گزیده خبرهای 5 خرداد -95 قسمت -5

گزیده خبرهای 5 خرداد -95 قسمت -5
خواننده سرشناس بریتانیایی که تا پیش از این با کمپانی ایندیپندنت ایکس‌ال لیبل همکاری می‌کرد، با کمپانی سونی قرارداد بست.به گزارش خبرآنلاین، در صورت نهایی شدن قرارداد ادل با سونی به ارزش 90 میلیون پوند، این خواننده گرانقیمت‌ترین قرارداد یک موزیسین بریتانیایی را به نام خود خود ثبت کرده است.این خواننده سال گذشته آلبوم موفق «25» را به بازار موسیقی عرضه کرد. آثار خواننده 28 ساله بریتانیایی سال گذشته پرفروش‌ترین‌های موسیقی جهان بودند. او از 19 سالگی با کمپانی ایندیپندنت ایکس‌ال لیبل قرارداد داشت که به تازگی زمان آن به انتها رسیده است.ادل هم‌اکنون حدود 85 میلیون پوند دارایی دارد که تنها 35 میلیون پوند آن از سود حاصل از فروش آلبوم «25» بود. این آلبوم نوامبر سال گذشته منتشر شد و بیش از 19 میلیون نسخه از آن به فروش رسید. دیگر آلبوم این خواننده با نام «21» سال 2011 منتشر شد و تا این لحظه بیش از 30 میلیون نسخه از آن فروخته شده است.جاناتان واتکینز مدیر برنامه‌های ادل از اواخر سال 2015 میلادی برای به سرانجام رساندن این قرارداد در حال مذاکره است. هنوز هیچ‌کدام از طرفین قرارداد واکنشی به انتشار این خبر از خود نشان نداده‌اند. جزئیات مالی قرارداد هنوز منتشر نشده است.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: جاده هراز از هشت صبح سه شنبه چهارم خرداد تا ساعت 12 چهارشنبه پنجم خردادماه به مدت 30 ساعت به روی تمام خودروهای عبوری بسته است.عباسعلی نجفی دلیل بسته شدن 30 ساعته این مسیر را ایمن سازی و رهاسازی سنگ های معلق عنوان کرد.وی از رانندگانی که قصد تردد در جاده هراز در روزهای یاد شده را دارند، خواست از جاده کندوان و سوادکوه به عنوان مسیرهای جایگزین استفاده کنند.این سومین بار در سال جاری است که جاده هراز به دلیل عملیات راه سازی به روی خودروهای عبوری بسته می شود.در اردیبهشت ماه گذشته نیز به دلیل عملیات راه سازی این مسیر پرترافیک کشور از ساعت 20 تا پنج صبح به روی خودروهای عبوری بسته بود.در تعطیلات نوروز امسال رها شدن سنگ های معلق در جاده هراز به چندین دستگاه خودروی عبوری خسارت وارد کرد که این خسارت ها راه و شهرسازی مازندران را بر آن داشت تا با عملیات راه سازی، سنگ های لق را با اجرا طرح «برم» (ایجاد پله و ترانشه) رهاسازی کند.جاده هراز از پرترافیک ترین محورهای کشور و جزء سه جاده اصلی ارتباطی مازندران به پایتخت به حساب می آید. فاصله حدود 140 کیلومتری آن به تهران باعث شده تا این جاده بیشترین تردد را در عید نوروز امسال به نسبت جاده های کندوان و فیروزکوه داشته باشد.بنابر آمارهای وزارت راه و شهرسازی به طور میانگین روزانه 20 هزار دستگاه خودرو در این جاده تردد دارند که در تعطیلات به 40 هزار خودرو در روز افزایش می یاید.مازندران علاوه بر هراز از محورهای کندوان (جاده چالوس - کرج) سوادکوه (قائمشهر- تهران) ، کیاسر و محور ساحلی به استان تهران به عنوان پایتخت ایران مرتبط است که کمترین فاصله بین مازندران و پایتخت با فاصله 140 کیلومتری مربوط به هراز جاده آمل به پایتخت است.
