلسطين، همراهي با خط صهيونيست ها و عدم دغدغه مندي براي مقابله با آمريکا، انگليس و رژيم هاي وابسته به آن از جمله شاخص هاي جريان شيرازي است.
    
آيت الله اراکي تاکيد کرد: «من وقتي گفتم سيد صادق شيرازي سواد ندارد يعني سواد فقاهتي و تخصص در مسائل اسلامي ندارد نه اينکه سواد خواندن و نوشتن ندارد. سواد دارد اما سوادي که او را به عنوان يک مجتهد معرفي کند ندارد. يکي از شيوه هاي کار جريان شيرازي اين است که بروند آدم هاي کم سواد که مثلاخوش صدا هستند و مي توانند مداحي کنند و روضه بخوانند را جذب کنند. بنابراين روضه خوان ها، مداح ها و عامه کساني که از جريان شيرازي حمايت مي کنند آدم هاي کم سوادي هستند که اطلاعات بسيار اندکي از مسائل ديني دارند.
    
دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي همچنين خواستار برخورد قاطع تر دستگاه هاي امنيتي با اين فرقه شد و گفت: فرقه شيرازي جرياني است که از لحاظ امنيتي جريان خطرناکي است و تنها بعد فرهنگي ندارد و بعد امنيتي هم دارد. ما اميدواريم که مسئولين امنيتي هر زمان که صلاح ديدند قاطع تر با اين گروه برخورد کنند.