معاون دادستان تهران: عمليات زنجاني مصداق بارز صرافي است

معاون دادستان تهران: عمليات زنجاني مصداق بارز صرافي است 2 آذر -94
این چگونه صرافی بوده است که توانسته  دارای دارایی چند دهه میلیاردیورویی شود؟ همچنین صرافی که باارز سر وکار دارد ونه دلال فروش نفت  آنهم برای سپاه وشرکت نفت ونیروی ا نتظامی ونقش پولشویی؟ مهمتراینکه مگر این صراف بدون کمک وحمایت حکومتی و ارگان های اطلاعاتی –امنیتی- نظامی می توانسته صاحب چنین داراییوثروتی شود؟

معاون دادستان تهران، عمليات بابک زنجاني در جابجايي حواله هاي ارزي بانک ها را مصداق بارز کار صرافي خواند و تاکيد کرد: بايد براي اين کار از بانک مرکزي، مجوز دريافت مي شد.
    به گزارش تسنيم، سيزدهمين جلسه رسيدگي به اتهامات بابک زنجاني ديروز در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي با حضور متهم پرونده، نماينده دادستان، وکلاي مدافع و نمايندگان حقوقي بانک هاي مرتبط با پرونده برگزار شد.

    متهم اصلي پرونده نفتي در ادامه دفاعيات خود به قيمت چندگانه ملک ايران زمين اشاره کرد و گفت: پس از اينکه ملک ايران زمين به وزارت نفت معرفي شد، کارشناسي صورت گرفت و کارشناسان قيمت ملک را با 16 هزار مترمربع زمين، 824 ميليارد تومان اعلام کردند.

    زنجاني اضافه کرد: به وزارت نفت گفتم تراکم ملک 170 هزار مترمربع است و به خاطر همين کارشناسي مجدد صورت گرفت. آقايان گفتند به دفترخانه مراجعه کنيم و کارهاي لازم را انجام دهيم تا پاسخ کارشناسي دوم واصل شود.

    وي توضيح داد: وقتي به دفترخانه مراجعه کرديم به آنها گفتم چون هنوز پاسخ کارشناسي نيامده نمي توانم ملک را به شما منتقل کنم اما اعلام کردند کارها را انجام دهيد تا جواب دوم هم بيايد.

    زنجاني افزود: در دفترخانه قيمت ملک به صورت قيمت منطقه اي انجام شد و تفاوت موجود در مبلغ ثبتي و مبلغي که به من فروخته شده است، به خاطر همين موضوع است در اصل من اين ملک را 8 هزار ميليارد تومان از آقايان خريدم و آنها قصد داشتند بدهي من را در ايران ثبت کنند و به همين خاطر ملک را به خودم به مبلغ 8 هزار ميليارد فروختند.

    متهم اصلي پرونده نفتي گفت: شرايط کشور در وضعيت تحريم به گونه اي بود که داخل گوني از بانک مرکزي پول تحويل مي گرفتم و در دوبي به بانک هاي ملي و صادرات تحويل مي دادم تا گوشت، مرغ و غلات مورد نياز کشور وارد شود.

    در بخش ديگري از دادگاه، معاون دادستان تهران عمليات بابک زنجاني در جابجايي حواله هاي ارزي بانک ها را مصداق بارز کار صرافي خواند که بايد براي آن از بانک مرکزي، مجوز دريافت مي شد.

    همچنين با توجه به اظهارات و ادعاهاي بابک زنجاني مبني بر اينکه از وزارت نفت باري تحويل نگرفته است، وکيل شرکت نفت ديروز اسناد مربوطه در اين زمينه را به دادگاه برد.

    مهدوي همچنين از دريافت يک ايميل از سوي وکيل خارجي زنجاني خبر داد و گفت: اين ايميل بيشتر شبيه يک تهديد بود مبني بر اينکه اگر خسارت ندهيد به دادگاه شکايت مي کنيم.

    وکيل شرکت نفت افزود: آمريکايي ها 16 ميليارد دلار عليه ما حکم دارند و امروز زنجاني جا پاي آمريکايي ها گذاشته است.

    اين در حالي است که بابک زنجاني پيشتر، از محکوميت شرکت H.K به پرداخت 10 ميليارد دلار در محاکم خارجي خبر داده بود.

    سيزدهمين جلسه رسيدگي به اتهامات بابک زنجاني در حالي به پايان رسيدکه طبق اعلام رئيس دادگاه، جلسه چهاردهم قرار است صبح امروز برگزار شود.