گزیده خبر های 16 فروردین – 95 . قسمت -7

گزیده خبر های 16 فروردین – 95 . قسمت -7
صيد و صيادي جاسك در حال نابودي است
مديرعامل تعاوني صيادي شهرستان جاسک گفت: با ورود کشتي هاي خارجي و صيد بي رويه در آب هاي شهرستان جاسک در آينده نزديک شاهد انقراض و نابودي ماهي در آب هاي شهرستان جاسک خواهيم بود.    جاسک- خبرنگار کيهان: اسحق درياگرد افزود: صيادان انتظار داشتند که دريا جايگزين نفت شود که در سال هايي که قيمت نفت افت مي کند صيد و صيادي امرار معاش مردم را تامين کند.    مديرعامل تعاوني صيادي جاسک با اشاره به صيد ماهي در سال هاي گذشته گفت: در دهه 60 هر قايق صيادي ما روزانه 300 تن صيد داشت اما امروز هر قايق با 2 کيلو صيد از صيادي برمي گردد که حتي هزينه بنزين خود را در نمي آورند.    وي تاکيد کرد: اکثر مردم شهرستان جاسک نسل به نسل صياد بوده و هستند و از طريق صيادي امرار معاش مي کنند. هر صياد حداقل 10 خانوار دارد که بايد هزينه خانوار خويش را تامين کند.    درياگرد ادامه داد: ما به شيلات پيشنهاد احداث اسکله صيادي داده ايم و قرار شد که پارکينگ صيادي داشته باشيم، شيلات اين کار را انجام داده است ولي متاسفانه بيشتر سواحل دريا توسط اداره بندر محصور و ديوارکشي شده است.    وي گفت: صيادي و درياي جاسک متعلق به شيلات است نه اداره بندر و شيلات و مدتي هم مجوز صيد پرساين را صادر کرده بود که با توجه به صيد بي رويه، اين مجوز را لغو کرد.
آب خوزستان به بندر ديلم منتقل مي شود
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خوزستان از انتقال آب رودخانه زهره به منظور آبياري دشت ليراوي در بندر ديلم استان بوشهر خبر داد.    کيخسرو چنگلوايي اظهار کرد: به طور حتم در صورت برداشت آب رودخانه زهره، 40 هزار هکتار از اراضي بخش هاي اميديه، زيدون، و هنديجان کاملاخشک خواهد شد به همين دليل اين مسئله بايد به صورت جدي پيگيري شود.    وي افزود: در اين زمان تجهيز کارگاه اين طرح نيز انجام گرفته و هيچ گونه مخالفتي در راستاي توقف کامل آن صورت نگرفته است.    چنگلوايي تصريح کرد: در زمان حضور وزير نيرو در خوزستان خبر توقف فعاليت کارگاه اين طرح اعلام شد اما بر اساس پيگيري هاي صورت گرفته اين کارگاه مجددا فعاليت هاي خود را آغاز خواهد کرد. در صورتي که اين اتفاق به وقوع بپيوندد خوزستان متحمل خسارات فراواني خواهد شد.    رئيس سازمان جهاد کشاورزي خوزستان با اشاره به آبگيري هاي صورت گرفته براي اين طرح از بالادست شهر زيدون در بهبهان گفت: با اجراي اين طرح، حجم بسياري از زمين هاي کشاورزي خوزستان نابود خواهد شد و وزارت نيرو به عنوان متولي طرح بايد پاسخگو باشد.
