در چهارمين جلسه دادگاه بابك زنجاني: از دوران اصلاحات شروع كردم

در چهارمين جلسه دادگاه بابك زنجاني: از دوران اصلاحات شروع كردم 10 آبان -94
چون دستگاه فاسد قضایی دست نشانده خامنه ای  است و  پاسداران نفوذ کامل در این دستگاه آلوده دارند . مهمتراینکه دژخیم قاضی صلواتی در خدمت پاسداران می باشد .بنابراین  به نظر می رسد که این  دادگاه  نمایشی- فرمایشی زنجانی  که سریالی شده است . گویا قرار است که باید تبدیل به بهانه ای برای متهم ومحکوم کردن مدعیان اصلاح طلب و وزیر نفت دولت روحانی  شود. زیرا که نیاز به بهانه ی تبلیغاتی برای دلواپسان نگران هسته ای و شورای نگهبان الت دست است تا بستر رد صلاحیت کاندیدهای نامزدان انتخابات مجلس ارتجاع  دهم و شورای خبرگان  فراهم شود.
بابک زنجاني در چهارمين جلسه دادگاه ضمن پرده برداري از جنجال وزارت و وزير نفت با خود، گفت: فعاليت هاي تجاري و معاملات بانکي من از سال 78 تا 92 بوده؛ چه طور آن زمان منشا پول هاي من درست بود و الان نيست؟!
    صبح روز گذشته چهارمين جلسه رسيدگي به پرونده بابک زنجاني به رياست قاضي صلواتي در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.
    
قاضي دادگاه خطاب به متهم گفت: اتهام شما براساس کيفرخواست صادره از دادسراي عمومي و انقلاب تهران، افساد في الارض از طريق اخلال در نظام اقتصادي کشور با تشديد و رهبري يک شبکه سازمان يافته، جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول و پولشويي با علم موثر بودن اقدامات در ضربه زدن به نظام، کلاهبرداري از وزارت نفت، پولشويي 1967 ميليون يورويي و نشر اکاذيب است، هر دفاعي داريد بفرماييد.
       
وزارت نفت طرف حساب من نيست
    
به گزارش مهر، قاضي صلواتي بابک زنجاني را به جايگاه متهمان فراخواند تا در مورد کيفرخواست از خود دفاع کند. بابک زنجاني بعد از قرار گرفتن در جايگاه متهمان بعد از قرائت فرازي از زيارت عاشورا گفت: داستان از اين قرار است که شرکت هاي خارجي در تعامل با ايران تحريم شده اند و بعد هم بانک ها تحريم شدند و تمامي پول هاي ايران در بانک ها غيرقابل انتقال شد، تا اينکه با تغيير دولت و آمدن دولت تدبير و اميد، آقاي وزير براي يک تسويه حساب سياسي تفاهمنامه من با شرکت نفت را يک طرفه ابطال کرد و با ايجاد سر و صداي رسانه اي به دادسرا تلقين کرد که وجوه بابک زنجاني مورد دارد و منشاء آن درست نيست و تمام معاملات هم صوري و جعلي بوده و مفسد في الارض است. در حالي که من به دادسرا گفتم طرف حساب من، وزارت نفت نيست.
        
وزير نفت ۵ ميليارد يورو طلبش را وصول کند
    
وي افزود: مگر مي شود فردي که از سال ۷۸ تا ۹۲، ميلياردها تومان معاملات بانکي و تجارت داشته و ال سي باز کرده است يک مرتبه فردي غيرمطمئن شود؟ چرا آن زمان منشاء پول هاي من درست بود و صوري نبود و يک مرتبه خواستند دادستان را فريب دهند؟ اگر موضوع فقط وصول پول هاي نفت است، پس آقاي وزير برود آن ۵ ميليارد يورو که از فردي غيرمتخصص براي فروش نفت طلبکارند را دريافت کند.
    
جناب آقاي قاضي، شما گفتيد نفت براي مردم بوده، اما چرا آن ۵ ميليارد يورو که يک فردي به وزارت نفت بدهکار است را پيگيري نمي کنيد؟
    
بابک زنجاني در ادامه تصريح کرد: من به کارشناسان اعتراض نکردم، بلکه گفتم مطالبي که بانک مرکزي گفته است، هدايت شده بوده و سوالي که بازپرس از بانک مرکزي کرده، اشکال دارد. بازپرس مي توانست از بانک مرکزي سوال کند شرکت «ب» کارگزار است يا نه؟ و آيا پول به حساب مشتري رفته؟ که بانک مرکزي هم مي گفت بله، اما سوال اشتباه بود و بانک مرکزي با اينکه مي دانست، اما سکوت کرد.
        
