گزیده خبرهای 14 آذر -94 قسمت - 5

گزیده خبرهای 14 آذر -94 قسمت - 5
انتقاد امام جمعه قزوین  به اقدامات استاندار جدید در جا به جائی مدیران سیاسی این استان
امام جمعه قزوین در خطبه نماز جمعه این شهر، به اقدامات استاندار جدید در جا به جائی مدیران سیاسی این استان انتقاد کرد. استاندار جدید قزوین، طی دو هفته گذشته، رئیس دفتر خود و سه فرماندار جدید را منصوب کرده است. گزارش خبرنگار ستون جهت اطلاع از قزوین حاکی است این اظهارات می‌تواند آغاز اختلافات و دخالت‌های سیاسی در قزوین باشد درحالی که در شرایط کنونی این استان نیازمند وحدت و آرامش است.
باد و باران هوای تهران را پاک کرد 
براثر بارش‌های اخیر و وزش بادهای شدید در تهران، پس از مدت‌ها کیفیت هوای این شهر از شرایط ناسالم به شرایط پاک تغییر پیدا کرد.درهمین رابطه معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با بارندگی اخیر و کاهش میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون از شرایط سالم به شرایط پاک تغییر کرد.محمد رستگاری افزود: براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در این شهر در شرایط پاک قرار گرفت.وی گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در حد مجاز بوده و بر روی عدد 50 و در شرایط پاک قرار گرفته است.رستگاری با اشاره به افزایش میزان غلظت آلاینده‌های منواکسیدکربن تصریح کرد: میزان غلظت ذرات کمتر از 10 میکرون نیز از 39 به 20 کاهش داشته است.وی گفت: ایستگاه‌های پارک سلامت، پارک قائم و پارک رازی با شاخص اعداد 74، 68و 63 (سالم) آلوده‌ترین نقاط تهران در روز گذشته بوده است.
رستگاری خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های دانشگاه علم و صنعت، سوهانک و شهرداری منطقه 2 نیز با شاخص اعداد 17، 18 و 19 پاک‌ترین مناطق شهر تهران در این مدت بوده است.شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم(زرد)، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.آلودگی هوای کیفیت هوای پایتخت از سه شنبه هفته گذشته پس از هشت روز پیاپی از شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به شرایط پاک تغییر کرد.
دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی 
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان ضمن تاکید بر برخورد قانونی و قاطع پلیس با عاملان ایجاد تشویش و نگرانی در جامعه، از شناسایی و دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در استان خبر داد.به گزارش ایرنا، سرهنگ «علی اصغر خرم روی» به خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای گذشته برخی افراد مغرض و سودجو با زیر سوال بردن اقدام‌های نیروی انتظامی در برقراری و حفظ نظم و امنیت اجتماعی و ترافیکی، اقدام به تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کرده بودند.وی افزود: این افراد با توجه به اشراف و چتر اطلاعاتی بسیار خوب پلیس در استان هرمزگان در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شدند.سرهنگ «خرم روی» خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء سطح امنیت اجتماعی و ترافیکی و احساس امنیت در جامعه، مجموعه فرماندهی انتظامی استان درهشت ماهه امسال اقدام به اجرای طرح‌های عملیاتی،انتظامی و ترافیکی کرده و با برهم زنندگان نظم عمومی و اراذل و اوباش برخوردهای خوبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به افزایش 128درصدی کشف کالای قاچاق و کاهش هفت درصدی سرقت در استان در مدت مذکور،افزود:برخوردهای خوبی با قاچاقچیان کالا،سوخت و مواد مخدر صورت گرفته و در این مدت بیش از 50 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان ضمن تشکر از تعامل خوب شهروندان با نیروی انتظامی از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را با تماس با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.
طلاق بخاطر تلگرام ! 
