گزیده خبرهای 2 دی - 94

گزیده خبرهای  2 دی - 94
وزیر خارجه دانمارک به تهران می‌آید 
وزیر خارجه دانمارک اواسط دی ماه (اوایل ژانویه 2016 میلادی) به تهران سفر می‌کند.به گزارش ایسنا، کریستین جنسن اواسط دی ماه برای دیدار با محمد جواد ظریف و دیگر مقامات کشورمان به تهران سفر می‌کند.سفر این دیپلمات دانمارکی در چارچوب روابط دو کشور انجام خواهد شد و هیاتی سیاسی و اقتصادی وزیر امور خارجه دانمارک را در جریان این سفر همراهی می‌کند. 
وضعیت آلودگی هوا در شهرهای اراک و شازند در شرایط هشدار 
اراک – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس آمار مرکز سنجش آلودگی هوا در استان مرکزی، میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک دیروز به 41 میکروگرم بر متر مکعب رسید در حالیکه شاخص سنجش استاندارد آن 35 میکروگرم بر متر مکعب است.وی بیان کرد: غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون اراک در روز گذشته 41 و در روز شنبه نیز 52 میکروگرم بر متر مکعب بود که بیانگر وضعیت هشدار است و برای سلامت خطرآفرین است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: همچنین میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون و دی اکسید گوگرد شهرستان شازند نیز در این سنجش امروز بالاتر از حد استاندارد زیست محیطی و در حد زیان آور برای سلامت گزارش شده است.
ابراهیمی کارنامی تاکید کرد: در شرایط فعلی کیفیت هوای اراک برای گروه‌های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار است و این افراد به جز موارد اضطراری باید از تردد در محیط شهری و مناطق شلوغ خودداری کنند.وی اظهار کرد: تعطیلی یک واحد نیروگاه شازند، تامین سهمیه بیشتر سوخت گاز نیروگاه و تعطیلی مدارس از جمله اقدام‌های صورت گرفته به منظور کاهش آلودگی هوای شهرهای اراک و شازند در سه روز اخیر بوده که آمارها نشان می‌دهد در کاهش میزان و شدت آلاینده‌ها اثر داشته است.در کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک که به صورت اضطراری برگزار شد نیز، تمامی واحدهای تولیدی آلاینده از جمله ایزوگام، آسفالت و ریخته گری تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند و مقرر شد با خودروهای دودزا نیز در دو شهر آلوده برخورد شود.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: آلاینده‌های زیست محیطی در اراک و شازند به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و گزارش آن برای مراجع ذیصلاح و اعضای کمیته ویژه تصمیم سازی در مواقع اضطرار آلودگی ارسال می‌شود..کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 30 روز با کیفیت ناسالم را سپری کرده است.
برگزاری رزمایش و مانور وسائط نقلیه سبک و سنگین راهداری در زاهدان 
زاهدان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: رزمایش و مانور وسائط نقلیه سبک و سنگین راهداری و امداد و نجات جاده‌ای از محل بزرگراه خلیج فارس محور زاهدان ـ خاش با حضور استاندار و جمعی دیگر از مدیران ادارات کل و سازمانهای مرتبط با امداد و نجات جاده برای آغاز طرح راهداری زمستانه در زاهدان برگزار شد.هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان طی سخنانی در این رزمایش تاکید کرد: آگاهی و آمادگی لازم در شرایط سخت خصوصاً در فصل زمستان باعث جلوگیری از تلفات انسانی می‌شود. وی به راهداران و دیگر متولیان گفت: سعی کنید علی‌رغم کمبود امکانات، لحظات خوبی را خصوصاً در زمان حوادث در جاده‌ها جاری کنید. نماینده عالی دولت در جمع راهداران و دیگر دستگاههای مرتبط که آماده خدمات رسانی به مردم و مسافرین در فصل زمستان هستند تاکید کرد؛ جاده‌ها همانند خانه‌ها هستند سعی کنید آنها را همانند کانون خانواده گرم نگه دارید. وی از مردم نیز خواست از متولیان جاده‌ها حرف شنوی داشته و به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنند تا بتوانیم تلفات جادهای را از 36 درصد به 5 درصد برسانیم.نماینده عالی دولت در استان به عوامل راهداری گفت: مردم استان با شرایط سخت آشنایی کامل ندارند لذا ضرورت دارد تا از آموزش‌های لازم در این خصوص استفاده شود تا سفرهای زمستانی برای مردمی که در جاده‌ها تردد می‌کنند به خوبی سپری شودوی ادامه داد: مردم به خادمان خود احترام می‌گذارند مسئولین سعی کنند کمبود‌ها را در جاده‌ها برطرف کنند و شرایط رانندگی همراه با احتیاط را برای مردم فراهم سازند. استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: زیرساخت‌هایی که هرسال وسعتش بیشتر از سال قبل است حوزه و قلمرو کار شما را نیز وسعت می‌دهدهاشمی بیان داشت: بی‌شک شما با حداقل امکانات و با صرف وقتتان و به معنای بهتر وقف بهترین لحظاتتان در صدد هستید تا لحظات بدون حادثه را برای مردم رقم بزنید و شرط این امر تکریم مردم است. مهندس مالکی مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در حاشیه این مانور اعلام کرد:125 دستگاه خودرو به انضمام یک دستگاه بالگرد و 5 دستگاه خودرو خدمات رسان سایپا خودرو و امداد خودرو در این همایش حضور دارند. 
