يادداشت ميهمان اوین نامه ی کیهان "دست هاي خبيث در جنايت منا"

اوین نامه ی کیهان  یکشنبه 12 مهرماه  1394
يادداشت ميهمان  اوین نامه ی کیهان "دست هاي خبيث در جنايت منا"
گویا یادداشت روز نویس مهمان سربازجو شریعت نداری نمایشنامه نویس است .چون این یادداشت شامل 7 پرده تمایش به سبک نوشتاری و هم لهجگی سربازجو شریعت نداری می باشد.

حادثه دلخراش منا بعد از حادثه سقوط جرثقيل در مکه مکرمه به دليل ميزان فراگيري، ابعاد چندگانه و تداوم زماني سريع تبديل به يک سناريوي رسانه شد.
    
با توجه به شهادت بيش از 5000 حاجي بيت الله الحرام و قرائن موجود، قطعا از اين فاجعه بايد به عنوان يک جنايت ياد نمود که جهان اسلام را مصيبت زده کرد. ابعاد تعمدي بودن و قرائن برنامه ريزي و طراحي شده آن هر روز بيش از پيش خود را نشان مي دهد. 
    
اولين دليل بر عمدي بودن اين حادثه را بايد در رفتار سعودي ها جستجو کرد. سعودي ها با بروز جنايت خود ساخته، فقط نظاره گر صحنه بودند، بدون اينکه کمترين تلاشي براي نجات حادثه ديدگان به عمل آورند. لذا اکثر زائران بيت الله الحرام در جلو چشمان ماموران سعودي با لب تشنه جان باختند. اگر دست خباثت آلود سعودي ها در پشت پرده اين جنايت نبود، با اندک تلاشي مي توانستند جان بسياري از زائران را نجات دهند و از عمق فاجعه بکاهند. حتي اگر به تيم پزشکي ايران نيز اجازه مي دادند وارد شود، جان بسياري از زائران نجات داده مي شد. اگر تحقيقات حقيقي توسط کشورهاي اسلامي البته با حضور جمهوري اسلامي صورت گيرد، دستهاي خبيثي در پس اين جنايت افشا خواهد شد که تا ابد مدعيان دفاع از حقوق بشر را شرمنده تاريخ و صدالبته حکام بي لياقت و قدرت طلب سعودي را رسوا تر و روسياه تر خواهد کرد. 
    دومين دليلي که اذهان را متوجه عمدي بودن اين جنايت مي کند، عمل نکردن عربستان به وظايف خود و کارشکني در رسيدگي به حال مصدومين و روشن شدن وضعيت جان باختگان است. اکنون پس از حدود يک هفته عربستان حاضر نيست آمار جان باختگان را اعلام کند. براساس اظهارات مقامات ديگر کشورهاي اسلامي که اتباع آنها نيز جزء جان باختگان هستند، عربستان با انتقال مکرر اجساد به کانتينرهاي مختلف قصد دارد آمار واقعي جان باختگان را پنهان کند تا از عمق جنايت رخ داده بکاهد و از خشم ملتهاي مسلمان در امان بماند. همچنين عدم تحويل اجساد جان باخته به کشورهايشان و تعلل در اين امر و تصميم عربستان براي دفن اين عزيران در گورهاي دسته جمعي ظن عمدي بودن و برنامه ريزي شده اين جنايت را قوي تر مي کند.
    
سومين دليل، همکاري نکردن عربستان براي روشن شدن ابعاد فاجعه منا و مخفي کردن آثار جرم و پاکسازي صحنه مهر تائيد ديگري بر مجرم بودن و دست داشتن سعودي ها در اين جنايت خواهد بود.
    چهارمين دليل اينکه پايگاه اينترنتي خبري نهرين نت پنجم مهر گزارش داد گزارشهاي سازمان اطلاعات يکي از کشورهاي اروپايي نشان مي دهد احتمالاسازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) برنامه ريز فاجعه منا بوده است. شبکه نهرين نت تاکيد مي کند از برخي از ديپلماتهاي اتحاديه اروپا اطلاع يافته است که برخي محافل ديپلمات اروپايي در بروکسل براساس گزارش يک کشور اروپايي که در خاورميانه منافعي دارد، نگران هستند آنچه در رمي جمرات در منا اتفاق افتاد ناشي از يک «عمليات طراحي شده» و از پيش تدارک ديده شده توسط سازمانهاي اطلاعاتي اسرائيلي و سعودي بوده است. براساس گزارش نهرين نت سازمان اطلاعات روسيه در درز دادن چنين اطلاعاتي دست داشته است. اين پايگاه خبري تصريح مي کند «اگر گزارش سازمان اطلاعاتي اين کشور اروپايي درست باشد به معناي هماهنگي در سطح بسيار بالابين موساد و سازمان اطلاعات عربستان است زيرا بدون هماهنگي با سازمان اطلاعات عربستان محال است که ماموران موساد چنين عملياتي را انجام دهند و شايد هم چندين سازمان اطلاعاتي غربي در اين قضيه دست داشته باشند
    
پنجمين دليل، صافي سعيد نامزد سابق رياست جمهوري تونس در مصاحبه با شبکه تلويزيوني العالم از همکاري شرکت هاي امنيتي اسرائيلي در مديريت حراست حجاج و ايجاد ذهنيت توطئه مشترکي توسط اسرائيل و عربستان سعودي براي کشتار زائران خانه خدا سخن گفته است.
    
