گزیده خبرهای 12 آذر- 94 قسمت -5

گزیده خبرهای 12  آذر- 94 قسمت -5
 
پرواز 4521 صبح پنجشنبه تهران - دوگنبدان مرکز گچساران در کهگیلویه وبویراحمد به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شدبه گزارش ایرنا، مسئولان فرودگاه دوگنبدان با تایید دلیل لغو این پرواز گفتند که هواشناسی آنان را از شرایط نامطلوب هوایی آگاه کرده استلغو پرواز فرودگاه دوگنبدان درحالی بود که شماری از مسئولان اجرایی برای استقبال از یک مسئول به فرودگاه دوگنبدان آمده بودند. 48 مسافر این پرواز که صبح هنگام به فرودگاه دوگنبدان آمدند پس از یک ساعت انتظار این فرودگاه را ترک کردندهوای گچساران از چهارشنبه شب تا لحظه مخابره خبر ابری و بارانی بوده و این وضعیت همچنان ادامه داردطبق گزارش هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد این سامانه بارش زا امشب از این استان خارج خواهد شد.
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به سانحه سقوط مینی‌بوس به رودخانه و مفقود شدن 10 نفر گفت: پیکر 5 نفر از مفقودان پیدا شده و امدادگران همچنان در جستجوی 5 مفقودی دیگر هستندبه گزارش فارس، ناصر چرخساز با اشاره به سقوط یک دستگاه مینی‌بوس در محور هراز به داخل دره حدفاصل پل وانا، اظهار داشت: در ساعت 14:25 دقیقه امروز(چهارشنبه) وقوع این حادثه به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات‌های اضطراری جمعیت هلال‌احمر اطلاع داده شد و بلافاصله نیروهای عملیاتی به محل اعزام شدندوی با تاکید بر اینکه مینی بوس سقوط کرده به دره در محور هراز دارای 19 سرنشین بود، بیان کرد:  6 تن از سرنشینان این مینی بوس مصدوم شدند و  10 تن به دلیل سقوط در رودخانه و شدت جریان آب مفقود شدند که  5 تن از مفقودان با تلاش تیم های جست و جو و نجات جمعیت هلال احمر پیدا شدندبه گفته رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، در حال حاضر پنج تیم تخصصی جست و جو و نجات جمعیت هلال احمر مشغول انجام عملیات برای یافتن پنج مفقود باقی مانده هستند.  وی خاطرنشان کرد: عملیات جست و جو و نجات تا پیدا کردن تمامی مفقودان همچنان ادامه می یابد.
رئیس پلیس راه استان زنجان:
رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: تصادف شب گذشته محور زنجان به قزوین بین کامیون و پژوی 405 سه کشته و سه مصدوم بر جای گذاشته است.خبرگزاری فارس: تصادف محور زنجان به قزوین 6 کشته و مجروح بر جای گذاشت علی اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با فارس از وقوع یک تصادف طی شب گذشته در محور زنجان به قزوین خبر داد و اظهار کرد: این تصادف 6 کشته و مجروح بر جای گذاشته است.وی کامیون بنز باری و خودروی پژوی 405 را دو خودروی درگیر در تصادف شب گذشته اعلام و اضافه کرد: عدم توجه به جلوی راننده خودروی کامیون عامل وقوع این تصادف گزارش شده است.رئیس پلیس راه استان زنجان در تشریح وضعیت تلفات و مصدومان تصادف شب گذشته گفت: از سه تلفات این حادثه دو نفر در صحنه و یک نفر در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.شیرمحمدی محل وقوع تصادف بین کامیون و پژوی 405 را کیلومتر 75 لاین شمالی اتوبان زنجان به قزوین اعلام کرد و افزود: این تصادف ساعت 22 و 30 دقیقه شب گذشته روی داده است.وی وضعیت جاده‌های استان زنجان را عادی دانست و تاکید کرد: حجم تردد در این محورها هم عادی است، هر چند تعداد اتوبوس‌های در حال تردد محورهای استان بالا رفته است.رئیس پلیس راه استان زنجان بازگشت زائران اربعین حسینی را دلیل افزایش حجم تردد در محورهای استان عنوان کرد و گفت: تردد اتوبوس‌ها به هنگام شب افزایش قابل ملاحظه‌ای در این محورها یافته است.شیرمحمدی به پیش‌بینی انجام شده برای کاهش دمای استان طی چند روز آینده و احتمال بارش برف اشاره و به رانندگان توصیه کرد: در صورت لازم بودن سفر در این شرایط جوی، تجهیزات گرمایشی مورد نیاز این فصل را همراه خود داشته باشند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: بر اثر برخورد شدید یک دستگاه تاکسی ون با مانع در این استان، دو تن جان خود را از دست دادندسرهنگ اردشیر جمشیدی راد ، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه ساعت 8:20 صبح امروز در جاده قدیم - تهران رخ داد که یک دستگاه تاکسی ون از مبدا مهران به سمت کرج در حرکت بود که به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده، در کیلومتر 40 جاده قدیم - تهران با تپه خاک حاشیه راه برخورد کردوی با بیان اینکه این خودرو 10 سرنشین داشت، ادامه داد: در این حادثه راننده و یک تن از سرنشینان که از اتباع خارجی بود، فوت کردند و چند تن دیگر از سرنشینان مصدوم و توسط آمبولانس های اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل شدندجمشیدی راد در ادامه ضمن هشدار به زائران اربعین حسینی که در مسیر بازگشت به شهرهای خود هستند، از راننده ها تقاضا کرد: با توجه به موج بازگشت مسافران از کربلا و شلوغی جاده ها، به هیچ عنوان با خستگی و خواب آلودگی اقدام به رانندگی در ادامه مسیر نکنندوی افزود: پیش بینی شده است کاروان های اربعین که در مسیر بازگشت هستند، در مکان هایی از حوزه استان قم که نذری توزیع می شود توقف و استراحت کنند.
باشگاه لاتزیو از شهر رم جزئیات مصدومیت وحشتناک سناد لولیچ هافبک محوری اش را آشکار ساخت وگفته شده او برای ترمیم دست خود زیر تیغ جراحان رفته استبه گزارش تابناک، هنوز مشخص نیست که دقیقا چه اتفاقی باعث مصدومیت لولیچ شده اما او پس از حادثه ای که در جلسه تمرینی دیروز برایش پیش آمد، سریعا به کلینیک باشگاه منتقل شدبیانیه باشگاه لاتزیو درباره وضعیت هافبک بوسنیایی خود به شرح زیر است: یک ضربه باعث جراحت و قطع بند انگشت چهارم او شده است. علاوه بر این بریدگی، انگشت سوم و چهارم او نیز دچار شکستگی شده است. در نتیجه بند انگشت چهارم او قطع شده و باید تحت عمل جراحی قرار گیردسناد لولیچ روز گذشته به کلینیک Mater Dei منتقل شد و برای ترمیم انگشت چهارم و سوم خود تحت عمل جراحی قرار گرفت. این هافبک 29 ساله دو الی سه روز در این کلینیک تحت نظر خواهد بود. هنوز مشخص نیست که این بازیکن چه زمانی به میادین فوتبال باز خواهد گشت اما پیش بینی می شود که تا اواسط ژانویه قادر به بازی نخواهد بود.

