گزیده خبرهای 12 آذر- 94 قسمت -2

گزیده خبرهای 12  آذر- 94 قسمت -2
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت:تصادف اتوبوس زائران ایرانی در عراق 4 کشته و 24 زخمی بر جای گذاشتبه گزارش تسنیم، محمد سلیمانی مهری اظهار داشت: حادثه رانندگی برای زائران ایرانی در کشور عراق رخ دادوی افزود: 28 کشته و زخمی در پی سانحه رانندگی برای زائران ایرانی در کشور عراق بر جای مانده است که نیروهای امدادگر هلال احمر به سرعت برای امدادرسانی به منطقه حادثه اعزام شدندمدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام عنوان کرد: متاسفانه در سانحه رانندگی که در منطقه حله کشور عراق رخ داد چهار نفر کشته و 24 نفر زخمی شدندوی گفت: نیروهای امدادی هلال احمر در کشور عراق به مجروحین ناشی از این حادثه خدمات لازم را ارائه دادند و تعدادی از این مجروحین توسط اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر و اورژانس کشور به بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران اتنقال داده شدندوی گفت: خوشبختانه وضعیت مصدومین انتقال یافته خوب و مساعد است.
در تازه‌ترین رویداد، ثبت‌نام کنندگان هنگام تحویل خودرو باید چک دیگری به ارزش 120 درصد قیمت خودرو را به خودروساز مربوطه تسلیم کنندبه گزارش ایسنا، برخی شرکت‌های خودروسازی به نمایندگی‌های خود اعلام کرده‌اند که برای انجام فرایند تحویل خودرو به مشتریان، از آنان به اندازه 120 درصد قیمت خودرو تسهیلات چک تصمینی بانکی یا سفته دریافت کنند. در عین حال که برخی دیگر از خودرو سازان هنگام ثبت نام، این چک تضمینی را در کنار چک‌های مربوط به پرداخت اقساط وام 25 میلیونی دریافت کرده بودندپیگری موضوع از بانک مرکزی نشان داد که دریافت چک تضمینی از مشتری، تکلیف این بانک یا بانک‌های عامل نیست و از جمله شرایطی است که خودروسازان به عنوان ضمانت برای خریداران تعیین کرده‌اند. این در حالی است که تعهد خودروساز به وصول تمامی چک‌های ارائه شده از سوی مشتری و واریز به حساب بانک عامل موجب دریافت ضمانتی معادل 120 درصد تسهیلات دریافتی از سوی آنها شده است. خودروسازان معادل تسهیلاتی را که قرار است خریدار به تدریج پرداخت کند، یکجا از بانک عامل دریافت می‌کنند و با پرداخت اقساط توسط مشتری، مبالغ آن را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند. در این بین اگر هر چکی از سوی مشتری در زمان مقرر پرداخت نشود، این خودروساز است که باید معادل آن را به حساب بانک واریز کند. به عبارتی دیگر چک معادل 120 درصد تسهیلات، تنها تضمین مشتری در مقابل دریافت تسهیلات 25 میلیون تومانی خواهد بودوام 25 میلیون تومانی خرید خودرو از سیاستهای اعتباری بانک مرکزی در قالب بسته تسریع رونق اقتصادی بود که به منظور فروش و تخلیه انبار خودروسازان و کمک به خروج از روکود از 18 آبانماه شروع شد و با پر شدن سقف 110 هزار دستگاه برای تامین مالی فروش خودرو، این طرح در مدت شش روز به پایان رسید. در این بین خودروسازان حدود 20 هزار دستگاه بالاتر از سقف تعیین شده ثبت نام کردند. در عین حال که برای تحویل خودرو نیز شرط تامین مالی از سوی بانک‌ها را مطرح کردند. با این وجود بعد از تکمیل اسناد خودروسازان و تحویل به بانکهای عامل، این بانکها نیز اسناد را از اواخر هفته گذشته به بانک مرکزی تحویل داده و این بانک هم مبالغ را طبق اسناد ارائه شده به بانکهای عامل واریز کرد تا در اختیار خودروسازان قرار دهندخودروسازان نیز تحویل خودروهای با وام 25 میلیونی به متقاضیان را از چند روز پیش آغاز کردند.
فرمانده مرزبانی ناجا:
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: هم‌اکنون مرز مهران یک‌طرف شده و زائران برگشتی حق تردد دارند و کسی خروج نمی‌کندبه گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در حین بررسی وضعیت مرز مهران اظهار کرد: هم‌اکنون مرز مهران یک‌طرف شده و زائران برگشتی حق تردد دارند و کسی خروج نمی‌کند و به‌صورت ویژه ورود زائران کنترل و رصد امنیتی می‌شودوی بابیان اینکه خوشبختانه مرزبانی کشور دوست و برادر عراق به نحو احسن با ما همکاری داشتند افزود: با توجه به بازگشت زوار در چند روز گذشته، تخمین زده می‌شود که در سه روز آینده با حجم زیادی از جمعیت زوار که به وطن بازمی‌گردند روبرو خواهیم شد لذا از تمام زائران درخواست می‌شود، هنگام ورود به کشور با پلیس عراق همکاری کنندرضایی خاطرنشان کرد: از زوار درخواست داریم صرفاً روزهای پنجشنبه و جمعه را برای بازگشت انتخاب نکنند، بلکه زمان بازگشت را برای جلوگیری از ازدحام به‌روزهای شنبه و یکشنبه نیز موکول کنندفرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: با عنایت به قوانین موجود از ورود و حمل اشیاء ممنوعه به کشور جلوگیری می‌شود و در این خصوص از زوار می‌خواهیم همکاری لازم را داشته باشند.