زن جوان وقتی دید که شوهرش برای یک دختر مزاحمت ایجاد کرده است راهی دادگاه خانواده شد و درخواست طلاق داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و درخصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی چند وقت پیش متوجه شدم که شوهرم برای یک دختر مزاحمت ایجاد کرده است.وی افزود:او در گروهی در تلگرام به یک دختر پیام‌های شخصی داده و حتی با وجود برخورد جدی آن دختر باز هم برایش مزاحمت ایجاده کرده است، تا جاییکه این دختر، شوهرم را تهدید کرده که اگر بار دیگر مزاحمش شود از او شکایت می‌کند.زن جوان ادامه داد:وقتی این پیام‌ها را داخل گوشی شوهرم خواندم شوکه شدم. اصلا باور نمی‌کردم که شوهرم همچین آدمی باشد که کار و زندگی و همسرش را رها کند و به دنبال دختر مردم بیفتد. آن دختری که اصلا او را نمی‌شناسد و برایش مزاحمت هم ایجاد کند. از وقتی این موضوع را متوجه شدم یک لحظه هم آرام و قرار ندارم و نمی‌توانم به شوهرم اعتماد کنم. حتی به خودش هم نگفتم که این پیام‌ها را در گوشی‌اش دیدم، چون می‌دانستم که می‌خواهد با دلیل‌های واهی کار زشت خودش را توجیح کند. برای همین همانجا تصمیم به جدایی گرفتم و می‌خواهم برای همیشه از این مرد جدا شوم.در پایان پس از صحبت‌های این زن قاضی شوهرش را هم به دادگاه احضار کرد تا صحبت‌های او را هم بشنود.
دستگیری سارق حرفه‌ای حین خوشگذرانی با خودروی سرقتی 
سارق حرفه‌ای و تحت تعقیب محله خزانه حین خوشگذرانی با خودرو سرقتی توسط پلیس شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.در پی سرقت‌های اخیر در محدوده خزانه تهران توسط یکی از سارقین حرفه‌ای تحت تعقیب و سابقه‌دار خودرو و لوازم و محتویات خودرو، دستگیری متهم در دستور کار عوامل اطلاعات و تجسس کلانتری 160خزانه قرار گرفت.تحقیقات پلیسی ادامه یافت تا اینکه ساعت 06:20صبح 5آذرماه عوامل تجسس و اطلاعات موفق شدند طی یک اقدام ویژه پلیسی متهم «فیروز» را حین تردد با یک دستگاه خودرو سرقتی پیکان وانت در آدرس علی آباد شناسایی و جهت جلوگیری از فرار به صورت غیر محسوس وی را تعقیب و در نهایت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.سرهنگ «جلیل موقوفه ای» سرکلانتر هفتم پلیس تهران درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بازرسی بدنی از وی تعداد سه عدد شاه کلید کشف گردید و خودرو سرقتی به پارکینگ منتقل شد و متهم نیز پس از تکمیل پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
جايگاه مجلس با رفتن و آمدن کسي جابه جا نمي شود
    سيدحسين نقوي نماينده ورامين و عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارات محسن هاشمي که گفته بود «وقتي پدرم رئيس بود، مجلس هم در راس امور بود»، اظهار داشت: «مجلس شوراي اسلامي» مرکب از نمايندگاني که منتخبان ملت هستند، در قانون اساسي جايگاه ويژه اي دارد. وي در گفت وگو با فارس تاکيد کرد: نگاه خاندان هاشمي رفسنجاني به کشور و ساختار نظام سياسي ايران نگاه بد و غلطي است، اين نگاه بايد عوض شود، آنان انتخاب آقاي روحاني را هم مي گويند به خاطر حضور هاشمي بوده که او انتخاب شده، زماني که هاشمي رئيس جمهور بود مي گفتند دولت محور همه امور در کشور است، اين موارد از نگاه غلط خاندان هاشمي به مملکت نشات مي گيرد و جايگاه مجلس با رفتن و آمدن کسي جابه جا نمي شود.