افزایش 35 درصدی تصادفات روستایی در استان کردستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های استان اعلام کرد:
افزایش 35 درصدی تصادفات روستایی در استان کردستان  15 مهر – 94
دررژیم وارونه ی ولایت فقیه وقتی جاده ها وتولیدات خودروها غیر استاندارد باشند .از سوی دیگر به جای اینکه تلاش برای ترمیم جاده ها و بهبود کیفیت خودروها شود .ولی ازموضع تبلیغاتی  و شعاری بطور وارونه  ادعا می شود ایران امن ترین کشور جهان است. معلوم است که نتیجه بهتر از این نمی شود که تصادفات روستایی در استان محروم استان کردستان 35$ رشد داشته است  .

سنندج – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های کردستان گفت: در 5 ماه نخست سال 164 نفر در استان کردستان به دلیل تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.
نعمت‌الله خواجه‌ای در همایش تقدیر از فعالین ترافیکی در سنندج ضمن تبریک هفته ناجا به فعالین و زحمت‌کشان این عرصه،اظهار داشت: امنیت و سلامت دو مقوله مهمی است که زمان خطر، کمتر قدر آنها را می‌دانیم.
وی از نیروهای انتظامی و نظامی به عنوان اقشار زحمت‌کش، ایثارگر و کم ادعا نام برد و افزود: تلاش در راستای ایجاد و حفظ امنیت کار مقدسی است که این عزیزان در راستای تحقق آن از جان و دل شبانه روزی مایه می‌گذارند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های کردستان با بیان اینکه خدماتی که پلیس راه و راهور در کاهش تصادفات و ارتقای سطح ایمنی مردم در جاده‌ای درون و برون شهری انجام می‌دهند، قابل تقدیر است، گفت: حضور پررنگ پلیس با وجود مشکلاتی که در بحث نیروی انسانی و تجهیزات وجود دارد نشان از تلاش و جدیت آنان در خدمات‌رسانی به مردم است.
خواجه‌ای به کاهش تصادفات از سال 88 تا 93 به صورت متوالی در استان اشاره کرد و افزود: آمار کشته‌های ناشی از تصادفات برون شهری از 475 نفر به 315 نفر در سال 93 کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: رسیدن به این نقطه و کاهش 160 نفر تلفات ناشی از تصادفات بدون نقش‌آفرینی پلیس در کنار سایر عواملی که در وقوع تصادفات جاده‌ای تاثیر دارند، محقق نمی‌شد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های کردستان از کاهش 2 درصدی تصادفات در برون شهری در سال‌جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که در کردستان با رشد 15 درصدی در جایگاه 29 کشوری قرار داریم.
خواجه‌ای افزود: تصادفات روستایی در 5 ماهه اول امسال 35.5 درصد نسبت به مدت زمان مشابه رشد داشته‌ است.
خواجه‌ای افزود: برنامه‌‌ریزی ما در سال‌جاری تجهیز 14 مدرسه در سطح استان به امکانات از جمله سرعت‌گیر، آشکارسازی و غیره است.
وی از کاهش تلفات دانش‌آموزی طی چند سال اخیر در استان خبر داد و بیان داشت: در بحث تلفات راکبین موتورسیکلت‌نیز بر خلاف سال گذشته در 5 ماهه امسال کاهش داریم.