و ششمين دليل سابقه دست داشتن سعودي ها در جنايت هاي مختلف از جمله کشتار مردم بي گناه يمن و انداختن تروريست هاي تکفيري دست پرورده خود به جان ملت سوريه و همچنين عربستاني الاصل بودن تروريست هاي يازده سپتامبر.
    لوران موراويک يکي از نئومحافظه کاران فرانسوي در سال 2002 نوشته بود: سعودي ها در تمام حلقه هاي ترور فعالند، از طرح ريزي گرفته تا تامين منابع مالي، از کارمند گرفته تا سربازان پياده، از ايدئولوگ گرفته تا مشوق. در همه اين حلقه ها سعودي ها فعال هستند. (7 مهر 94- روزنامه انگليسي اينديپندنت)
    
هرچند دلايل عمدي بودن اين فاجعه انساني در روزهاي آينده بيشتر نمايان خواهد شد، اما توجه به خط خبري و فضاي رسانه اي که در اين مورد در دنيا دنبال مي شود، ذهن هر تحليلگر و مخاطبي را بيشتر متوجه دست هاي خباثت آلوده پشت پرده آمريکا، رژيم صهيونيستي و حکام آل سعود مي کند.
    پرده اول - سناريوي جلوگيري از اتحاد کشورهاي اسلامي: 
    
يکي از اهدافي که براي اين حادثه متصور است، حفظ فضاي التهاب و بحران در منطقه خاورميانه و ايجاد بدبيني بين کشورهاي اسلامي براي جلوگيري از اتحاد کشورهاي اسلامي در مقابل توطئه هاي آمريکا در منطقه جهان اسلام، بالاخص منطقه خاورميانه است که اين سناريو به دست نوادگان جوان و بي خرد تازه به دوران رسيده آل سعود اجرا شد. چنين ماجرايي حداقل سودش براي قدرت هاي غربي، تقويت بهانه هاي حضورشان در اين منطقه و مهمتر از همه تشديد وابستگي شيخ نشين هاي عربي به غرب و فروش هرچه بيشتر تسليحات شان به اين کشورهاي تک محصول نفتي است. 
    
بر همين اساس رسانه هاي غربي و عربي پس از رخ دادن حادثه منا بلافاصله سناريوي تشديد تنش در منطقه و تقابل کشورهاي اسلامي را در دستور کار خود قرار دادند. رسانه هاي امريکايي و اروپايي تلاش مي کنند تا با دور نگاه داشتن رياض از ديگر کشورهاي اسلامي و به خدمت گرفتن حکام دست نشانده اين کشور بعنوان عامل تفرقه در منطقه، در اجراي توطئه هاي خباثت آلود خود، مانع از تقويت جايگاه جهان اسلام شوند و به اين ترتيب از شکل گيري اتحاد کشورهاي اسلامي منطقه در برابر نظام سلطه ممانعت کنند. 
    
پرده دوم - سناريو ايران هراسي: مي توان گفت که آل سعود با کشتار حجاج در منا سعي دارد با جنگ رواني ايران را عامل کشتار حجاج معرفي کند. در حال حاضر شاهد اين هستيم که در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي به ويژه توئيتر، آل سعود اعلام مي دارد «ايران تقتل الحجاج» و همزمان نيز خط رواني ديگري پيگيري مي شود به نام «ارهاب الايراني» يعني تروريسم ايراني. در همين ارتباط آل شيخ مفتي عربستان اعلام کرد: «برخي حجاج شيعه به دنبال مرگ عمدي در اماکن مقدسه هستند زيرا اعتقاد دارند مردن در اين اماکن پاداش دارد.» لذا اين خط رواني و القائي مي خواهد بار جنايت سعودي ها را متوجه ايران کرده و نسبت به ايران در جهان اسلام تنفر و وحشت ايجاد کند. البته مقامات سعودي با فرافکني و رسانه هاي غربي- عربي با اتهام زني هاي واهي به ايران قصد ديگري هم دارند و آن اينکه جمهوري اسلامي را از پيگيري حقوق زائران، جان باختگان و مصدومين اين جنايت باز دارد و وادار به عقب نشيني کند که البته سخنان صريح و مقتدرانه رهبر معظم اين توطئه سعودي ها و فضاسازي هاي رسانه اي آنها را خنثي و با شکست مواجه و آنها را مجبور به عقب نشيني کرد. لذا با تاکيد رهبري، جمهوري اسلامي حقوق زائران و جان باختگان و مصدومين را پيگيري و احقاق خواهد کرد حتي اگر لازم باشد با واکنش سخت و خشن. 
    پرده سوم - شيعه هراسي و تشديد تقابل مذهبي: گزاره «حادثه منا بار ديگر تنش بين شيعه و سني را به نمايش گذاشت!!» در اجراي سياست هاي آمريکا و صهيونيست ها، خط خبري ثابت رسانه هاي غربي عربي به ويژه فارسي زبان در چند روز گذشته بود. البته بايد توجه داشت آنچه که در فضاي رسانه ها به اسم اختلاف شيعه و سني مطرح مي کنند در اصل بين وهابيت و اسلام است. چرا که سعودي هاي وهابي علاوه بر دشمني با شيعيان با اهل سنت هم مشکل دارند و آنها را خرافات زده مي دانند و در کنار کعبه و در زمان مناسک، اعمال اهل تسنن را نيز خرافه مي دانند. 
     پرده چهارم- اسلام هراسي: متاسفانه پس از بروز فاجعه منا، رسانه ها و سايت هاي وابسته به فرقه صهيونيستي بهائيت و کاربران آنها با عقايد گوناگون و انگيزه هاي متفاوت، با القاء شبهات، انتقام گيري از معتقدين به احکام اسلامي - الهي را با استفاده از احساسات و آلام قلوب بازماندگان اين فاجعه، در دستور کار خود قرار داده اند و لحظه اي نيست که تصويري تحريف شده، پيامي کفرآميز و شبهه ناک در اين شبکه ها توليد و منتشر نشود.
    
