همه چیز به کام «لاریجانی»

حماسه سرایی روزنامه شرق از جلسه روز گذشته فراکسیون امید
فاصله اصلاح‌طلبان و دولت در حال افزایش است/ همه چیز به کام «لاریجانی»19 اردیبهشت -95
خبرگزاری فارس: فاصله اصلاح‌طلبان و دولت در حال افزایش است/ همه چیز به کام «لاریجانی» 
معاون‌ اول رئیس‌جمهور در ابتدای کلام خود، با تعابیری مانند شجاع و فداکار، از عملکرد لاریجانی در تصویب برجام تقدیر کرد و از او به عنوان بانی این جلسه تشکر کرد تا همه چیز به نام مجلس و به کام لاریجانی آغاز شود.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، روزنامه شرق در شماره امروز خود درحالی به حماسه سرایی از برگزاری جلسه فراکسیون امید پرداخت که آمارها نشان می‌دهد با توافق اصولگرایان عارف نمی‌تواند بر کرسی ریاست مجلس بنشیند.
هرچند این گزارش با حملات شدید به غیر اصلاح طلبان لیست تهران همراه بود اما نگارنده به صراحت دولت را حامی ریاست لاریجانی بر مجلس می‌داند.این روزنامه می نویسد: «اسحاق جهانگیری رسید. معاون‌ اول رئیس‌جمهور در ابتدای کلام خود، با تعابیری مانند شجاع و فداکار، از عملکرد لاریجانی در تصویب برجام تقدیر کرد و از او به عنوان بانی این جلسه تشکر کرد تا همه چیز به نام مجلس و به کام لاریجانی آغاز شود» انگار فاصله دولت یازدهم با اصلاح طلبان بیش از گذشته شده و دولت می داند نمی تواند به اقلیت اصلاح طلبان در مجلس اعتماد داشته باشد. از سوی دیگر ریاست عارف بر مجلس خطری بیش از گذشته برای روحانی است. رقیب انتخاباتی 92 اگر بر کرسی ریاست مجلس تکیه زند می‌تواند ثبات سیاسی دولت را کاهش دهد و دولت را با چالش متعدد سیاسی مواجه سازد.
این حماسه سرایی به اینجا ختم نمی‌شود؛ روزنامه شرق در ادامه بررسی گزارشی تنهایی چند ساعته عارف در صحن مسجد سلمان را اینگونه توجیه می کند که « امیرآبادی فراهانی به سراغ لاریجانی آمد و از او که حالا کاظم جلالی هم کنارش نشسته بود، نظر خواست و در نهایت به همراه یوسفیان‌ملا و تاجگردون، نامه‌ای را که قبلا تهیه شده بود آماده کردند و اقدام به گرفتن امضا از نمایندگان زیر آن نامه کردند. چند دقیقه بعد مشخص شد نامه مذکور، توافقی است بین اصولگرایان و فراکسیون امید برای لغو هر دو جلسه بعدازظهر. باور کردنش عجیب بود که عارف در مسجد سلمان منتظر میهمانان بعدازظهر فراکسیون امید باشد و یکی از منتخبان سرشناس لیست مشغول جمع‌آوری امضا برای لغو برنامه.»
انگار زودتر از موعد درگیری های داخلی فراکسیون امید اصلاح طلبان نخ نما شد و تاج گردون و دیگر چهره های با سابقه ی اصلاح طلب مجلس می خواهند سهم بیشتری از ریاست بر فراکسیون امید داشته باشند.

هرچه باشد او و دیگر اصلاح طلبان حاضر در مجلس سابقه بیشتری از عارف دارند و حق خود می داند که ریاستش بر اصلاح طلبان بیش از عارف روشن باشد.