استفاده از عبارت مجعول براي خليج فارس نتيجه فرش قرمزي است كه در تهران براي اشتاين ماير پهن شد

نمايندگان مجلس ارتجاع  در گفت و گو با  اوین نامه كيهان:استفاده از عبارت مجعول براي خليج فارس نتيجه فرش قرمزي است كه در تهران براي اشتاين ماير پهن شد5 آبان -94
ادامه ی سناریو سازی های قبلی  علیه ی دولت روحانی که  زیرپوشش گفتگو با همقطاران سربازجو شریعت نداری و موضوعات متفاوت دنبال می شود . البته سمت وسو یاهدف این گفتگوها جدا از مخالفت با توافق هسته ای تصویب شده در مجلس ارتجاع نیست.

نمايندگان مجلس در گفت و گو با کيهان تاکيد کردندکه استفاده از عبارت مجعول براي خليج فارس نتيجه فرش قرمزي است که در تهران براي اشتاين ماير پهن شد.
    
سرويس سياسي-«فرانک والتر اشتاين ماير» وزير خارجه آلمان در مهرماه سالجاري در راستاي سياستي که دولتمردان آن را «تعامل سازنده با جهان»! مي نامند وارد تهران شد. سفر اشتاين ماير در حالي صورت گرفت که سياستمداران آلماني تاکنون هيچگاه از ملت ايران به دليل اقداماتي چون «حمايت هاي گسترده و تجهيز رژيم صدام در استفاده از سلاح هاي شيميايي» و «اعطاي پناهندگي به سران گروهک هاي تروريستي» و «حمايت از سلمان رشدي مرتد» عذرخواهي نکرده است.
    
وزارت امور خارجه در اقدامي بدون اعلام قبلي، نشستي موسوم به «نشست مقدماتي کنفرانس مونيخ» به افتخار والتر اشتاين در تهران تدارک ديد که وي در آن نشست از ايران خواست به اسرائيل احترام بگذارد! همچنين در اقدامي نابخردانه، مقامات وزارت خارجه، والتر اشتاين را به دانشگاه تهران بردند و در مراسمي مهندسي شده استقبال دانشجويي! براي وي ترتيب دادند.
    
نکته جالب توجه اينجاست که پهن کردن فرش قرمز از سوي دولت يازدهم نه تنها از وقاحت سياست مداران آلماني نکاست، بلکه آنان را گستاخ تر کرد. به گونه اي که وزير خارجه آلمان پس از پايان سفر به ايران به رياض رفت و در يک کنفرانس خبري عبارت مجعول «خليج عربي» را به کار برد. 
    
کيهان در گفت و گو با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به واکاوي اين موضوع پرداخته است.
    
     
اشتباهات دستگاه ديپلماسي، عامل سوءاستفاده دشمن
    «
اسماعيل کوثري» نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه با خبرنگار کيهان گفت: مسئولين سياسي آلمان در دوران دفاع مقدس در اقدامي بسيار ناپسند ارتش بعث عراق را به سلاح هاي شيميايي تجهيز کردند و در حال حاضر هنوز آثار آن در جسم و جان نيروهاي رزمنده ما باقي است.
    
کوثري افزود: متاسفانه دستگاه ديپلماسي ما به جاي درخواست از مقامات آلماني جهت پاسخگويي درخصوص اين جنايت، سياستمداران آلماني را به ايران دعوت مي کنند.
    
وي در ادامه گفت: اين موضوع يکي از مصاديق پروژه نفوذ است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره فرمودند.
    
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان کرد: دستگاه ديپلماسي اشتباهات بزرگي در ارتباط با کشورهاي غربي مرتکب شده است که اين اشتباهات زمينه بسيار مناسبي را براي سوءاستفاده دشمن فراهم کرده است؛ به گونه اي که وزير خارجه آلمان در اظهاراتي گستاخانه از عبارت مجعول خليج عربي استفاده مي کند. عبارت مجعولي که وزير خارجه آلمان درباره خليج فارس بکار برد، نتيجه سياست خارجي انفعالي و فرش قرمزي است که در تهران براي اون پهن شد.
    
نماينده مردم تهران تصريح کرد: دستگاه ديپلماسي مي بايست نسبت به اين مسئله به بازنگري درون خود بپردازد و خيال نکند که توافق با 1+5 موجب مي شود که مقامات کشورهاي غربي به هر نحو به ايران بيايند.
    
کوثري اظهار داشت: اين کشورها هدف دارند و نشان داده اند که دلشان براي ما نسوخته است و يکي از اهداف اصلي آنها ايجاد انسجام در شبکه داخلي خود در ايران و بهره برداري از آن در موضوعاتي چون برگزاري انتخابات است.
    
