گزیده خبرهای 6 بهمن – 94 قسمت -4

گزیده خبرهای 6 بهمن – 94 قسمت -4
تیراندازی در مراسم خاکسپاری در یاسوج 8 مصدوم بر جای گذاشت.به گزارش ایلنا، تیراندازی در مراسم خاکسپاری در یاسوج به مصدوم شدن 8 نفر منجر شد که عاملان این اقدام تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.این اقدام در حالی صورت  گرفت که از قدیم بین اهالی این منطقه مرسوم بوده ولی سال‌های اخیر تلاش شده از چنین اقداماتی جلوگیری شود چراکه باعث وقوع اتفاقات ناگواری شده است.مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج مورد تحت درمان قرار گرفتند.
«محمد نهاوندیان» گفت که دکتر حسن روحانی در جریان سفر به رم از «سرجو ماتارلا» همتای ایتالیایی اش برای سفر به ایران دعوت کرده است.رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رئیس جمهوری ایتالیا از دعوت حسن روحانی استقبال کرده است.وی با اشاره به دیدار امروز رئیسان جمهوری ایران و ایتالیا در رم گفت: این آغازی بسیار مثبت با افقی بلندمدت بود که در فضایی امیدوارانه بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل صورت پذیرفت.نهاوندیان افزود: در این دیدار، مسائل مربوط به توسعه اقتصادی ایران مطرح شد.رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: بسیاری از کشورهای جهان به ایران به عنوان کشوری قابل اتکا برای تامین امنیت نگاه می کنند.به گفته نهاوندیان، قرار است بحث های اجرایی این سفر، امشب در دیدار روحانی با «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا انجام شود. نمایندگانی از بخش های خصوصی نیز در کنار غول های صنعت و تجارت حضور دارند و قرار است از این پس، بخش غیردولتی نیز در ایران حضوری چشمگیر داشته باشد.رئیس جمهوری روز دوشنبه برای سفری چهارروزه به ایتالیا و فرانسه، راهی رم شد.
سرقت از بانک ملی با کلت پلاستیکی 
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که با تهدید به وسیله اسلحه پلاستیکی مقادیری وجه نقد از بانک ملی شعبه حافظ به سرقت برده بود، دستگیر شد.به گزارش خبرگزاری فارس، «حیدر عباس‌زاده» در جمع خبرنگاران در تشریح خبر سرقت از بانک ملی این شهرستان، اظهار کرد: سارق پس از این عملیات متواری شده بود که در یک عملیات ویژه پلیس دستگیر شد.وی تصریح کرد: وقتی کارکنان و رئیس بانک ملی شعبه حافظ به محل کار خود رسیده بودند فردی با سر و صورتی پوشیده وارد بانک شد و به وسیله اسلحه پلاستیکی رئیس و کارکنان بانک را تهدید کرده و مقادیری وجه نقد را برداشته و متواری شده بود.عباس‌زاده اضافه کرد: با اطلاع پلیس از این حادثه بلافاصله تیم عملیات پلیس و گشت کلانتری 12 بوشهر وارد عمل شده و به تعیقب سارق پرداختند و نهایتا سارق در یک مسافرخانه در حالی که قصد خروج از آن محل را داشت با هوشیاری مامور نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر می‌شود.فرمانده انتظامی استان بوشهر در ادامه افزود: با انتقال سارق به بانک و شناسایی توسط کارکنان بانک وی به کلانتری منتقل و به سرقت از بانک اعتراف کرد و از وی 17 میلیون 100 هزار تومان وجه نقد و اسلحه پلاستیکی و نقاب کشف شد.عباس‌زاده با ابراز تاسف شدید درمورد عدم رعایت نکات ایمنی به وسیله برخی شعب بانک خاطر نشان کرد: دوربین مداربسته بانک موصوف معیوب و از کار افتاده بوده و با وجود توصیه‌های پلیس تاکنون نسبت به تعمیر و بازسازی دوربین و رعایت نکات ایمنی توجهی نشده است.این مسئول در پایان تصریح کرد: بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی امانتدار اموال و سرمایه‌های مردم هستند و باید در رعایت نکات ایمنی پیشگام باشند.
