گزیده خبرهای 13 اردیبهشت -95 قسمت -2

گزیده خبرهای 13 اردیبهشت -95  قسمت -2
 
رئیس جمهور کره جنوبی وارد تهران شد.به گزارش ایسنا، خانم «پارک گئون هی» در صدر هیات 236 نفره از جمله مسئولان بزرگترین شرکت‌ها و صاحبان صنایع کره‌ای برای سفری 3 روزه وارد تهران شد و مورد استقبال نعمت زاده وزیر صنعت قرار گرفت.همزمان با سفر رییس جمهور کره جنوبی به کشورمان، واردات میعانات نفتی این کشور از تهران تا ده برابر افزایش یافت و به 300 هزار بشکه در روز رسید.همچنین واردات صد هزار بشکه ای نفت خام این کشور از تهران بزودی به دو برابر افزایش خواهد یافت.
علی وزینی - خبرنگار، عکاس و مدیر سایت سینمایی سینمافا - درگذشت.به گزارش ایسنا، وزینی که از مشکل کبد رنج می‌برد صبح امروز در سن 27 سالگی در بیمارستان درگذشت.وزینی علاوه بر فعالیت رسانه‌ای طی سال‌های برپایی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان همدان نقش پررنگی در برگزاری و اطلاع‌رسانی داشت.احسان کرمی مجری رادیو و تلویزیون که در آخرین دوره این جشنواره اجرای مراسم را بر عهده داشت برای علی وزینی نوشت: «آهای علی وزینی یادته؟ گفتی آقای کرمی یه نگاه میدین؟ برگشتم بالا رو نگاه کردم دیدم تویی. مثل همیشه خوشحال شدم برات دست تکون دادم و این شد آخرین عکسی که تو از من گرفتی. حالا چند ماه از این عکس میگذره و تو نیستی. دوازده اردیبهشت برای همیشه رفتی... شوخی شوخی ... جدی جدی بیمار بودی. رفتی شیراز برای پیوند کبد ... نشد ... تقدیر بیست و هفت سالگی تو را از ما گرفت... تو خیلی خوب بودی ... خیلی پسر ... روحت شاد 
محققان راهکارهای تخصصی برای درمان میخچه و پینه ارائه می‌دهند.میخچه و پینه اغلب به دلیل سایش و فشار بر روی پوست ایجاد می‌شوند. دکتر نادا البولوکا در نیویورک اظهار کرد: پینه در هر جای بدن که اصطکاک در آن هست ایجاد می‌شود؛ مثل نوک انگشتان یک نوازنده و یا کف دست یک مکانیک.میخچه معمولا در بالا و کناره‌های انگشتان پا بوجود می‌آید و از علل شایع آن می‌توان به آرتریت و یا کفش نامطلوب اشاره کرد.میخچه و پینه در پا گاهی با زگیل اشتباه گرفته می‌شوند. لازم است بدانید که زگیل کف پا معمولا زمانی که به دو طرف آن فشار بیاید، دردناک است. همچنین نقاط سیاه رنگی در آن دیده می‌شود که به علت عروق خونی کوچکی است که در آن وجود دارد.در ذیل محققان چند راهنمایی ساده برای درمان میخچه و پینه ارائه می‌دهند:محل میخچه و یا پینه را در آب گرم به مدت پنج تا 10 دقیقه قرار دهید تا پوست نرم شود، سپس با سنگ‌پا بر روی آن حرکات دایره‌ای انجام دهید تا پوست اضافی آن قسمت برداشته شود. مراقب باشید که پوست این قسمت را بیش از حد برندارید که منجر به عفونت و خونریزی می‌شود.یکی دیگر از روش‌های درمان پینه و میخچه استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده، اسید سالیسیلیک، آمونیوم و اوره در این منطقه است، اما بهتر است در این مورد با پزشک مشورت شود. کفش‌های بیش از حد تنگ و یا شل را هم استفاده نکنید.در اکثر مواقع پینه و میخچه زمانی که فشار و اصطکاک آنها کم شود، از بین خواهند رفت اما زمانی که دردناک و سفت هستند، باید پزشک متخصص آن را معاینه کند.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: منتخبان تهران میثاق‌نامه‌ای در حمایت از ریاست عارف امضا نکرده‌اند.کاظم جلالی منتخب مردم تهران در مجلس دهم در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سئوالی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر امضاء میثاق‌نامه بین 30 منتخب لیست امید برای حمایت از ریاست عارف، با ابراز بی اطلاعی از وجود چنین میثاق‌‌نامه‌ای، گفت: میثاق‌نامه‌ای را تاکنون ندیدم و کسی هم از ما امضایی نخواسته و من هم هیچ چیزی را امضا نکردم.وی درباره تعیین ریاست مجلس در فراکسیون امید یا رهروان ولایت، افزود: ریاست مجلس را کل نمایندگان تعیین می‌کنند، اما باید به یک فرآیند عاقلانه‌ای که شکاف ایجاد نکند، رسید. به نظرم نمایندگان مجلس باید هیئت‌رئیسه را به سمت همکاری جهت حل مشکلات مردم ببرند.جلالی تصریح کرد: برخی از نمایندگان هنوز شناخت کامل و کافی برای تعیین مسیر فراکسیون و آینده کاری مجلس ندارند، لذا باید این مسائل(ریاست مجلس) را برای بعد از 8 خرداد محول کرد.وی درباره فشارهای وارده به عارف برای کناره‌گیری از ریاست مجلس هم گفت: از این موضوع خبری ندارم و باید از خودش پرسید.وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان سابق عضو فراکسیون رهروان ولایت دوباره این فراکسیون را تشکیل می‌دهند یا نه؟ خاطرنشان کرد: باید دید چه اتفاقی می‌افتد؛ صحبت‌ کردن درباره آن قضاوت زودهنگام است و باید منتظر شکل‌گیری مجلس و جبهه‌بندی‌های آن شد. باید دید وضعیت مجلس به چه سمتی پیش می رود.عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس فعلی درباره عضویتش در فراکسین امید یا رهروان ولایت در مجلس دهم تصریح کرد: در حال رایزنی هستم و باید ببینم چه پیش می‌آید.
دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: اصولگرایان باید توجه داشته باشند، به هر حال وزیر کشور در زمره اصولگرایان هست و به همین دلیل حداقل اخلاق حکم می‌کند، احترام نیرویی که تا دیروز با هم بودند را حفظ کنند و حداقل علیه او اینگونه موضع نگیرند.به گزارش ایلنا، علی شکوری راد  با اشاره به اظهارات اخیر حداد عادل مبنی بر دخالت دولت در انتخابات، اظهار داشت: البته آقای حداد عادل کلا یک آدم سیاسی نیست و نمی‌شود برای حرف‌های او ارزش سیاسی گذاشت.وی افزود: ایشان خودش تحلیل گر و صاحب نظر در مسائل سیاسی نیست و به همین دلیل بنده ترجیح می‌دهم راجع به اظهارات ایشان اصلا نکته‌ای نگویم.دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: البته اینکه عده‌ای درباره سلامت انتخابات شبهه افکنی کنند تا بعدا از آن بهره ببرند، کار اخلاقی نبوده و به صلاح خودشان نیست.وی اضافه کرد: ‌ به نظر بنده افراد اصولگرا باید توجه داشته باشند، به هر حال وزیر کشور در زمره اصولگرایان هست و به همین دلیل حداقل اخلاق حکم می‌کند، احترام نیرویی که تا دیروز با هم بودند را حفظ کنند و حداقل علیه او اینگونه موضع نگیرند.شکوری راد در پایان گفت: ‌ به نظر می‌رسد این موضوع صرفا یک ادعا است که بعدا بتوانند از آن بهره‌ای ببرند.
اداره هواشناسی امریکا اخطاریه‌ای درخصوص جاری شدن سیل از شرق تگزاس به ایالت می‌سی‌سی‌پی و وقوع طوفان شدید در نیواورلئان و نواحی جنوبی منطقه لوئیزیانا صادر کرد.به گفته مسئولان امریکایی، وقوع سیل و طوفان در شماری از ایالت‌های مرکزی این کشور به مرگ 6 نفر در ایالت تگزاس منجر شده است.به گزارش پرس تی وی، سروان جیمز مونیز روز شنبه گفت یک زن و چهار نوه وی در شهر پَلِستاین (فلسطین) واقع در 160 کیلومتری جنوب شرق دالاس در سیل غرق شدند.مونیز با اشاره پیدا شدن اجساد این افراد خاطر نشان کرد آب سیل به سقف خانه رسیده بود و آنها برای نجات دادن خود از خانه خارج شدند که سیل این افراد را با خود برد.
کشته در وقوع سیل و طوفان در تگزاس
هویت این قربانیان اعلام شده است. جامونیکا جانسون 6 ساله، ون جانسون جونیور 7 ساله، دونت ازبری 8 ساله، ونیشا ازبری 9 ساله و لیندا ازبری 64 ساله.بنا بر گزارش‌ها، جسد جیووانی اولیواس 30 ساله نیز که در اثر سیل جان باخته بود عصر شنبه در منطقه اندرسون پیدا شده است.مسئولان شهر پَلِستاین می‌گویند بارش 19 سانتیمتر باران طی یک ساعت باعث وقوع سیل شده است.در همین حال، اداره هواشناسی امریکا اخطاریه‌ای درخصوص جاری شدن سیل از شرق تگزاس به ایالت می‌سی‌سی‌پی و وقوع طوفان شدید در نیواورلئان و نواحی جنوبی منطقه لوئیزیانا صادر کرد.بنا بر اعلام این سازمان، وزش باد شدید در منطقه هیوستون نیز باعث شکسته شدن درختان و قطع شدن کابل‌های برق شد.گزارش‌ها حاکیست این حادثه به قطع برق بیش از چهار هزار و 200 مشترک منجر شده است