پرده پنجم - جنگ قدرت بين شاهزاده هاي سعودي :
    پيش از مراسم حج اعلام شد ملک سلمان مي خواهد به زودي از قدرت کناره گيري کند و پسرش محمد بن سلمان را به عنوان جايگزين خود منصوب نمايد. محمدبن سلمان که با حمايت آمريکا و به بهانه جنگ يمن پله هاي قدرت را در دربار آل سعود خيلي سريع طي کرد، براي ادامه مسير قدرت طلبي با مانعي به نام محمد بن نايف مواجه است که وليعهد و رئيس عالي مراسم حج است. لذا در اين پرده تحليلگران معتقدند حوادث حج امسال بويژه کشتار حجاج در منا از سوي محمد بن سلمان طراحي شده تا محمد بن نايف به عنوان وليعهد و مسول اداره حج را به بي کفايتي متهم سازد و عملامسير کنار گذاشتن وي را آماده سازد. برخي منابع تاکيد دارند خبر حضور محمد بن سلمان در منا و بسته شدن راه ها براي عبور وي در دايره جنگ قدرت سعودي ها توسط جناح محمد بن نايف افشا شده است.
    
پرده ششم - سناريوي تحت شعاع قرار دادن تحولات يمن و سوريه:
    
آمريکا و عربستان با وجود بيش از پنج سال از ايجاد داعش و گروهاي تروريستي تکفيري و همه گونه حمايتهاي سياسي و مالي و تسليحاتي از آنها براي سرنگوني بشار اسد و تضعيف خط مقاومت، اکنون با ايستادگي ايران و روسيه با شکست مواجه و مجبور شد در مواضعي آشکار از سياست سرنگوني بشار اسد عقب نشيني کند و اسد را بعنوان راه حل سياسي بحران سوريه بپذيرد. حمله آل سعود به يمن نيز با چراغ سبز آمريکا بعد از 6 ماه همچنان ناکام مانده و هر روز مقاومت يمني ها بيشتر مي شود. لذا با طراحي توطئه فاجعه منا تلاش مي کنند افکار عمومي منطقه و دنيا را از اين شکست ها منحرف کنند. 
    
و پرده هفتم - تحت الشعاع قرار دادن فضاي شکل گرفته پس از توافقنامه هسته اي يا برجام: 
    در اين سناريو تلاش مي شود با فضاي رسانه اي که در جهان و منطقه حول فاجعه منا شکل داده شده، از اهميت بحث هاي منتقدان اين توافقنامه هسته اي هم در ايران و تا اندازه اي در آمريکا بکاهند تا اهداف و سرانجام برجام همچنان در هاله اي از ابهام باقي بماند. تحت الشعاع قرار دادن طرح مسئله نفوذ آمريکا در ايران با سوء استفاده از توافق هسته اي که از سوي رهبر معظم انقلاب بيان شده بايد بعنوان يکي ديگر از اهداف طراحان جنايت منا مورد تحليل قرار گيرد.
    
نکته مهم اين است که نبايد در دام طراحان اين سناريوها افتاد و مواضع و سخنان ما تطهير کننده دامن آل سعود از اين جنايت باشد، آن گونه که سخنان و مواضع رئيس دفتر يکي از شخصيت هاي سياسي کشور در اولين ساعات وقوع فاجعه منا دستمايه رسانه هاي غربي و عربي شد. العربيه و الشرق الاوسط مدعي شدند رئيس دفتر اين شخصيت سياسي با اشاره به اينکه بارش هشت ميلي متري در تهران نيز باعث کشته شدن دهها نفر شده، از مسئولان کشور خود خواسته قبل از روشن شدن نتيجه تحقيقات، مقامات سعودي را سرزنش نکنند!!! نويسنده: دكتر محمدحسين محترم