همسر شهاب حسینی در سوگ درگذشت همسر شهید بابایی یادداشتی را نوشت.به گزارش ایسنا، شهاب حسینی که به تازگی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را دریافت کرده است، در سریال «شوق پرواز» نقش «شهید بابایی» را بازی کرده بود.همسر این بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار یادداشتی در سوگ درگذشت همسر شهید بابایی، نوشته استدر فرهنگ ما، آسمان مفهومی اعلا دارد. آنان که بر فراز معنای آسمان، معنای متعالی یافتند، از هر آن چه زمینی و پست بود گسستند.در مدتی که به واسطه تولید سریال شهید بابایی با زوایای پنهان و آشکار شخصیت آن بزرگوار آشنا شدیم، پی به اهمیت فوق العاده زنی بردم که به عنوان همسر و همراه، نقشی غیرقابل انکار در حرکت متعالی عباس بابایی داشت.خبر عروج ملکوتی خانم ملیحه حکمت به آسمان و عزیمتش نزد پروردگار، یادآور آن خاطرات فراموش ناشدنی از این اسوه مقاومت و صبر بود.غفران، آرزویی است که در میان حزن و اندوه حاصل از این خبر، آراممان می کند.روانش شاد و یادش گرامی باد
پریچهر قنبری»
نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس پایان یافت.به گزارش  ایسنا، نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس پایان یافت.لاریجانی پیش از به صدا درآوردن آخرین زنگ مجلس نهم، برای همه نمایندگان مجلس آرزوی موفقیت کرد و از تلاش خبرنگاران و عکاسان در نشست امروز پارلمان تقدیر و تشکر کرد.
محققان موفق به ساخت پهپادهایی شدند که وجود کوسه‌ها را در آبهای ساحلی تشخیص می‌دهد.به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه دوک، این یک پروژه است که نه تنها سبب مطلع شدن افراد از حیوانات و محیط زیست آنها می‌شود بلکه به شناگران در سواحل نیز کمک می‌کند.دانشمندان دانشگاه دوک و دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، یک برنامه تحقیقاتی را جهت بررسی پتانسیل هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی کوسه‌ها در آبهای کم عمق آغاز کرده اند.این پروژه برای آزمایش دقیق پهپادها در هنگام مواجهه با شرایط مختلف آب و زیستگاه راه اندازی شده است.از آنجایی که استفاده از کوسه‌ها در انجام این آزمایش امری بسیار دشوار بود این تیم تحققاتی از کوسه‌های مصنوعی برای پروژه خود استفاده کردند.آنها سپس یک سال را صرف انجام آزمایشات خود کردند و در نهایت متوجه شدند که هواپیماهای بدون سرنشین یک ابزار موثر در شکار این آبزیان خطرناک هستند.این تیم تحقیقاتی در حال حاضر برای آزمایش کارآیی این پهپادها در حال آزمایش آنها در زیستگاههای مختلف هستند. هدف نهایی آنها راه اندازی یک سیستم برای استقرار هواپیماهای بدون سرنشین در جهت شناسایی هر نوع کوسه در هر منطقه ساحلی است که شناگران را از وجود کوسه‌ها مطلع سازد.این محققان اولین کسانی نیستند که از هواپیماهای بدون سرنشین برای ردیابی حرکت کوسه ها استفاه می‌کنند. اوایل سال جاری نیز دولت محلی در استرالیا از پهپادها به عنوان ابزارهای حفاظتی برای نجات جان افراد در سواحل استفاده کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم درباره احتمال کاندیداتوری‌اش برای ریاست‌جمهوری گفت که هنوز تصمیمی در این باره ندارد.به گزارش خبرآنلاين، احمد توكلي در حاشيه جلسه علني امروز در جمع خبرنگاران قرار گرفته و با آنها عكس يادگاري گرفت. او سپس پاسخ‌هاي كوتاهي به سوالات خبرنگاران داد. توكلي درباره برنامه بعدي‌اش در زمان فراغت از نمايندگي، گفت: در ديده‌بان شفافيت و عدالت، سمني (NGO) كه براي مبارزه با فساد تشكيل شده است، فعال خواهم بود.او درباره عمكلرد خودش در مجلس نهم گفت: شما بايد به من نمره بدهيد، من اگر خودم نمره بدهم، نمره بدي مي‌دهم! چون خودم را مي‌شناسم، سختگير هستم. البته اگر خدا قبول كند، نمره قبولي مي‌دهم.توكلي به مجلس نهم هم نمره‌اي ندارد و تنها به بيان اين جمله بسنده كرد: هر چه مجلس‌ها پيش مي‌روند، نمره‌ها كمتر مي‌شود.وي همچنين مهمترين اقدام مجلس نهم كه بر زندگي مردم تاثير داشت را مصوبه برجام دانست.