گزیده خبرهای 12 اسفند -94 قسمت -4

گزیده خبرهای 12 اسفند -94 قسمت -4
نماينده كارگران در شوراي عالي كار: دولت هر ساله باعث پايين ماندن دستمزد كارگران شده است
نماينده کارگران در شوراي عالي کار گفت: دولت به عنوان کارفرماي بزرگ هر ساله باعث پايين ماندن دستمزد کارگران شده است.    احمدرضا معيني در گفت وگو با تسنيم با انتقاد از اينکه دولت براي اندک حقوق کارگران نيز ماليات در نظر گرفته است، اظهار داشت: در حالي که بيان مي کنند حقوق زير يک ميليون و 800 هزار تومان زير خط فقر است، کارگران حقوقشان بين 712 هزار تومان تا 900 هزار تومان است که از اين ميزان حقوق هم باز ماليات کم مي کنند. کارگران ما روي خط فلاکت زندگي مي کنند نه زير خط فقر.    نماينده کارگران در شوراي عالي کار افزود: از بين 9 نفري که در شوراي عالي کار حضور دارند تنها 3 نفر نماينده کارگر هستند و بقيه نماينده کارفرما هستند. از آنجايي که دولت کارفرماي بزرگ است هر ساله راي غالب را داشته و باعث پايين ماندن دستمزد کارگران شده است.
    وي با تاکيد بر اينکه حقوق کم کارگران باعث کاهش بهره وري نيروي کار مي شود گفت: در حال حاضر نيروهاي کار بهره وري لازم را براي کارفرمايان ندارند، چون فقط جسم آنها در محل کارشان است و فکر و روحشان در پي شغل دوم براي تامين معيشت خانواده شان است. نزديک به 40 درصد بيکاران ترجيح مي دهند بيکار باشند اما با حقوق هاي اندک کار نکنند. کارگروه ويژه اي براي تعيين دستمزدها تشکيل شد تا سبد هزينه معيشت خانوارهاي کارگري را بيشتر بررسي کند. در اين راستا بررسي هاي زيادي انجام شد اما به نتيجه مطلوبي نرسيد.
            تخريب هنرمند در اينستاگرام
    ساري- خبرنگار کيهان: شخصي که با هدف بالارفتن تعداد بازديدکنندگان صفحه خود در شبکه اجتماعي اينستاگرام تصاوير افراد هنرمند و سرشناس را منتشر مي نمود توسط کارآگاهان سايبري پليس فتاي مازندران شناسايي و دستگير شد.    سرهنگ محمدنژاد گفت: متهم هدف از ايجاد اين صفحه در اينستاگرام و قرار دادن عکس هاي شاکي را چنين اعلام کرد که با توجه به اينکه شاکي از هنرمندان معروف استان بوده و عکس هاي وي در صفحه ايجاد شده باعث بالارفتن بازديدکنندگان مي شد، اين عمل را انجام دادم.
        بازداشت 12 قاچاقچي مواد آتش زا
    سمنان - خبرنگار کيهان: رئيس پليس آگاهي استان سمنان از کشف 100هزار عدد مواد محترقه خارجي غيرمجاز و توقيف محموله هاي 772 ميليون ريالي کالاي قاچاق خبر داد.    سرهنگ محمداسماعيل حداد باغي به ارزش 350 ميليون ريالي اموال کشف شده اشاره و خاطرنشان کرد: در برخي از اين محموله هاي قاچاق مقاديري مواد شيميايي اوليه که براي مواد محترقه دست ساز به کار مي رود کشف شد.        
    انهدام کارگاه توليد مشروبات الکلي
    کرمان - فارس: بازپرس شعبه 15 دادسراي عمومي و انقلاب کرمان گفت: در پي اخبار واصله و با تلاش ماموران تحت امر دادسراي مرکز کرمان به ويژه پليس اطلاعات کرمان 6 کارگاه توليد مشروبات الکلي دست ساز و وسايل مربوط به آن در سطح شهر کرمان طي يک ماه گذشته کشف و منهدم شد.    عليرضا ميرزاپور افزود: در اين ارتباط بيش از 7 هزار ليتر مشروبات الکلي دست ساز و مخمر کشف و 10 متهم با صدور قرار، بازداشت و روانه زندان شدند.
    قاچاق قير مذاب
    اصفهان- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي اصفهان گفت: در راستاي مبارزه با معضل قاچاق کالاو ارز در کلان شهر اصفهان، ماموران انتظامي اين شهرستان از تردد يک دستگاه کشنده دانگ فنگ حامل قير مذاب قاچاق در يکي از محورهاي مواصلاتي مطلع شدند.    سرهنگ حسن ياردوستي افزود: پس از هماهنگي با مقام قضايي و برنامه ريزي عملياتي اين خودرو شناسايي و متوقف شد.
   وي ادامه داد: در بازرسي از اين خودرو 20 تن قير مذاب قاچاق کشف شد.
        جاعلان اسکناس گير افتادند
    سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي مينودشت گفت: در پي کسب خبري مبني بر اينکه دو نفر جاعل که در امر تهيه و چاپ اسکناس و چک پول هاي تقلبي در سطح شهرهاي شرق استان اقدام به توزيع ونشر اسکناس مي کنند، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.    سرهنگ سيدداوود حسيني افزود: ماموران پليس آگاهي شهرستان با انجام تحقيقات پليسي، محل فعاليت آنان را در يکي از محله هاي مينودشت شناسايي و با هماهنگي مراجع قضايي طي يک عمليات پليسي دستگير کردند.    وي ادامه داد: در بازرسي از محل فعاليت آنها، 23 فقره چک پول تقلبي 50 و 100 هزار توماني و کاغذ مخصوص اسکناس، دو دستگاه کيس و دو عدد لب تاپ حاوي نرم افزار چاپ اسکناس هاي جعلي با ارزش هاي ريالي متفاوت کشف شد.    حسيني تاکيد کرد: در تحقيقات تخصصي، متهمان به چاپ مبلغ 160 ميليون ريال اسکناس جعلي اعتراف کردند که پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.