نامه‌هاوصدای شما

نامه‌هاوصدای شما 14فروردین-95
* اسماعیل حسینی از تهران: چندی پیش خبری از افزایش 12 درصدی حقوق کارمندان در بودجه امسال را خواندم. تقاضا دارم از مسئولان ذیربط که حقوق بازنشستگان را از کارمندان شاغل متمایز کنند، آنها را 15 درصد افزایش دهند. چرا که مخارج بازنشستگان بسیار سنگین‌تر است.
*
امامی از تهران: اخیراً موش‌ها در بسیاری از خیابان‌ها و جوی‌های آب و معابر شهر تهران جولان می‌دهند و برای بهداشت شهر هم مضر هستند. به نظر می‌رسد در خیابان پیروزی، نبرد شمالی و جنوبی هم همین وضع برقرار است. از شهرداری منطقه تقاضا می‌شود برای این مشکل چاره‌اندیشی کند.
* یک شهروند ارومیه‌ای: آقای «سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور چندی پیش از طریق رسانه‌ها اعلام کردند که اکثر مفاسد در کشورهای اسلامی از غرب نشات می‌گیرد. می‌خواستم به ایشان بگویم به نظر من علت اصلی فساد در جامعه، ضعف مدیریت و عدم نظارت و سخت نبودن احکام و قوانین در دستگاه‌های دولتی و خصوصی است.
بلاتکلیفی کارکنان نیروهای شرکتی

حدود 15 سال است که ما جمعی از کارکنان نیروهای شرکتی در اداره راه و شهرسازی شهرستان مرند مشغول به کار می‌باشیم و سال به سال با یک پیمانکاری که نه او ما را می‌بیند و نه ما ایشان را و بصورت حداقل حقوق و اضافه‌کاری فلّه‌ای که در هیچ قانونی ثبت نشده است حقوق دریافت می‌کنیم! حتی بعضی وقتها شده چندین ماه حقوق دریافت ننموده‌ایم و در این رابطه چندین‌بار با ریاست محترم اداره مرند و مدیرکل استان و معاونت راهداری شفاهاً و کتباً مکاتبه شده است. با توجه به اینکه همه ما متاهل و دارای فرزند می‌باشیم و حقوق همه ما بین 850 الی 950 هزارتومان می‌باشد و شبانه روز در جاده‌ها و کوهها جهت امنیت مردم تلاش و با جان خویش دست و پنجه می‌نمائیم، متاسفانه هیچکس تا حال به این مشکل ما رسیدگی ننموده است. آیا با حقوق پایین یک میلیون تومان می‌توان در این زمانه خویش را اداره کرد؟ آیا این از انصاف است که این چنین با ما برخورد می‌کنند؟ آیا صحیح است که در عرض این 15 سال، چهار ماه ما را تبدیل وضعیت بنمایند، ولی دوباره به حالت شرکتی دربیاورند و چرا ما تو این وضعیت هستیم و تا اعتراض هم می‌کنیم می‌گویند از اداره بیرونتان می‌کنیم و شما هیچ حق و حقوق قانونی ندارید؟ الان هم درست دو سال است که با یک شرکت تبریزی بنام شرکت "روان‌راه" قرارداد بسته‌اند که ایشان نیز در دادن حق و حقوق ماهانه ما را اذیت می‌کنند و با ندادن حقوق ماهانه در سر هر ماه باعث می‌شود حیثیت مادی و معنوی ما در اجتماع زیر سئوال برود این پیمانکار حتی عیدی و پاداش و پایان کار (سال 93) ما را هنوز پرداخت ننموده‌اند آیا کسی در اجتماع هست عیدی پارسال را نگرفته باشد مگه ما خانواده نداریم؟ وقتی هم به پیمانکار زنگ می‌زنیم می‌گویند پول ندارم! به رئیس اداره، مسئول محترم شرکتها در اداره کل و یا به مدیرکل محترم استان هم که اطلاع می‌دهیم، می‌گویند شما نیروی شرکتی هستید و به ما ربطی ندارد. اگر ما نیروی شرکتی هستیم، پس چرا اموال دولتی که ارزش هرکدام از آنها بیش از پانصد میلیون تومان می‌باشد در اختیار اکثر نیروهای شرکتی هست؟
از مسئولان ذیربط در پایان عاجزانه خواهشمند است برای رسیدگی مشکلات چندین ساله ما جهت پیگیری و مساعدت و استرداد حق و حقوق معوقه و رهایی از این وضعیت پیمانکاری و دادن حقوق فلّه‌ای، اقدامات لازم را مبذول فرمایند.
جمعی از کارکنان نیروی شرکتی- مرند