گزیده خبرهای 4 آبان -94 قسمت –2

گزیده خبرهای 4 آبان -94 قسمت –2
 
گوشی‌های هوشمند متنوعی با پلتفرم‌ها، مشخصات فنی، ویژگی‌های ظاهری و بسیاری از فاکتورهای دیگر در بازه‌های مختلف قیمتی به بازار عرضه شده‌اند.  به گزارش شرق، همین تنوع در بین گوشی‌های مختلف، باعث می‌شود در زمان خرید، سردرگم شویم و نیاز به راهنمایی خوب و جامع پیدا کنیم. در همین راستا بحث انتخاب تلفن‌های هوشمند برای خرید را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده‌ایم تا در تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک کنیم.
 Ascend Y
٥٥٠ بی‌تردید یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های فهرست این ماه، اسند وای ۵۵۰ هوآوی است که با قیمتی بسیار مناسب امکانات درخور توجهی چون پردازنده چهارهسته‌ای ۶۴ بیتی با پشتیبانی از شبکه ٤را در اختیار شما قرار می‌دهد که در این محدوده قیمتی کاملا بی‌‌رقیب است.
 
گوشی‌های سری وای هوآوی جزء محصولات پایین‌رده و ارزان‌قیمت این کمپانی چینی به شمار می‌روند که خیلی نمی‌توان روی طراحی و کیفیت ساخت آنها حساب ویژه‌ای باز کرد؛ ولی وای ۵۵۰ را می‌توان در مجموع راضی‌کننده دانست. قیمت این گوشی نیز ٣٤٣‌ هزار تومان است.
 Galaxy-core-prime 
کور پرایم به پردازنده ۶۴بیتی اسنپ‌دارگون ۴۱۰ مجهز شده و از دوربینی دومگاپیکسلی بهره می‌برد. با پردازنده خوب و حافظه رم مناسب یک‌گیگابایتی، تمام وظایف در پلتفرم اندروید در گلکسی کور پرایم به‌خوبی انجام‌شدنی است. اما از نقاط ضعف این دستگاه می‌توان به رزولوشن پایین صفحه‌نمایش و کیفیت متوسط دوربین‌ها اشاره کرد. قیمت این گوشی ٤١٨‌ هزار تومان است.
 LG G
٣ Beat zoomit review ١١ 
پردازنده چهارهسته‌ای، رزولوشن HD، رم یک‌گیگابایتی و دوربین هشت‌مگاپیکسلی از مشخصات فنی این دستگاه است. بزرگ‌ترین کمبودی که در جی۳ بیت حس می‌شود، نبود سنسور نور محیط است. قیمت این گوشی ٥٧٥ ‌هزار تومان است.
 LG-L
٩٠ 
پردازنده چهارهسته‌ای و حافظه‌ رم یک‌گیگابایتی، اندروید نسخه ۴.۴ را بسیار روان اجرا می‌کند. ال‌جی از دو فناوری خاص استفاده کرده که Smart Screen و Smart Video نام دارند. قیمت این گوشی ٥٣٨ ‌هزار تومان است.
 Asus zenfone 
٢ این گوشی از یک طراحی زیبا، پردازنده‌ اینتل، دوربین قدرتمند، ‌۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و رم دوگیگابایتی بهره می‌برد و با توجه به قیمت ٥٥٥‌ هزار تومانی، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.
 Blackberry z
٣ india launch 
یکی از مهم‌ترین دلایلی که محصولات بلک‌بری در بازارهای جهانی شاید هنوز نفس می‌کشند، به امنیت فوق‌العاده آنها برمی‌گردد. ضمن اینکه توانایی اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را نیز دارند. قیمت این گوشی ٥٧٨‌ هزار تومان است.
 Lumia
٦٤٠ این گوشی با قیمتی در حدود ۶۰۰‌ هزار تومان و با توجه به مشخصات فنی خود در کنار سیستم‌عامل ویندوزفون می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های خرید طرفداران اکوسیستم مایکروسافت باشد.
 Lumia
٥٤٠ لومیا ۵۴۰ شاید پردازنده‌ قدرتمندی نداشته باشد، ولی بهره‌گیری از رم یک‌گیگابایتی و هشت گیگابایت حافظه‌ داخلی در کنار سیستم‌عامل ویندوز ٨,١ و سنسور دوربین هشت مگاپیکسلی سبب می‌شود با توجه به قیمت ٥٥٨‌ هزار تومانی، طرفداران ویندوزفون بتوانند هنگام خرید آن را در نظر داشته باشند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران حکم صادره برای مظفر خزاعی تبعه ایرانی زندانی در آمریکا را کاملا ناعادلانه و اقدام دولت آمریکا در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی به دلایل واهی و بی پایه را غیر قابل قبول خواندبه گزارش میزان، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه حکم صادره برای مظفر خزاعی تبعه ایرانی زندانی در آمریکا را کاملا ناعادلانه و اقدام دولت آمریکا در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی به دلایل واهی و بی پایه را غیر قابل قبول خواندافخم اضافه کرد: متاسفانه شماری از اتباع کشورمان به دلایل غیر موجه و اتهام نقض تحریم‌های غیرقانونی و نامشروع در آمریکا و چند کشور دیگر زندانی هستند و در طی چند سال گذشته اقدامات و پیگیری‌های مستمر حقوقی و سیاسی برای اثبات بیگناهی و آزادی آنها صورت گرفته است و این تلاش‌ها کماکان ادامه داردسخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: چند نفر از ایرانیانی که در خارج از آمریکا دستگیر شده‌اند، علیرغم درخواست و فشار آمریکا به کشورهای دیگر برای تحویل آنها به ایالات متحده، بیگناهی‌شان به اثبات رسیده و این افراد آزاد شده‌اند و پیگیری دولت ایران برای آزادی اتباعش با قوت ادامه داردمرضیه افخم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است دستگیری اتباع خود به دلایل واهی و ادعای نقض تحریم‌ها را غیر قانونی و خلاف حقوق بین‌الملل می‌داند، بر بیگناهی این افراد تاکید و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان شد 
