وزیر کشور استاندار تهران را موظف به شناسائی عاملان حمله به وزیر کشور دولت اصلاحات کرد

وزیر کشور استاندار تهران را موظف به شناسائی عاملان حمله به وزیر کشور دولت اصلاحات کرد  30 آبان  -94
وزیر کشور دولت روحانی چرا راه دور رفته و پیگیری را به استاندارتهران حواله داده است .چون سردسته شان  حسین نقوی حسینی  نماینده ی مجلس ارتجاع ازو رامین بوده است که خودش نه اعتراف کرد جزو معترضان چماقدار بی ترمزو دنده عقب کنده شدگان علیه ی موسوری لاری بوده است که تهدید کرد ازو زیر کشور سئوال خواهد نمود  که چرا اجازه چنین همایشی به جای مسجدو حسینیه د ر چلوکبابی داده است؟
وزیر کشور به استاندار تهران دستور داد ضمن بررسی حادثه ایجاد اختلال توسط نیروهای خودسر در گردهمایی روز پنجشنبه اصلاح طلبان در قرچک ورامین، نسبت به شناسایی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام کند.
عبدالرضا رحمانی فضلی خطاب به استاندار تهران تاکید کرده است: با انتشار اخباری مبنی بر برهم خوردن تجمعی قانونی در ورامین، لازم است در اسرع وقت موضوع را بررسی کرده و در صورت صحت وقوع چنین اتفاقی که نقض حقوق شهروندی و مغایر با فضای آرام همراه با همدلی و همبستگی ملی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و حماسی است، ضمن شناسائی متخلفان، نسبت به معرفی آنها به مراجع قضایی اقدام شود.
سخنگو و قائم مقام وزارت کشور نیز در همین رابطه گفت:‌ با هر کسی که بخواهد خلاف قانون عمل کند حتما برخورد می‌شود. حسینعلی امیری درباره تجمع روز پنج‌شنبه عده‌ای برای برهم زدن جلسه سخنرانی اصلاح‌طلبان در ورامین اظهار کرد: مهندس مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور این مساله را پیگیری کرده و گزارش داد که در محل برگزاری این مراسم تجمع انجام شده و این عده مزاحمت‌هایی ایجاد کرده اما این مراسم انجام شده و سخنرانان توانستند سخنرانی خود را انجام دهند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مجوزهای لازم برای این جلسه از قبل تهیه شده بود؟ گفت: برای برگزاری مراسم‌ها استانداری مجوز می‌دهد، نه وزارت کشور و مجوز این مراسم از سوی استانداری صادر شده بود.امیری در پایان در پاسخ به این پرسش که چه نهادی مسئول برخورد با تجمع کنندگان است؟ گفت:‌ استانداری تهران باید وارد موضوع شود.
به گزارش ایلنا، نخستین نشست مشترک اصلاح طلبان دشت ورامین(شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا) عصر پنجشنبه در حالی در قرچک برگزار شد که گروه محدودی در اعتراض به حضور یکی از مدعوین جلسه، مقابل محل برگزاری این نشست تجمع غیرقانونی برگزار کردند.براساس اعلام قبلی، قرار بود این نشست ساعت 15 روز پنجشنبه در تالار بختیاری شهر قرچک و با حضور حجت الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری نایب رئیس شورایعالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان برگزار شود.
حدود یکساعت پیش از آغاز نشست، حدود 200 نفر با تجمع در مقابل تالار بختیاری شهر قرچک و سردادن شعارهایی، اعتراض خود را نسبت به حضور موسوی لاری در این شهرستان اعلام کردند
حجت‌الاسلام موسوی لاری در هنگام ورود به سالن همایش با افراد خودسر مواجه شد که به دنبال ممانعت از سخنرانی وی بودند.
هنگام ورود وزیر کشور دولت هشتم به سالن، چند نفری با سر دادن شعارهایی به سمت وی هجوم بردند که موجب شد عمامه وی از سر او بیافتد. این افراد با راهنمایی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی تلاش داشتند مانع برگزاری مراسم شوند و شعار «مرگ بر فتنه گر» سر می‌دادند.
سایت جماران نیز در این باره گزارش داد: سید حسین نقوی حسینی در سخنرانی خود روبروی در ورودی این سالن با تهدید وزیر کشور اعلام کرد وی را به مجلس خواهد کشاند. نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که فتنه خط قرمز ماست. وی خاطر نشان کرد: نشست‌های سیاسی نشانه رشد کشور ما است و همه حزب‌های قانونی می‌توانند نشست برگزار کنند ولی‌ای کاش این نشست‌ها در مساجد ما باشد نه چلوکبابی ها.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه ظاهراً قرار است با شیرین کردن دهان‌ها نتیجه گرفت که این مخالف عقاید ما است گفت: فرهنگسرای ما مسجد و حسینیه است ولی سلایق این جریانات سیاسی این است.
