خبری از برف و باران در تهران نیست

خبری از برف و باران در تهران نیست   7  دی – 94
 اگر چنانچه در تهران  خبری ازبرف وباران نیست.دلیل نمی شود که ضریب آلودگی  هوای تهران در هفته اولماه اول زمستان  بیش از گذشته نشود .گرچه بارندگی باران وبرف هم می شد .کاهش آلودگی هوای تهران تهران در کار نبود. چون مشکل اساسی آلودگی هوای تهران پارامترهای دیگریست که بابارش برفو  باران برطرف نمی شود .

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: هوای استان تهران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (8 و 9 دی ماه) نیمه ابری و درپاره‌ای نقاط غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.
«
احد وظیفه» افزود: بیشترین دمای استان تهران در روز سه‌شنبه 11 درجه و کمترین آن 4 درجه است. بیشترین و کمترین دمای این استان در روز چهارشنبه 12 و 5 درجه پیش‌بینی می‌شود.
وی در ادامه گفت:بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر جوی آرام در غالب مناطق کشور تا روز سه شنبه(8 دی ماه) است که سبب افزایش آلاینده‌های جوی به‌ویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.
«
وظیفه» در پایان اظهارکرد: از اواخر سه شنبه و روز چهارشنبه (8 و 9 دی ماه) سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در روز چهارشنبه ابتدا استانهای واقع در نیمه غربی و به تدریج دامنه‌های رشته کوه البرز و در اواخر این روز به صورت پراکنده در شمال شرق و شرق سبب بارش برف و باران، وزش باد و در مناطق جنوبی رعد وبرق خواهد شد همچنین سه شنبه شب و روز چهارشنبه وزش باد شدید جنوبی در استانهای گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.
*
یک روز ناسالم دیگر برای تهران
مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران هوای دیروز تهران را هم ناسالم اعلام کرد.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران، در گفتگو با مهر گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 مورخ 94/10/06در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس بوده است.
محمد رستگاری اعلام کرد: شاخص منواکسیدکربن پاک(41)، ازن پاک(29)، دی اکسید نیتروژن سالم(65)، دی اکسید گوگرد پاک(29) و ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون سالم(69) بوده است اما ذرات معلق با قطر کمتر از 2/5 میکرون برابر با 137 و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.
*
مه گرفتگی در 3 استان
رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور را تشریح کرد.
سرهنگ «نادر رحمانی» رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی گفت: در تمامی جاده‌ها و معابر کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.
وی در ادامه افزود: در استان خوزستان محور بهبهان-رامهرمز، استان خراسان رضوی محور چناران-قوچان و در استان مازندران محور فیروزکوه محدوده گدوک مه گرفتگی و کاهش دید گزارش شده و در سایر راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.
سرهنگ رحمانی گفت: محور دژگان به سایه‌خوش در استان هرمزگان به دلیل بارش باران شدید و آب‌گرفتگی از ساعت 9 صبح شنبه دچار انسداد شده و تا اطلاع ثانوی مسدود است. همچنین محور شمشمک-دیزین و پونل-خلخال کماکان تا اطلاع ثانوی مسدود است.