به اتهام دور زدن تحريم ها/ آمريكا رضا ضراب را دستگير كرد
وزارت دادگستري آمريکا در بيانيه اي اعلام کرد عليه رضا ضراب، تاجر ايراني - ترکيه اي و دو شهروند ايراني با ادعاي تلاش براي دور زدن تحريم هاي ايران کيفرخواست صادر کرده است.    وزارت دادگستري آمريکا در بيانيه اي اعلام کرد عليه سه نفر به اتهام تلاش براي دور زدن تحريم هاي ايران، پولشويي و تخلفات بانکي کيفرخواست صادر کرده است. يک نفر از اين سه نفر در آمريکا دستگير شده است.     به گزارش فارس، وزارت دادگستري آمريکا اعلام کرده علاوه بر رضا ضراب، تاجر ايراني - ترکيه اي، دو نفر ديگر هم به ورود در مبادلات مالي چند صد ميليون دلاري از طرف دولت ايران و سازمان هاي اين کشور متهم شده اند.     در اين بيانيه آمده است: در دادگاه منطقه اي ايالت نيويورک، کيفرخواستي عليه «رضا ضراب»، شهروند 33 ساله داراي تابعيت ايراني - ترکيه اي مقيم ترکيه، «کامليا جمشيدي»، شهروند 29 ساله ايراني، و «حسين نجف زاده»، شهروند 65 ساله ايراني، به اتهام ورود در مبادلات مالي چندصد ميليون دلاري از طرف دولت ايران و ساير موسسات ايراني تحت تحريم هاي آمريکا، پولشويي براي پيشبرد اين مبادلات غيرقانوني و فريت چندين نهاد مالي از طريق پنهان کردن ماهيت واقعي اين مبادلات، صادر شد.     رضا ضراب، مطابق اين بيانيه روز 19 مارس 2016 دستگير شد و روز 21 مارس در دادگاه فدرال ميامي حاضر شد. جمشيدي و نجف زاده مطابق اين ادعاها، متواري هستند.    پس از دستگيري ضراب،سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در کنفرانس خبري از پاسخگويي به سوالي درباره دستگيري وي در آمريکا خودداري کرد.رضا ضراب براي حضور در دادگاه به نيويورک منتقل شده است.    ضراب را يک تاجر متبحر در زمينه نفت و طلامي دانند. او در ترکيه مالک هلدينگ رويال است. با اينکه رشته اصلي فعاليتش را سنگ هاي قيمتي و طلاعنوان مي کنند، در فعاليت هاي اقتصادي ديگري نيز دست دارد. او همچنين يک کارخانه کشتي سازي را اداره مي کند که در اصل متعلق به پدرش بوده است. همچنين در کار صادرات و واردات بين ترکيه و ايران فعال بوده است. او همچنين با استفاده از شرکت هاي مختلفي که در کشورهاي مختلف به ثبت رسانده امور نقل وانتقال پول و کالارا انجام مي دهد.    رضا ضراب به واسطه فعاليت هاي اقتصادي عمده و متعددش در ترکيه نيز مشهور و به يکي از نزديکان رجب طيب اردوغان نخست وزير سابق (و رئيس جمهور کنوني) تبديل شد. تا جايي که اردوغان بارها از او به عنوان جواني خير نام برد
          پژو به گوسفندان زد
    کازرون- خبرگزاري صداوسيما: تصادف خودرو پژو با احشام در مسير کازرون، منجر به تلف شدن 30 راس گوسفند شد.    مديرکل امور عشاير استان فارس گفت: در اين حادثه که صبح يکشنبه بر اثر برخورد يک دستگاه خودرو پژو با گله گوسفند در محدوده دشت برم شهرستان کازرون رخ داد 30 راس از گوسفندان عشايري کوچ رو تلف شد.صادق نکوئيان افزود: اين عشاير از طايفه دره شوري ايل قشقايي به سمت ييلاق در حرکت بودند که بر اثر اين حادثه بيش از 150 ميليون ريال خسارت ديدند.
           مواد مخدر با طعم خيار
    يزد- خبرنگار کيهان: رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان يزد گفت: ماموران مستقر در ايستگاه «شهيد مدني» يزد هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کاميون «بنز» با محموله خيار سبز، مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.    سرهنگ احمد ستوده نيا افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو 72 کيلو ترياک و 29 کيلو حشيش که به طرز بسيار ماهرانه اي داخل بطري هاي نوشابه و در کيسه هاي خيار سبز جاسازي شده بود را کشف و ضبط کردند.    رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان يزد افزود: در اين ارتباط يک نفر دستگير شد.
            حادثه در محور اهر- تبريز

تبريز- خبرنگار کيهان: برخورد 2 دستگاه خودرو سواري پرايد و وانت نيسان در محور اهر- تبريز حادثه خونيني را رقم زد.    براساس اعلام مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي آذربايجان شرقي برخورد اين 2 خودرو در حد فاصل سه راهي «افسد» يک نفر را به کام مرگ فرستاد و مصدوميت 7 تن ديگر را رقم زد که به مراکز درماني منتقل شدند.