گزیده خبرهای 3 دی – 94 . قسمت -3

گزیده خبرهای 3 دی – 94 . قسمت -3
رئیس پلیس فتا بوشهر از شناسایی و دستگیری فردی که با انتشار شماره تلفن خواهر همسرش در فیس‌بوک باعث ایجاد مزاحمت برای وی شده بود، خبر داد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ داریوش پورسعید رئیس پلیس فتا بوشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: پلیس فتا شهرستان دشتستان در پی شکایت مرد جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت افراد ناشناس برای همسرش از طریق شبکه اجتماعی موضوع را در دستور کار قرار داد.وی افزود: در بررسی های انجام شده و مهندسی اجتماعی توسط کاراگاهان مبارزه با جرائم سایبری مشخص شد فرد مزاحم نسبت به انتشار شماره تلفن خانم مورد نظر در فیس‌بوک اقدام نموده که این امر موجب مزاحمت های فراوان و به خطر افتادن کانون گرم خانواده آنها شده است.رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهار داشت: کاراگاهان پلیس با توجه به حساسیت موضوع، تیم عملیاتی تشکیل داده و با اقدامات فنی و میدانی و شناسایی این فرد مشخص شد، انتشار دهنده شماره تلفن داماد خانواده بوده است.سرهنگ پورسعید در ادامه افزود: متهم کمتر از 48 ساعت شناسایی و به این پلیس انتقال داده شد که در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی شد ولی با شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و گفت که هدفش شوخی کردن با وی بوده و اصلاً فکر نمی کرد  که خواهر خانمش شکایت کند.وی ادامه داد: در این خصوص متهم به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قضایی تحویل مرجع ذیصلاح داده شد.رئیس پلیس فتای استان بوشهر با هشدار به استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی خاطر نشان ساخت: از رمز های عبور که حدس زدن آن برای دیگران آسان و ممکن است استفاده نکنیم  و آنها را در فواصل زمانی مختلف تغییر دهیم؛ دقت شود استفاده از نرم افزارهای پروکسی و فیلترشکن موجب دستیابی مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی و گوشی شما می شوند؛ در صورت مواجهه با این موارد کاربران مزاحم را مسدود کرده و موضوع را با پلیس فتا در میان گذارید.وی گفت: از قرار دادن رمز عبور سیستم های رایانه ای و اینترنت شخصی خود به دیگران اجتناب کنید و در صورت فروش گوشی همراه هوشمند خود، اطلاعات و نرم افزارهای نصب شده و حساب های کاربری خود را   غیر فعال (deactive) کرده و پس از تنظیم به حالت کارخانه حافظه داخلی آنرا فرمت کنید و در صورت امکان حافظه داخلی(رم) را در اختیار دیگران قرار ندهید. 
کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش شدید برف بیشتر نقاط این استان را در روز پنجشنبه فرا گرفته است.محمود امیدی در گفت وگو با ایرنا افزود: بارش برف از صبح امروز آغاز شده و پیش بینی می شود بارش ها تا عصر ادامه داشته باشد.وی بیان کرد: کمیجان با کمینه دمای شش درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و ساوه با بیشینه دمای 10 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای دو درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
کارشناس هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: دمای فعلی شهر اراک دو درجه سانتیگراد زیر صفر است و در حداقل دما به شش درجه سانتیگراد بالای صفر رسید و پیش بینی می شود در حداکثر دما به صفر درجه سانتیگراد برسد.
امیدی، وضعیت هوای استان مرکزی در 24 ساعت آینده را صاف تا کمی ابری همراه با مه صبحگاهی، رگبار پراکنده و در اواخر وقت با افزایش ابر پیش بینی کرد.
از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال تاکنون) 126 و نیم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی ثبت شده است.
 
همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده های استان مرکزی الزامی است
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای ارتباطی این استان در روز پنجشنبه الزامی است.
سرهنگ ایرج کهریزی در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش برف از صبح امروز بیشتر نقاط استان مرکزی را فرا گرفته و همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: هم اکنون برف در محورهای اراک- قم، اراک- توره، اراک - بروجرد، اراک- خمین، خمین - الیگودرز، اراک - فراهان، گردنه قاقان، گردنه دخان، گردنه زالیان و انتهای آزاد راه ساوه - همدان به صورت سنگین در حال بارش است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: تردد در محورهای این استان روان است اما محورهای برفگیر بسیار لغزنده است و رانندگان باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
سرهنگ کهریزی عنوان کرد: اگر بارش ها با همین روند ادامه پیدا کند ممکن است عصر امروز در محورهای ارتباطی با مشکلاتی همراه شویم که می طلبد مسافرانی که قصد سفر به این استان را دارند و یا در مسیر عبور از این استان قرار می گیرند قبل از سفر از وضعیت راه ها اطلاع پیدا کنند.
