احمد توكلي تصريح كرد:برجام مي تواند به افزايش نفوذ بي انجامد

احمد توكلي تصريح كرد:برجام مي تواند به افزايش نفوذ بي انجامد5 آذر -94
این مترسک فرصت طلب احمدت وکلی خاله زاده پاسدار علی لاری جانی دچاردگردیسی شده است .چون پس از اینکه برایش حکم محکومیت صادر شد . بنابراین برای اینکه به زندان نرود وراه ورودش برای دوره ی بعدی مجلس ارتجاع هموار شود چپ وراست موضع ضد برجامی علیه دولت روحانی اتخاذ می کندو همگام بادلواپسان نگران هسته ا ی حامی خامنه ای وپاسداران می شود.

احمد توکلي با بيان اينکه برجام از آنجا که اختيار ما را در اداره سرنوشتمان کم مي کند و اختيار دشمن را زياد مي کند، امکان نفوذ دشمن را افزايش مي دهد، گفت: برجام مي تواند به افزايش نفوذ اقتصادي و سياسي بينجامد.
    
احمد توکلي در گفت و گو با تسنيم گفت: اولين نوع نفوذ فرهنگي است که آشکار است و طرفين با هم کار فرهنگي مي کنند، روش ديگر نفوذ به وسيله تطميع يا تهديد افراد است که غيرقانوني است و به جاسوسي نزديک مي شود، نوع ديگر نفوذ فکري است که افرادي با پذيرش نظريات مديريتي، سياسي و اقتصادي دشمن به طور خودکار وقتي کار مي کنند، پذيرش منافع غرب را فرض گرفته اند. يعني انديشه آنها مبتني بر پذيرش دروني انديشه هاي غربي است که اثر عميقي هم بر جامعه به جاي مي گذارد.
    
وي با بيان اينکه در کشور ما هم از اين دسته افراد هستند و بين آنها آدمهاي خوب هم وجود دارد، گفت: برخي در داخل مي گويند بايد طرف سرمايه دار را گرفت! خوب، کساني اين تفکر را در کشور ما دارند و انسانهاي موثري هم هستند، بعضي از آنان الآن از افراد اصلي دولت هستند. اين تفکر همان نفوذ است، دشمن بدون هزينه با در دستور کار قرار گرفتن چنين سياست خارجي به طور خودکار به چپاول خاورميانه مي پردازد.
    
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس تصريح کرد: تعبيه مراکز و سازمان هاي بين المللي جوري است که با تمام شدن نتايج به نفع آنها، به نفوذ و سلطه بر کشورهاي ديگر مي انجامد، به عنوان مثال در صندوق بين المللي پول توزيع آرا به نسبت سهم کشورهاست. خود اين نفوذ است، منتها نفوذ ساختاري، يعني ساختار را طوري ايجاد کرده اند که نتيجه آن سلطه بر کشورهاي ديگر و مکيدن منافع آنها خواهد بود.
    
توکلي اظهار داشت: برجام از آنجا که اختيار ما را در اداره سرنوشتمان کم مي کند و اختيار دشمن را زياد مي کند، امکان نفوذ دشمن را افزايش مي دهد، يعني اراده آنها در کار ما تاثيرگذار است، به رفتارهايي وادارمان مي کنند تا منافع خودشان تامين گردد. بخشي هم به خاطر مراودات اجباري زيادي که صورت مي گيرد مثلاً تعداد کثير افرادي که به بهانه هاي مختلف به کشور ما مي آيند خطرات جديدي براي کشور ما فراهم مي کند، زيرا کنترل ما را بر آنها کم مي کند. به همين دليل نياز به مراقبت مستمر و دقيق داريم.