علل دردسرساز وزارت ورزش و كميته ملي المپيك

    علل دردسرساز وزارت ورزش و كميته ملي المپيك 5 آذر- 94
درکدامین نهاد رژیم ملوک الطوایفی و کدخدامنشی قرون وسطایی ولایت فقیه نظم وقانون  وبرنامه ریزی همراه با مدیریت وجوددارد که انتظار است در وزارت ورزش وجودداشته باشد؟

تعلل وزارت ورزش و جوانان و کميته ملي المپيک سبب شده بعد از ماه ها هنوز تکليف رياست فدراسيون تيراندازي با کمان و خزانه داري کميته ملي المپيک در هاله اي از ابهام باقي بماند.
    محمدعلي شجاعي در حالي از دي ماه ۹۲ به صورت دو شغله هم رياست فدراسيون تيراندازي باکمان و هم مسئوليت خزانه داري کميته ملي المپيک را تا اين اواخر عهده دار بوده است که عدم دخالت نهادهاي مرتبط در اين زمينه سبب شده تا او در اين مدت بدون مشکل خاصي عهده دار دو سمت مهم باشد. در حالي که حدود 7 ماه تا آغاز بازي هاي المپيک ۲۰۱۶ ريو فرصت داريم، هنوز وضعيت يکي از کليدي ترين پست هاي کميته ملي المپيک ايران و البته فدراسيون المپيکي تيراندازي با کمان مشخص نيست. در ادامه نگاهي داريم به سير اتفاقاتي که از زمان حضور محمدعلي شجاعي به عنوان سرپرست فدراسيون تيراندازي با کمان رخ داده است.

    ۱۷ بهمن ۹۰: دوره چهار ساله رياست کريم صفايي در فدراسيون تيراندازي با کمان به پايان مي رسد. او پس از به پايان رسيدن دوره رياستش براي حضور مجدد در فدراسيون تيراندازي با کمان اعلام آمادگي مي کند .

    ۲ اسفند ۹۰: خبري مبني بر کنار گذاشتن کريم صفايي رئيس فدراسيون تيراندازي با کمان ايران منتشر مي شود. به دنبال پايان دوره چهار ساله رياست کريم صفايي در فدراسيون تيراندازي با کمان محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان وقت طي حکمي محمدعلي شجاعي را به عنوان سرپرست اين فدراسيون منصوب مي کند. البته صفايي پس از کنار رفتن از رياست فدراسيون با بيان اينکه قصد حضور مجدد در اين فدراسيون را ندارد، مي گويد: قرار نيست ديگر در فکر تيروکمان ايران باشم، چون تيروکمان راه خود را پيدا کرده است و داوري درباره عملکرد خود را هم به مردم واگذار مي کنم. مردم در اين باره بهتر قضاوت خواهند کرد. کش و قوس ها و اختلافات بر سر کنار رفتن رياست فدراسيون از همين تاريخ آغاز مي شود و اين اختلافات تا پاي تعليق فدراسيون تيراندازي با کمان ايران پيش مي رود.

    دوم مهر ۹۱: پس از کش و قوس هاي فراوان در نهايت انتخابات فدراسيون تيراندازي با کمان توسط وزارت ورزش و جوانان دولت دهم برگزار مي شود.اين انتخابات بدون حضور نماينده کميته ملي المپيک ايران برگزار شد و در نهايت محمدعلي شجاعي با کسب ۴۴ راي به عنوان رياست فدراسيون تيراندازي با کمان ايران انتخاب مي شود.

    ۱۹ آذر ۹۱: مدتي از انتخاب شجاعي به عنوان رياست فدراسيون نگذشته بود که فدراسيون تيراندازي با کمان ايران توسط فدراسيون جهاني تعليق مي شود.فدراسيون جهاني تيروکمان در نامه اي به مسئولان ورزش ايران اعلام مي کند که فدراسيون تيراندازي با کمان ايران تعليق است و اين فدراسيون ايران تا پايان سال ميلادي فرصت دارد با برگزاري مجمع عمومي اين فدراسيون به رياست کريم صفايي، تکليف حضور ايران در ميادين بين المللي را مشخص کند.البته ۲۷ فروردين ۹۲ تعليق فدراسيون تيراندازي با کمان ايران موقتا رفع مي شود و در نهايت ۹ مرداد ۹۲ فدراسيون تيراندازي با کمان ايران به صورت کامل رفع تعليق مي شود.