پرونده فساد در فیفا همچنان قطور تر می شود و قربانی های جدیدی می گیردبه گزارش تابناک، طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز بیش از دوازده نفر صبح امروز در سوئیس به دلیل دست داشتن در مسئله فساد در فیفا بازداشت شده اند. این بازداشتی ها پس از آن صورت گرفت که تحقیقات گسترده در زمینه وجود جنبه های فساد در فدراسیون جهانی فوتبال پیشرفت هایی را داشت. بیشتر بازداشتی ها در هتل Baur au Lac در شهر زوریخ بوده اند، یعنی همان هتل گران قیمتی که در ماه می شاهد بازداشت روسای فیفا بود.  بنا به گزارشات اولیه آلفردو هاویت از هندوراس یکی از بازداشت شدگان است. هاویت به جای جفری وب (که جزو بازداشت شده های ماه می بود) به طور موقت ریاست کنفدراسیون کونکاکاف را بر عهده داشت. قرار است مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده امروز پنجشنبه کنفرانسی در واشنگتن داشته باشند و به تشریح دلیل بازداشت های جدید بپردازند. فیفا گفته است که از اقدامات انجام شده از سوی دولت آمریکا آگاه است و به همکاری ادامه می دهددر سپتامبر لورتا لینچ دادستان کل ایالات متحده گفته بود که انتظار دارد بازداشت های بیشتری از راه برسند. پلیس زوریخ طبق درخواست مقامات فدرال این کشور در زمینه بازداشتی های صبح امروز همکاری داشت.