وی، از رانندگان خواست از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و در صورت ضرورت، تجهیزات کامل زمستانه و سوخت کافی در باک خودرو داشته باشند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته حادثه منجر به فوت در محورهای این استان گزارش نشده است.
سرهنگ کهزیزی بیان کرد: کشته شدگان حوادث رانندگی برون شهری استان مرکزی در آذرماه امسال نسبت به آذرماه سال گذشته 46 درصد کاهش یافته است.وی گفت: بیشتر علل حوادث رانندگی ناشی از خطاهای انسانی است که رانندگان باید به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه ویژه داشته باشند و از شتاب و رانندگی در حین خستگی و خواب آلودگی بپرهیزند.طرح ترافیکی زمستانه پلیس راه استان مرکزی به همراه سایر دستگاه های خدمات رسان از 23 آذرماه امسال آغاز شده و تا 23 اسفندماه نیز ادامه دارد.
قيمت يك بشكه نفت امروز بسيار ارزان‌تر از يك بشكه آب معدني يا دوغ است؛ به طوري كه صادر كردن دوغ و آب به‌صرفه‌تر از نفت به نظر می‌رسدبه گزارش مهر، زماني قرار بود پول نفت سر سفره‌ها بيايد اما امروز دوغ و آب كه در سبد غذايي اكثر خانوادهها پيدا مي‌شود، از نفت بسيار گران‌تر است. حالا اگر به فروشگاه مواد غذايي محله خود سر بزنيد و يك بطري دوغ يا آب معدني بخريد، انگار سه بطري نفت را به خانه خود مي‌بريدهرچند ارزان‌ شدن قيمت نفت در بازار جهاني باعث ارزشمندتر شدن دوغ يا آب شده است اما همين موضوع را مي‌توان به بحران جهاني آب هم متصل كرد و آن را آغازي بر رقابت قيمت نفت و آب در عرصه بين‌المللي برشمرد. «كروزن» كلمه‌اي است كه شايد تا به امروز آن را نشنيده باشيد اما نام علمي «نفت سفيد» است؛ ماده‌اي كه در گذشته كاربرد گسترده‌اي به عنوان سوخت وسايل گرمايشي و پخت و پز داشت اما حالا جايش را به گاز شهري و گاز مايع داده است. در اصطلاح عاميانه و پس از گراني‌هاي گذشته برخي چيزها را مي‌شد به نفت تشبيه كرد، مثلا ماست، دوغ يا شير را نفت سفيد ناميد اما امروز معادله كاملا برعكس شده زيرا قيمت يك بشكه دوغ يا يك بطري آب معدني از يك بشكه يا يك قوطي نفت گرا‌ن‌تر استقيمت امروز نفت، بشكه‌اي حدود ۳۰ دلار است، بشكه‌اي كه حدودا ۱۶۰ليتر گنجايش دارد. حالا با در نظر گرفتن قيمت دلار كه حدود ۳۶۰۰ است، هر بشكه ۱۰۸هزار تومان مي‌شود، يعني هر ليتر ۶۷۵تومان و يك بطري یک‌ونیم ليتري آن حدودا ۱۰۱۵تومان قیمت دارد. اما در فروشگاه محصولات غذايي براي بطري 5/1ليتري دوغ بايد حدود ۲۵۰۰ تومان پرداخت كرد يعني چيزي حدود دو و نیم‌برابر قيمت يك بطري نفت يك‌ونيم ليتري. در اين شرايط مي‌توان گفت دوغ ليتري ۱۶۷۰تومان است و يك بشكه ۱۶۰ ليتري آن را مي‌توان حدود ۲۶۷هزار تومان فروخت یا خرید البته قيمت آب در بازار هم بسيار متغير است زيرا يك بطري یک‌ونیم ليتري آب معدني از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان فروخته مي‌شود. در بدترين شرايط، يك ليتر آب از يك نفت بيشتر مي‌شود كه اين موضوع را مي‌توان آغاز روزهاي رقابت اين دو ماده زير زميني برشمرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان چهارمحال وبختیاری از عمل جراحی یک بانوی شهرکردی و خارج سازی توده 8کیلوگرمی از شکم این بیمار خبرداد.'عباس بحرینی بروجنی' ا اظهار داشت: این عمل موفقیت آمیز دربیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد توسط دکتر بابک علوی متخصص جراحی عمومی انجام و توده 8 کیلو گرمی از شکم یک زن 44 ساله خارج شد.وی افزود: این بیمار از حدود یکسال پیش متوجه بزرگی شکم خود شده بود که با هیچ علامت بالینی دیگری همراه نبوده است.بحرینی تصریح کرد: این تومور 8 کیلویی طی یک عمل جراحی 3 ساعته از شکم بیمار خارج شد و هم اکنون حال عمومی بیمار خوب است.به گفته دکتر جراح این بیمار، منشاء توده های شکمی می تواند تمامی ارگان های داخل شکم مانند رحم،کلیه، معده و ... باشد اما شایع ترین علت آن در این سن (دهه چهارم زندگی) تومورهای تخمدان است.بابک علوی گفت: اگر فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه شد در اسرع وقت به پزشک مراجعه تا اقدامات تشخیصی ودرمانی به موقع انجام شود.
