گزیده ها 7 خرداد -95

گزیده ها 7 خرداد -95
گزارش تازه اداره آمار ملی بریتانیا درباره میزان مهاجرت به این کشور در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که شهروندان ایرانی در مقایسه با کشورهای دیگر بیشترین تقاضای پناهندگی را ارائه داده‌اند.
بر اساس این آمار تعداد ایرانی‌هایی که برای پناهندگی در بریتانیا درخواست داده‌اند، نسبت به سال ۲۰۱۴ حدودا دو برابر شده و به ۴۸۱۱ نفر رسیده است.
بعد از ایران شهروندان کشورهای پاکستان، عراق و اریتره بیشترین متقاضی پناهندگی به بریتانیا بوده‌اند.
افغانستان با ۳۱۳۳ پناهجویی که بر اساس روال قانونی درخواست پناهندگی خود را ارائه داده‌اند در رده پنجم است. تعداد پناهجویان افغان هم نسبت به سال ۲۰۱۴ حدودا دو برابر شده است.
به گزارش اداره آمار ملی بریتانیا ۴۹ درصد از ایرانی‌هایی که تقاضای پناهندگی داده‌اند، یا با درخواستشان موافقت شده یا نوعی از تمهیدات حمایتی برای آنها در نظر گرفته شده است.
این رقم برای شهروندان افغانستان ۳۴ درصد و برای عراقی‌های متقاضی پناهندگی ۱۶ درصد یعنی حدود یک‌سوم ایرانی‌ها است.
اتحادیه اروپا
به گزارش اداره آمار ملی بریتانیا آمار خالص مهاجرت به این کشور در سال ۲۰۱۵ به ۳۳۳ هزار نفر رسیده که نسبت به سال قبل اندکی افزایش یافته است.
این میزان بیش از سه برابر هدف تعیین شده توسط دولت بریتانیا (صد هزار نفر) است.
منظور از آمار خالص مهاجرت در این گزارش تعداد کسانی است که برای حداقل یک سال به بریتانیا مهاجرت کرده‌اند منهای شمار افرادی که از بریتانیا به خارج رفته‌اند.
ارقام تازه در آستانه برگزاری همه‌پرسی بریتانیا برای تصمیم‌گیری درباره ماندن در اتحادیه اروپا یا ترک آن منتشر شده است.
بر اساس این آمار، خالص مهاجرت شهروندان اتحادیه اروپا به بریتانیا حدود ۱۸۴ هزار نفر بوده است.
دولت بریتانیا می‌گوید همچنان به تعهد خود برای پایین آوردن تعداد مهاجران پایبند است و ترک اتحادیه راه حل مناسبی برای حل این مسئله نیست.
اما مخالفان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا با اشاره به این ارقام هشدار داده‌اند که مهاجرت از کنترل دولت خارج شده و ماندن در اروپا به معنای "خداحافظی دائمی" با مهارهای مهاجرتی است.منبعبی بی سی 
شبکه خبری بلومبرگ بامداد پنجشنبه نوشته عربستان سعودی بعد از ناکامی در متقاعد کردن کشورها به امضای توافق هسته‌ای با ایران، اکنون طرح جایگزینی برای جلوگیری از ارتقای اقتصادی ایران دارد.
مطابق این گزارش، «این کشور پادشاهی متحدانش در خلیج (فارس) را بسیج کرده تا اطمینان حاصل کند که چهار ماه بعد از رفه تحریم‌ها علیه ایران، مسیر گشایش ایران در برابر اقتصاد جهانی، هموار نمی‌شود
به نوشته بلومبرگ، سعودی‌ها ماه گذشته در مسیر توافق بر سر تثبیت قیمت نفت خام کارشکنی کردند زیرا ممکن بود این اقدام به دستیابی ایران به سهم بیشتری در بازارهای نفتی منجر شود.
این گزارش همچنین می‌افزاید تجار ایرانی در دوبی که زمانی دروازه اصلی اتصال ایران به جهان قلمداد می‌شد، اکنون از محدودیت‌های روزافزون شکایت می‌کنند.
پال پیلار، مقام سابق سازمان سیا و استاد دانشگاه جورج‌تاون آمریکا می‌گوید «جدال بر سر جایگاه ایران در منطقه و اینکه این کشور قرار است منزوی باقی بماند یا بازیگر اصلی منطقه‌ای باشد در  سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت
وی افزود: «سعودی‌ها که در طیف طرفدار انزوای ایران قرار دارند، ممکن است برنده این جدال نباشند. اما آنها متحدانی در میان تندروهای آمریکایی دارند که مخالف توافق هسته‌ای بودند
تجار ایرانی به شبکه خبری بلومبرگ می گویند با آنکه دوبی هماره با ایران روابط نزدیک داشته اما اخیراً  مجوزهای تجارت برای اتباع ایرانی در آنجا به آسانی تمدید نمی‌شود. ضمن اینکه شهروندان ایران برای گرفتن اقامت در دوبی مشکل دارند و حساب‌های بانکی تحت نظارت و مداقه بیشتری قرار می‌گیرند.منبعخبرگزاری فارس
هیچ شامپویی وجود ندارد که مانع ریزش و باعث تقویت مو شود. هر آن چه می‌بینیم تبلیغاتی است که در بازار فروش چند میلیاردی شامپو وجود دارد. واقعیت این است که بافت مرده مو نیازی به تقویت ندارد که بخواهیم آن را با استفاده از شامپو حفظ کنیم.
