گزیده خبر های 16 فروردین – 95 . قسمت -9

گزیده خبر های 16 فروردین – 95 . قسمت -9
            برق فشار قوي قرباني گرفت
    ساري- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامي گلوگاه گفت: در پي کسب خبري مبني بر وقوع حادثه برق گرفتگي در گلوگاه، ماموران به اين منطقه اعزام و با جسد «امين-ت» روبرو شدند.    سرهنگ محمدپور افزود: براساس شواهد اين جوان هنگام جابجايي قوطي آهن در يک ساختمان نيمه کاره به سيم برق برخورد مي کند و بر اثر برق گرفتگي جانش را از دست مي دهد.     وي ادامه داد: تحقيقات بيشتر در اين باره ادامه دارد.      
    واژگوني اتوبوس در قم
    قم- باشگاه خبرنگاران جوان: واژگوني يک دستگاه اتوبوس در قم مصدوميت 8 تن از سرنشينان آن را در پي داشت.    اين حادثه شب شنبه در محور قم- سلفچگان رخ داد، و علت آن عدم رعايت سرعت مجاز اعلام شد. مصدومان حادثه به مراکز درماني قم انتقال يافتند.
           تفريح با مرگ
    بندرعباس- باشگاه خبرنگاران جوان: فرماندار شهرستان جاسک گفت: بر اثر غرق شدن 2 جوان در ساحل روستاي محمودآباد بخش ليردف يک نفر جان باخت.    علي سالاري افزود: در اين حادثه يک نفر بلافاصله به بيمارستان خاتم الانبياء(ص) جاسک انتقال و از مرگ نجات يافت اما جسد نفر دوم چند ساعت بعد با همکاري مردم در منطقه ساحلي روستاي عبد بخش ليردف پيدا شد.
            کلاهبرداري با لباس پليس
    اراک- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامي خمين گفت: جواني که با لباس پليس و جعل کارت شناسايي قصد سوءاستفاده از مردم را داشت، شناسايي و دستگير شد.    سرهنگ گودرزي افزود: با اطلاع از حضور مشکوک اين مامور نما، تيمي از ماموران انتظامي کلانتري 11 خمين براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند و پسر جواني را که در حال تردد با يک دستگاه خودروي سواري بود، شناسايي و بازداشت کردند.    وي ادامه داد: در بررسي مدارک اين فرد، يک قطعه کارت شناسايي جعلي کشف و متهم براي تکميل تحقيقات دستگير و به يگان انتظامي ارجاع شد.
خبر ويژه 
انگليس: توافق هسته اي ديدگاه ما به ايران را تغيير نداده است
وزير دفاع انگليس مي گويد ديدگاه اين رژيم در قبال ايران به خاطر توافق هسته اي تغيير نکرده است.    مايکل فالون در مصاحبه با الجزيره گفت با وجود توافق هسته اي، ديدگاه ما نسبت به ايران عوض نشده است.    خبرنگار پرسيد «کشورهاي حوزه خليج فارس در اين باره که توافق هسته اي با ايران لطمه اي به امنيت کشورهاي حوزه خليج فارس نمي زند با کشورهاي غربي هم نظر نيستند، از اين رو شما چه تضمين هايي به کشورهاي حوزه خليج فارس داده ايد که امنيت شان به هيچ وجه تحت تاثير اين توافق قرار نخواهد گرفت؟» و فالون جواب داد: ما خواهان تقويت روابط با کشورهاي حوزه خليج فارس هستيم و به صورت ويژه براي استحکام امنيت منطقه تلاش مي کنيم و به دنبال افزايش حضورمان در منطقه خليج فارس هستيم و مي خواهيم که اين حضور دايمي باشد. از اين رو ما پايگاه هاي دريايي جديدي در منطقه خليج فارس مي سازيم و تعداد نيروهاي مان در خليج فارس را افزايش مي دهيم. به همين منظور ما مسئله ايجاد پايگاههاي هوايي جديد و اجراي آموزش هاي ميداني را مورد بررسي قرار مي د هيم. همچنين ما با هم پيمانان مان شفاف بوده ايم. با وجود آنکه ما در انعقاد توافق هسته اي با ايران مشارکت داشته ايم اين به منزله آن نيست که هوشياري ما در قبال ايران و اقدام هاي اين کشور کاهش يافته است بلکه برعکس هوشياري در قبال ايران افزايش يافته است.    وي افزود: از آنجا که ايران توافق هسته اي را امضا کرده است، بسيار مهم است که مطمئن شويم اقدام هاي ايران، صلح جويانه است. ما منتظريم که شاهد اين تغيير در روش ايران باشيم. بنابراين انعقاد توافق هسته اي با ايران ديدگاه ما نسبت به اين کشور را تغيير نداده است.