رسانه‌های صهیونیستی از فساد جدید زن نتانیاهو پرده برداشتند.ساره نتانیاهو از وکیل شخصی خود خواسته است نزد مشاور قضایی دولت رژیم صهیونیستی رفته و او را تحت تاثیر قرار دهد تا پرونده " مدیریت منازل نخست وزیر" را بسته و تحقیقات در این زمینه را متوقف کند.روزنامه عبری زبان معاریو گزارشی را در همین باره تحت عنوان "ساره نتانیاهو به مشاور قضایی دولت، تحقیق در مورد من را متوقف کنید" منتشر کرده است.این روزنامه اشاره کرد که مشاور قضایی دولت رژیم صهیونیستی دیدار با وکیل خانواده نتانیاهو قبل از صدور حکم در مورد پرونده زن نتانیاهو را نپذیرفته است و خواستار ارائه نامه‌ای کتبی در مورد ادعاهای ساره نتانیاهو شده است.منابع صهیونیستی اخیرا فاش کردند که ساره نتانیاهو ده‌ها هدیه را که همسرش طی دو دوره نخست وزیری قبلی دریافت کرده بود، پنهان کرده است. این در حالی است که وی متعهد به انتقال این هدایا شده بود تا در دفتر نخست وزیری ثبت شود.همچنین روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که پلیس رژیم صهیونیستی از مشاور قضایی دولت خواسته تا از ساره نتانیاهو بازجویی کند اما وکیل خانواده نتانیاهو در دیدار با مشاور قضایی از او خواسته است تا تحقیقات در این زمینه را متوقف کند.منابع سیاسی صهیونیستی تاکید کردند که اقدام همسر نتانیاهو به مخفی نگه داشتن هدایایی که از مهمان‌ها دریافت کرده‌اند، در اسرائیل جرم به حساب می‌آید و پیش بینی می‌شود همسر نتانیاهو به خاطر جرمی که مرتکب شده است، مورد بازجویی قرار گیرد.اکنون رسانه‌های صهیونیستی این سوال را مطرح می‌کنند که اقدام ساره نتانیاهو می‌تواند پرونده جنایی دیگری را علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی باز کند و در نهایت منجر به برکناری وی در آینده‌ای نزدیک شود؟
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: 801 نفر در سراسر کشور برای انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کردند.علی پورعلی مطلق صبح امروز(پنج‌شنبه) در ستاد انتخابات کشور اعلام کرد : بیشترین ثبت نام‌ها برای خبرگان در تهران بوده است، این آمار برای تهران 176 نفر است.در اصفهان 61 نفر و آذربایجان شرقی هم 46 نفر ثبت نام کردند.وی در ادامه خاطر نشان کرد: کمترین سن برای خبرگان 23 و بالاترین سن 92 سال است. 16 خانم هم برای این انتخابات ثبت نام کردند.پورعلی مطلق درباره‌ی آخرین آمار ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت:‌ تاکنون 5 هزار و 921 نفر برای این انتخابات ثبت نام کردند که از این تعداد 562 نفر خانم هستند.مدیر کل انتخابات وزارت کشور در ادامه خاطر نشان کرد: بیشترین فراوانی سن برای انتخابات مجلس 51 تا 55 و 30 تا 35 سال بوده است.بیشترین تعداد ثبت نام‌های مجلس هم تاکنون به تهران تعلق دارد.وی درباره‌ی امکان تمدید ثبت نام انتخابات داوطلبان انتخابات مجلس نیز گفت: این مساله به نظر رئیس ستاد انتخابات کشور و وزیر کشور بستگی دارد اما توصیه ما به داوطلبان این است که ثبت نام خود رابه روز آخر موکول نکنند.پورعلی مطلق درباره‌ی روند ارسال پرونده‌های داوطلبان به شورای نگهبان گفت:‌همه پرونده‌های داوطلبان انتخابات خبرگان به شورای نگهبان فرستاده می‌شود و بررسی صلاحیت‌ها توسط آن شورا انجام می‌گیرد و بررسی صلاحیت‌ها در این انتخابات ارتباطی به هیات‌های اجرایی ندارد.وی در پایان خاطرنشان کرد:‌اما پس از پایان مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس هیات‌های اجرایی بررسی صلاحیت ها را آغاز می‌کند و سپس نتیجه بررسی‌ها را به هیات‌های نظارت ارسال می‌کند.