نقوی خاطر نشان کرد: آنچه که این مردم را در این محل جمع کرده است مرگ بر فتنه گر است والا امت حزب‌الله از جریان سیاسی نگرانی ندارد زیرا این جریانات پشیزی نیستند.
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران مجلس اظهار کرد: این‌ها همان‌هایی هستند که در سال 88 خون به دل رهبر کردند، اینها همان‌هایی هستند که اوباما گفت با اشاره ما در ایران فعالیت می‌کنند.
وی ضمن بیان اینکه این‌ها همان‌هایی هستند که با پیام بی‌بی سی در ایران حرکت می‌کنند بیان کرد: به تمام گروه‌های سیاسی که در چهارچوب نظام فعالیت می‌کنند احترام می‌گذاریم و کسی در رسانه‌های زنجیره‌ای خود که توسط رسانه‌های غربی حمایت می‌شوند ننویستند که اینها مخالف هستند.
بنا بر این گزارش با وجود این تلاش‌ها اما با حضور نیروهای انتظامی آرامش برقرار و پس از حدود یک ساعت مراسم آغاز شد.
موسوی‌لاری: راهی نرویم که چهره نظام خدشه‌دار شود
حجت‌الاسلام موسوی لاری در همایش اصلاح‌طلبان ورامین با بیان اینکه تفکری که بگوید فقط باید از من پیروی کنی، تفکری داعشی است گفت:راهی نرویم که چهره جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کنیم.
وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه ما وظیفه داریم از جمهوری اسلامی به گونه‌ای دفاع کنیم که ثابت کنیم جمهوری اسلامی مساوی منطق است، خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل عملکردشان اینگونه نیست.
موسوی لاری به عملکرد دولت قبل اشاره کرد و ابراز داشت: آقای احمدی‌نژاد آمد و هشت سال کار کرد کارنامه‌اش هم مشخص است. نمایندگان مجلس هم هشت سال کار کردند کارنامه‌شان مشخص است. بگذاریم مردم رای دهند اینکه دعوا ندارد.
نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه اگر جامعه‌ای راه بی‌قانونی و بی‌منطقی در پیش بگیرد، مطمئنا نمی‌تواند راه درست و عقلانی را طی کند، یادآور شد: گروه‌هائی در قبل از انقلاب بودند که داعیه مبارزه با رژیم شاه داشتند اما توسل به قوه قهریه داشتند که مورد تائید حضرت امام خمینی نبود.
موسوی لاری با اشاره به نگاه امام خمینی به مردم بیان کرد: امام معتقد بود مردم باید خود قضایا را تحلیل و تصمیم گیری کنند و با برخوردهای قهریه مخالف بودند و این منطق امام در بهمن 57 به نتیجه و پیروزی انقلاب اسلامی رسید.
وی اضافه کرد: امروز در دنیا جریانات مخالف اسلام گروه‌هائی مثل داعش، طالبان و... را بنا نهاد تا با سربریدن، ترور و جلوگیری از سخنان حق می‌خواهند خود را عرضه کرده و اسلام را بد نام معرفی کنند.
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با یادآوری اینکه عده‌ای به نام دین مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، عنوان کرد: آیا چهره واقعی اسلام این است؟ این یک الگوئی جاهلی است که خود را حق معرفی می‌کند. این نوع تفکر، یاران علی بن ابیطالب را شهید می‌کرد و امروز هم مثل همین تفکر در سوریه و شام مشهود است.
موسوی لاری با تاکید بر آنکه عامه مردم نظامی منطبق بر اصول اسلام و قرآن می‌خواهند و با این منطق جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شد، عنوان کرد: آیا در قرن 21 می‌توانیم منطق داعش را قبول کنیم؟ ما با منطق و روش دعوی داریم یا با آدم‌ها؟
وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه یک راهی نرویم که چهره جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کنیم، تاکید کرد: ما وظیفه داریم از جمهوری اسلامی و خون شهدا حمایت کنیم. مخالف هم حق دارد نظر دهد ولو در اقلیت باشد، البته در اعمال نظر دهی حق با اکثریت است.
نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در ادامه، با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: از دوستان عزیز خواهش می‌کنم در حوزه انتخابیه خود یک نفر باید برای رفتن به مجلس از یک حزب کاندیدا شود تا بقیه همفکران نیز تمکین کنند.