روزنامه فرصت امروز نوشت: «تبلیغات پررنگ و لعابی که در خصوص شامپوهای تقویت‌کننده و ضد ریزش مو در رسانه‌های داخلی و خارجی می‌بینیم، باعث شده بعضی افراد که حساسیت زیادی نسبت به موهای خود دارند، استفاده از این شامپوها را در برنامه‌شان قرار دهند و هر چند وقت یک بار بابت تهیه این قبیل شامپوها با برندهای مختلف خارجی و ایرانی پول زیادی نیز پرداخت کنند. شرایط سخت تولید باعث شده بسیاری از شامپوها و محصولات آرایشی و بهداشتی مربوط به مو که ادعای ویتامینه بودن می‌کنند، در حقیقت خالی از ویتامین موثر باشند.
شامپوهای تقویتی هم نمی‌توانند باعث رشد مو ‌شوند. این شامپوها ملکول‌های بزرگی دارند که جذب پوست سر نمی‌شوند. البته مانند لایه‌ای روی ساقه مو را می‌پوشانند و باعث ترمیم آسیب‌های آن می‌شوند اما بر رشد مو تاثیری ندارند. حتی اگر رشد مو کم است علت آن شامپو نیست، چون بزرگ‌ترین خاصیت یک شامپو تمیزکنندگی مو است.
شامپوها و لوسیون‌های حاوی ویتامین‌ها، پس از شست‌وشو با آب از بین می‌روند بنابراین ارزش چندانی در افزودن اینها به مواد شوینده وجود ندارد. عده‌ای هم آنقدر روی استفاده از شامپوهای ویتامینه وسواس دارند که اگر مدتی شامپوی معمولی مصرف کنند، گمان می‌کنند دچار ریزش مو شده‌اند. اما آیا واقعا مصرف این شامپوها تاثیری در ریزش موی افراد دارد؟
چندی پیش مصاحبه‌ای با دبیر انجمن متخصصان پوست و مو و زیبایی ایران درباره اینکه تبلیغات برخی شامپوها برای جلوگیری از ریزش مو تا چه اندازه واقعیت دارد انجام شده بود که ایشان دراین‌باره اذعان داشتند: «شامپوها مواد شوینده‌ای هستند که فقط به‌ عنوان پاک‌کننده و برای تمیزی و پاکیزگی موی سر به کار می‌روند. در واقع خاصیت شامپو این است که آلودگی را از موها پاک کند. البته بعضی شامپوها خاصیت نرم‌کنندگی دارند و افرادی که موهای خشک دارند از این شامپوها استفاده می‌کنند
دبیر انجمن متخصصان پوست و مو و زیبایی ایران اعتقادی به تاثیر شامپوهای ویتامینه روی ریزش موی سر ندارد و می‌گوید: «در واقع، هیچ شامپویی وجود ندارد که مانع ریزش و باعث تقویت مو شود. هر آنچه می‌بینیم تبلیغاتی است که در بازار فروش چند میلیاردی شامپو وجود دارد. واقعیت این است که بافت مرده مو نیازی به تقویت ندارد که بخواهیم آن را با استفاده از شامپو حفظ کنیم
شاید از شنیدن چنین مطلبی تعجب کرده‌اید ولی او با تاکید بر اینکه استفاده از ویتامین‌ها و پروتئین‌ها برای ارگان‌های زنده بدن مفید و ضروری است، در حالی که بافت مو مرده است و نیازی به تقویت ندارد، می‌گوید: «آنچه در تبلیغات شامپوها دیده می‌شود به هیچ عنوان مبنای علمی ‌ندارد و متخصصان پوست و مو نیز این موضوع را تایید می‌کنند که وجود ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در شامپوها نمی‌تواند تاثیری در جلوگیری از ریزش مو داشته باشد یا موجب رشد و تقویت مو شود
در حقیقت کمبود آهن، روی و همین‌طور برخی بیماری‌های هورمونی علت اصلی ریزش یا کاهش رشد و ضعیف بودن مو است و شامپو هیچ تاثیری روی این بیماری‌ها ندارد.