مایکروسافت در گزارش تحلیلی خود به مقایسه نرخ سراسری آلودگی‌ها طی نیمسال دوم 2014 و نیمسال اول 2015 پرداخته است.   به گزارش تسنیم، کمپانی مایکروسافت در گزارش امنیت هوشمند خود به آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری، کدهای سوء استفاده کننده از این آسیب‌پذیری‌ها، نرم‌افزارهای ناخواسته، خرابکار، نشت‌های امنیتی در نرم‌افزارهای خود و نیز نرم‌افزارهای سایر تولید کنندگان پرداخته استاین گزارش با توجه به تحلیل‌های امنیتی در مورد سال‌های گذشته و با تمرکز بر نیم سال اول 2015 تهیه شده است.  این شرکت گفته که اطلاعات این بخش نتیجه دور سنجی داده‌ها از بالغ بر یک میلیارد رایانه در سراسر دنیا به دست آمده استدر این گزارش به نرخ سراسری آلودگی‌ها اشاره می‌شود؛ لذا جدول زیر نشان دهنده موقعیت مکان‌هایی است که بیشترین گزارش تشخیص بدافزارهای رایانه‌ای را توسط محصولات ضد بدافزار مایکروسافت در نیم سال اول 2015 داشته‌اندبه طور کلی نرخ‌های تشخیص و آلودگی در نیم سال اول 2015 کمی کاهش یافته است. کشورهای هند، فرانسه، ترکیه، انگلستان، مکزیک و کانادا کمترین افزایش نرخ آلودگی را داشتند. در مجموع نرخ تشخیص و آلودگی در این نیم سال ثابت مانده است.
سال 2016 نخستین داروی ضد پیری دنیا روی انسان آزمایش خواهد شد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران، سال 2016 نخستین داروی ضد پیری دنیا روی انسان آزمایش خواهد شد. اکنون دانشمندان باور دارند که می‌توان روند پیری انسان را متوقف کرد به‌گونه‌ای که افراد تا سن 110 و 120 سالگی در شرایط جسمی مناسبی به زندگی خود ادامه دهندهرچند ممکن است ظاهر امر مانند داستان‌های علمی تخیلی به نظر برسد اما پیش‌ازاین نیز دانشمندان کشف کردند که یکی از داروهای دیابت به نام متفورمین باعث افزایش طول عمر حیوانات می‌شود. در حال حاضر نیز سازمان غذا و داروی آمریکا درصدد است در طی یک آزمایش روی اثرات احتمالی یکسان بر روی انسان بررسی‌هایی را انجام دهددر صورت موفقیت این آزمایش‌ها، افراد 70 ساله مانند افراد 50 ساله به نظر خواهند رسید. در این میان دانشمندان تصور می‌کنند که بهترین کاندیدا به‌عنوان یک داروی ضد پیری، داروی متفورمین است. این دارو باعث می‌شود تعداد سلول‌های اکسیژن بیشتری در هر سلول آزاد گردد و این امر ظاهراً طول عمر و استحکام بدنی را بالا خواهد برد.
رئیس‌جمهور صبح امروز از کارخانه شیشه‌سازی مینا بازدید کردبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف خط تولید کارخانه شیشه مینا، با توضیح مسئولان و متخصصان در جریان روند امور و چگونگی تولیدات این مجموعه تولیدی و صنعتی قرار گرفترئیس‌جمهور همزمان با اربعین حسینی با حضور در کارخانه شیشه‌سازی مینا ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع صنعتی، در جمع عزاداران حسینی به عزاداری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) پرداختحجت‌الاسلام روحانی سپس در جمع عزاداران اربعین حسینی در مسجد و حسینیه این کارخانه حضور یافت و همراه با آنان برای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت به عزاداری پرداختکارخانه شیشه‌سازی مینا در سال 1347 با هدف تأمین بطری‌های مصرفی در یک شرکت نوشابه‌سازی احداث گردید و تکمیل و بسته‌بندی محصول را از چاپ روی بطری تا ساخت تشتک و جعبه پلاستیکی حمل نوشابه اجرا  کرداین شرکت در ابتدا با  یک کوره به ظرفیت  35 تن در روز و دو خط تولید شروع به کار کرد و در دو مرحله توسعه ظرفیت اسمی آن به 160 تن در روز و تعداد خطوط تولید آن به  5 خط ارتقا یافته استربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رئیس‌جمهور را در این بازدید همراهی می‌کرد.