گزیده ها قسمت-2 .

گزیده ها قسمت-2 . 9 بهمن - 94
شرکت‌های فرانسوی در نخستین سفر اروپایی رییس جمهور ایران اسلامی که کمتر از دو هفته پس از اجرایی شدن برجام انجام شد، قراردادهای همکاری به ارزش میلیاردها دلار امضا کردند.
به گزارش ایسنا، اکنون که اقتصاد کشور از تحریم های غربی رهایی یافته است، ایران درصدد تقویت روابط و توسعه اقتصادی است و در همین راستا حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور ایران هفته جاری در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشکل از 120 نفر به ایتالیا و فرانسه سفر کرد.
در سفر رییس جمهور به فرانسه، دکتر روحانی در مراسمی در کاخ الیزه که با حضور همتایای فرانسوی اش - فرانسوا اولاند - برگزار شد، قراردادهایی به ارزش حدود 30 میلیارد یورو (33 میلیارد دلار) امضا کرد که شامل توافق های همکاری با شرکتهای پژوسیتروئن، ایرباس و توتال بود.
پژوسیتروئن با ایران خودرو برای تولید سالانه 200 هزار خودرو در ایران قرارداد امضا کرد و ارزش این قرارداد را که تحت آن نخستین خودرو در سال 2017 به تولید خواهد رسید، 436 میلیون دلار اعلام کرد.
غول نفتی توتال تفاهم نامه ای برای خرید نفت از ایران بویژه برای پالایشگاههای فرانسوی و اروپایی امضا کرد. این شرکت همچنین به بررسی پتانسیل های صنعت نفت ایران برای ارزیابی حضور گسترده تر خواهد پرداخت.
شرکت هواپیمایی ایرباس 114 هواپیمای مسافربری به ایران ایر تحویل خواهد داد و همچنین خدمات آموزش خلبان و تعمیر و نگهداری فراهم می کند. این سفارش که بر مبنای قیمتهای اعلام شده از سوی ایرباس، 27 میلیارد دلار ارزش دارد شامل 12 فروند هواپیمای سوپرجامبوی دو طبقه ای 380 و 21 فروند هواپیما از خانواده ای 320 و 24 فروند ای 320 نئو است. همچنین 73 فروند هواپیمای پهن پیکر سفارش ایران شامل 27 ای 330 و 18 ای 330 نئو و 16 ای 350 هستند.
شرکت راه آهن دولتی فرانسه (SNCF)با شرکت راه آهن ایران قرارداد امضا کرد.
مانوئل والاس - نخست وزیر فرانسه - اظهار کرده است در بخشهای سلامت، کشاورزی و محیط زیست هم قراردادهایی به امضا خواهند رسید.
در میان قراردادهای دیگری که در پایتخت فرانسه اعلام شد، شرکتهای آئروپورت دو پاریس وBouygues در ساخت پایانه جدید در فرودگاه امام خمینی تهران مشارکت خواهند کرد و شرکت Vinci SA توافقنامه ای برای اداره و نوسازی فرودگاههای مشهد و اصفهان امضا کرده است.
شرکت خط کانتینر فرانسوی CMA CGM برای همکاری در زمینه کشتیرانی و توسعه پایانه های بندری توافق کرد. شرکت سوئز که در زمینه محیط زیست فعالیت دارد برای تصفیه آب و شرکت سانوفی برای محصولات پزشکی با ایران قرارداد امضا کردند.
ارزش سندهای همکاری که در پاریس به امضا رسیدند قابل مقایسه با قراردادهای اعلام شده در رم هستند. دکتر روحانی در رم ١٤ سند همکاری در حوزه‌های حمل‌ونقل، راه‌آهن و ریل، همکاری‌های آموزشی و پزشکی، بازرگانی، ایمنی، همکاری‌های بندری، کشاورزی، قرنطینه و حفظ نباتات، پزشکی و دارویی امضا کرد.
بر اساس گزارش رویترز به نقل از یک مقام دولتی ایتالیایی، شرکت‌های ایتالیایی به ارزش ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در حوزه انرژی، زیرساخت‌ها، فولاد و کشتی‌سازی با ایران قرارداد امضا کردند. در همین حال در میان قراردادهای بین دو کشور، قرارداد خط لوله با شرکت خدمات نفتی سایپم ایتالیا به ارزش چهار تا پنج میلیارد دلار بسته شد.