وی همچنین به ارثی‌بودن ریزش مو هم اشاره می‌کند و می‌گوید: افرادی که به لحاظ ارثی در خانواده‌ای زندگی می‌کنند که سابقه ریزش مو داشته‌اند، قطعا بیشتر دچار این قبیل مشکلات می‌شوند. با این حال روزانه شاهد سیل عظیمی از تبلیغات انواع شامپو با ادعای خواص واهی هستیم که این ادعا طبق اصل 11 و 14 قوانین تبلیغات بازرگانی غیر‌مجاز بوده و باید با ناقضان قانون برخورد جدی کرد

منتخب مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: افتخار ما قرار دادن اسامی رقبا در لیست امید است که مجبور شدیم اعضای خود را حذف کنیم و برای آن هزینه دادیم چرا که به دنبال ائتلاف فراگیر تر بودیم.
به گزارش ایرنا، محمد رضا عارف عصر پنجشنبه در مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در محل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: امیدواریم ارتباط مجمع نمایندگان ادوار در مجلس دهم بیشتر شود تا بتوانیم از راهنمایی های آنها در فراکسیون امید و دیگر فراکسیون ها بهره مند شویم.
وی با بیان اینکه خرداد ماه امام، انقلاب، حماسه و غرور ملی است اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم با توجه به ظرفیت ارزشمندی که ملت بزرگ ایران دارند در بخشهای مختلف قانون گذاری مورد استفاده قرار دهیم.
رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان یادآورشد: دستاورد خرداد و جریان اصلاحات در نهایت در خرداد 92 با هدف تغییر در قوه مجریه با استقبال مردم مواجه شد و این مسیر راهبردی اصلاحات بود که در دهه 90 بطور طبیعی و با تجریه دهه 80 با فراز و نشیب هایی برخوردار بود که باید مورد بررسی قرار گیرد.
عارف با اشاره به اینکه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان از 2 سال قبل کلید انتخابات مجلس شورای اسلامی را زده بود ، افزود: نتیجه این تلاشها تشکیل شورا و همراهی همه احزاب و شخصیتها و اشخاص حقیقی عضو بود که دستاورد ارزشمندی برای کشور و گفتمان اصلاحات داشت.
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار جریان اصلاحات به یک مرکز مدیریت و هماهنگی رسید، اضافه کرد: تصمیمات شورا اجماعی بود و حتی در بحث های کارشناسی هم نظرات به سمت همگرایی حرکت می کرد که نتیجه آن را در هفتم اسفند و دهم اردیبهشت مشاهده کردیم.
منتخب مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: وزن لیست امید تهران از نظر شناخت افراد در مجلس را مقایسه کنید این پیام زیادی دارد چرا که مردم انسجام را تحسین کردند بنابراین نباید به تعهدی که به مردم دادیم و میثاقی که با انها بسته ایم را فراموش کنیم.
عارف افزود: برای ما انتخابات سال 96 مهم است و مسیر عقلانیتی که آغاز شده است را با تدبیر و اخلاق باید ادامه دهیم و مراقبت کنیم تا در سال جاری بخشی از تعهداتی که دولت داده را عملیاتی کنیم .
وی ادامه داد: شعار ما در انتخابات امید ، آرامش و رونق اقتصادی بود چرا که از سال 82 تا 92 مهمترین عاملی که سبب شد تا در رویدادهای سیاسی به پیروزی نرسیم عدم آرامش سیاسی بود و امروز باید تلاش کنیم این آرامش توسعه یابد.
منتخب مردم تهران با بیان اینکه اصرا داریم منتخبین مردم خودشان را به تعهداتشان پایبند بدانند، افزود: ما از تعامل با طرفهای مقابل به شراکت رسیدیم و قبل از قطعی شدن نتایج این موضوعات را مطرح کردیم که آمادگی داریم هویت همه فراکسیون ها مجلس را به رسمیت بشناسیم .
عارف گفت: آمادی داریم با حفظ هویت همه فراکسیون ها حداکثر همکاری را داشته باشیم و طرح های مختلفی هم مطرح کردیم و آخرین طرحی که مطرح کردیم منتظر ارائه جواب هستیم و دوستان اگر می توانند تصمیم گیری کنند رسما جواب دهند.
وی افزود: امروز مهمترین مشکلات کشور معیشت مردم ، اقتصاد و رکود است و در کنار آن مشکلات اجتماعی نیز در وضعیت مناسبی نیست چرا که اعتیاد و فساد از دیگر مشکلات است و مجلس باید در کنار دولت و دولت در کنار مجلس خود را شریک هم بدانند نه رقیب.
منتخب مردم در مجلس دهم اضافه کرد: از دیگر موضوعات مورد اولویت در مجلس اینده کمیسیون اصل 90 است چرا که نگاه به قانون در کشور سنتی بوده است و باید این نگاه تغییر کند و به جای کتابهای قطور که گاهی بایکدیگر در تضاد هستند قوانین را کوتاه و کاربردی کنیم.