گزیده خبرهای 15 اردیبهشت -95

گزیده خبرهای 15 اردیبهشت -95
با برخورد يك خودرو وانت نيسان با يك دستگاه خودروي سواري در جاده كمربندي شهرستان فسا و مجروح شدن يك نفر شمار مصدومان اين محور از ابتداي سال جاري تا كنون به 20 نفر رسيد.سرگرد سهراب صادقي فرمانده پليس راه فسا اظهار داشت: در جاده كمربندي فسا به شيراز يك دستگاه نيسان وانت با يك دستگاه پژو 405 برخورد كرد كه در اين حادثه يكي از سرنشينان پژو به شدت مصدوم و به بيمارستان فوق تخصصي حضرت ولي عصر فسا انتقال داده شد.سرگرد خدابخش گشتاسبي معاون راهنمايي و رانندگي شهرستان فسا نيز با بيان اين كه علت اين حادثه انحراف به چپ خودرو پژو بوده است درباره وضيعت كمربندي فسا اظهار داشت: اين محور يكي از نقاطع حادثه خيز فساست و در اين كمربندي در سال جاري بيش از 20 تصادف رخ داده كه بيش از 20 نفر مصدوم شده اند .
جانشین رییس پلیس‌راه راهور ناجا گفت: بر اثر برخورد پراید با کامیون و حریق این سواری متاسفانه ۲ تن کشته شدند.به گزارش مهر، سرهنگ داوود قاسمیان افزود: حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه در محدوده نجف‌آباد استان اصفهان یک دستگاه سواری پراید به علت عدم توجه به جلو با یک دستگاه تریلی برخورد کرد.وی افزود: در پی این تصادف خودرو پراید آتش گرفت و ۲ تن در این حادثه کشته شدند.وی به حادثه دیگری اشاره کرد و گفت: حوالی ساعت ۴ بامداد امروز در جنوب سیستان و بلوچستان در کیلومتر ۸۰ محور نیکشهر - ایرانشهر بر اثر واژگونی وانت پیکان ۵ تن مجروح شدند.وی تصریح کرد: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه علت این حادثه بوده است.
هیأت عراقی که قرار بود برای انجام مذاکرات اربعین به ایران بیاید، سفرش را به تعویق انداخت.محسن نظافتی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با ابراز بی‌اطلاعی از علت به تعویق افتادن سفر هیأت مذاکره‌کننده عراقی، به خبرنگار حج و زیارت ایسنا، گفت:‌ این هیأت قرار بود دهه‌ی نخست اردیبهشت‌ماه به ایران بیاید تا درباره‌ی اربعین مذاکره کند اما اکنون از طریق وزارت کشور به سازمان حج و زیارت اطلاع داده شده که سفر آن‌ها فعلا به تعویق افتاده است. امکان دارد علت آن را وزارت کشور بداند،‌ چون این سفر با آن وزارت‌خانه هماهنگ شده بود.اواخر فروردین‌ماه، رییس اداره کنسولی وزارت امور خارجه عراق در دیدار با مقامات سازمان حج و زیارت کشورمان، از سفر هیأتی از عراق به ایران در 23 اپریل (چهارم اردیبهشت‌ماه) برای انجام مذاکرات اربعین خبر داده و گفته بود: این هیأت با مقامات سازمان حج و زیارت به گفت‌وگو خواهد نشست تا در اربعین آینده، مشکلات و کاستی‌های گذشته پیش نیاید.بنا بر اظهارات این مقام مسؤول در وزارت امور خارجه عراق، در اربعین سال گذشته حدود یک‌ونیم میلیون ایرانی به عراق سفر کردند. تأخیر عراقی‌ها در تصمیم‌گیری برای صدور ویزا و تعیین دیرهنگام نرخ روادید اربعین، این باور را در عده‌ای ایجاد کرد که بدون ویزا می‌توانند به عراق بروند، همین مساله سبب ازدحام جمعیت زیادی در مرزهای دو کشور و بازماندن شماری از زائران ایرانی از مراسم اربعین در کربلا، شد.وزارت خارجه عراق امسال کمی زودتر برای انجام مذاکرات اربعین تمایل نشان داد تا شاید اتفاقات سال گذشته تکرار نشود؛‌ اما به نظر می‌رسد تحولات اخیر بغداد، زمان این مذاکرات را تحت تاثیر قرار داده است.
