هرگونه جانبداری سیاسی از اشخاص در دانشگاه‌ها ممنوع است

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان:
هرگونه جانبداری سیاسی از اشخاص در دانشگاه‌ها ممنوع است 17 آذر-94
رئیس دانشگاه همدان طوری نظر داده است که انگاری خودش مستقل است .یااینکه غیر جانبدارانه موضع گیری کردن واستقلال عمل داشتن دررژیم بربرمنش وتاریک اندیش ولایت فقیه مرسوم است و معنی ومفهوم دارد. آنهم  در شرایطی که چماقداران بسیجی دردانشگاه ها یکه تازی می کنند. ولی وی  توصیه کرده است هرگونه جانبداری سیاسی از اشخاص درد انشگاه ها ممنوع است .

همدان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: از هرگونه جانب‌داری سیاسی از اشخاص در دانشگاه‌ها ممانعت می‌شود.
منصور غلامی در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو افزود: قرار نیست دانشگاه محلی برای گروه‌های خاص سیاسی و یا اشخاص باشد؛ رسالت اصلی یعنی تحلیل سیاسی داشتن و این مهم باید رعایت شود.
وی تصریح کرد: حاصل فعالیت‌های سیاسی دانشجویان باید منجر به ایجاد علاقه به دین و نظام باشد تا اقتدار نظام را نیز تقویت کند.وی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا 12 هزار دانشجو دارد، افزود: این تعداد دانشجو در 13 دانشکده تحصیل می‌کنند که از این تعداد هشت هزار نفر در نوبت روزانه و مابقی در نوبت شبانه هستند.وی اظهار کرد: همچنین از این تعداد چهار هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند که یک هزار و 500 نفر دانشجوی دوره دکترا می‌باشند.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: این دانشگاه رتبه دهم را از نظر شاخص‌های تعیین شده برای دانشگاه‌های جامع رتبه بندی در کشور کسب کرده است.وی بیان کرد: دانشگاه متولی اشتغال برای دانشجویان نیست اما انتظار معقولی است که دانشگاه‌ها دانشجویانی با توانایی علمی بالا را وارد بازار کار کند.
دکتر غلامی اظهار کرد: می‌توان آموزش دانشجویان را براساس تقاضای بازار کار انجام داد و دوم اینکه تربیت فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها بنا به تقاضای بخش‌های خصوصی باشد.وی گفت: انتظار می‌رود که به دانشگاه‌ها سفارش تربیت نیروی انسانی طوری داده شود که بتوانند مشغول به کار شوند و تعهد می‌کنیم سفارش‌ها با بهترین نحو انجام شود در حالی که در حال حاضر بر اساس برنامه‌های آموزشی تدوین شده در حوزه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری دانشجو تربیت می‌شود.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: بخش خصوصی چه برنامه‌ای برای استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در مجموعه‌های اقتصادی دارند و آیا کارخانه‌های مهم خود را ملزم می‌دانند از متخصصان استفاده کنند؟
غلامی گفت: بخش خصوصی به دلیل اینکه احساس می‌کند استخدام مشاور بار هزینه دارد از گرفتن نیروی متخصص دوری می‌کند در حالی که این استعدادها باعث ارتقاء جایگاه بین سایر رقبا خواهد شد.
وی اظهار کرد: ما با بحث ورود به بخش اقتصاد جهانی و برطرف شدن تحریم‌های ظالمانه، بازارهای زیادی را پیش رو خواهیم داشت تا محصولات وارد بازارهای خارجی شود و این بازارها توسط رقبای دیگر هم هدف‌گذاری شده و خواهند شد.