گزیده ها 15 فروردین -95

گزیده ها 15 فروردین -95
صاحب یک باشگاه ورزشی، زمانی که ازسوی مرد جوانی ربوده شد و درجریان مشکلات مالی این مرد قرار گرفت، حاضر نشد به خانه‌اش برگردد. این پیرمرد، به آدم‌ربای خود کمک کرد تا به ٢٠٠‌میلیون تومان پول برسد.
٢٤ اسفند ‌سال گذشته مردی به پلیس شرق تهران رفت و ماجرای ربوده شدن پدرش را به ماموران اطلاع داد. این مرد گفت: «پدرم ٦٠‌سال سن دارد و در باشگاه ورزشي که در شرق تهران دارد، کار می‌کند. امروز صبح مثل همیشه پدرم برای کار از خانه خارج شد، ولی چند ساعت بعد موبايلم زنگ خورد شماره پدرم روي گوشي افتاده بود اما پس از پاسخ به این تماس، آن طرف خط مرد ناشناسي بود كه مدعي شد كه پدرم را ربوده و براي آزادي‌اش درخواست ٣٠٠ميليون تومان پول كرد
با اعلام اين شكايت، موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و تيمي از كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران به دستور سعيد احمدبيگي بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران تحقيقات خود را در اين باره آغاز كردند. درشرایطی که کارآگاهان درحال انجام تجسس‌ها روی این پرونده بودند تا سرنخی از مرد ربوده شده به دست آورند، آدم‌ربا بار ديگر با پسر گروگان تماس گرفت و اين‌بار رقم پول را كم كرد و خواستار ٢٠٠ميليون تومان شد. این درحالی بود که ماموران پلیس همچنان درحال تحقیق روی شناسایی گروگانگیر بودند. در ادامه كارآگاهان در رديابي‌هاي خود، خانه‌اي در شرق تهران را شناسايي كردند که محل زندگی آدم‌ربا بود اما زماني كه به آن‌جا رفتند، متوجه شدند كه متهم چند ماه پيش از آن‌جا رفته است.
بنابراین درست درشرایطی که هيچ سرنخي از آدم‌ربا وجود نداشت، بارديگر آدم‌ربا با پسرشاكي تماس گرفت و تهديد كرد كه اگر هرچه زودتر ٢٠٠ميليون تومان پول را جور نكند، جان پدرش در خطر می‌افتد. برای همین پسرگروگان هم از ترس جان پدرش با متهم قرار گذاشت و يك چك ٢٠٠ميليوني تحويل آدم‌رباي باجگير داد اما متهم پسر گروگان را سر کار گذاشت و پیرمرد را آزاد نکرد. پيرمرد همچنان در اسارت بود و به خانه‌اش برنگشت. همين باعث شد كه پسرگروگان باز هم راهي اداره پليس شد و كارآگاهان را درجريان این باجگیری قرار داد.
تجسس‌ها در این رابطه ادامه یافت تا این‌که روز هفتم فروردين‌ماه نخستین سرنخ به دست آمد و مشخص شد که متهم قصد دارد براي نقدكردن چك ٢٠٠ميليوني به بانك برود. به همین دلیل ماموران راهي بانك شدند و این پایان راه مرد گروگانگیر بود. او دستگیر شد و ساعتي بعد هم پيرمرد گروگان كه در خانه‌اي در شرق تهران زنداني بود، ازسوي كارآگاهان آزاد شد.  مرد دستگیرشده در بازجویی‌های نخست منکر اتهام خود شد و گفت که مرد دیگری به نام بهزاد نقشه این گروگانگیری را اجرا کرده و آن روز نیز او را برای نقدکردن چک به بانک فرستاده است. همین اظهارات کافی بود تا کارآگاهان پلیس تجسس‌های خود را برای شناسایی و دستگیری بهزاد آغاز کنند. در ادامه بهزاد هم دستگير شد اما او که به شدت شوكه شده بود، به ماموران گفت که حتی روحش هم از این آدم‌ربایی خبر ندارد و نمی‌داند چرا دستگیر شده است. با انکار بهزاد، درنهایت متهم اصلی این پرونده مجبور به اعتراف شد و اعتراف كرد كه همه اين سناریوها دروغ بوده و خودش به تنهايي نقشه آدم‌ربايي را اجرا كرده است.
