گزیده های خبر 13 خرداد – 95 قسمت -5

گزیده های خبر 13 خرداد – 95 قسمت -5
هاموند: اعمال فشار به ايران را ادامه مي دهيم
وزير خارجه انگليس گفت: اگر ايران هر قاعده اي در روابط بين المللي را نقض کند، به اعمال فشار خود ادامه مي دهيم.    «فيليپ هاموند» وزير خارجه انگليس در مصاحبه با شبکه«اسکاي نيوز» امارات مدعي شد: عليرغم حصول توافق هسته اي با ايران، جهان بايد مراقب کارهاي ايران به ويژه مداخله اين کشور در امور ديگر کشورها و حمايتش از تروريسم باشد.    به گزارش فارس، هاموند در ادامه گفت: اگر ايران هر قاعده اي در روابط بين المللي را نقض کند، به اعمال فشار خود ادامه مي دهيم.
خبر ويژه 
گستاخي سودان و اردن و طلب 3 هزار ميلياردي فراموش شده
«در شرايطي که کشورهاي سودان و اردن با تبعيت از عربستان به توهين ملت ايران مشغول هستند دولت هيچ اقدامي براي بازپس گيري طلب 3 هزار ميلياردي ايران از اين کشورها نمي کند    به گزارش جهان نيوز، چند ماهي است که به شاخ و شانه کشيدن کشورهاي نه چندان قدرتمند و بعضاً کوچک منطقه براي کشورمان عادت کرده ايم! در همين راستا دو روز پيش نيز خبري در خصوص اظهارات تند يکي از مقامات کشورهاي منطقه درباره ايران منتشر شد. «احمد بلال» وزير اطلاع رساني سودان در گفت وگو با روزنامه عربستاني الشرق الاوسط به تبعيت از مقامات عربستاني گفته که کشورش قصد عادي سازي روابط خود با ايران را ندارد! وي همچنين در اظهارنظري ديگر ايران را متهم به دخالت در امور داخلي سوريه، يمن، لبنان و عراق کرد و کشور ما را خطرناک تر از داعش دانست!
    
اين اظهارات در شرايطي بر زبان اين مقام سوداني جاري شد که به نظر مي رسد، رخوت و سستي در سياست خارجي دولت فراگير شده، به طوري که هر دولتي به خود اجازه مي دهد که در روابط دو جانبه خود و يا در سازمان هاي بين المللي به ملت بزرگ و خويشتندار ايران توهين کند!
    
نمونه اين اظهارات و توهين ها طي سه سال گذشته به کرات مشاهده شده است. در فرودگاه هاي عربستان سعودي به زائرين ما توهين و هتک حرمت شد. صدها نفر از حجاج مظلوم ايراني در حادثه منا در فجيع ترين وضعيت به شهادت رسيدند. ايرانيان مقيم عربستان که براي کارهاي اقتصادي و... آنجا هستند به شدت تحت فشار قرار مي گيرند. پليس امارات هر روز شهروندان ايراني خود را تحت فشار قرار مي دهد. حتي شنيده مي شود به نمايندگان دولت ما براي حضور در عربستان ويزا داده نمي شود. کويت و قطر هر روز کوک هاي ناسوز کوک مي کنند. جالب اينجاست که جديداً کشورهاي ضعيفي مانند سودان، جيبوتي و مالديو هم در اين طيف قرار گرفته و براي ايران شاخ و شانه مي کشند! حتي کشور ضعيف اردن هم گستاخي خود را در برابر ايران به حد نهايت رسانده است.
    
در اين شرايط دولتمردان هيچ توجهي به ظرفيت هاي متقابل کشورمان براي مقابله با اين اقدامات مذبوحانه ندارند. به عنوان مثال ما سالهاست که از برخي کشورهايي که امروز براي شيوخ عرب خليج فارس خوش خدمتي مي کنند، طلب داريم، ولي دولت هيچ اقدامي براي بازپس گيري مطالبات کشور انجام نمي دهد.
    
