گزیده ها 14 آذر- 94

گزیده ها 14 آذر- 94
خبرگزاری رویترز اسامی 14 نفر از قربانیان تیراندازی چهارشنبه شب کالیفرنیا را منتشر کرد که در میان آنان نام یک زن ایرانی نیز به چشم می خورد.به گزارش میزان، رویترز اسامی 14 نفر از قربانیان تیراندازی چهارشنبه شب کالیفرنیا را منتشر کرد.در میان اسامی کشته شدگان، نام یک زن ایرانی تبار نیز به چشم میخورد. این زن بنتا بت بادال نام دارد وسه فرزند(دو پسر و یک دختر) ازخود به جای گذاشته است.فرزندان وی ۱۰، ۱۲ و ۱۵ سال سن دارند.بنتا در سال ۱۸ سالگی به آمریکا مهاجرت کرده، ابتدا در نیویورک مستقر شده و بعدا به کالیفرنیا مهاجرت کرده است.وی پس از فارغ التحصیلی از رشته شیمی از دانشگاه پولی پومونای کالیفرنیا در اداره بهداشت شهر سن برناردینو مشغول به کار شده بوده است.
 معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اعلام جزئیات عملیات برف و کولاک در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: به دنبال متاثر شدن ۱۲ استان از برف و کولاک خدمات امدادی لازم به ۲ هزار و ۵۰۰ تن از هموطنان ارائه شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسین درویشی با اشاره به اینکه ۱۲ استان آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران و همدان در ۲۴ ساعت گذشته تحت تاثیر برف و کولاک بوده است، عنوان کرد: بر این اساس در ۳۷ شهرستان این استان‌ها خدمات امدادی لازم به ۲ هزار و ۵۰۰ تن ارائه شد.
وی با اشاره به اسکان اضطراری ۵۷۰ تن از متاثران برف و کولاک، تصریح کرد: به علاوه خدمات لازم به ۵ مصدوم ارائه و ۲ تن به مراکز درمانی منتقل و ۳ تن سرپایی درمان شدند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به انجام عملیات رهاسازی ۵۹۵ دستگاه خودرو از برف، اظهار کرد: به‌ منظور ارائه خدمات به متاثران ۵۲ تیم عملیاتی شامل ۲۱۲ امدادگر و نجاتگر با ۵۳ خودروی عملیاتی بکار گرفته شد.
وی گفت: بر این اساس ۱۵۰ تخته پتو، ۲۸۰ بسته غذایی، ۵۶۰ بطری آب معدنی، ۲۲۰ قوطی انواع کنسرو، ۱۵۰ قرص نان، ۲۰ کیلوگرم خرما، ۵۵۰ بسته بیسکویت میان متاثران توزیع شد.
درویشی همچنین با اشاره به مجموع عملیات برف و کولاک در ۲ روز گذشته، گفت: در مجموع ۲ روز گذشته ۱۴ استان از برف و کولاک متاثر شده و خدمات لازم به ۲ هزار و ۷۰۰ متاثر در ۴۱ شهرستان این استان‌ها ارائه شد.
وی با اشاره به اسکان اضطراری ۶۶۰ تن در ۲ روز گذشته، افزود: به علاوه عملیات رهاسازی برای ۷۱۵ دستگاه خودرو از برف انجام شده و ۶۸ تیم عملیاتی با بکارگیری  ۶۹ دستگاه خودروی عملیاتی در این زمینه فعال بودند.
به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات به منظور ارائه خدمات مناسب به متاثران از برف و کولاک، ۱۸۰ تخته پتو، ۲۸۰ بسته غذایی، ۶۴۰ بطری آب معدنی، ۲۵۰ قوطی انواع کنسرو، ۱۸۰ قرص نان، ۲۵ کیلوگرم خرما و ۶۵۰ بسته بیسکویت میان متاثران توزیع شد.
یک بسته مشکوک در منطقه‌ای پرتردد در مرکز شهر بوستون آمریکا پیدا شده و رسانه‌ها از حضور یگان چک و خنثی در محل خبر می‌دهند.به گزارش فارس، دو روز بعد از تیراندازی خونبار کالفرنیا که به کشته شدن 14 آمریکایی انجامید، سایه ترس هنوز از سر ایالات‌متحده رخت برنبسته است.بر اسا گزارش رویترز، یک بسته مشکوک در منطقه‌ای شلوغ و پرتردد در مرکز شهر بوستون آمریکا پیدا شده که به بسته شدن محل توسط پلیس و اعزام یگان خنثی‌سازی بمب، انجامیده است. 
لهام چرخنده دربرنامه «دید در شب» گفت که من و پدر جد بختیاری‌ام هم نمی‌تواند جای گوگوش باشد.
