اصلاح‌طلبان در مجلس دهم اکثریت ندارند

عبدی در گفت‌وگو با فارس:
اصلاح‌طلبان در مجلس دهم اکثریت ندارند/ قطعا رئیس مجلس در دوره بعد از میان اصولگرایان خواهد بود  14 اردیبهشت - 94
خبرگزاری فارس: اصلاح‌طلبان در مجلس دهم اکثریت ندارند/ قطعا رئیس مجلس در دوره بعد از میان اصولگرایان خواهد بود

دبیر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: اگرچه تعداد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم نسبت به دوره نهم بیشتر است اما اکثریت در این مجلس با اصولگرایان خواهد بود و رئیس مجلس قطعا از میان اصولگرایان انتخاب می‌شود.
ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای در خصوص رای اکثریت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم گفت: اگرچه اصلاح‌طلبان در مجلس دهم نسبت به انتخابات دوره قبل تعداد رای بیشتری کسب کردند اما اکثریت مجلس با اصلاح‌‌طلبان نیست و اصولگرایان تعداد کرسی بیشتری را در مجلس دهم در اختیار دارد.
وی افزود: با وجود اینکه تعداد قابل توجهی از اصلاح‌طلبان به مجلس دهم راه پیدا کردند اما مجلس در کنترل اصولگرایان است و رئیس مجلس نیز قطعا از میان اصولگرایان خواهد بود.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اظهار داشت: مجلس دهم در کنترل و اختیار اصلاح‌طلبان نخواهد بود و من اعتقاد دارم که اگر اصولگرایان برنامه‌ریزی درستی داشته باشند قطعا اعضای هیأت رئیسه از میان اصولگرایان انتخاب خواهد شد و وزن فراکسیون اصولگرایان در دوره دهم به مجلس قطعا بیشتر خواهد بود.

عبدی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که آمار راه‌یافتگان به مجلس دهم نشان می‌دهد اکثرا در شهرستان‌های مختلف اصولگرایان موفق به کسب آراء مردم شدند و تنها در چند شهر بزرگ است که لیست اصلاح‌طلبان رای آورده که البته تعدادی از اصولگرایان در میان این راه‌یافتگان مشاهده می‌شود.