اعلام آمادگي دريافت مطالبات ژست سياسي است
    
بابک زنجاني در مورد نامه ۳ وزير و رئيس بانک مرکزي هم گفت: اين نامه اصلاً ربطي به ستاد تدابير ويژه نداشت و تيم اقتصادي دولت بودند که تشخيص مي دادند از منابع چگونه و کجا استفاده شود. آن زمان هم که مصوب شد کار انجام شود يک ماه قبلش حساب باز شده بود. پس من منتظر مصوبه وزرا نبودم. آنها دائماً ژست مي گيرند که آماده ايم مطالبات را دريافت کنيم، در حالي که اصلاً شماره حساب را ندادند و مي گويند به بانک کشاورزي يا پارسيان واريز کنيد، در حالي که اين صحبت ها مسخره است. من دنيا را دور زدم. مگر مي شود اين مبلغ را از خارج از کشور به يک بانک داخلي واريز کرد؟ اگر مي شود پس چرا وقتي نفت به هند، کره، چين و برخي کشورها مي دهيم بايد به جايش برنج و اقلام ديگر وارد کنيم و پولي جا بجا نمي شود؟
    
وي اضافه کرد: تلاش من اين بود که حسابي در بانک هاي خارجي براي نفت باز کنم. آيا وظيفه من بود که حساب باز کنم و بعد من را به بازي متهم کنيد؟ اين در حالي است که وزير نفت در نشست خبري گفته است زنجاني جاي پول ها را نشان دهد، اما وکلاي خارجه من مي گويند حاضريم ضمانتنامه بدهيم و وقتي صحبت از پرداخت پول مي شود وزارت نفتي ها مي گويند شايد اين پول از فروش مواد مخدر يا اسلحه باشد.
        
واريز يک ميليارد و 968 ميليون يورو ضمانتنامه تا دوشنبه
    
بابک زنجاني گفت: وکلاي وزارت نفت به رسانه ها گفته اند بابک زنجاني حتي يک سنت هم به حساب ما پول واريز نکرده است. آخر مگر صدور ضمانتنامه الکي است؛ بايد قرارداد داشت، بانک را معرفي کرد و چندين مرحله دارد، اما با اين حال مي توانم يک ميليارد و ۹۶۸ ميليون يورو ضمانتنامه از يک بانک بسيار معتبر تا روز دوشنبه واريز کنم.
    
زنجاني خطاب به قاضي گفت: جناب آقاي قاضي، دو سال است که در زندان انفرادي هستم و ۳ هزار صفحه نامه نوشتم، اما اين دولت براي اعتبار خود تخريب مي کند در حالي که کار اقتصادي، کار بازي و احساس نيست. دو سال است تهمت ها را شنيدم، اما سکوت کردم در صورتي که طبق قانون نبايد به من بگويند رکورد دار کلاهبرداري دنيا يا من را تهديد به مرگ کنند. مگر آنها مصونيت قضائي دارند؟
    
وي افزود: براي بقاي خود هر دروغ و تهمتي مي زنند، حتي برخي هم که در کميته پيگيري پرونده هستند و تا حالاپايشان به دادسرا براي پرونده من باز نشده، اظهار نظر مي کنند که يکي از آنها هدفش اين است که بدهي به بانک را بپوشاند.
        2
ميليارد يورو بدهي به شرکت نفت پول خرد من هم نيست
    
بابک زنجاني گفت: با توکل به خدا و علم و دانش اقتصادي و انسانيتي که داشتم نه رشوه دادم و نه به شخصي متوسل شدم و تاجري حرفه اي هستم و عملکردم بسيار شفاف است. مي گويند زنجاني ۳۰ هزار ميليارد تومان کلاهبرداري کرده و همه باور مي کنند، اما وقتي مي گويند اين مبلغ را پرداخت کرده باور ندارند. چرا فکر مي کنيد من فردي کوچک و بي عقل هستم؟ من اگر کلاهبردار بودم چرا در کشور خودم سرمايه گذاري کردم که در آخر هم ۲۴۰ صفحه کيفرخواست براي خدماتم نوشته شود. ۲ ميليارد يورو بدهي من به شرکت نفت پول خرد من هم نيست و اين يک طنز است.
    
متهم رديف اول پرونده نفتي گفت: رفته اند از آبدارچي شرکت، سند و اظهارنظر گرفتند در حالي که آنها اصلاً کارشناس نيستند. بدانيد که در اين پرونده دنيا قضاوت مي کند و اقتصاددانان مي خندند؛ چرا که شاهد تغيير واژه ها هستيم. بگذاريد اقتصاد را اقتصاددان ارزيابي کند و بنويسيد که به خاطر همين همکاري شرکت هاي من از سوي اتحاديه اروپا و خزانه داري آمريکا تحريم شد و خزانه دار آمريکا ۸ دقيقه در مورد من صحبت کرد.
    
