اظهارات قابل تامل سخنگوي دولت

3 گزیده  4 آذر -94
     
اظهارات قابل تامل سخنگوي دولت
کاري نداشته باشيد صاحبان شرکت هاي خارجي چه کساني هستند و از کجا مي آيند!
    
سخنگوي دولت تاکيد کرد: وقتي تحريمها رفع مي شود، شرکتهاي بزرگ به ايران مي آيند. اينکه سهامداران اين شرکتها چه کساني هستند و سودش به کجا مي رود و در کدام کشورها خرج مي شود را دنبال کنيم و بعد ماجرا درست کنيم، اين درست نيست.
    
محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت در نشست خبري با خبرنگاران در ابتداي سخنانش درباره بازديد خود در هفته گذشته از خوزستان گزارش کوتاهي ارائه کرد و اظهارداشت: در اهواز از بزرگترين طرح آبي-خاکي تاريخ ايران بازديد کردم که مربوط به احياي 550 هزار هکتار اراضي دشت خوزستان و بخشي از ايلام بود.
    
نوبخت با اشاره به اينکه تاکنون بيش از 158 هزار هکتار از اراضي دشت خوزستان نوسازي و تجهيز و به کشاورزان آن منطقه تحويل شده است، توضيح داد: در همين حد اراضي نيز در دست اجراست، 70 شرکت ايراني با بيش از 10 هزار کارگر روي اين طرح در حال کار هستند.
    
سخنگوي دولت ابراز داشت: در صورت آماده سازي و بهره برداري اين طرح طي يکي دو سال آينده، بيش از 2/5 ميليون تن محصولات کشاورزي با روشهاي بهره وري نوين آبي توليد مي شود. همچنين 2100ميليارد تومان درآمد سالانه خواهد داشت و 300 هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم در اين طرح شاغل مي شوند
    
وي ادامه داد: براساس آخرين گزارش خزانه در پايان آبان، رقم پرداختهاي دولت براي طرحهاي عمراني در راستاي تحرک بخشي به اقتصاد کشور و مشارکت در اقدام رشد سرمايه گذاري، اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي به 18 هزار و 527 ميليارد تومان رسيد.
    
نوبخت درباره هيئت نظارت بر برجام اظهارداشت: تشکيل اين هيئت در ابلاغيه مقام معظم رهبري نيز آمده و در شوراي عالي امنيت ملي درباره آيين نامه عملکرد و ترکيب آن تصميم گرفته و در اين خصوص، دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، اعلام مي کند، بايد همه موضوعات برجام را به اين هيئت واسپاري کنيم و اين هيئت نيز گزارش خود را به مقام معظم رهبري تقديم مي کند. اينکه از فردا هر کسي بگويد چيزي که اتفاق افتاده، مورد نظر نبوده، سنگ روي سنگ بند نمي شود.
    
سخنگوي دولت ادامه داد: ما يک نوع امتناع ساختاري در کشور داريم و مرز را به عنوان مبادي ورودي در نظر مي گيريم نه مبادي صادراتي. بايد نظام اداري اصلاح شود که به سرعت اين کار در حال انجام است. ولي بايد نگران اين باشيم که پس فردا هر کسي بگويد اين سرمايه گذار که مي آيد، نفوذي است! بايد ثابت کنيم اين سرمايه گذاري نفوذي نيست. کافي است يکي دو اتفاق غيرمترقبه توسط برخي که آتش به اختيار هستند که خود فتوا مي دهند و خودشان عمل مي کنند، اتفاق بيفتد و ما نگران فرصتي هستيم که در اختيار کشور قرار گرفته است.
    