همچنین شرکت فولاد دانیلی ایتالیا قراردادی به ارزش 7.5 میلیارد یورو و در حوزه زیرساخت هم شرکت Condotte d’Acqua ایتالیا قراردادی به ارزش چهار میلیارد دلار با ایران منعقد کردند.
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق سابقه داری که با معرفی خود به عنوان جوانی عاشق پیشه در شبکه‌های مجازی اقدام به سرقت و زورگیری از دختران جوان کرده بود، خبر داد.
به گزارش ایسنا، در ساعت 16:30 روز چهاردهم دی ماه امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 132 شهرزیبا به مأموران اعلام کرد که توسط راننده جوان یک دستگاه خودرو پراید هاچ بک سفید رنگ مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور دادیار اول دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم مبارزه با سرقت های به عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: در تاریخ نهم دی ماه به عنوان مسافر، از فلکه دوم صادقیه به مقصد میدان آزادی سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم؛ پس از طی مسافتی کوتاه ، ناگهان راننده جوان پراید با سلاح سرد به سمت من حمله ور شد و مبلغ 200 هزار تومان وجه نقد و گوشی تلفن همراه من را سرقت کرد.
شاکی ادامه داد: با وجود سرقت تمامی پول ها و گوشی تلفن همراهم، متوجه شدم که راننده پراید قصد آزار و اذیت مرا دارد اما من به شدت در برابرش مقاومت کردم؛ او نیز با مشاهده مقاومت شدید من در برابرش که حتی به ضرب و شتم من نیز انجامید، مرا در خیابان آزادی از ماشین به بیرون پرتاب کرد و خودش با ماشین از محل فرار کرد.
همزمان با طرح اولین شکایت در خصوص زورگیری و آزار اذیت زنان توسط راننده خودرو پراید هاچ بک سفید رنگ، شکایات مشابه دیگر در مناطق غرب و شمال غرب تهران به ویژه در مناطق آریاشهر، تهرانسر، استاد معین، صادقیه و طرشت به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.
کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با بررسی مشخصات اعلام شده در خصوص نوع و رنگ خودرو، شخص راننده و ... اطمینان پیدا کردند که جرایم اخیر در خصوص زورگیری و قصد آزار و اذیت زنان جوان، همگی توسط یک نفر صورت گرفته است که با استفاده از اطلاعات به دست آمده از شکات، انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام مهدی . الف 25 ساله شدند که در سالهای 1384 و 1391 نیز دستگیر و روانه زندان شده بود.
با شناسایی دقیق تصویر متهم توسط شکات و مالباختگان، مخفیگاه وی نیز در بلوار فردوس حسن آباد شناسایی و سرانجام کارآگاهان با اطمینان از حضور وی در داخل مخفیگاهش، متهم را 29 دی ماه و در زمان خواب و استراحت نیمروزی دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .
در بازرسی از مخفیگاه مهدی . الف، کارآگاهان موفق به کشف تعداد زیادی گوشی های تلفن همراه ، کیف های زنانه و همچنین تعداد قابل توجهی مدارک شناسایی متعلق به خانمهای جوان شدند ؛ متهم در اعترافات اولیه مدعی شد که تمامی آنها را به شیوه‌ای یکسان و در پوشش مسافرکشی سرقت کرده اما پس از شناسایی تعدادی از شکات جدید و مراجعه آنها به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد که متهم علاوه بر شیوه زورگیری در پوشش مسافرکشی ، در شبکه‌های مجازی به ویژه تلگرام نیز فعالیت داشته و در این شبکه ها پس از آشنایی اولیه با دختران و زنان جوان ، ابتدا به قصد ایجاد اطمینان پیشنهاد ازدواج را مطرح و در ادامه اقدام به سرقت اموال آنان کرده است.
یکی از شکات با طرح این موضوع که متهم با طرح پیشنهاد ازدواج قصد فریب وی را داشته اما موفق به این امر نشده، به کارآگاهان گفت: از طریق تماس و پیام‌های مکرر شخصی ناشناس که بعدا مشخص شد نامش مهدی است، با این این فرد آشنا شدم؛ در همان تماس های اولیه، مهدی به من پیشنهاد ازدواج داد و در همان جلسه اول ملاقات بود که متوجه شدم او قصد فریب مرا دارد اما در برابر خواسته اش مقاومت کردم.