وي گفت: تمام حرف کيفرخواست در مورد بانک FIIB است که اصلاً اطلاعاتي در مورد آن در دست بازپرس نيست و تنها به چند عدد رسيده اند که آن هم در اختيار يک کارمند بوده و بازپرس به جاي بازجويي از من، با کارمند صحبت کرده است. در کل ۴۰ بار از من بازجويي شد که ۲۰ بار آن غيرحضوري بوده است در حالي که من مي توانستم به حل مسئله کمک کنم. همکاري من با شرکت نفت هم از خرداد ۹۱ تا دي ماه همان سال بوده است در حالي که من عملکرد ۱۰ ساله داشتم و تنها در خرداد ماه سال ۹۰، ۲۲ فروند هواپيماهاي من در فرودگاه امام خميني(ره) نشست.
        
اگر شرکت نفت بتواند ۱۰۰ يورو حواله کند ۲ ميليارد يورو جايزه مي دهم
    
بابک زنجاني تصريح کرد: اگر آنها مي توانند ۱۰۰ يورو حواله کنند من همين الان ۲ ميليارد يورو جايزه مي دهم و از بازپرس مي خواهم که در مورد برات بيشتر تحقيق کند، اما چون به چيزي دست پيدا نکرده اند نبايد منابع مالي بانک مالزي را زير سوال ببرند. داستان من و وزارت نفت از اين قرار است که هيچ بانکي در دنيا حاضر نبود به پيمانکاران نفتي پول بدهد و هيئت وزيران هفتم تير ماه ۹۲ مصوب کرد که شرکت «ن» که آن زمان تحريم بود با گشايش حساب در بانک FIIB يک ونيم ميليارد يورو واريز کند که اول دي ماه همان سال واريز شد و من از آن مبلغ ۷۰۰ ميليون يورو به حساب پيمانکاران پرداخت کردم.
    
متهم رديف اول پرونده نفتي گفت: وزير وقت نفت دستور داد نفت هاي روي دريا سوزانده شود، اما شرکت «الف» با عنوان خريدار گفت نفت ها را انبار کنيد و اگر فروخته شد پولش را واريز مي کنم براي همين شرکت HK پيش فاکتور و شماره حساب خود را در مالزي معرفي کرد، اما يک اختلاف ميان شرکت «ن» و اداره بين الملل وزارت نفت به وجود آمد و مدارک را به من تحويل ندادند تا نفت ها را تحويل بگيرم. قانون مي گويد اگر نفت ۳ ماه در انبار بماند، متروکه مي شود براي همين بعد از ۳ ماه براساس قانون اجاره داديم و با ۵۰ ميليون دلار دو ماه ديگر نفت ها را در انبار نگه داشتيم، اما باز هم مدارک تحويل نشد.
    
وي ادامه داد: وزير نفت به من گفت شما پول نفت ها را به شرکت HK بدهيد و من ضمانت مي کنم حواله ها تحويل شود و من 9/1 ميليارد يورو به HK دادم و باز مدارک تحويل نشد و بعد هم بانک مالزي را تحريم کردند.
    
بابک زنجاني تصريح کرد: در تاريخ ۱۵ ارديبهشت ماه ۹۲ وزير نفت دستور داد تفاهمنامه اي بين شرکت HK، بانک FIIB و بانک «ت» براي خروج از تحريم ها منعقد شود و شرکت «الف» در کيش مامور شد تا چک ارزي 66/2 ميليون يورويي را تحويل بگيرد. به دليل تحريم ها مجبور شديم با عنوان ضمانت ملک ايران زمينم را به مبلغ يک هزار و ۷۶۰ميليارد تومان به نام شرکت «الف» انتقال قطعي دهم که دفترخانه ۱۰ميليارد تومان از من پول گرفت و ۲۰۰ ميليون تومان حق الثبت واريز کردم و ۲ ميليارد تومان هم اداره حقوقي وزارت نفت دريافت کرد که يکي از کارشناسان آنها براي تعيين نرخ زمين در منطقه ايران زمين يکي از وزراي سابق نفت بود.
        