وي گفت: وقتي تحريمها رفع مي شود، شرکتهاي بزرگ به ايران مي آيند. اينکه سهامداران اين شرکتها چه کساني هستند و سودش به کجا مي رود و در کدام کشورها خرج مي شود را دنبال کنيم و بعد ماجرا درست کنيم، اين درست نيست. فرصت پساتحريم و پسابرجام اين فرصت بسيار خوبي است براي تقويت اقتصاد ايران و هيئت نظارت برجام که تشکيل شده، قانونا مسئول اجراي اين سند است. لذا نبايد ما در کرسي قضاوت بنشينيم و حکم دهيم.
    
نوبخت درباره تحويل موشک هاي اس 300 روسيه خاطرنشان کرد: ما طبق قراردادهاي خود، موضوع را پيش مي بريم و هر قدر هم ديگران بخواهند حرف بزنند.
    
وي همچنين گفت: عزل آقاي نعمت زاده صحت ندارد و وي از وزراي باتجربه ما هستند که کار خود را انجام مي دهند.
    
به گزارش فارس وي همچنين تصريح کرد: سفر آقاي روحاني به اروپا به تعويق افتاده است و هنوز مشخص نيست چه زماني اين سفر انجام مي شود.
    
نوبخت در خصوص خبري که يکي از نمايندگان مجلس در خصوص امحاي 1700 تن سيب زميني تاکيد کرد: اين اقلام اصلامتعلق به دولت نيست. سازمان مديريت و برنامه ريزي از طريق بانک توسعه صادرات اين تعهد را دارد اگر بازار صادراتي براي اين محصولات يافته شد، ما درباره صادرات اين محصول، کمک مي کنيم. چه کسي مي پذيرد سيب زميني توليد و سپس امحاء شود؟
سردار نقدي در كنگره 260 شهيده زن استان اصفهان:به صراحت مي گويم يونيسف يك سازمان صددرصد صهيونيستي است
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: من يک بسيجي هستم و به صراحت مي گويم يونيسف يک سازمان صددرصد صهيونيستي بوده که ماموريت تخريب، به ابتذال کشاندن و نابودي نسل ها را در جهان بر عهده دارد.
    
به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدي صبح ديروز در کنگره ملي شهيده طيبه واعظي و 260 شهيده زن استان اصفهان گفت: اين خواهر شهيد پس از سال ها گمنامي و غيرت آمده است تا در ميان غبار فتنه ها و وراي تزوير ها و نيرنگ ها ما را از گمراهي و انحراف نجات بخشد.
    
نقدي با تبيين ويژگي هاي شخصيتي اين شهيده جوان اظهار داشت: ويژگي هاي شخصيت بزرگ شهيده واعظي گنجينه اي از ذخاير است که سال هاي سال بايد از زلال معرفتش نوشيد و جان گرفت.
    
وي در ادامه با اشاره به هجمه برخي دگرانديشان در خصوص نگاه اسلام به زن و ايجاد محدوديت هايي براي حضور اجتماعي زنان مومنه گفت: زني که براي حرکت تکاملي انساني اش و براي قرب الي الله وارد صحنه اجتماع مي شود همواره به ياد خداست؛ بنابر اين به حجاب و عفاف اش نه تنها خدشه اي وارد نمي شود بلکه حجاب او سرآمد نيز مي گردد.
    
سردار نقدي فمينيسم را يکي از دروازه هاي نفوذ استکبار دانسته و گفت: موسسات فمينيستي کارگزار نفوذ، استان اصفهان را نقطه اصلي تحرکات خود قرار داده و گاهي به پشتوانه برخي نهادهاي بين المللي قصد اجرايي نمودن توطئه هاي خود را دارند که من يقين دارم هيچگاه بانوان اصفهاني نمي گذارند اين اتفاق صورت بگيرد.
    
وي تصريح کرد: من يک بسيجي هستم و به صراحت مي گويم يونيسف يک سازمان صددرصد صهيونيستي بوده که ماموريت تخريب، به ابتذال کشاندن و نابودي نسل ها را در جهان برعهده دارد.
    
