گزیده خبرهای 1 دی – 94 قسمت -6

   گزیده خبرهای  1 دی – 94 قسمت -6
 
یک مرد که همسرش را در قزوین کشته و دروغ‌پردازی‌های زیادی کرده بود قصاص شد.به گزارش ایران، این جنایت نخستین روز اردیبهشت ماه سال 89 در شهر الوند رخ داد و ابتدا همه تصور کردند زن جوان در غیاب شوهرش که در گیلان بوده خودکشی کرده است.اما بررسی‌های پلیسی نشان از قتل داشت تا اینکه شوهر وی با اتهام جنایت خانوادگی روبه‌رو شد و این مرد 28 ساله ادعا کرد: «وقتی از گیلان به خانه‌‌ام بازگشتم و مردی را در حیاط دیدم، وارد شدم و همسرم را به خاطر خیانت به خودم کشتم.»این مرد دروغگو اصرار بر این داستان داشت تا اینکه بررسی‌ها نشان داد که همسر مقتول در روز حادثه با پدر و برادران  این زن دعوا می‌کند و این جر و بحث آنها بالا می‌کشد و او پس از جدایی از آنها به خانه خود رفته و در آنجا نیز با همسرش جر و بحث می‌کند و دعوای آنها با قتل خاتمه می‌یابد.تجسس‌ها نشان داد مرد همسرکش برای گمراه کردن دیگران برادر معتادش را خبر می‌کند و او را بیرون از قزوین، اطراف باراجین می‌برد و طلاهای همسرش را به او می‌دهد و بعد برادرش را از کوه پرتاب می‌کند تا دیگران با پیداکردن طلاها تصور کنند که برادرش همسر او را به قتل رسانده است اما برادر با وجود پرتاب شدن از کوه، زنده مانده و راز این جنایت فاش می‌شود. این مرد در شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین محاکمه شد و حکم قصاص دیروز در زندان مرکزی اجرا شد.
بازگرداندن تخم‌مرغ آب‌پز به حالت اولیه خام، از جمله رخدادهایی بود که در فهرست داستان‌های عجیب علمی انتخاب شده از سوی مرکز رسانه‌های علمی استرالیا قرار دارد.به گزارش ایسنا، این رخداد به دنبال ابداع دستگاهی توسط کالین راستون، دانشمند استرالیایی از دانشگاه فلیندرز بود که می‌تواند سفیده تخم‌مرغ پخته را به حالت اولیه برگرداند. البته این دستگاه در علم مدرن یک دستاورد خارق‌العاده محسوب می‌شود بویژه زمانی که نوبت به ساخت داروهای سرطانی،‌ بیهوشی و حتی سوختهای زیستی می‌رسد.همچنین یک لباس عجیب با رنگهای آبی و مشکی یا طلایی و سفید در میان داستان‌های عجیب علمی 2015 قرار دارد که توسط مرکز رسانه‌های علمی استرالیا انتخاب شده است.این لباس در ماه فوریه به مدت بسیار طولانی در اینترنت به موضوعی داغ تبدیل شد و ذهن بسیاری را به خود مشغول کرد چرا که برخی افراد آن را به رنگ سفید و طلایی و برخی دیگر همان لباس را به رنگ مشکی و آبی می‌دیدند. حتی مقاله‌های علمی در مورد آن نوشته شد و نظریات و واکنش‌ها پایان‌ناپذیر بود.در تحقیقی دیگر،‌ دانشمندان این افسانه قدیمی که کانگوروها گاز معده تولید نمی‌کنند را رد کردند. تصور می‌شد که به خاطر میکروب خاصی در معده، کانگوروها یکی از منابع غذایی دوستدار محیط زیست هستند. در ماه نوامبر، محققان اروپایی و استرالیایی دریافتند که دفع گاز متان از کانگوروها به اندازه اسب‌ها است و احتمالا میکروب خاصی که از تولید متان جلوگیری کند، در معده آن‌ها وجود ندارد.با این حال کانگوروها بسیار بیشتر از گاوها دوستدار محیط زیست هستند.شلوارهای جین تنگ باعث پاره شدن رگهای خونی یک زن شد. این شرایط که سندرم کمپارتمان نام دارد باعث بی‌حسی پای این زن شده بود و پزشکان پس از آزمایش دریافتند که ماهیچه و عصبهای ساق پای وی در اثر تحت فشار بودن با شلوار جین آسیب دیده بود.بر اساس این فهرست، دیگر اخبار عجیب 2015 شامل دلیل شکسته شدن بند انگشتان، انسان‌ها در محیطی آغشته با ابری از میلیون‌ها میکروب موجود در هوا حرکت می‌کنند،‌ کبوترهایی که سرطان پوست را شناسایی می‌کنند و دلیل دشمنی زنبورها بوده است.