دستگیری احسان گوسفند 
یکی از اراذل و اوباش خطرناک شرق تهران در عملیات ضربتی پلیس شناسایی و دستگیر شد.به دنبال درگیری و شرارت یکی از اراذل و اوباش به نام شرق تهران به هویت "احسان گوسفند" و شکایت تعدادی از شهروندان از این متهم متواری؛پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.تحقیقات ماموران در جهت دستگیری متهم آغاز و در نهایت مخفیگاه وی در حوالی خیابان استخر شناسایی شد؛ در ادامه عوامل این یگان مراتب را به مقام قضایی منعکس کردند.ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با کسب دستور دادیار دادسرای ناحیه 4 تهران مبنی بر جلب و دستگیری وی ماموران با انجام یکسری از شگردهای پلیسی و بکارگیری منابع اطلاعاتی موفق شدند متهم را یک عملیات پلیسی در سه راه استخر حین درگیری با ماموران دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پایگاه دلالت کنند.سرهنگ "علیرضا لطفی" رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: متهم هم اکنون در اختیار پلیس قرار داد و بازجویی‌ها برای کشف سایر جرائم متهم ادامه دارد.
زلزله 7/3 ریشتری «پل سفید» مازندران را لرزاند
شبکه لرزه نگاری مازندران مستقر در ساری از وقوع زلزله 7/3 ریشتر در پل سفید در مرکز شهرستان سوادکوه خبر داد.به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام شبکه لرزه نگاری مازندران، این زمین لرزه ساعت 10 و 38 دقیقه و 3 ثانیه صبح دیروز رخ داد.مختصات جغرافیایی مکان وقوع این زمین لرزه عرض شمالی 36.05 و طول شرقی 53.24 اعلام شده است.تاکنون گزارشی از میزان خسارت‌های احتمالی این زمین لرزه ارائه نشده است.
روستایی به نام مرگ
جام نیوز: اشتباه نکنید! نام این روستا «مَرگ» نیست. بلکه این روستا «مِرگ» نام دارد. که به اشتباه مَرگ نیز تلفظ می‌شود، از جمله اولین روستاهای بخش الموت قزوین است و در مسیر قزوین - معلم کلایه قرار دارد.این روستا در نزدیکی گردنه قسطین لار که در اکثر ایام سال پوشیده از گیاهان و مه سنگین است، واقع شده است. ارتفاعات این روستا به دره الموت و رودخانه زیباى شاهرود مشرف است و با رفتن به بالاترین نقطه روستا تمام دره الموت در یک چشم انداز زیبا نمایان می‌شود.قلعه‌هاى باستانى متعدد در این منطقه از جمله جاذبه‌هاى گردشگرى روستای مرگ به شمار می‌آیند.شرق این روستا «رودبار الموت» و غرب آن «رودبار شهرستان» نام دارد. قلعه الموت در شرق و قلعه «لمبه‌سر» در رودبار غربی قرار دارد. روستاى مرگ مملو از باغ‌هاى میوه و بیدهاى بلند است که وزش نسیم دایمى در میان مه، تجسم یک تصویر رویایى از روستاهاى نقاشى شده بر بوم نقاشان بزرگ را تداعى مى‌کند.عقاب، کرکس و انواع شاهین‌ها، پلنگ، سیاهگوش، خرس و انواع دیگر حیوانات وحشى که زیستگاه آنها قسمت‌هاى غربى البرز است در اطراف روستای مرگ وجود دارند.
در فاصله 5 کیلومتری روستا به طرف دره الموت چشمه‌ زلال و پرآبی وجود دارد که اطراف آن همیشه مملو از گردشگرانی است که به این منطقه سفر می‌کنند.