شاکی در خصوص سرقت اموالش توسط متهم نیز گفت: پس از آنکه مهدی متوجه شد نمی تواند با چرب زبانی مرا فریب دهد ، به بهانه خرید خوراکی از سوپر مارکت مرا از ماشین پیاده کرد؛ در حالیکه کیف دستی‌ام حاوی مقادیری پول، گوشی تلفن همراه و ... در داخل ماشین قرار داشت، مهدی به بهانه برداشتن کیف پول مجددا به محل پارک خودرو مراجعه و در یک لحظه از محل متواری شد.
متهم پرونده در همان مراحل اولیه تحقیقات عنوان داشت که به هیچ عنوان با انگیزه مالی اقدام به ارتکاب جرایم خود نکرده و این اقدامات مجرمانه را صرفا به قصد انتقام گیری انجام داده است.
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت و زورگیری از زنان جوان ، تلاش برای فریب آنها از طریق طرح دوستی و یا پیشنهاد ازدواج و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
داوودفر از کلیه شکات به ویژه بانوانی که توسط راننده جوان یک دستگاه خودرو پراید هاچ بک سفید رنگ مورد سرقت و یا آزار و اذیت قرار گرفتند خواست تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
وی با اشاره به این پرونده گفت: استفاده از وسایط نقلیه عمومی داخل شهری، راهی مطمئن برای رسیدن به مقصد شهروندان است. عدم نظارت پدر و مادر بر نحوه فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی، مقدمه احتمال وقوع برخی رفتارهای پرخطر از سوی فرزندان آنها است. طرح دوستی یا پیشنهاد ازدواج به دختران جوان، به شیوه‌ای رایج برای فریب آنها از سوی افراد هنجارشکن جامعه تبدیل شده است.
سردار نقدی دیشب طی سخنانی در یزد اظهار داشت: یکی از مواردی که دشمن بسیار به آن چشم امید دارد، انتخابات هفتم اسفندماه است، انتخاباتی که دشمن به آن چشم دوخته و ملت ایران باید هوشیار باشد که چه کسی را انتخاب می‌کند و انتخاب اصلح ما کسی است که از شرافت و عظمت ملت ایران دفاع کند نه اینکه دست دوستی به آمریکا بدهد.
به گزارش تابناک یزد، وی تصریح کرد: ما نباید به کسی که از پادشاه بحرین و عربستان آدمکش پول گرفته ولو اینکه روحانی، سید و رئیس جمهور بوده باشد، افتخار کنیم زیرا یزد افتخاراتی مانند شهید صدوقی و آیت‌الله خاتمی دارد.
سردار نقدی عنوان کرد: شاه عربستان و بحرین برای فعالیت آن فرد هزینه می‌کنند تا برای انتخاب افراد در مجلس و ریاست جمهوری نظر بدهد بنابراین خویش و قوم بازی را کنار بگذارید و راه حسینی را پیش بگیرید زیرا مسیری که امروز پیش روی ما قرار گرفته، هر چه پیش می‌رویم، پیچیده‌تر می‌شود و این پیچیدگی نشان رسیدن به هدف و پیروزی است.
وی افزود :انتخاب اصلح ما در انتخابات اسفندماه فردی است که از شرافت و عظمت ملت ایران دفاع کند نه کسی که با آمریکا دست دوستی بدهد.
به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدی، همچنین دیشب در همایش فرماندهان بسیج، مربیان حلقه‌های صالحین، گردان‌های عاشورا و الی‌ بیت‌المقدس یزد با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) که فرمود: جریانی که می‌خواهد ایران را زیر سلطه آمریکا ببرد، ادامه دارد، اظهار داشت: سلطه آمریکا امروز از راه نفوذ پیگیری می‌شود و ملت ایران باید در برابر این ترفند استکبار جهانی هوشیار باشند.