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: چرا بايد «جک استراو» در قالب گردشگر در شهرهاي مختلف حضور پيدا کند؟
    
وي در ادامه گفت: موضوع سفر مقامات غربي به ايران درکميسيون امنيت ملي مطرح شده است و کميسيون موضوع را دنبال خواهد کرد و دستگاه ديپلماسي و امنيتي بايد درخصوص اين مسائل پاسخگو باشند.
         
ثمره سکوت و برخورد ضعيف، تکرار اقدامات ضد ايراني است
    «
محمد سليماني» نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه با خبرنگار کيهان گفت: دشمن در مواجهه با ملت ايران از هيچ اقدامي فروگذار نمي کند که يک نمونه آن تجهيز رژيم بعث به سلاح هاي شيميايي است 
    
سليماني افزود: اما ضعف دستگاه ديپلماسي و عدم جديت دولت در برخورد عزتمندانه با دشمن موجب مي شود که طرف مقابل در دشمني خود جريح تر شود.
    
وي در ادامه گفت: ملت ايران، کشورهاي سلطه گر غربي و در راس آنها آمريکا را عامل جنگ و خونريزي و ضايع کننده حقوق بشر و مجري و مخترع سياست اختلاف بينداز و حکومت کن، مي دانند.
    
نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: وزارت امورخارجه مي بايست به ياوه گويي ها پاسخي محکم دهد و ثمره سکوت و برخورد ضعيف، تکرار اقدامات ضدايراني دشمن است. 
         
وظيفه دولت حمايت از جايگاه ملت ايران است
    «
حسينعلي حاجي دليگاني» نماينده مردم شاهين شهر در مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه با خبرنگار کيهان گفت: يک جبهه واحد در غرب تشکيل شده است که رهبري آن با آمريکا است و برخي کشورهاي اروپايي در زمين آمريکا بازي مي کنند و منافع آنها ايجاب مي کند که در منطقه از رژيم هاي وابسته و تحت سلطه حمايت کنند.
    
حاجي دليگاني افزود: وقتي حمايت از کشورهاي تحت سيطره خودشان پيش مي آيد، تمامي قواعد و پروتکل هاي بين المللي را زير پا مي گذارند و با هدف خشنودي کشورهاي تحت سلطه، از برخي عبارات استفاده مي کنند و براي نام بردن از هرکدام از اين عبارات چند صد ميليون دلار از اين کشورها باج مي گيرند.
    
وي در ادامه گفت: وزارت امور خارجه به دليل سهل انديشي و سهل انگاري به دنبال آن است که ارتباطات ديپلماتيک فعال با ديگر کشورها برقرار کند. کسي مخالف ارتباطات ديپلماتيک نيست، بلکه مسئله اصلي ارتباط با رعايت اقتدار و عزت است.
    
نماينده مردم شاهين شهر در مجلس تصريح کرد: مسئله اينجاست که دستگاه ديپلماسي، اقتدار لازم را نداشته و انتظار اين است که موضعي در شان ملت ايران اتخاذ کند.
    
حاجي دليگاني اظهار داشت: براي نمونه، دولت در موضوع کشتار حجاج ايراني نتوانست از جايگاه ملت ايران پاسداري کند.
    
وي افزود: از سوي ديگر، ما با سفرهاي مقامات کشورهاي اروپايي به ايران مواجه هستيم که اين ها سابقه داشته و هيچ سازماني نيز مسئوليت آن را بر عهده نمي گيرد.
    
نماينده مردم شاهين شهر در مجلس تصريح کرد: به دنبال سفر «جک استراو» به اصفهان با آقاي «قشقاوي» معاون وزير امور خارجه صحبت کردم و از وي در اين خصوص سوال کردم. آقاي قشقاوي در پاسخ گفت: جک استراو به هيچ عنوان مهمان ما نيست و مسئوليتي هم نداريم و وزارت خارجه خبري ندارد و اين سفر در قالب پروتکل نبوده است.
    
حاجي دليگاني در ادامه گفت: با مسئولين ميراث فرهنگي صحبت کردم، در پاسخ گفتند: ايشان مهمان ما نيست و استاندار فارس نيز در پاسخ گفت: جک استراو مهمان وزارت امور خارجه است.
    
وي خاطرنشان کرد: از آقاي ظريف در اين خصوص سوال کردم، وي تلويحا تاييد کرد که در جريان است و تصريح کرد: دعوت از اينگونه اشخاص در يک کميسيون هماهنگ مي شود و ما هم يک عضو در کميسيون هستيم.
    
نماينده مردم شاهين شهر در مجلس اظهار داشت: بايد وزارت خارجه توضيح دهد که اين کميسيون چه کساني هستند؟! 
    
حاجي دليگاني در خاتمه گفت: متاسفانه مسئولين وزارت امور خارجه که مسئوليت مستقيم دارند، بجاي شفاف سازي و پاسخگويي به فرافکني مي پردازند.