این مرد روز گذشته در مقابل بازپرس جنايي گفت: «وضع مالی بدی نداشتم اما چند ماه پیش چون می‌خواستم کار جدیدی را شروع کنم، پول نزولی گرفتم ولی از عهده پرداخت آن برنیامدم. به همین دلیل ورشكست شدم و کلی بدهي بالا آوردم. شرایط خیلی بدی داشتم و نمی‌دانستم که باید چکار کنم. برای همین درنهایت درست وقتی که همه در‌ها به رویم بسته شده بود، نقشه آدم‌ربايي و اخاذي را کشیدم. برای اجرای نقشه‌ام این پیرمرد را انتخاب کردم. او صاحب باشگاه ورزشي بود كه گاهي به آن‌جا مي‌رفتم. برای همین مي‌دانستم وضع مالي خيلي خوبی دارد و می‌توانم از طریق او به پول زیادی برسم
او ادامه داد: «برای اجرای نقشه‌ام، به بهانه پرسيدن آدرس سوار خودرواش شدم اما پس از سوارشدن با تهديد او را گروگان گرفتم و پس از آن او را به خانه‌ام در شرق تهران بردم. در آن مدت با تلفن همراه خودش با خانواده‌اش صحبت مي‌كردم، اما شارژ گوشي تمام شد و مجبور شدم با موبايل خودم تماس بگيرم. فرداي آن روز متوجه شدم كه ماموران هويت مرا شناسايي كرده‌اند و سايه به سايه دنبال من هستند براي همين از ترس پيرمرد را آزاد كردم و از او خواستم تا به خانه‌اش برود اما او قبول نكرد و تصميم گرفت كنار من بماند. دلش به حال من سوخته بود و از آنجایی که مدتي پيش من بود، متوجه مشكلات مالي زيادم شد. من هم وقتی دیدم او به خانه‌اش نمی‌رود، به كار خود ادامه دادم و درنهایت چك را از خانواده‌اش گرفتم اما هنگام نقدکردن این چك دستگیر شدم. پس از آن چون ترسیده بودم، می‌خواستم بهزاد را گناهکار جلوه دهم ولی پشیمان شدم و به جرمم اعتراف کردم
 
با اعترافات این مرد، وی براي انجام تحقيقات بيشتر دراختيار ماموران آگاهي تهران قرار گرفت و تجسس‌ها در این رابطه ادامه یافت.
یک گروه خبره کارشناسان در مسائل آتش که به انجام سومین بررسی سوزانده شدن 43 دانشجوی معترض در زباله دانی شهر «کوکولا» در ایالت جنوبی «گررو» مکزیک مشغول هستند از کشف بقایای اسکلت 17 فرد بالغ خبر دادند.
گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس حاکیست، یک گروه شش نفره از کارشناسان در مورد ناپدید شدن 43 دانشجوی معترض مکزیکی شهر «ایگوالا» در نزدیکی این زباله دانی تحقیق می کنند که گفته می شود سپتامبر سال 2014 پس از دستگیری ازسوی پلیس و تحویل آنان به یک گروه جنایتکار، سوزانده شدند.
این کارشناسان روز شنبه گفته اند: براساس شرایط زمانی و دیگر شرایط موجود، این امکان وجود دارد که 43 دانشجو دراین مکان سوزانده شده باشند و با یک آزمایش در مقیاس بزرگ می شود این احتمال را تائید کرد.
این تحقیقات جدید، فرضیه ای را که در ابتدا از سوی دولت «پنیا نیئتو» اعلام شده و گفته بود که دانشجویان از سوی یک گروه جنایتکار منطقه و با کمک پلیس محلی سوزانده شدند، تقویت می بخشد.