وزیر امور خارجه کشورمان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس در صحن علنی حاضر شد.به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف قرار است به پرسش حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان درباره حق‌آبه هامون و آب‌های مرزی پاسخ دهد.
مربیان پیش‌دبستانی برای چندمین بار در هفته‌های اخیر در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.این مربیان خواستار تغییر وضعیت شغلی خود و استخدام در آموزش و پرورش با توجه به سابقه کاری گذشته خود هستند.مربیان پیش دبستانی و مربیان حق‌التدریسی روزهای متوالی همزمان با جلسات علنی مجلس در مقابل مجلس اجتماع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود هستند.
ژان کرتین نخست وزیر اسبق کانادا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.تی.وی.نیوز، گفت:کانادا باید سفارت خود را در تهران بازگشایی کند.به گزارش «انتخاب» به نقل از سی.تی.وی.نیوز،کرتین در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: من ترودو نخست وزیر جدید کانادا را تشویق می کنم که سفارت کانادا را در ایران بازگشایی کند.کانادا باید سفارت خود را در تهران بازگشایی کند.ما باید به دو طرف سکه توجه داشته باشیم.وی افزود: کاناد کشور بزرگی است اما ما بزرگترین نیستیم.آیا به نظر شما مذاکره با دیگر کشورهای جهان نمی تواند مفید باشد؟البته که مفید است و این کار باید از راه گفتگو و تعامل صورت گیرد.ترودو باید با تمامی کشورهای جهان و از جمله روسیه و کوبا ارتباط برقرار کند زیرا وی فردی مستقل است.نخست وزیر سابق کانادا در پاسخ به این سوال که آیا کانادا باید تحت حاکمیت دولت جدید این کشور به حضورش در ائتلاف بر ضد داعش(گروه تکفیری صهیونیستی ) تحت هدایت آمریکا پایان دهد،گفت: کانادا به طور سنتی در ماموریت های مشترک تحت هدایت ناتو و سازمان ملل حضور داشته است.ما حتی در جنگ نخست بر ضد عراق هم از این سیاست پیروی کردیم.برایان مالرونی نخست وزیر پیشین هم پیش از هرگونه حضور در ماموریت های مشترک با سازمان ملل مشورت می کرد.سیاست من همین گونه بود.این موضوع سبب شد که من در هنگام حمله بوش به عراق به وی نه بگویم.وی افزود:مشکل رئیس جمهور آمریکا این است که او نمی تواند سخنانش را همانند یک نخست وزیر بیان کند و او همیشه باید به کنگره و سنا برود.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از خبرهایی مبنی بر تایید شدن حکم اعدام شیخ نمر، گفت: اعدام این روحانی برجسته هزینه سنگینی را متوجه عربستان سعودی می کندبه گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تأیید اعدام حکم شیخ نمر، آن را نگران کننده عنوان کردوی با ابراز تاسف از انتشار چنین خبرهایی، اظهار داشت: عربستان سعودی هنوز پاسخ قانع کننده ای برای فاجعه منا و سوءمدیریت در حج تمتع که موجب کشته شدن هزاران مسلمان شیعه و سنی شد، نداده استمعاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ادامه داد: وقایع ناگوار حج امسال و حمله نظامی ناکارآمد عربستان سعودی علیه مردم یمن ثابت کرده که شرایط این کشور مناسب نیست و رویکردهای تحریک آمیز و طایفه ای علیه شهروندانش به مصلحت حکومت سعودی نخواهد بودامیرعبداللهیان تاکید کرد: مقامات عربستانی از رفتارهای ماجراجویانه علیه مردم خود و کشورهای منطقه دست بکشند و در مسیر انصاف و عقلانیت حرکت کنندبه گزارش پایگاه خبری روزنامه المحیط چاپ مصر، دادگاه های عالی و تجدید نظر عربستان روز شنبه حکم اعدام شیخ نمر عالم برجسته شیعیان این کشور را تایید کردندمحمد نمر برادر شیخ نمر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشت: دادگاه های عالی و تجدید نظر عربستان، حکم اعدام شیخ نمر را تایید کردندوی افزود: حکم مذکور برای امضای نهایی و اجرای آن به وزارت کشور و دیوان پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان ارجاع داده شده استبرادر شیخ نمر ضمن ظالمانه خواندن این حکم، خواستار آزادی وی شداین حکم در حالی تایید می شود که محافل مردمی عربستان اعتراضات گسترده ای به صدور اعدام در حق شیخ نمر کردند و سازمان عفو بین الملل و سازمان های حقوقی خواستار آزادی این روحانی شیعه عربستانی شدندشیخ نمر که برجسته ترین زندانی سیاسی عربستان به شمار می رود، در 23 مهر 1393 به اتهامات واهی ایجاد آشوب در کشور و محاربه، به اعدام با شمشیر در انظار عمومی محکوم شداین حکم با محکومیت گسترده بین المللی رو به رو شده استبر اساس این گزارش، اعتراض های شیعیان عربستان علیه حکومت این کشور از سال 2011 آغاز شد و شیخ نمر در سال 2012 به دلیل تایید این اعتراض های مسالمت آمیز بازداشت شد.