هشدار نمايندگان به دولت: ايران جاي رستوران هاي آمريكايي نيست

هشدار نمايندگان به دولت: ايران جاي رستوران هاي آمريكايي نيست  13 آبان -94

چهارده نفر از نمايندگان در تذکري به وزراي کشور و صنعت خواستار جلوگيري از داير شدن کافه و رستوران هاي با نام و سبک غربي و رستوران آمريکايي در کشور شدند.
    
روز گذشته حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني مجلس با اشاره به فرا رسيدن سالروز 13 آبان ماه روز مبارزه با استکبار گفت: روز 13 آبان براي ملت ايران و مسلمانان جهان و نيروهاي انقلابي روزي ماندگار و الهام بخش است. تسخير لانه جاسوسي نقطه آغاز شفاف و روشن نظام مقدس جمهوري اسلامي با نظام سلطه با مديريت آمريکاست. رويارويي سخت و آشکار که راه را براي حماسه هاي عزت بخش ملت ايران و ملت هاي مسلمان منطقه گشود.
    
وي تاکيد کرد: فرياد مرگ بر آمريکا برآمده است از آرمان ها و مباني ديني و اعتقادي و تداوم بخش راه امام است. ايستادگي بر اصول و ارزش هاي اسلامي مسير رويارويي آنان را با نظام سلطه و قداره بندان جهان که امروز ناامني و خشونت را بر ملت هاي مظلوم منطقه تحميل کرده اند، از همان اصول و ارزش هاي متعالي اسلام الهام مي گيرد.
    
در ادامه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني مجلس و در جريان سخنراني ابوترابي فرد، نايب رئيس اول مجلس که به مناسبت 13 آبان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني سخناني ايراد کرد، شعار «مرگ بر آمريکا» و «هيهات منا الذله» سر دادند.
        
مصوبات نمايندگان 
    
نمايندگان مجلس با 133 راي مثبت کليات لايحه چگونگي تشکيل و نحوه رسيدگي هيئت هاي انضباطي به تخلفات نيروهاي مسلح را به تصويب رساندند و مجدداً آن را براي رفع برخي ايرادات به کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي پارلمان ارجاع دادند.
    
همچنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 147 راي موافق طرح اصلاح بند (ز) ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران کليات و جزييات آن را مصوب کردند.
    
نمايندگان مجلس با تصويب جزئيات اين طرح هم مقرر کردند در بند ز ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران مصوب 15/10/1389 بعد از عبارت «و همسران شهدا» کلمه «همسران» اضافه گردد و در سطر سوم عبارت «جانبازان قطع نخاعي» حذف و عبارت «جانبازان 70» جايگزين شود.
    
در ادامه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بازگشت گزارش کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات درباره طرح اصلاح بند (ج) ماده 178 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران که توسط شوراي عالي استان ها ارائه شده بود، راي موافق دادند.
    
نمايندگان مجلس با 124 راي موافق، 50 راي مخالف و 7 راي ممتنع از مجموع 223 راي با بازگشت اين گزارش به کميسيون موافقت کردند.
    
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي پيش از پايان نشست علني پارلمان موارد اعلام وصولي را قرائت کرد.
    
بر اين اساس، سوال ملي احمدعلي مقيمي نماينده مردم بهشهر از محمدجواد ظريف وزير امور خارجه درباره علت مصافحه وي با رئيس جمهور آمريکا اعلام وصول شد.
    
همچنين سوال ملي نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه از ظريف وزير امور خارجه درباره عملکرد ضعيف نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در ايفاي وظايف قانوني اعلام وصول شد.
        
نطق ها و تذکرات نمايندگان
    
به گزارش فارس، محمد سليماني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود در جلسه علني روز گذشته مجلس گفت: از رئيس جمهور مصرانه مي خواهم بدون تحقق شرايط 9گانه رهبر انقلاب و شرايط مجلس و شوراي عالي امنيت ملي از باز کردن پيچ و مهره هاي هسته اي اجتناب کند. اين پيچ و مهره ها با خون دل دانشمندان بسته شده و با خون شهداي هسته اي صيقل خورده است. باز کردن آنها بدون رعايت کردن الزامات، پا گذاشتن روي خون شهدا است.
    
