گزیده خبرهای 12 اسفند -94 قسمت -2

گزیده خبرهای 12 اسفند -94 قسمت -2
پیش‌بینی بارش شدید در 4 استان 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از وقوع بارش شدید در 4 استان کشور خبر داد.
"
احد وظیفه" گفت: سامانه بارشی مستقر بر روی کشور، در سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور فعال بوده و سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف می‌شود.
وی با بیان اینکه این سامانه طی امروز و فردا در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: شدت بارش امروز در استان سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب خراسان جنوبی خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز جمعه سامانه بارشی دیگری از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود، افزود: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه افزایش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد، همچنین در روز پنجشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود.
به گفته "وظیفه"، آسمان تهران امروز (12 اسفند) کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با حداکثر و حداقل دمای 17 و 8 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 13 اسفند، صاف، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با حداکثر و حداقل دمای 18 و 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
هوای تهران سالم شد
شاخص کیفیت هوا در تهران با قرار گرفتن شاخص روی عدد 66 در شرایط سالم قرار گرفت.
"
لیلا نظری" سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: حد استاندارد آلاینده‌ها در هوا عدد 100 است و زمانی که شاخص کیفیت هوا زیر 100 باشد، هوا در شرایط سالم قرار دارد. بر اساس اطلاعات ایستگاه‌ها، غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران نسبت به روز گذشته داشته و کیفیت هوای تهران در شرایط سالم اعلام شد.
به گفته وی، روز گذشته شاخص کیفیت هوا، در تهران 79 بوده است.
"
نظری" افزود: اطلاعات مربوط به کیفیت هوا روزانه از طریق سایت شرکت کنترل کیفیت هوا به نشانی air.tehran.ir اطلاع‌رسانی می‌شود و شهروندان می‌توانند از طریق این سایت و همچنین نرم افزار آسمان آبی که برای استفاده در موبایل‌های هوشمند (قابل استفاده در سیستم‌های اندروید و ای. او. اس) طراحی شده، اطلاعات مربوط به کیفیت هوا را به صورت روزانه و آنلاین دریافت کنند.
5
استان گرفتار سیل و آبگرفتگی
سخنگوی سازمان امداد و نجات، عملیات امدادگران در سیل و آبگرفتگی پنج استان طی 24 ساعت گذشته را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، "سیدمصطفی مرتضوی" با اشاره به سیل و آب‌گرفتگی پنج استان شامل خراسان جنوبی، رضوی، اردبیل، قزوین و مازندران در 24 ساعت گذشته گفت: طی 24 ساعت گذشته 11 شهر و روستا مورد امدادرسانی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: همچنین امدادگران به 67 نفر امدادرسانی کردند و یک تن نیز به صورت سرپایی درمان شده است.
وی از رهاسازی 15 خودرو از مسیر سیلاب توسط امدادگران هلال‌احمر خبر داد و گفت: همچنین تخلیه آب از هفت منزل مسکونی صورت گرفته است.
"
مرتضوی" گفت: 9 تیم امداد و نجات شامل 36 امدادگر و نجات‌گر طی 24 ساعت گذشته عملیات امدادرسانی به استان‌های سیل زده را برعهده داشتند.
انسداد 4 جاده در کشور
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از بارش برف در ارتفاعات استان مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر 4 محور مواصلاتی مسدود است.
سرهنگ "نادر رحمانی" در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور گفت: در ارتفاعات محورهای هراز، فیروزکوه و کندوان در استان مازندران و همچنین محور آباده شیراز در استان فارس برف می‌بارد.
وی افزود: در اکثر محورهای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران نیر بارش پراکنده باران گزارش شده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور در ادامه با اشاره به اینکه محورهای پونل خلخال و شمشک به دیزین به علت عدم ایمنی کامل همچنان مسدود هستند، تصریح کرد: باند شمال آزادراه چالوس و مرزن آباد به علت ریزش کوه کماکان مسدود است.