وی همچنین با اشاره به بحث انتخابات عنوان کرد: انتخابات بسیار مهمی پیش‌رو داریم و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که روزگار فوق‌العاده حساسی است و بنابراین انتخابات را نباید به عنوان یک مسئله ساده یا رقابت بین‌ جناح‌های سیاسی بدانیم زیرا دشمن به انتخابات و مجلس ما، چشم طمع دوخته و می‌خواهد به آن نفوذ کند.
سردار نقدی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با هیچ‌یک از ترفندهای خود به نتایجی که مطلوبشان بود، دست نیافتند، افزود: آنها امروز به طراحی پروژه نفوذ پرداخته‌اند و کار نفوذی‌ها این است که یک‌سری مؤسسات مردم‌نهاد درست کرده‌اند که اینها مؤسسات بسیار مخوف اطلاعاتی در ایران هستند و به نام حمایت از حقوق زن و مرد و کودک و ...، می‌خواهند نزدیک شوند و موج‌های روانی به راه بیاندازند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: اینها می‌خواهند تیترهای روزنامه‌ها را عوض و همه چیز را برعکس کنند و روی تصمیم‌گیری‌ها اثر بگذارند و اجازه ندهند در کشور ما تصمیم صحیح گرفته شود.
وی ادامه داد: سلول‌های بنیادین، پیشرفت‌های شگرف پزشکی، علوم هسته‌ای و ... را ملت ایران روی پای خود ایستادند و به وجود آوردند نه اینکه براثر دیپلماسی و ارتباط با آمریکا به آن دست یافته باشند.
سردار نقدی خاطرنشان کرد: در زمان شاه خائن که بیشترین ارتباط را با آمریکا داشتیم، تنها 50 درصد ما سواد خواند و نوشتن داشتند و ارتش ما ارتشی بود که دشمن همان روز اول با حمله به خرمشهر توانست این شهر را بگیرد اما طی این‌ سال‌ها که هیچ ارتباطی با آمریکا نداشتیم، ارتش ما به شیر منطقه تبدیل شده و از دریای سرخ تا اقیانوس هند عملیات انجام می‌دهد.
وی یادآور شد: مردم عراق و سوریه می‌گویند ما می‌خواهیم مانند ایرانی‌ها آزاد باشیم و دشمن می‌خواهد این طومار ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا را در هم بپیچد.
سردار نقدی اظهار داشت: یکی از مواردی که دشمن بسیار به آن چشم امید دارد، انتخابات هفتم اسفندماه است، انتخاباتی که دشمن به آن چشم دوخته و ملت ایران باید هوشیار باشد که چه کسی را انتخاب می‌کند و انتخاب اصلح ما کسی است که از شرافت و عظمت ملت ایران دفاع کند نه اینکه دست دوستی به آمریکا بدهد.
وی تصریح کرد: ما نباید به کسی که از پادشاه بحرین و عربستان آدمکش پول گرفته ولو اینکه روحانی، سید و رئیس جمهور بوده باشد، افتخار کنیم زیرا یزد افتخاراتی مانند شهید صدوقی و آیت‌الله خاتمی دارد.
سردار نقدی عنوان کرد: شاه عربستان و بحرین برای فعالیت آن فرد هزینه می‌کنند تا برای انتخاب افراد در مجلس و ریاست جمهوری نظر بدهد بنابراین خویش و قوم بازی را کنار بگذارید و راه حسینی را پیش بگیرید زیرا مسیری که امروز پیش روی ما قرار گرفته، هر چه پیش می‌رویم، پیچیده‌تر می‌شود و این پیچیدگی نشان رسیدن به هدف و پیروزی است.
نماینده تهران در مجلس با تشریح برنامه دولتی‌ها برای انتخابات آینده مجلس، گفت: مسیر آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات کاملا مورد حمایت غرب بوده و ناسازگاری آن با مکتب امام(ره) معلوم است.
به گزارش فارس، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (جمعه) طی سخنانی در نشست مشترک دبیران استانی و اعضای شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: تحلیل ما از شرایط پیش رو این است که تا زمان انتخابات ما با دو مولفه نمایش و گشایش مقطعی مواجه خواهیم بود، این سفرها، دید و بازدیدها و پروپاگاندا کردن آن بخش نمایش را به خودش اختصاص می‌دهد، ما با شرایطی مواجه خواهیم شد که صدق ادعای قبلی افق رفتن در مسیر مذاکرات و حل مشکلات را برای مردم روشن‌تر و کامشان را شیرین می‌کند.
