نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها و صدای شما   6 دی -94
افزایش حوادث با جرثقیل‌های فرسوده

افزایش بی‌سابقه حوادث کار با جرثقیل‌های بُرجی و شکستن آنها به هنگام کار به این علت است که برخی قطعات فولادی سازه آنها بیش از نیم قرن عمر دارند و فرسوده شده‌اند. شرکت‌های سازنده، پیچ و مهره‌های استاندارد و مقاوم مخصوص را توصیه می‌کنند، در حالی که برخی پیچ ومهره‌های موجود در بازار اصولا مقاومت و صلاحیت استفاده در جرثقیل را ندارند. در کشورهای پیشرفته این جرثقیل‌ها سالانه چند بار توسط موسسه استاندارد آنها کنترل می‌گردد.باشد که مسئولان ذیربط بازرسی از این جرثقیل‌ها به عمل آورند.حقیقی – تهران

*افخم از تهران: خواستم به مسئولان ذیربط پیشنهاد کنم که در فصل زمستان و پاییز که روزهای آلوده و ناسالم زیادی داریم، دولت برخی از روزها که آلایندگی هوا خیلی شدید است را کلاً تعطیل اعلام کند و به ازای آن در روزهای بارانی وهوای پاک، ساعات کاری را اضافه کند.لطفاً پیام من را به عنوان یک شهروند چاپ کنید، شاید مقبول افتد.
*
ساعی از تهران: از مسئولان بانکی کشور می‌خواهم نسبت به کم کردن سود سپرده‌ها اقدامی انجام ندهند، چرا که به اعتقاد من، در این صورت این سپرده‌ها به سمت موسسات مالی غیرمجاز می‌رود.
*
اخلاقی از تهران: مسایل مربوط به آلودگی هوا باید به طور دقیق موشکافی و بررسی شود. برخی درباره آلودگی هوا می‌گویند مربوط به بنزین داخلی است ولی در حال حاضر بنزین از خارج وارد می‌شود و می‌گویند هیچ تاثیری هم در آلودگی هوا ندارد. لطفاً مسئولان خیلی شفاف و دقیق این مسئله را از طریق رسانه‌های گروهی توضیح دهند.