حزب دموکرات کردستان که مسعود بارزانی رهبری آن را برعهده دارد، مجددا مخالفت خود را با گفتگو با حزب مخالف "تغییر"، برای پایان دادن به بحران سیاسی و حل مشکل ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کرد. در همین حال حزب تغییر از گروه‌های کرد خواسته تا با "کودتای حزب دموکرات" مقابله کنند.به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه ارم نیوز، علی عونی، از رهبران حزب دموکرات کردستان که مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق رهبری آن را برعهده دارد، در بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد که این حزب همانند موضعی که در گذشته داشته است، در آینده نیز تعاملی با "جنبش تغییر" نخواهد داشت و اینکه "جنبش تغییر از روند سیاسی خود منحرف شده و با بی‌تجربگی رفتار می‌کند" و حزب دموکرات در این شرایط با آنها مذاکره نخواهد کرد.حزب بارزانی مخالفان خود را به استفاده از تبلیغات رسانه‌ای به عنوان یک جنگ روانی علیه حزب دموکرات و دولت اقلیم کردستان متهم می‌کند.عونی تاکید می‌کند که حزب تغییر به اندازه حزب اتحادیه میهنی کردستان -دومین حزب بزرگ اقلیم بعد از حزب دموکرات- و حتی بیشتر، پست‌هایی را در دولت در اختیار گرفته است.در مقابل، جنبش تغییر از گروه‌های سیاسی در اقلیم کردستان خواسته تا "به وظیفه خود عمل کرده و به کودتای حزب دموکرات "پایان دهند و نهادهای قانونی را تقویت کنند.جنبش تغییر نیز در بیانیه‌ای آورده است: نزاع‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و ورود ابرقدرت‌ها به منطقه ایجاب می‌کند که کردها سیاست قومی فراگیری را برای مرحله کنونی و آینده به نحوی ترسیم کنند که سرزمین اقلیم کردستان و شهروندان آن را از هر گونه توطئه‌ای حفظ کند. به همین دلیل ما از تمامی گروه‌های سیاسی کردستان می‌خواهیم تا بر حزب دموکرات اعمال فشار کرده تا سلطه حزبی خود را از نهادهای قانونی بردارد و با همگان زیر یک پرچم طرح دموکراتیک قومیتی برای تعیین گفتمان و استراتژی امنیتی جمع شود.در این بیانیه آمده است: حزب دموکرات به انحصار قدرت و تک روی در تصمیم سیاسی و روابط خارجی ادامه می‌دهد و این مساله ایجاب می‌کند که گروه‌های سیاسی و سازمان‌های جامعه مدنی و رسانه و نهادهای فرهنگی به وظیفه قومی خود برای فیصله دادن به این نزاع میان کودتا و مشروعیت نهادهای دموکرات عمل کنند.همزمان، شوان داوودی، از نمایندگان حزب اتحادیه میهنی کردستان که جلال طالبانی، رئیس جمهور سابق عراق رهبری آن را برعهده دارد، گفت که اقلیم کردستان در حال عبور از بحرانی واقعی است که علت آن انحصار قدرت و اتخاذ سیاست‌های اشتباه توسط حزب دموکرات به رهبری مسعود بارزانی علیه رقبایش است.داوودی می‌گوید که ماندن بارزانی در منصبش نه تنها قانونی نیست، بلکه تحمیل اوضاع واقع است، چرا که حزب وی تمامی نهادهای مهم اقلیم کردستان را در دست دارد و بارزانی ریاست اقلیم کردستان، ریاست دولت، ریاست سازمان امنیت، منابع مالی، منابع طبیعی اقلیم و همچنین نفت را تحت تصرف خود دارد.
رسانه های انگلیسی از قطعی شدن حضور مورینیو در منچستریونایتد بعد از دور رفت لیگ برتر خبر دادند.به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، لوئیس فان خال، سال آخر حضور در منچستر را سپری می کند و حذف از لیگ قهرمانان و اتحادیه مسئولان این تیم را ناراحت کرده است. در حالی که این مربی هلندی هنوز نتوانسته خواسته های هواداران و باشگاه را برآورده کند، گمانه‌زنی‌ها درباره برکناری فان خال و حضور یک مربی دیگر برای فصل بعد شنیده شده است.رسانه‌های انگلیسی از جمله دیلی میل خبر از مذاکره پنهانی سران منچستر یونایتد با ژوزه مورینیو دادند و سرمربی پرتغالی هم چراغ سبز را به منچستری‌ها نشان داده است.این رسانه مدعی شده است که منچستری‌ها در روزهای آینده فان‌خال را کنار خواهند گذاشت تا آقای خاص سکان هدایت شیاطین سرخ را در دست بگیرد.منچستریونایتد این هفته باید در لیگ برتر در زمین استوک سیتی به میدان برود که دیدار سختی برای این تیم است و سپس باید برابر چلسی به میدان برود و به نظر می رسد مورینیو بعد از دیدار با چلسی هدایت منچستر را بر عهده بگیرد.امروز رسانه‌ها از مذاکره منچستریونایتد با مورینیو برای قبول مربیگری در این تیم خبر دادند. در این در حالی است که ریو فردیناند مدافع سابق منچستریونایتد بعد از بازی ضعیف این تیم برابر نوریچ، گفت: همین امشب فان‌خال را برکنار کنید و گواردیولا را به منچستریونایتد بیاورید.گفته می‌شود قراردادی که شیاطین سرخ با سرمربی سابق چلسی خواهند بست، 5 ساله خواهد بود.