وی افزود: یک میلیارد و 700 میلیون دلار گفته شد که پول نفت آزاد شده و وارد کشور شده است تا گشایش حداقلی ایجاد کند و امید مردم را برانگیزد تا بتوانند در صحنه‌های رای نظر دولت و جناح غرب‌گ را را تامین کنند اما بعد از انتخابات مواجه خواهیم شد با استمرار این نمایش‌ها اما با دو خروجی و ویژگی دیگری که بعدا خواهیم دید.
زاکانی بر همین اساس یادآور شد: اگر دولتی‌ها در انتخابات موفق شوند ادامه این نمایش با رویکرد جدی عقد قراردادهایی همراه خواهد شد که مابه‌ازای آن قراردادها معتقدم برای ده‌ها سال ما را بیچاره خواهند کرد یعنی تجربه تلخ دوران هاشمی را بعد از قبول قطعنامه 598 در اینجا تکرار می‌کنند اما با هوشمندی ویژه‌ای که دیگر نمی‌توانیم از آن فرار کنیم مانند سند بسیار پیچیده حقوقی برجام، البته این شرایط در حوزه‌های دیگری مانند نفت و گاز و ارتباطات و زیرساخت‌ هم تکرار خواهد شد.

زاکانی خاطرنشان کرد: ظرفیت حقوقی کشور کفایت نمی‌کند که ما بتوانیم دست برتر را در این قراردادها داشته باشیم چون مسئولان کشور اعتقاد دارند اصل قراردادها به واسطه نگاه سیاسی‌شان مهم‌تر از دقت در قراردادها است مانند اتفاقی که در برجام افتاد، این کشور برای ده‌ها سال به سمت و سویی خواهد رفت که اگر ما همه چیزمان را هم بفروشیم باز مقروض و بدهکار خواهیم شد.
زاکانی ادامه داد: اما اگر دولتی‌ها در انتخابات موفق نشوند رویکرد تشدید فشار و تنگنا ایجاد کردن در مقابل ما را پیش خواهند گرفت، آنها معقتدند این انتخابات آخرین فرصتی است که باید مسیری را پیش گیرند که نباید تیری در تاریکی باشد و باید در این زمینه دقیق راهی را پیدا کنند که انقلاب اسلامی و مقاومت منطقه و نهضت مستضعفین و مسلمین را در سراسر جهان زمین‌گیر کند. متاسفانه در هیچ یک از انتخابات گذشته ما شرایطی که امروز با آن مواجهیم را نداشتیم.
به گفته وی، امروز در پازلی قرار گرفته‌ایم که اگر دقت نکنیم و توجه نداشته باشیم و تبدیل به بخشی از این پازل شویم که به انقراض انقلاب اسلامی و ریشه‌کن شدن نظام منتهی خواهد شد، اگر می‌خواهیم در انتخابات موفق شویم باید با هوشمندی متن جامعه را بیدار و آگاه کنیم و بین جبهه انقلاب یک تفاهم و وحدتی را ایجاد نماییم که مجلسی با حضور نیروهای ارزشی و اصولگرا تشکیل شود.
نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: از سال گذشته تلاش کردیم ائتلافی صورت گیرد و امروز این ائتلاف بین نیروهای اصولگرا رقم خورده که البته صددرصدی نیست، هرچند صددرصد در هیچ مقطعی امکانپذیر نیست اما این یک ائتلاف حداکثری است که تجربه آن را در گذشته نداشتیم، خوشبختانه بین دوستان شکافی وجود ندارد و بنا را بر این گذاشته ایم که در مرکزیت در کار استان‌هایی که تفاهم دارند، دخالت نکنیم و اگر این 21 نفر می‌خواهند تصمیم بگیرند تصمیم‌شان معطوف به تهران باشد اما اگر اختلافی در سطح استانی ایجاد شد، اختلاف آنان در تهران بررسی می‌شود. از این جهت تمام تجارب گذشته دست به دست هم داده است تا ما خدایی ناکرده نسخه‌هایی را در تهران نپیچیم که در استان‌ها اختلاف ایجاد کند، سعی شده در جریان ائتلاف خود استان‌ها تصمیم‌گیرنده باشند.