ماجراي ديدار اژه اي و بابک زنجاني در سلول انفرادي
    
متهم رديف اول پرونده نفتي افزود: قرار شد آقاي «ش» نفت را بفروشد و ۴۰۰ ميليون دلار طلبش را بردارد، اما هيچ مدرکي از شرکت «ن» نگرفتيم. بعد هم دولت عوض شد و وزير نفت آمد و گفت اين تفاهمنامه هيچ اعتباري ندارد و بعد نهم دي ماه ۹۲ بازداشت شدم در حالي که ۵ ماه از تعهدم مانده بود. يک روز آقاي محسني اژه اي، معاون اول قوه قضائيه و آقاي جعفري دولت آبادي دادستان تهران به سلول من آمدند و گفتند تسويه حساب شرکت نفت را انجام بده و من گفتم جابجايي پول امکان ندارد و آنها خواستند که اموالم را جاي طلب بدهم و من فرداي آن روز يعني سوم بهمن ماه ۹۲ نامه اي نوشتم تا اموالم تهاتر شود و در ۲۰ ارديبهشت ماه ۹۳ وکالت دادم تا اينکه ۴ هزار ميليارد تومان از اموالم فروخته شد.
    
وي گفت: سوال من اين است اگر اداره نفت نمي خواست مدارک را بدهد، چرا بار نفت را به انبارها فرستاد؟ چرا زور مي گويند؟ خيالشان راحت است که پول را در حساب HK دارند و اين وسيله اي براي دعوا است.
    
در ادامه دادگاه بابک زنجاني، يکي از شرکاي آقاي «ف» گفت: وي عضو هيئت مديره هلدينگ بوده و از سال ۸۸، 9/15 ميليارد تومان پول گرفته که ربطي به وزارت نفت ندارد و مسئوليت تمام مصوبات شرکت ها را به عهده مي گيرد.
    
متهم رديف اول پرونده نفتي در ادامه گفت: مي گويند بابک زنجاني نفت ها را جايي برده است! مگر مي شود ۱۸ کشتي ۵۰۰ متري که ۹ کيلومتر نفت مي شود را مثل پيت نفت قايم کرد؟ بعد هم گفتند اين وزرا امضاي طلايي داشتند، در حالي که شرکت HK خرداد ماه ۹۱ حساب باز کرده بود، اما امضاي وزرا براي تير ماه است و اصلاً من کاري به امضاي آنها نداشتم. اگر مي توانيد برويد آن ۸ ميليارد يورو که از هند طلب داريد را بگيريد در حالي که آنها ۱۵ درصد کارمزد مي گيرند اما من يک درصد انجام مي دادم. يک روز وزير نفت با من تماس گرفت، ساعت 30/3 صبح بود و من خودم را به فرودگاه رساندم. ديدم پايش خوني شده و گفت دليلش عصبي است و ذخيره غلات کشور تمام شده و بايد هر چه زودتر فکري کند. امروز را مشاهده کنيد اين روزها زمان پرداخت يارانه، ۴ وزير دل درد مي گيرند و همه بيرون گود نشسته اند و مي گويند لنگش کن.
        
مرا از اعدام مي ترسانند
    
وي افزود: متاسفانه غريبه ها در خارج از کشور از اقدامي که کرديم، تقدير مي کنند، اما مسئولان اجرايي من را متهم کردند و ما را از اعدام مي ترسانند. من جانم را سال ها است که براي خدا و کشورم نثار کردم و از هيچ چيز نمي ترسم.
    
بابک زنجاني خطاب به معاون دادستان هم گفت: شما در کيفرخواست گفته ايد بدهي من ۲ ميليارد يورو است و آن را ندادم و به جاي آن به افراد مختلف پول دادم که اگر آن را جمع کنيد، ۴۴ ميليون يورو مي شود که علمي نيست.
    
در بخش اول دفاعيه، بابک زنجاني در جايگاه متهم گفت: بازپرس پرونده اگر متوجه تخلف شد، بايد رديابي کند. مگر بازپرس مي تواند خانواده من را به دفترخانه برده و ملک من را سند بزند؟ مگر مي تواند مغازه و منزل خواهر من را بگيرد؟ مگر مي تواند چشمان من را ببندد و بازجويي کند؟ او حق ندارد اموال مادرم را در روزنامه به مزايده بگذارد که قاضي خطاب به متهم گفت: مي توانيد در اين موارد شکايت کنيد. شما البته نامه هايي هم خطاب به رئيس جمهور و شرکت HK نوشتيد و همچنين به کميسيون اصل ۹۰ که همه را تحويل دادم.
    
متهم رديف اول پرونده نفتي در انتها خاطرنشان کرد: جناب آقاي قاضي من و مردم از شما فقط عدالت مي خواهيم و شکايتم را به گوش رئيس قوه قضائيه و رهبر معظم انقلاب مي رسانم؛ چراکه اگر بعد از تحريم ها مبلغ ها آزاد شود، بايد جواب مردم را بدهيد.