يادداشت خبرنگار انتظار براي كار نيك
نويسنده: نورمحمد سپهوند
سازمان انتقال خون خرم آباد مرکز استان لرستان قادر به پاسخگويي به مراجعان نيست.    اين مرکز به علت کمبود امکانات و پزشک از فعاليت مناسب برخوردار نيست و به ناچار بر سينه بسياري از داوطلبان اهداي خون دست رد مي زند.    شعبه مرکزي انتقال خون مرکز استان که سال ها علاوه بر صبح ها بعدازظهرها هم فعال بود و در دو شيفت تقاضاي انبوه مراجعان اهداي خون را جوابگو بود، مدتي است به علت کمبود نيرو تنها نيمي از روز به روي مردم گشوده است.    کمبود تخت و نيرو کار را به جايي رسانده است که مراجعان به اين مرکز که فعاليت پاره وقت دارد ناگزير مدت زمان طولاني براي معاينه پزشک و خونگيري به انتظار مي نشينند.    استفاده از پرستار به جاي پزشک نيز چاره ساز نبوده و گرهي از بخت مراجعان در صفوف طولاني انتظار نگشوده است.    در اين مرکز تنها 6 تخت براي مراجعان پرشمار مرد و 2 تخت براي بانوان فراهم است.    نبود مراکز انتقال خون در حدود 10 شهر پرجمعيت لرستان سيل مشتاقان اهداي خون را در اينگونه مناطق با مشکل روبرو کرده است.    تاکيد بر تامين خون سالم و کافي در کنار کمبود امکانات يک بام و دو هوايي است که در اين حوزه به چشم مي خورد.    رفع سريع کمبودها به عنوان مطالبه آحاد مردم و خاتمه دادن به زياني که در اين رهگذر بر کشور تحميل مي شود مورد تاکيد مردم لرستان است.
خبر ويژه 
نااميدي يك افراطي مجلس ششمي از اصلاح طلبان مجلس دهم
عضو فراکسيون افراطيون در مجلس ششم مي گويد مجلس دهم مانند مجلس ششم نخواهد بود. ناصر قوامي همچنين تصريح کرد از اصلاح طلبان راه يافته به مجلس برنامه اي نديده است.    اين عضو فراکسيون مشارکت در مجلس ششم به سايت ضدانقلابي زيتون گفته است: بايد ديد 60 نفر باقي مانده براي دور دوم چه برنامه اي دارند و داراي چه تفکراتي هستند، در حال حاضر قضاوت در مورد چند و چون برنامه مجلس دهم کار مشکلي است. مي توان گفت مجلس به همان سبک مجالس قبل داير مي شود و تا حدودي همراه دولت خواهد بود.    وي مي افزايد: با توجه به اينکه نخبه هاي شرکت کننده در انتخابات مجلس از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت گسترده شده اند، مي توان گفت آنها که از اصلاح طلبان باقي مانده و به مجلس راه يافته اند در رده هاي سوم و چهارم بوده اند که خود اميدي به نماينده شدن و ورود به مجلس را نداشتند.    قوامي گفت: اين مجل