رحمانی تاکید کرد: در محور هراز در استان مازندران نیز انسداد مقطعی داریم که این محور از 8 تا 15 اسفند 94 از ساعت 19 تا 5 صبح به علت عملیات راهسازی مسدود است.
وی افزود: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیک روان برخوردار هستند.
هوای البرز برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود
مدیرکل هواشناسی البرز گفت: هوای استان برای گروه‌های حساس امروز ناسالم است.
"منصور رحمانیان" در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی آسمان استان البرز نیمه ابری، پاره‌ای نقاط بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: سرعت وزش باد امروز بین 24 تا 28 کیلومتر بر ساعت است. دمای هوا امروز بین 3 تا 18 درجه بالای صفر است.
"
رحمانیان" همچنین به وضعیت هوا طی امروز اشاره کرد و گفت: هوای البرز امروز برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده است.
مدیرکل هواشناسی البرز از گروه‌های حساس خواست تا در این روز میزان فعالیت بدنی در فضای باز را کاهش دهند و از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند.
کلاهبرداری از رانندگان تاکسی به نام سرهنگ بازنشسته ناجا 
مردی که به نام سرهنگ بازنشسته ناجا اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس دستگیر شد.چهارم اسفندماه در پی تماس شهروندان خیابان نبرد شمالی با سامانه پلیسی 110 تهران بزرگ، مبنی بر حضور تبهکاری که به نام پلیس کلاهبرداری می‌کند، بلافاصله اکیپیی از ماموران کلانتری سلیمانیه به محل اعزام می‌شوند.پس از حضور ماموران، فردی به واحد گشت کلانتری مراجعه و اظهار داشت: حدودا یک هفته پیش مرد میانسالی به عنوان مسافر سوار کردم، وی در طول مسیر خودش را سرهنگ بازنشسته ناجا معرفی کرد و گفت که می‌تواند خلافی خودروام را صفر کند و بابت این کار نیز 250 هزار تومان از بنده گرفت.در ادامه یکی از شهروندان نیز به ماموران مراجعه کرد و گفت: متهم از بنده نیز 300 هزار تومان پول دریافت کرده که خلافی ماشینم را صفر کند.ماموران سریعا متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند که در تحقیقات پلیسی مشخص شد که مرد خلافکار با غصب عنوان سرهنگ ناجا اقدام به فریب و کلاهبرداری از مردم می‌کرده است.سرهنگ "رضا بستو" رئیس پلیس پیشگیری تهران با اعلام این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تا کنون 16 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و برای شناسایی سایر مالباختگان متهم در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
قتل پیرمرد 70 ساله به خاطر سرقت سنگ‌فرز 
پیرمرد 70 ساله‌ای که برای جلوگیری از سرقت سنگ‌فرز خود به ماشین سارق آویزان شده بود، پس از پرتاب از ماشین جان خود را از دست داد.به گزارش خبرگزاری فارس، پسر جوانی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از وقوع یک حادثه قتل در ساعت 3 بعد از ظهر در خیابان ابوذر، 12 متری جنوبی شهسوار خبر داد.وی در اظهارات خود گفت: پدرم به نام حبیب‌الله 70 ساله هنگام کار نمای ساختمان متوجه می‌شود که یک راننده پراید هاچ‌بک مشکی پس از پیاده شدن اقدام به سرقت سنگ فرز که جزو وسایل کار پدرم بوده کرده است.این پسر جوان ادامه داد: پدرم پس از اطلاع از موضوع و بعد از اینکه راننده سوار ماشین می‌شود، به دنبال او می‌رود و دستش را به شیشه می‌گیرد اما راننده پراید با حرکت ماشین به سمت چپ و راست پدرم را به سمت داربست‌ها پرت می‌کند که در اکثر همین اتفاق پدرم به زمین می‌افتد.وی تصریح کرد: 45 دقیقه طول کشید تا اورژانس به محل وقوع حادثه برسد اما متاسفانه پدرم جان خود را از دست داد."سعید احمدبیگی" بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران به تیمی از اداره دهم پلیس آگاهی دستور بررسی بیشتر پرونده را داده است. 