زاکانی همچنین عنوان کرد: سه کمیته در تهران برای ائتلاف اصولگرایان شکل گرفت، یکی کمیته اجرایی، دوم کمیته تعیین مصادیق و سوم کمیته استان‌ها بود که ایجاد شدند تا عملا گره‌گشا و رافع مشکلات استان‌ها باشند نه اینکه در کار استان‌ها دخالت کنند.
وی با بیان اینکه این کمیته‌ها کارشان را آغاز کردند و جلسات متعدد و فشرده ای برگزار می‌کنند،‌ با اشاره به لیست تهران، گفت: در جمع دوستانی که انتخاب شدند حدود 180 نفر دعوت شدند و طی چند نوبت و مرحله‌ به مرحله نظرات راجع به این نفرات اخذ شده و بررسی‌ها صورت گرفته است، در مرحله اول احزاب و گروه‌ها نظر دادند، در مرحله دوم مجموعه‌های غیرحزبی و دارای پتانسیل دیدگاه‌هایشان را مطرح کردند، در مرحله سوم به خود نامزدها رجوع و نظرات آنان گرفته شد و حتی خود نامزدها راجع به لیست دیدگاهشان را مطرح کردند، در مرحله چهارم هم آن 21 نفری که در تهران انتخاب شدند اعلام نظر کردند.
زاکانی اضافه کرد: جمع بین این 4 مرحله دسته‌بندی شد و در نهایت180 نفر را به 124 نفر و سپس به 80 نفر کاهش دادند. روز یکشنبه آینده احتمالا لیست پیشنهادی در جمع اعلام می‌شود و البته منطق تدوین لیست را هم بیان می‌کنند. هرچند در لیست پیشنهادی بحث مقبولیت نیز مطرح است.
وی با بیان اینکه توجه مردم و رای‌آوری یک پایه مهم در لیست‌بندی است، گفت: وظیفه ما این است دقت داشته باشیم به فرقه‌گرایی و گروه‌گرایی نگاه نکنیم. امروز فرصت کمی تا انتخابات داریم و باید بگویم کمی دیر شده است اما خوشبختانه شرایط خوبی در ائتلاف وجود دارد ولی در کل شرایط ما بسیار سخت‌تر است که اولین علت آن هم این است که دوستان دولتی یکپارچه بسیج شدند که از صندوق‌ها نمایندگان مطلوب دولت بیرون بیایند.زاکانی ادامه داد: گاهی احساس می‌شود یک مهندسی انتخابات در حال شکل‌گیری است، برخی نمایندگان فعلی مجلس هستند که هیچ کدی از آنان وجود ندارد که مشکلاتی داشته باشند اما به آنها می‌گویند شما در انتخابات ثبت‌نام نکنید یا اگر ثبت‌نام کرده‌اید انصراف دهید، اراده سازمانی شکل گرفته که 70 الی 80 درصد افاد تایید صلاحیت‌شده در هیات‌های اجرایی جهت‌گیری شفاف سیاسی دارند.
نماینده تهران در مجلس همچنین گفت: فرصت کمی برای عده‌ای باقی مانده که بتوانند به هر دلیلی که خودشان مطلوب می‌دانند، مسیر دیگری را دنبال کنند مانند آقای هاشمی رفسنجانی، مسیری که در این مقطع کاملا مورد حمایت غرب است و نادرستی حرکت ایشان با مکتب امام و البته ناسازگاری آن کاملا مشهود و معلوم است. آقای هاشمی رفسنجانی با همه توانش ایستاده و از هیچ چیزی هم ابا ندارد و متاسفانه جریان غربگرا هم از آقای هاشمی رفسنجانی حمایت می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه همه دست به دست هم دادند که در شرایط نابرابری رقابت کنیم لذا در این جهت کار ما سخت‌تر است هرچند ائتلاف گسترده‌تر است، اگر از همه ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم باید بدانیم با توجه به اینکه گرایش و توجه مردم به نیروهای پیرو خط امام و ولایت فقیه است، می‌توانیم در انتخابات پیروز شویم ولی با حرف کار پیش نمی‌رود بلکه باید برنامه‌های دقیق و چهره‌های شایسته را معرفی کنیم تا در انتخابات موفق شویم.