تكذيب دخالت دولت در انتخابات و اسناد اوین نامه ی كيهان

خبر ويژه 
تكذيب دخالت دولت در انتخابات و اسناد اوین نامه ی كيهان  13 اردیبهشت -95
اسنادی که اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری رو می کند مشخص است که با الگوی تجربه ی بازجویی وتحریف گری و سناریوو پرونده سازی کردن است وبی اعتبار می باشد . زیرا تلاش برای پوشش شکست نامزدان وابسته به دلواپسان نگران نمایش انتخابات دوره دوم مجلس دهم می باشد.
روابط عمومي نهاد رياست جمهوري با ارسال توضيحي اعلام کرد دولت در ستاد انتخابات اصلاح طلبان نماينده اي ندارد.
    
در توضيح ارسالي روابط عمومي نهاد رياست جمهوري که در واکنش به خبر ويژه روز شنبه 10 ارديبهشت ارائه شده آمده است:
    جناب آقاي شريعتمداري

    مدير مسئول محترم روزنامه کيهان

    سلام عليکم؛

    در پي خبر منتشره در شماره 21331 مورخ 95/2/11 آن روزنامه و باعنوان «دولت در ستاد انتخاباتي اصلاح طلبان نماينده داشت»؛ بدينوسيله اعلام مي دارد که «دولت نه در اين ستاد و نه در هيچ يک از ستاد انتخاباتي نماينده اي نداشته و ندارد

    مقتضي است دستور فرماييد جوابيه مذکور وفق شرايط مندرج در قانون مطبوعات و در شماره فردا دوشنبه مورخ 95/2/13 آن روزنامه چاپ گردد.

        
روابط عمومي نهاد رياست جمهوري
    يادآور مي شود سهيلاجلودارزاده از اعضاي فهرست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه آرمان که عيناً در کيهان منتشر شد تاکيد کرده بود: «کساني مانند مطهري، جلالي و نعمتي به دليل داشتن مشي معتدل در تعامل با دولت تدبير و اميد بودند و به همين دليل از قرابت زيادي با جريان اصلاحات برخوردار بودند. البته دولت آقاي روحاني در شوراي عالي سياستگذاري نماينده داشت. آقاي مرتضي بانک اين مسئوليت را برعهده داشتند».

    اين اظهارات در حالي بود که بنابر برخي گزارش ها برخي وزراي دولت نيز علنا در انتخابات نقش آفريني مي کردند. به گفته کاظم جلالي، ثبت نام وي در تهران با پيگيري و اصرار جهانگيري و وزراي ارتباطات، اطلاعات و کشور انجام شد.

    بي خبري روابط عمومي نهاد رياست جمهوري از نقش آفريني برخي اعضاي ارشد دولت در ستاد انتخاباتي اصلاح طلبان در حالي است که مرتضي بانک دبير اجرايي حزب اعتدال و توسعه و معاون کل سرپرست نهاد رياست جمهوري با حکم نهاونديان در اين ستاد مشغول فعاليت بود. دبير کل اعتدال و توسعه آقاي نوبخت سخنگوي دولت است.

    جالب اينکه آقاي مرتضي بانک 21 اسفند 94 در مصاحبه با روزنامه ايران و در اثبات نقش اين حزب در انتخابات و در بستن فهرست موسوم به فهرست اميد ائتلاف با اصلاح طلبان گفته است: «شوراي اصلاحات بعد از مذاکراتي، به اين نتيجه رسيد که براي فرآيند وحدت و انسجام، سه نماينده معرفي کند که آقايان موسوي لاري، مرعشي و رهامي از طرف دوستان تعيين شدند و از طرف حزب اعتدال و توسعه و حاميان دولت نيز من، آقاي واعظي و آقاي ترکان تعيين شديم 

    واعظي وزير ارتباطات و ترکان مشاور ارشد روحاني است.

    مرتضي بانک در اين مصاحبه با بيان اينکه «در اين ميان به اصولي پايبند شديم که تدوين اين اصول هم به تيمي که از سوي شوراي اصلاحات تعيين شده واگذار شده»، به همکاري موازي با لاريجاني و کاظم جلالي اشاره مي کند و مي گويد: «ما جلسه و مذاکره داشتيم، هم با آقاي لاريجاني و هم با آقاي جلالي. با آقاي جلالي به عنوان نماينده ايشان ارتباط مستمر داشتيم و جلسات مختلفي برگزار کرديم. تقريباً به همان ميزاني که با اصلاح طلبان جلسه داشتيم، با اين طرف هم جلساتي را برقرار کرده و همفکري مي کرديم

    پيش از اين کاظم جلالي ضمن سخناني در جمع حاميان خود در شاهرود تصريح کرده بود که مقدمات نامزدي وي از تهران، به واسطه تماس و پيگيري آقايان جهانگيري، واعظي، علوي و رحماني فضلي انجام شده است.

    برخي مقامات دولتي از رئيس جمهور گرفته تا معاون اول، سخنگوي دولت و برخي وزرا ممنوعيت هاي قانوني انتخابات را مراعات نکردند.

    همچنين اکبر ترکان مشاور ارشد رئيس جمهور و دبير مناطق آزاد تجاري 13 بهمن 94 در مصاحبه با مجله کارگزاراني صدا تاکيد کرد: ما قصد حمايت از سه گروه را داريم. اول اعضاي حزب خودمان. حمايت از آنها اولين اولويت ما است. دوم نمايندگان فعلي مجلس که از جمله همراهان دولت هستند. (رهروان ولايت؟) ما اسم روي کسي نمي گذاريم. بالاخره يک عده اي هستند؛ همان ها که در برجام نيز به ما کمک کردند. سومين گروه افراد معتدل جامعه هستند که شامل اصلاح طلبان و اصولگرايان معتدل مي شوند. اينها نيز از همراهان دولت هستند و ما از آنها حمايت مي کنيم.

    اضافه مي شود رئيس جمهور و وزير اطلاعات نيز دو روز قبل از انتخابات در دو ميتينگ انتخاباتي احزاب و گروه هاي همسو با دولت حضور داشتند.