    ۳۰ دي ۹۲ : انتخابات کميته ملي المپيک برگزار مي شود و در نهايت محمدعلي شجاعي به عنوان خزانه دار انتخاب مي شود. اين انتخاب در حالي صورت مي پذيرد که در همان زمان گفته مي شود که شجاعي دو شغله است و بايد از يکي از سمت هاي خود استعفا دهد.

    ۱۲ بهمن ۹۲: نماينده سازمان بازرسي کل کشور مي گويد محمدعلي شجاعي بايد از يکي از سمت هاي خود کناره گيري کند.زارع مي گويد: محمدعلي شجاعي قطعا بايد از فدراسيون تيروکمان کناره گيري کند و تحت هيچ شرايطي نمي تواند رئيس فدراسيون بماند.

    ۱۴ اسفند ۹۲: رئيس فدراسيون تيراندازي با کمان مي گويد از سمت خود در اين فدراسيون استعفا مي دهد تا به عنوان خزانه دار فعاليت خود را ادامه دهد.رئيس فدراسيون تير و کمان با تاکيد بر اينکه مي خواهد در مسير قانوني از اين فدراسيون استعفا دهد، مي گويد در تلاش است تا هر چه سريع تر مجمع فدراسيون تيروکمان تشکيل شود.شجاعي ، درباره آخرين وضعيت استعفايش از فدراسيون تيروکمان مي گويد: از روز نخست هم گفته ام که تابع قانون هستم و بر همين اساس نيز عمل مي کنم. اما بايد اين مسير به صورت قانوني انجام شود و با برگزاري مجمع استعفايم را اعلام کنم تا اين فدراسيون دوباره به حاشيه کشيده نشود.اما در ادامه شجاعي به صورت غيرقانوني عهده دار دو سمت بوده و از هيچ يک از آن ها استعفا نمي دهد. متاسفانه وزارت ورزش و جوانان، کميته ملي المپيک و سازمان بازررسي هيچ يک به صورت قاطعانه در برابر اين موضوع اقدام قاطعانه اي انجام نمي دهند تا همچنان شجاعي دو شغله بماند.

    ۲۷ بهمن ۹۳: رئيس فدراسيون تيروکمان مي گويد: من خزانه داري کميته ملي المپيک را به رياست فدراسيون تيروکمان ترجيح مي دهم و قبل از برگزاري انتخابات مجمع، استعفاي خود را اعلام مي کنم.

    ۱۳ مرداد ۹۴: ثبت نام از نامزدهاي فدراسيون تيراندازي با کمان آغاز مي شود تا بالاخره تکليف فدراسيون تيراندازي با کمان تعيين شود.

    ۲۸ مهر ۹۴: وزارت ورزش و جوانان در خبري تاريخ برگزاري انتخابات فدراسيون تيراندازي با کمان را هجدهم مهرماه اعلام مي کند.

    ۶ آبان ۹۴: شجاعي سرانجام استعفاي خود را از خزانه داري کميته ملي المپيک اعلام مي کند و مي گويد مي خواهد در فدراسيون تيراندازي با کمان فعاليت خود را ادامه دهد.پس از تصميم محمدعلي شجاعي براي استعفا از خزانه داري کميته ملي المپيک، انتخابات فدراسيون تيراندازي با کمان براي دومين بار لغو شد. شجاعي عملاکميته ملي المپيک و وزارت ورزش و جوانان را درگير تصميم هاي خود کرده تا هم چنان وضعيت فدراسيون تيراندازي با کمان و خزانه داري کميته ملي المپيک هنوز مشخص نباشد. البته تعلل وزارت ورزش و جوانان و کميته ملي المپيک در گرفتن يک تصميم قاطع و زودهنگام سبب شده تا پس از گذشت ماه ها شاهد چنين شرايطي باشيم. به نظر مي رسد بازهم با تصميم گيري هاي ديرهنگام وزارت ورزش و جوانان و يا کميته ملي المپيک بازهم داستان ادامه دار اين دو شغله ورزش ايران دنبال شود. تصميم گيري ديرهنگام و از دست رفتن زمان و البته عدم ورود قاطع در فدراسيون هايي چون جودو و فوتبال هم ديگر مواردي بوده که در آنها شاهد وجود مشکلات جدي هستيم.اميد است با اقدام فوري و البته قاطع نهادهاي مسئول تکليف اين دو پست کليدي ورزش ايران زود تر مشخص شود.