دکتر «ریکاردو دامیان» رئیس این گروه شش نفره کارشناسان در پیامی به رسانه های مطبوعاتی توضیح داد که همچنان به انجام آزمایشات بیشتر برای تعیین علمی این امر که آیا امکان سوزانده شدن 43 نفر در زباله دانی وجود دارد را ادامه خواهند داد.
این سومین بررسی کارشناسان بر خلاف مطالعه گروه کارشناسان مستقل است که نتایج خود را در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرده و نظریه دولت را به چالش کشیده بودند.
این دانشجویان روز 26 سپتامبر 2014 (4 مهر 93)، در شهر «ایگوالا» و پس از سرکوبی شدید پلیس در این مکان ناپدید شدند.
بر اساس این گزارش، دانشجویان در اعتراض به کشته شدن سه دانشجوی دیگر تظاهرات کرده بودند که پلیس شهر ایگوالا مکزیک، با گلوله برخی را کشت، تعدادی را مجروح و چندین نفر دیگر را دستگیر کرد و سپس همه آنها را به دست باند تبهکار «جنگجویان متحد» سپرد.
دادستانی مکزیک بر اساس اعتراف چند تبهکار دستگیر شده مرتبط با این پرونده گفته بود که باند تبهکار، دانشجویانی را که زنده مانده بودند، بازجویی کرد تا دریابد چه کسی هستند و چرا برای اعتراض به شهر ایگوالا آمده بودند و سپس، دانشجویان مجروح و غیر مجروح را کشت و اجساد را به زباله دانی خارج از شهر انتقال داد و به آتش کشید.
تبهکاران دستگیر شده همچنین اعتراف کردند که برای سوزاندن اجساد از بنزین، گازوئیل، لاستیک، هیزم و پلاستیک استفاده کردند و برای اینکه از خاکستر شدن آنها اطمینان یابند، در طول 14 ساعت همزمان با ریختن بنزین و مواد آتشزای دیگر، به صورت نوبتی و پیوسته در محل فعالیت می کردند.
ایالت گررو و شهر ایگوالا که در این ایالت از مکزیک واقع است، یکی از پر خشونت ترین منطقه این کشور است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در روز آینده و بارش باران و برف در استانهای شمال غربی خبر داد.
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور بصورت بارش باران و برف و وزش باد است.
وی اظهار کرد: امروز (شنبه 14 فروردین) در مناطقی از نواحی مرکزی کشور نیز بارش پراکنده‌ای را شاهد خواهیم بود که بتدریج از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته خواهد شد و از اواخر وقت، این سامانه از نیمه شرقی کشور خارج خواهد شد.
مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: از فردا بعدازظهر با نفوذ موجی به شمال غرب و بتدریج شمال ایران مجددا بارش باران و برف در استان های واقع در شمال غرب و سپس سواحل شمالی کشور آغاز خواهد شد.
به گفته وظیفه، این شرایط در روز دوشنبه 16 فروردین به شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد و از اواخر وقت این روز نیز از سمت شمال غرب از میزان بارش و ابرناکی بتدریج کاسته خواهد شد.
وی با بیان اینکه طی دو روز آینده بتدریج افزایش دما را در غالب نقاط کشور خواهیم داشت، اظهار کرد: در سه روز آینده نیز وزش باد در شرق کشور همچنان قابل ملاحظه خواهد بود ضمن اینکه خلیج فارس و دریای عمان طی دو روز آینده مواج خواهد بود.
وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 15 فروردین، صاف، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 16 و 5 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 16 فروردین، کمی ابری، بتدریج افزایش ابر و وزش باد، در ارتفاات بارش پراکنده با حداکثر و حداقل دمای 15 و 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اطلاعیه اخیر این سازمان گفت: از بعدازظهر روز یکشنبه 15 فروردین، سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می شود، این سامانه در روز دوشنبه در شمال غرب، دوشنبه تا سه شنبه در شمال و شمال شرق کشور فعال خواهد بود، همچنین این سامانه بارشی سبب بارش باران وبرف، وزش باد، کاهش محسوس دما و اختلال در تردد جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی منتهی به این نواحی خواهد شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس یکشنبه شب، بارش باران و برف در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و بارش باران در جلگه‌های گیلان و بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی پیش بینی می شود. همچنین دوشنبه 16 فروردین، بارش باران و برف در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و بارش باران در جلگه‌های گیلان، مازندران، گلستان و بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی رخ خواهد داد.