وي خاطرنشان کرد: به نظر مي رسد دولت از ارائه لايحه برنامه ششم توسعه طفره مي رود و قصد دارد تا مجلس را سر کار بگذارد. تذکر شديد مي دهم که چنين رفتاري شايسته نيست. دولت اگر نتوانسته است مفاد برنامه پنجم را به انجام برساند دليل بر اين نمي شود که برنامه ريزي و ارائه لايحه متوقف شود به ويژه که از اظهارات مسئولين دولت چنين برمي آيد که آنها به برنامه اعتقادي ندارند که اگر چنين است فاجعه است. متاسفم که مماشات غيرمنطقي و غيرقابل قبول هيئت رئيسه مجلس را شاهديم.
    
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در جلسه علني در تذکري آيين نامه اي خطاب به حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي که اداره جلسه را بر عهده داشت، گفت: در اين ايام حداقل شما که رياست جلسه را بر عهده داريد، تريبون مجلس باشيد؛ الان بند اول فرمايش رهبر معظم انقلاب اين است که با توجه به اينکه لغو تحريم ها مهم ترين موضوع مذاکرات بوده است، چون برجام نتوانسته است تضمين هاي کافي را بگيرد لازم است قبل از هرگونه اقدام، بايد رئيس جمهور آمريکا و اتحاديه اروپا کتبا تضمين دهند و اين بيانات پس از آن بود که رئيس جمهور آمريکا آن نامه مبهم را نوشت.
    
حميدرضا فولادگر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي پيش از پايان نشست علني پارلمان در تذکري شفاهي اظهار داشت: تا مادامي که سياست خصمانه ايالات متحده در مقابل ايران اسلامي تغيير نکند، شعار «مرگ بر آمريکا» بر زبان، جان و قلب ملت بزرگ ايران اسلامي جاري خواهد بود و استکبارستيزي علي رغم مذاکرات هسته اي و تفاهم برجام ادامه خواهد يافت.
    
مهدي کوچک زاده نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در صحن علني پارلمان در تذکري آيين نامه اي با اشاره به اينکه کميسيون برنامه و بودجه موظف است عملکرد بودجه سالانه مجلس را رسيدگي کند، اظهار داشت: ما اين روزها در مجامع و جلسه هاي بسياري شرکت مي کنيم و مردم از ما مي پرسند که اين ساختمان هاي اطراف مجلس و اين ديوار مجلس براي چيست؟ اين 42 ميليارد توماني که امسال در اختيار رئيس مجلس بود و يا سال قبل 20 ميليارد و سال قبل تر 17 ميليارد تومان بود، چه شده است؟
    
تذکرات کتبي نمايندگان و مسئولين اجرايي کشور در جلسه علني مجلس از سوي هيئت رئيسه قرائت شد.
    
تذکر درباره رستوران هاي آمريکايي
    
چهارده نفر از نمايندگان در تذکري به وزراي کشور و صنعت خواستار جلوگيري از داير شدن کافه و رستوران هاي با نام و سبک غربي و رستوران آمريکايي، عرضه مرغ سوخاري به عنوان محلي براي مانور تجمل و رفاه زدگي و نمايش رفتارهاي خلاف فرهنگ ايراني اسلامي و عرف و شرع شدند.
    
عباس مقتدايي نماينده مردم اصفهان به رئيس جمهور ضرورت تسريع در تدوين و تقديم برنامه ششم توسعه تا قبل از تقديم بودجه سال 95 به مجلس را متذکر شد.
    
سيد سعيد زمانيان دهکردي نماينده مردم شهرکرد به رئيس جمهور در مورد عدم پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان تذکر داد.
    240
نفر از نمايندگان مجلس در نامه اي با تشکر از عملکرد مسئولان دانشگاه آزاد، به آنان تذکر داده و تاکيد کردند که بايد مصوبه مجلس درباره تشکيل کميته 3 نفره پذيرش دانشجو تشکيل شود.