بازداشت شبكه نفوذي دشمن در كشور

بازداشت شبكه نفوذي دشمن در كشور 13 آبان -94

تعدادي از اعضاي شبکه نفوذي وابسته به دولت هاي آمريکا و انگلستان در کشور بازداشت شدند.
    
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي هفته جاري، چند تن از اعضاي شبکه نفوذي همکار با دولت هاي متخاصم غربي را که در فضاي مجازي و مطبوعات کشور فعال بودند، بازداشت کرد. اين اقدام پس از ماه ها رصد مستمر اطلاعاتي و اشراف همه جانبه به ابعاد فعاليت هاي اين شبکه انجام شده است. اقدامات و تحولات بعدي در اين حوزه متعاقبا اطلاع رساني خواهد شد.
    
براساس اخبار اوليه تاکنون 5 نفر از اعضاي اين شبکه دستگير شده اند. اسامي برخي از اين افراد عبارت است از: 
    1-
عيسي سحرخيز 
    
به گزارش دانا، او از فعالان اصلاح طلب که بعد از پيروزي محمد خاتمي در دوم خرداد 1376 با معرفي عطاء مهاجراني به جايگاه مديرکلي مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منصوب گرديد؛ وي در هنگامه هجمه شديد روزنامه هاي زنجيره اي به نهادها و شخصيت هاي انقلابي، از آنان به طور تمام عيار حمايت کرد و به ابراز تاسف از توقيف نشريات هتاک پرداخت.
    
وي در اعتراض نسبت به توقيف روزنامه زن-با مديرمسئولي فائزه هاشمي رفسنجاني - از مديرکلي مطبوعات وزارت ارشاد استعفا داد و سپس فعاليت رسانه اي خود را در ماهنامه آفتاب پيگيري کرد؛ سحرخيز پس از توقيف ماهنامه آفتاب ترجيح داد با رسانه هاي ضدانقلاب فعاليت ساختارشکنانه خود را پيگيري نمايد و از 14 اسفند 1385 به نويسندگان اصلي سايت ضدانقلاب روز آنلاين تبديل شد.
    
اين فعال سياسي اصلاح طلب پس از انتخابات 1388 با اعلام تقلب گسترده در انتخابات و آنچه آن را کودتاي حاکميت مي خواند خواهان ابطال آن مي شود و در همين راستا يادداشت هاي فراواني را ضد شوراي نگهبان و نهادهاي امنيتي مي نويسد و خواهان برگزاري تجمعاتي ضد جمهوري اسلامي در مقاطع خاص زماني مي شود و به دليل اين رفتارهاي غيرقانوني دستگير و روانه زندان مي گردد.
    
عيسي سحرخيز فعاليت هاي سياسي- رسانه اي خود را با حضور تعدادي از روزنامه نگاران فعال در فتنه 1388 در قالب «انجمن دفاع از آزادي مطبوعات» انجام مي داد.
    2-
احسان مازندراني
    او يکي از دستگيرشدگان فتنه 88 است که علي رغم مخالفت نهادهاي مسئول به عنوان مديرمسئول روزنامه دانشگاه آزاد منصوب شد!
    
او در حالي به اين سمت منصوب شد که به گزارش برخي رسانه ها به دليل برخي تحرکات تنش آفرين و سوء سياسي و ارتباط با يک عنصر تجزيه طلب در زمان دانشجويي در دانشکده خبر، با حکم کميته انضباطي اين دانشکده از ادامه تحصيلش جلوگيري به عمل مي آيد و نمي تواند مدرک تحصيلي کارشناسي خود را بگيرد.
    
خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با يک منبع آگاه نوشت که «احسان مازندراني» دبير اجرايي روزنامه اصلاح طلب اعتماد به اتهام ارتباط با شبکه رسانه اي بنگاه دروغ پراکني بي بي سي و سايت هاي خبري ضدانقلاب بازداشت شده است.
    
مازندراني و همسرش مليحه حسيني - که او نيز از روزنامه نگاران اصلاح طلب و بازداشت شدگان پس از فتنه 88 است- بيشتر به همراه تعداد زيادي از روزنامه نگاران اصلاح طلب داخلي و ضدانقلاب خارج از کشور در شهريور سال 88 پس از انتخابات دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري که منجر به اردوکشي خياباني عناصر فتنه انگيز شد، در نامه ساختارشکنانه اي انتخابات 24 خرداد را کودتا خوانده بودند.
    3-
آفرين چيت ساز
    وي مقاله نويس ايرنا و روزنامه ايران بود و در يکي از آخرين مقالات او اعتراض مردم اصفهان و يزد به حضور جک استراو را نمايش قانون شکني نزد ميهمانان خارجي خوانده بود!
    4-
سامان صفرزايي
    خبرنگار سابق روزنامه اعتماد و ماهنامه انديشه پويا