گفتنی‌های "همسر پنهانی" ملک فهد
"جنان حرب" 68 ساله که در 1347 به اسلام گروید تا همسر پنهانی ملک فهد سعودی شود، از نحوه آشنایی‌اش با فهد و پنهانکاری‌های این خاندان سخن گفت.به گزارش "ایسنا"، جنان حرب، همسر پنهانی ملک فهد در مصاحبه با "راشا تودی" حرف‌های گفتنی داشت. او می‌گوید که همسر پنهانی بوده است. او یک مسیحی‌زاده فلسطین است و می‌گوید که سال 1347 به دین اسلام گروید تا با فهد ازدواج کند. حرب اکنون در لندن زندگی می‌کند و فیلمی در رابطه با زندگی او در خاندان سلطنتی سعودی در دست ساخت است. حرب در نظر دارد تا پایان سال آینده زندگینامه خود را منتشر کند.وی درباره اولین برخوردش با فهد می‌گوید: «جشن بزرگی برای فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها بر پا شده بود که یک جشن مسیحی بود. این شاهزاده در آن زمان وزیر کشور بود که به جشن دعوت داشت و اینگونه بود که ما یکدیگر را دیدیمجنان حرب می‌گوید که تا سه سال پس از آن در کاخ شاهزاده به عنوان همسر پنهانی‌اش زندگی می‌کرد. وی می‌گوید: «دو سال ابتدای زندگی ما عاشقانه بود. زندگی بسیار زیبایی بود اما سال سوم واقعا وحشتناک بود چرا که او بسیار جدی شده بود و برادرانش مداخله می‌کردندجنان حرب در سال 1350 به انگلیس فرستاده شد. وی به "راشا تودی" گفت: «برادرانش می‌خواستند که او شاه شود و نمی‌پذیرفتند که یک زن مسیحی فلسطینی داشته باشد. من بدون اطلاع او اخراج شدمحرب 68 ساله توانست با موفقیت از پسر فهد شکایت کند و پرونده وی در دادگاه عالی بریتانیا به نفع وی تمام شد. پسر فهد ملزم به پرداخت 12 میلیون پوند شد. حرب به راشا تودی گفت که به امید اینکه خاندان سلطنتی سعودی به وظایفش عمل کند، به رسانه‌ها متوسل شد. جنان می‌گوید: «هر زمان که با سعودی‌ها مواجه می‌شدیم به جای اینکه دنبال حقیقت باشند، می‌گفتند که یا روسپی بودم و یا دنبال پول هستم اما نهایتا پسر فهد مسئولیت را بر عهده گرفتملک فهد پنجمین پادشاه عربستان سعودی بود که در سال 1384 درگذشت. جنان حرب می‌گوید که خاندان سلطنتی عربستان با ازدواج او و ملک فهد مخالف بودند چون او در خانواده مسیحی به دنیا آمده بود؛ هر چند می‌گوید که پیش از ازدواج مسلمان شده بود.
    واژگوني خودرو در محور دلگان- ايرانشهر
    زاهدان- خبرنگار کيهان: فرمانده پليس راه جنوب سيستان و بلوچستان گفت: شب دوشنبه برابر اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک فقره تصادف فوتي در کيلومتر 40 محور دلگان- ايرانشهر بلافاصله ماموران پليس راه در محل حاضر شدند.    سرهنگ محمدرضا کورسي افزود: يک دستگاه خودرو سواري پژو 405 حامل افاغنه غيرمجاز در محور دلگان- ايرانشهر به علت ناتواني راننده در کنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه واژگون شد که يک کشته و 2 مصدوم برجاي گذاشت.    وي ادامه داد: مصدومان اين حادثه به وسيله يک دستگاه آمبولانس براي مداوا به مرکز درماني منتقل شدند.       
    بي احتياطي راننده 3 قرباني گرفت
    سرويس شهرستانها: فرمانده پليس راه شمال فارس گفت: يک دستگاه خودرو سواري وانت نيسان در محور شيراز- جهرم با يک دستگاه خودرو «پژو 405» برخورد کرد.    سرهنگ کسري سيروسي افزود: اين حادثه سبب جان باختن راننده خودرو وانت نيسان و مرگ راننده و يکي از سرنشينان خودرو پژو 405 و مصدوميت ديگر سرنشين خودرو پژو 405 شد.    وي ادامه داد: افسر کارشناس پليس راه علت اين حادثه را بي احتياطي از جانب راننده خودرو وانت نيسان به دليل انحراف به چپ اعلام کرد.