رییس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) واکنش شدیدی به محرومیت خود نشان داد.سب بلاتر رییس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا امروز نقره داغ شد و همراه دوست و همکارش میشل پلاتینی به 8 سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد و به این ترتیب کارنامه حضور این پیرمرد 79 ساله سوییسی برای همیشه در فوتبال بسته شد.سب بلاتر در واکنش به محرومیت سنگین خود حرف‌های جالبی زد و گفت: امروز روز خوبی برای من و فیفا نبود. می توانم بگویم کیسه بوکس شدم و حقم نبود که با من این‌طور برخورد شود. صحبت‌هایی که در کمیته اخلاق فیفا مطرح شد باعث شد که شرایط آن‌طوری پیش برود که یک عده خاص منتظر آن بودند. من واقعا متاسفم که یک کیسه بوکس شدم. برای همه متاسفم ولی مطمئن باشید که من بازمی‌گردم و این پایان من نخواهد بود. متاسفم به عنوان رییس فیفا. متاسفم برای فوتبال. متاسفم برای همه.سب بلاتر سوییسی علاوه بر اینکه باید 8 سال از هرگونه فعالیت فوتبالی دور باشد به پرداخت 50 هزار فرانک سوییس نیز محکوم شده است و این در حالی است که میشل پلاتینی رییس سابق یوفا نیز به پرداخت 80 میلیون فرانک سوییس محکوم شده است.سب بلاتر که بیش از اندازه ناراحت بود در ادامه گفت: پس از دو جلسه‌ای که بعد از جام جهانی 98 فرانسه با پلاتینی داشتیم اسنادی نشان داد که هیچ هدیه یا هبه‌ای خارج از قانون رد و بدل نشده است. در کتاب قوانین فیفا هم به صورت کاملا واضح آمده است که این هدایا و هبه‌ها به چه شکل باید پرداخت شود.بلاتر در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به نلسون ماندلا رهبر فقید آفریقای جنوبی گفت: آقای ماندلا از انسانیت سخن می‌گفتند. اگر انسانیتی در کار باشد دلیل دیگری برای احترام به هم نداریم. باید بگویم که من احترامی که برای خودم دارم را مدیون ماندلا هستم. به کدام گناه من محروم شدم. من امروز با وکیلم صحبت کردم و اصلا تعجب نکردم که رسانه‌ها زودتر از کمیته اخلاق فیفا از محرومیت من اطلاع داشتند. چرا باید رسانه‌ها زودتر از کمیته اخلاق محرومیت من را بدانند. این مشخص می‌کند که از چه طرفی به کمیته اخلاق فیفا فشار وارد شد که من محروم شوم. من واقعا برای فیفا متاسفم ولی برای خودم نه. البته اعتراف می کنم که اشتباهاتی رخ داده است. در نهایت به بارسلونا برای قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها تبریک می گویم و در آخر باز هم تاکید می‌کنم که هیچ وقت پولی را خارج از حقم برنداشتم و هیچ پول اضافی از فیفا به جیب نزدم.
«لیندسی گراهام» نامزد حزب جمهوریخواه اعلام کرد که از ادامه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا انصراف داده است.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از «ران پل» یک دیگر از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال آتی در آمریکا نیز از ادامه رقابت ها کنار کشیدلیندسی گراهام» نامزد دیگر حزب جمهوریخواه اعلام کرد که از ادامه فعالیت های انتخاباتی خود انصراف داده است.بر این اساس، وی امروز با انتشار یک پیام ویئویی اعلام کرد که به صورت رسمی از ادامه رقابت های انتخاباتی کنار کشیده است.وی در جملاتی کوتاه گفت: امروز کناره گیری خود از ادامه فعالیت های انتخاباتی را اعلام می کنمبن کارسون» نامزد حزب جمهوری خواه هم در ۲۲ آذر ماه و در واکنش به جلسات محرمانه بعضی از سران حزب جمهوری خواه تهدید کرده بود که حتی از این حزب نیز کناره گیری خواهد کرد.