دستبرد میلیونی پدر و پسر خلافکار به انبار لوازم یدکی 
پدر و پسر خلافکار که دست به سرقت 800 میلیونی از یک شرکت تولید لوازم یدکی موتورسیکلت زده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.چندی پیش، فردی به هویت "حاتم" 59 ساله ضمن مراجعه به دایره تجسس کلانتری 209 پایانه غرب به ماموران بیان داشت: بنده مدیر عامل یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم یدکی موتورسیکلت در اردبیل هستم و لوزام یدکی را پس از انتقال به انباری در منطقه مرتضی گرد در تهران توزیع می‌کنم.شاکی افزود: مدتی است که متوجه سرقت اموال شرکت در انبار شده‌ام و به راننده شرکت و انباردار که پدر و پسر هستند، مشکوک هستم.ماموران بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و موفق شدند طی یکسری عملیات‌های پیچیده‌ پلیسی پرده از راز سرقت‌‌های میلیونی پدر و پسر تبهکار بردارند.دو متهم پس از بازداشت توسط نیرو‌های انتظامی در کلانتری پایانه غرب با مواجه ادله انکار ناپذیر ماموران، به جرم خود یعنی سرقت اموال شرکت و فروش آن به مالخر‌های متعدد در شهر تهران اعتراف کردند.در گام بعدی عوامل کلانتری موفق شدند، 8 مالخر را که اجناس متهمان را خریداری کرده بودند، دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی دهند.سرگرد "علی طیبی" رئیس کلانتری 209 پایانه غرب درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان،‌ اظهار داشت: پدر و پسر خلافکار که حدود 800 میلیون ریال تاکنون اجناس شرکت را به سرقت برده بودند، جهت کشف سایر جرائمشان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.
دستگیری عامل هتک حرمت در فضای مجازی 
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از دستگیری عامل هتک حرمت در فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.سرهنگ "حسین کهیایی" در گفتگو با مهر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار عکسهای خصوصی وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی توسط فرد یا افرادی نامعلوم و تهدید وی به انتشار، موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت.وی افزود: ماموران با انجام بررسیهای فنی و تحقیقات گسترده، فردی را در این زمینه شناسایی و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی، متهم را دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند."کهیایی" اظهار کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به طور صریح به بزه انتصابی اعتراف کرد و بر همین اساس پس از تشکیل پرونده، متهم به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از شهروندان خواست تا با قرار ندادن عکسهای شخصی خود را در سایت‌های عمومی، تلفن همراه و یا سایر تجهیزات الکترونیکی از سوء استفاده سارقان اینترنتی جلوگیری کنند.
4 زخمی در برخورد خونین پراید با مزدا 

روابط عمومی اورژانس تهران گفت: تصادف بین دو خودروی سواری منجر به مصدومیت 4 نفر شد.به گزارش خبرگزاری فارس و بنا به اعلام روابط عمومی اورژانس تهران، ساعت 47 دقیقه بامداد خبر تصادف یک دستگاه خودروی پراید با یک دستگاه خودروی مزدا3 در خیابان شمشیری به مرکز اورژانس تهران گزارش شد.بی‌درنگ دو اکیپ امدادی درمانی مجهز به محل حادثه اعزام و 4 نفر از سرنشینان خودروها را پس از انجام اقدامات مناسب درمانی به بیمارستان ضیائیان منتقل شدند.بنا بر این گزارش، مصدومان یک مرد 30 و 2 پسر 4 و 14ساله و همچنین یک نفر خانم 21ساله بودند که با تمهیدات لازم به مرکز درمانی انتقال داده شدند.