شهيده طيبه واعظي بانوي 20 ساله اصفهاني پس از سال ها مبارزه چريکي با رژيم منحوس پهلوي در جريان درگيري مسلحانه با ساواک دستگير و پس از تحمل يک ماه شکنجه سخت، خود، همسر، برادر، خواهر و دختر خاله اش همگي به فيض شهادت نائل آمدند.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:اعتماد به آمريكا ساده لوحي است

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با بيان اينکه آمريکا مي خواهد از طريق پرورش موريانه هايي در ايران به هدف خود که همان نفوذ است برسد، گفت: اعتماد به آمريکا ساده لوحي است و سپاه است که توانسته اقدامات و برنامه ريزي هاي آمريکا را بي خاصيت کند.
    
به گزارش فارس، سردار اميرعلي حاجي زاده دوشنبه شب در گردهمايي 1500 نفري بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند که به مناسبت سالروز تاسيس بسيج دانشجويي برگزار شده بود، اظهار داشت: مدتي است که سکان دار انقلاب اسلامي ايران دغدغه نفوذ را دارند و عمده مسئولان کشور نيز اين دغدغه را پذيرفته اند.
    
وي خاطر نشان کرد: ايران به دشمني با آمريکا اعتقاد دارد و در توان نظامي جديد آمريکا نمي بينم که توان جنگ با ايران را داشته باشد. اما بعضي از مسئولاني که جايگاهي دارند به دشمني آمريکا و نفوذ اين کشور اعتقاد ندارند و باور ندارند که آمريکا دشمن حقيقي ايران است.
    
وي با اشاره به اينکه فقط در مرداد ماه سال جاري آمريکا 15 مرتبه ايران را تهديد نظامي کرده است، گفت: ساده ترين مسئول در آمريکا کشور ايران را تهديد نظامي مي کند. دکترين نظامي آمريکا به بي خاصيت بودن عمليات شان پي برده و مي داند که ايران در صنايع نظامي، قدرتمند و قوي است.
    
حاجي زاده تاکيد کرد: پروازهاي زيادي با تنوع بالادر آسمان ايران گشت زني مي کنند و مشغول جاسوسي هستند؛ همه اين پروازها به بهانه نابودي داعش در افغانستان و عراق گشت زني مي کنند اما حدود 40 کيلومتري از خاک ايران را مي بينند و آمريکا براي اين موضوع سرمايه گذاري مي کند. حاجي زاده با اشاره به اينکه تمام نيروهاي نظامي ايران به ويژه سپاه، سخنان رهبر معظم انقلاب را با جديت دنبال مي کنند، يادآور شد: با جدي گرفتن سخن رهبر انقلاب در مورد نفوذ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي توانسته است اقدامات و برنامه ريزي هاي آمريکا و دشمنان ايران را بي خاصيت کند.
    
وي با اشاره به سخنان امام خميني(ره) که فرمودند «دولت نبايد به دست نااهلان بيفتد»، تاکيد کرد: زندگي مسئولان در خانه هاي ميلياردي و اينکه اين سرمايه از کجا آمده است، جاي سوال دارد. بنا به فرموده امام راحل بايد پشتيبان ولايت فقيه باشيم تا به مملکت آسيبي نرسد.
    
وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي با استکبارستيزي و مقاومت توانسته تا اين زمان سربلند باشد، تصريح کرد: اگر ايران عزت و سربلندي مي خواهد نبايد به آمريکا اعتماد کند و اعتماد به آمريکا ساده لوحي است. برخي آمريکا را بزک کرده و ذائقه مردم را تغيير مي دهند تا به اهداف خود برسند.
    
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه آمريکا مي خواهد از طريق پرورش موريانه هايي در ايران به هدف خود که همان نفوذ است برسد، گفت: تا زماني که سپاهيان و بسيجيان منتظر اشاره رهبر معظم انقلاب براي جان فشاني در برابر دشمن هستند، آمريکا چه از نظر نظامي و چه غيرنظامي نمي تواند هيچ غلطي عليه ايران بکند.