گزیده خبر های 13 مهر – 94

گزیده خبر های 13 مهر – 94
 زورگیر چاقوکش پاسداران دستگیر شد 
پسر زورگیری که با تهدید چاقو اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کرد، در آخرین سرقت خود با مقاومت مالباخته دستگیر شد.ساعت 07:30 بیست و هشتم شهریورماه بر اساس اعلام مرکز پیام مبنی بر دستگیری سارق زورگیر در آدرس خیابان پاسداران، خیابان خواجه عبدالله انصاری، سریعا واحد گشت یگان کلانتری 102پاسداران به محل اعزام شدند.با حضور ماموران در محل مشاهده شد، یک نفر که بعدا خود را به هویت "اردشیر" معرفی نمود توسط اهالی محل دستگیر شده که یک نفر از اهالی به نزد ماموران مراجعه کرد و اظهار داشت:"کنار خودروی ود ایستاده بودم که ناگهان متهم با یک قبضه چاقو به سمت بنده حمله کرد و با صدای بلند داد زد هرچقدر پول‌داری بده و گرنه با چاقو میزنمت که وقتی با ایشان درگیر شدم با چاقو دست چپ بنده را زخمی کرد.شاکی ادامه داد: در نهاین در درگیری بر او پیروز و موفق به دستگیری فرد خاطی شدم که با پلیس تماس گرفتم.سرهنگ «اقبال امانی» رئیس کلانتری 102پاسداران درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فرد دستگیر شده به عنوان سارق زورگیر به کلانتری منتقل و اظهارات صورت جلسه گردید و جهت طی مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت. 
دستگیری قاچاقچی «صوت» در تهران 
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری یک قاچاقچی «مکالمات تلفنی» خبر داد.سرهنگ «محمد مهدی کاکوان» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، در این باره گفت: در پی شکایت شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر قاچاق صوت یا ترمینیشن، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده فردی 28 ساله به نام «کیوان» به عنوان متهم اصلی شناسایی شد گفت: ماموران پلیس پس از اخذ مجوزهای لازم قضایی به محل فعالیت این فرد رفته و در عملیات پلیسی او را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به انجام تحقیقات و بازجویی از این فرد اظهار کرد: در تحقیقات مشخص شد که متهم اقدام به اجاره 14 خط تلفن ثابت کرده و با چند سخت افزار و نرم افزار اقدام به قاچاق صوت کرده استکاکوان» با بیان اینکه این فرد در مجموع بیش از 250 میلیون تومان به شرکت ارتباطات زیرساخت خسارات وارد کرده بود، خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه این فرد پیش از این سابقه کیفری نداشته است، خاطرنشان کرد: اما مجازات چنین اقدامی بالاست و قانون برخورد سختی را با مرتکبان این عمل مجرمانه پیش‌بینی کرده استکاکوان» درباره اینکه قاچاق صوت به چه معناست اظهار کرد: قاچاق صوت یعنی فرد با انجام چند دستکاری و اقدامات سخت‌افزاری و نرم افزاری کاری می‌کرد که تماس‌های از ایران به خارج از کشور که می‌بایست هزینه خود را داشته باشد با حداقل هزینه یا به عبارتی با همان هزینه تماس درون شهری محاسبه می‌شد.وی با اشاره به این پروند به شهروندان هشدار داد که اگر که قصد اجاره کردن خط تلفن ثابت را دارند حتما از مجوزهای ثبت شرکت و دیگر مستندات قانونی مطلع شوند چرا که در غیر این صورت مسئولیت خط با صاحب خط بوده و به نوعی شریک جرم محسوب می‌شود.
خودسوزی زن باردار مقابل همسر و فرزندش 
زن 29 ساله نیشابوری با ریختن بنزین روی بدنش، خود را مقابل دیدگان همسر و پسر خردسالش به آتش کشید.به گزارش «خبرآنلاین»، مادر جوان که «حوا» نام دارد و قرار بود فرزند دومش متولد شود، بر اثر شدت سوختگی‌ها در بیمارستان امام رضای مشهد جان سپرد.ماجرای خودسوزی زن جوان اما به همین جا ختم نشد، چون همسر و فرزند خردسالش با دیدن صحنه خودسوزی، به کمک این زن شتافتند و آنها هم دچار سوختگی شدید شدند.هفته گذشته بود که فریادهای زن جوان در یکی از محله‌های نیشابور اهالی منطقه را شتابان به سمت خود کشاند. آنچه پیش روی اهالی این منطقه دیده می‌شد، پیکر زن جوانی بود که تمام بدنش میان شعله‌های آتش محصور شده و شوهر 30 ساله و پسرش در حال خاموش‌کردن آتش بودند.همسایه‌ها بلافاصله با دیدن این صحنه پلیس و اورژانس را خبر کردند. با آمدن عوامل اورژانس و ماموران پلیس مشخص شد زن جوان که باردار هم بوده است، با ریختن بنزین روی خودش اقدام به خودسوزی کرده و همسر و فرزندش هم که برای نجات او آمده بودند دچار سوختگی شدید شده‌اند.بنا بر اعلام عوامل اورژانس، اعضای این خانواده سه‌نفره همگی به بیمارستان امام رضای مشهد منتقل شدند. ابتدا اعلام شد حال هر سه نفر وخیم است اما شنبه شب گذشته خبر رسید مادر باردار، جان سپرده است.تحقیقات اولیه ماموران از همسایه‌ها حکایت از آن دارد که این زن به خاطر مشکلات خانوادگی و فشار روحی و روانی دست به خودکشی زده است. با این حال به دستور اکبری‌مقدم دادستان نیشابور، این پرونده برای مشخص‌شدن علت دقیق اقدام به خودکشی این زن به‌صورت ویژه در دادگستری این شهرستان در دست بررسی قرار گرفت.