به گزارش خبرآنلاین، رضا رشیدپور در بخشی از این برنامه به گذشته این بازیگر و مجری پرداخت و گفت شما زمانی که در مالزی بودید با علیرضا امیر قاسمی جلسه گذاشتید برای کنسرت و گفته می‌شد که شما دیسکو هم دارید.
چرخنده در پاسخ گفت که من با آقای امیرقاسمی تنها جلسه نگذاشتم، آقای نوابی پدر ارسطو [همسر سابق چرخنده] هم حضور داشتند، در آن جلسه هم حجابم کاملا رعایت شده بود.
او تاکید کرد که تا به حال پایش را در دیسکو نگذاشته است. رشیدپور هم به چرخنده گفت که البته فضای کنسرت در خارج از کشور فرقی با دیسکو ندارد، ما فقط شنیدیم و شما خودتان بودید و دیدید.
چرخنده گفت که در یکی از بهترین سالن‌های مالزی(برج دوقلو) که محل کنسرت گوگوش و هنرمندان خارجی دیگر است، برای هنرمندان ایرانی مثل بنیامین برنامه گذاشته و امکانی را برای اجرای هنرمندان داخل ایران فراهم کرده‌است.
او گفت که قرار بوده احسان خواجه امیری هم در همین سالن برنامه اجرا کند، اما این اتفاق نیفتاده است. او تاکید کرد که در این برنامه ها هم با لباس بختیاری و حجاب کامل حضور داشته است.
رشیدپور به یکی از نقل قول های این بازیگر و مجری اشاره کرد و گفت که شما گفته بودید می خواستم جای گوگوش را بگیرم. او هم جواب داد:« من و پدر جد بختیاری ام هم نمی تواند جای گوگوش باشد. ما گل به خودی خوردیم آقای رشیدپور. بدترین مقاله را درباره‌ی من  خبرگزاری ای نوشت که منتسب به سپاه هست
رشیدپور پرسید که منظور شما خبرگزاری فارس است و چرخنده هم گفت: «بله». او اضافه کرد که من با این خبرگزاری تماس گرفتم و گفتم چرا من را با یک بیمار اسکیزو فرنی مقایسه کرده‌اید؟ من مادر دوتا بچه هستم. خانمی که جواب داد گفت که ببخشید اشتباه شده است و ...همین خبرگزاری زمانی که من برای دیدار با رهبری دعوت شده بودم، اسم همه‌ی هنرمندان را نوشت و اسم من را ننوشت.
رشیدپور از چرخنده پرسید: «شما می‌گوئید گل به خودی خوردید و بعد اشاره می‌کنید، خبرگزاری فارس منتسب به سپاه هست، مگر شما سپاهی هستید؟ که چرخنده پاسخ داد: «خیر
مجری برنامه‌ی «دید در شب» از چرخنده پرسید که شما مدرکی دارید که خبرگزاری فارس به شما گفته اسکیزوفرنی هستید، او هم پاسخ داد: «مرا با یک آقایی مقایسه کرده بودند که آمده بود مدعی جریانی شده بود
رشیدپور تا انتهای برنامه چندبار از چرخنده در مورد نقل قول او در مورد گوگوش پرسید و در نهایت چرخنده گفت که چنین جمله‌ای را نگفته است.
«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران در پایان یکصد و شصت و هشتمین نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در وین، اعلام کرد، نشست امروز (جمعه) بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.
به گزارش ایرنا، زنگنه شامگاه جمعه افزود: تنها تصمیمی که گرفته شد در خصوص تغییر دبیرکل بود که تا زمان انتخاب مدیرکل جدید «آقای البدری» در همین سمت از ابتدای ژانویه سال 2016 به مدت هفت ماه و با عنوان دبیرکل موقت باقی خواهد ماند.
زنگنه هنگام خروج از جلسه اوپک گفت: هیچ تغییری در سقف اوپک ایجاد نشد و بر این اساس سقف تولید اوپک در این جلسه ثابت ماند.
عبدالله سالم البدری مدیرکل اوپک نیز پس از پایان نشست کشورهای صادر کننده نفت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: اعضای اوپک تصمیم خاصی در این نشست نگرفتند و پس از ورود ایران به بازار جهانی نفت و نظارت بر وضعیت بازار که چه تغییراتی ممکن است اتفاق بیفتد، می توانیم برای تغییر سقف تولید اوپک تصمیم بگیریم.
وی افزود: بنابراین درباره تعیین سقف تولید نفت باید صبر کرد تا شاهد تغییرات عرضه و تقاضا در بازار پس از ورود ایران و افزایش تولید نفت این کشور باشیم.
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز نشست اوپک اعلام کرد، بلافاصله پس از لغو تحریم ها، تولید نفت ایران به میزان 500 هزار بشکه در روز افزایش می یابد و در مدت کوتاهی آن را به روزی یک میلیون بشکه در روز می رسانیم و برای افزایش تولید خود پس از لغو تحریم ها از هیچ کس اجازه نمی گیریم.