وظیفه با اشاره به اینکه از دوشنبه بعدازظهر تا سه شنبه بارش باران و برف برای خراسان شمالی پیش بینی می شود، افزود: پیش بینی می شود که بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات غربی و جنوبی گیلان، جنوب مازندران و خراسان شمالی مطابق با زمان های فوق موجب لغزندگی شود، بنابراین برای تردد در جاده‌های کوهستانی یاد شده جهت حفظ ایمنی علاوه بر بکارگیری تمهیدات لازم همراه داشتن زنجیر چرخ توصیه می‌شود.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به قتل جوانی 20 ساله کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در ساعت 14 روز دهم فروردین ماه امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری دسته جمعی منجر به جرح به کلانتری 116 مولوی اعلام شد؛ با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که طی یک درگیری دسته جمعی میان سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری با دو ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت، یکی از سرنشینان خودرو سواری به نام غلامرضا 20 ساله مورد اصابت ضربات متعدد چاقو از ناحیه سینه، قفسه سینه و پا قرار گرفته و دو موتور سوار نیز از محل متواری شده‌اند .
با گذشت چند ساعت از انتقال مجروح به بیمارستان، تیم پزشکی به مأموران اعلام کرد که به علت اصابت ضربه به قسمت چپ سینه و با وجود انجام اقدامات درمانی، غلامرضا . ج فوت کرده است. پس از آن با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم به تحقیق از شاهدان صحنه درگیری پرداخته و اطلاع پیدا کردند که قاتل یکی از اهالی منطقه هرندی - خیابان شهید معروف خانی به نام سامان . د 25 ساله است که پس از ارتکاب جنایت از محل سکونتش متواری شده است. در ادامه تحقیقات نیز مشخص شد که سامان در ساعت 10:30 روز دهم فروردین ماه در یک قهوه خانه در منطقه هرندی با جوان دیگری به‌نام اشکان هم درگیر شده که طی آن، مقتول به‌همراه برادرش به حمایت از اشکان پرداخته و پس از گرفتن چاقو از دست سامان، وی را مجبور به ترک قهوه خانه کرده‌اند.
با توجه به اطلاعات به دست آمده، اشکان مورد تحقیقات قرار گرفت و در اظهاراتش با تأیید خبر درگیری خود با سامان به کارآگاهان گفت که از چند سال پیش با سامان اختلاف داشته و درگیری قهوه خانه نیز به بهانه چشم تو چشم شدن او با سامان بوده است.
اشکان در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در زمان درگیری، سامان چاقویی در دست داشت و دائما با آن تهدید می‌کرد، در همین زمان، غلامرضا به‌همراه برادرش وارد قهوه خانه شدند و با دیدن صحنه، به سمت سامان رفته و چاقو را از دستش گرفته و او را مجبور به ترک قهوه خانه کردند، پس از آن دیگر اطلاعی از درگیری دوباره غلامرضا با سامان نداشتم تا اینکه از طریق بچه محل ها متوجه مرگ غلامرضا شدم.
کارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقیقات مبنی بر مشخص شدن نحوه وقوع درگیری دسته جمعی منجر به جنایت اطلاع پیدا کردند که مقتول قصد داشته به‌همراه برادر و یکی از دوستانش ، مسافرتی به شمال کشور داشته باشند اما سامان به‌همراه یکی از بستگانش با یک دستگاه موتورسیکلت و این‌بار با انگیزه انتقام گیری دخالت آنها در درگیری قهوه خانه ، مانع رفتن آنها به مسافرت شده و در ادامه چندین ضربه چاقو به مقتول وارد کرده و از محل متواری شده است.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده ، متهم در تاریخ 13 فروردین ماه دستگیر و صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد که با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.