کلاهبرداری میلیاردی مجری شبکه‌ ماهواره‌ای 
زن میانسال با ادعای انرژی‌درمانی و تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای توانست بیش از یک میلیارد تومان از بیماران در ایران پول به جیب بزند.به گزارش ایسنا، این زن که چهره‌ای آشنا برای مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای است، به گفته خودش متولد سال 1350 است و توانسته به قدرت پنهان دست پیدا کند.او که در شبکه‌های مختلف، مخاطبان ساده‌لوح را سرکیسه می‌کند، در آخرین برنامه‌اش در شبکه «آنجل تی‌وی» به بهانه انرژی‌درمانی و سرمایه‌گذاری در شهر سوخته، بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.راز کلاهبرداری‌های «مینا» که هم‌اکنون ساکن کاناداست، با شکایت زنی در پلیس آگاهی تهران مطرح شد.شاکی به ماموران گفت: مدتی است دچار بیماری جسمی و روحی شده و به چند پزشک مراجعه کرده‌ام اما درمان‌های آنها موثر نبوده است. یک روز در حال تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای بودم که متوجه زنی شدم که خود را دارای نیروی ماوراءالطبیعه معرفی می‌کرد. با شماره اعلام‌شده در برنامه تماس گرفتم که این زن ادعا کرد می‌تواند بیماری مرا درمان کند اما باید به کانادا سفر کنم.شاکی ادامه داد: وقتی هزینه سفر و درمان را پرسیدم او اعلام کرد باید 300 میلیون تومان بپردازم. وقتی گفتم 50 میلیون تومان بیشتر ندارم، به من پیشنهاد کرد با این پول در گنجینه شهر سوخته سرمایه‌گذاری کنم و آنها به جای سود، هزینه سفرم را قبول بپردازند. با رابط‌های آنها تماس گرفتم و پول را به حسابشان واریز کردم اما بعد از دو ماه پشیمان شدم. هر چه با تلفن‌های برنامه تماس گرفتم او پاسخگو نبود. به همین علت برای شکایت به پلیس آگاهی آمدم.
پس از شکایت، مشخص شد این زن به بهانه انرژی‌درمانی و سرمایه‌گذاری در شهر سوخته از ده‌ها نفر کلاهبرداری کرده است. مینا، از طریق رابط‌های خود در تهران پول را دریافت و پس از آن ارتباطش را با تماس‌گیرندگان قطع می‌کرد.
*
دستگیری رابطان
سردار «عباسعلی محمدیان»، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: در چند ماه اخیر این افراد به سرکردگی مینا توانسته بودند حدود یک میلیارد تومان دریافت کنند که اغلب پول‌های دریافتی از 25 تا 100 میلیون تومان بوده است. افراد پس از سرمایه‌گذاری در گنجینه شهر سوخته، با مسئولان برنامه و رابطان در ایران تماس می‌گرفتند که بتوانند پول خود را با سود بیشتری تحویل بگیرند اما کسی پاسخگوی آنها نبوده است. مالباخته‌ها از شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد، شیراز و خوزستان بوده‌اند.وی درباره رابطان این زن اظهار کرد: متهمان، سه عضو یک خانواده شامل مادر، دختر و پسرش بودند که براساس آموزش‌های متهم اصلی با طعمه‌ها صحبت، پول‌های دریافتی را به حساب مینا واریز و بخشی از پول را به عنوان حقوق خود برداشت می‌کردند.
چرخ گوشت انگشتان کودک دو ساله را بلعید 
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از قطع انگشتان کودکی دو ساله در چرخ گوشت خبر دادسید جلال ملکی» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، در این باره گفت: وقوع حادثه چرخ گوشت در ساعت 19:12 از طریق مسئولین زایشگاه اقبال به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان، عوامل گروه نجات یک را به محل حادثه واقع در زایشگاه اقبال اعزام کرد.وی افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که دست چپ کودکی دو ساله درون چرخ گوشت گیر کرده اما به دلیل نداشتن امکانات کافی در بیمارستان اقبال بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام شده و این کودک به بیمارستان 15 خرداد منتقل شدملکی» ادامه داد: پس از انتقال این کودک به بیمارستان، آتش نشانان با استفاده از تجهیزات موجود اقدام به برش دستگاه کرده و دست چپ این کودک را خارج کردند.به گفته «ملکی»، در بررسی اولیه، سه انگشت این کودک به طور کامل قطع شده و پزشکان تلاش داشتند که دو انگشت این کودک را از قطع شدن نجات دهند.
برخورد 2 هواپیما در فرودگاه مهرآباد 

یک فروند هواپیمای ایرباس 320 شرکت زاگرس صبح دیروز هنگام پارک در رمپ پروازی با یک فروند هواپیمای «سی 130» نیروی هوایی ارتش برخورد کرد.به گزارش ایرنا از روابط عمومی نهاجا، این حادثه در اثر بی‌دقتی عوامل فنی شرکت هواپیمایی زاگرس در رمپ پروازی فرودگاه مهرآباد رخ داد.براساس این گزارش، یک فروند هواپیمای ایرباس 320 زاگرس در هنگام حرکت به سمت عقب از ناحیه بال راست با بال چپ هواپیمای ترابری «سی 130» برخورد می‌کند که موجب خسارت جزئی می‌شود.