باقی‌مانده جسد شش زن جوان در پرو، از رسوم بی‌رحمانه قرن یکم میلادی پرده برداشت.
به گزارش ایسنا، باستان‌شناسان باقی‌مانده جسد شش زن جوان را که به روشی غیرعادی به خاک سپرده شده بودند در پرو کشف کردند و به یافته‌های جدیدی درباره آداب و رسوم آن زمان پی بردند.قدمت این اسکلت‌ها که در سواحل شمالی پرو پیدا شده، به سال 850 میلادی برمی‌گردد. باستان‌شناسان معتقدند چنین روش دفنی مخصوص مراسم قربانی خونین این زنان جوان است که در این منطقه رایج بوده است.به گزارش پرو دیس ویک، اسکلت‌های باقی‌مانده از این شش قربانی زیر معبد «پوکالا» پیدا شده است. چهار تن از این زنان روی همدیگر در یک قبر با دیواره‌های بلند به خاک سپرده شده‌اند و دو تن دیگر با حالتی غیرعادی در نزدیکی بقیه.این زنان استخوان دنده ندارند و به نظر می‌رسد جسدشان طعمه کرکس‌ها شده است. به گفته باستان‌شناسان، این بلایی بوده که بر سر قربانیان مرد این رسوم هم می‌آمده است.
مركز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام كرد: دزدی مسلح با خونسردی تمام به یكی از شعب بانك در قیطریه وارد و پس از سرقت 620 میلیون ریال از محل گریخت.به گزارش مركز اطلاع سانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ساعت 12 و 40 دقیقه یكشنبه دوازدهم اردیبهشت سالجاری مرد جوانی نقاب پوش وارد بانك اقتصاد نوین شعبه قیطریه شده و پس از بررسی داخل شعبه اسلحه كلت كمری خود را خارج و با تهدید مشتریان از مسئول بانك درخواست پول نقد كرد.براساس این گزارش مدیر بانك نیز كه نگران جان مشتریان داخل شعبه بود از سارق خواست با برداشتن پول ها از محل دور شود كه این دزد مسلح نیز با برداشتن 620 میلیون ریال وجه نقد در كمال خونسردی پیاده بانك را ترك كرد.با اعلام موضوع به كلانتری 101 تجریش پرونده تشكیل و به اداره یكم پلیس آگاهی، كارآگاهان بخش مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای دستگیری سارق مسلح بانك آغاز كرده اند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز سد "سلیمانشاه" سنقروکلیایی خبر داد.
کیاست امیریان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با بارش حدود 485 میلی‌متری که در شهرستان سنقر و کلیایی داشتیم، سد سلیمانشاه سرریز شد.
وی با بیان اینکه این دومین بار طی عمر 10 ساله سد سلیمانشاه است که شاهد سرریز این سد هستیم، عنوان کرد: پیش از این در سال 91 یک بار دیگر سد سلیمانشاه سرریز کرده بود.
به گفته این مسئول هم اکنون 52 میلیون مترمکعب آب پشد سد سلیمانشاه ذخیره است که معادل ظرفیت کامل دریاچه سد، می‌باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآوری کرد: سد سلیمانشاه سالانه پنج تا هفت میلیون مترمکعب آب شرب سنقر را تامین و 2600 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد را آبیاری می‌کند.
امیریان مساحت حوزه آبریز این سد را نیز 860 کیلومترمربع اعلام کرد.
وی با بیان اینکه این سومین سد استان است که در سال جاری سرریز می‌کند، تاکید کرد: با بارش‌های خوبی که امسال داشتیم پیش از این دو سد "آزادی" و "زاگرس" هم سرریز کردند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآوری کرد: هم اکنون سد زاگرس تقریبا پر از آب است و سد آزادی هم 95 تا 96 درصد پر است.
به گفته این مسئول سد "شیان" نیز در حال سرریز شدن می‌باشد.
وی ذخیره کنونی آب پشت سدهای استان را 661 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: مجموع ظرفیت هفت سد در دست بهره‌برداری استان 830 میلیون مترمکعب است.
امیریان میانگین بارندگی‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را 707 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 117 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 53 درصد رشد داشته است.