در اين خصوص وزارت امور اقتصادي و دارايي و سازمان سرمايه گذاري خارجي از نقش مهمي برخوردار هستند. اما متاسفانه اين دستگاه ها هيچ اقدامي براي بازپس گيري بدهي ايران انجام نداده اند. مجموع طلب ايران از دو کشور اردن و سودان حدود 750 ميليون دلار است که معادل آن چيزي در حدود 3 هزار ميليارد تومان مي شود. اما جالب اينجاست که سازمان سرمايه گذاري خارجي نه تنها عزمي براي وصول اين طلب هاي خارجي ندارد، بلکه محمد خزاعي رئيس اين سازمان دريافت اين مطالبات را از اولويت سازمان سرمايه گذاري خارجي خارج کرده است.
مرگ راننده لودر زیر تَلّی از سیمان در ایستگاه 6 مترو 
راننده لودری که در ایستگاه خط 6 مترو تهران کار می‌کرد، هنگام کار با لودر به دلیل سقوط سیلوی 50 تُنی نگهداری سیمان، جان خود را از دست داد.حدود ساعت پنج بامداد ماموران کلانتری 140 باغ‌فیض با بازپرس کشیک قتل تماس گرفتند و خبر مرگ راننده لودری که برای پیمانکار ایستگاه خط 6 مترو واقع در تقاطع خیابان آیت‌الله کاشانی به شاهین، کار می‌کرد را به سعید احمدبیگی؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت اعلام کردند.تحقیقات ماموران حاکی از آن بود که راننده 45 ساله لودر هنگام ورود به ورودی خط مترو بر اثر سقوط سیلوی 50 تنی نگهداری سیمان، بر زیر سیمانها مدفون شده است که درنهایت ساعت هفت صبح، جسد وی با تلاش ماموران ایستگاه 27 آتش‌نشانی از زیر سیمانها خارج و به دستور بازپرس امور جنایی تهران به پزشکی قانونی منتقل شد.پرونده مرگ این راننده لودر برای بررسی درباره علت حادثه به دادسرای منطقه وقوع این اتفاق ارسال شد.
محموله تریاک به تهران نرسید 
ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ موفق شدند محموله تریاک را که در یک تانکر جاسازی شده بود، شناسایی و توقیف کنند.اردیبهشت‌ماه بود که فردی به نام احسان قصد تهیه و توزیع مواد مخدر در محدوده تهران بزرگ را داشت که خبر چنین اتفاقی به سرعت به گوش پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ رسید و ماموران عملیات ویژه دایره چهارم برای شناسایی و رصد اطلاعاتی سوژه، دست به کار شدند.29 اردیبهشت تلاش ماموران نتیجه داد و مشخص شد احسان قصد انتقال یک محموله موادمخدر از مسیر استان یزد به تهران را دارد، لذا سریعا محور‌های مواصلاتی توسط چند تیم پلیس تحت نظر گرفته شد.احسان که بوسیله یک خودرو تانکر نفت کش در جاده یزد در حرکت بود، ساعت 16:30 پنجم خرداد ماه توسط ماموران مشاهده و طی عملیاتی مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد متوقف و دستگیر شد.سرهنگ "محمد بخشنده" از پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در خصوص این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: طی این عملیات از تانکر سوداگر مرگ 81کیلو و 200 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط گردید.
یک حادثه عجیب در تبریز! 
بازشدن درِ خودرو هنگام واژگونی، مانع از سقوط پراید به داخل کانال آب شد!آتش‌نشان‌های تبریزی از واژگونی یک دستگاه پراید در بزرگراه پاسداران باخبر شدند. آنها پس از حضور در محل حادثه با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند و دریافتند خودرو به علت ناتوانی راننده در کنترل آن در لبه کانال فاضلاب واژگون شده و هر لحظه احتمال سقوط می‌رود.دو سرنشین پراید نیز وحشت‌زده داخل اتاقک محبوس شده بودند اما بازشدن ناگهانی درِ خودرو هنگام واژگونی باعث گیرکردن به نرده‌های اطراف کانال شده و از سقوط خودرو جلوگیری کرده بود.به این‌ ترتیب امدادگران در عملیاتی نفسگیر و با رعایت نکات ایمنی، سرنشینان خودرو را نجات دادند و خودرو را نیز با جرثقیل بالا کشیدند.
سرپرست جدید شهرداری قائم شهراعلام کرد:شعار"بامداد تا بامداد"سرلوحه
سرپرست شهرداری قائم شهر:جابجائی دستفروشان،راهی جهت برون رفت از معضل ترافیک است

قائم شهر – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: گسترش شهر نشینی و ازدیاد جمعیت،یکی از پدیده‌های نوظهور در جوامع در حال رشد است که این امر با بروز مشکلات فراوان همراه بوده است. یکی از این نتایج، ازدیاد خودروها در سطوح مختلف شهری است که اگر در تردد و عبور و مرور و جابجائی شهروندان صورت گیرد امری پسندیده است. نبود محل پارک برای خودروهای شخصی و اشباع شدن معابر از خودروهای پارک شده در حواشی آن یکی دیگر از دستاوردهای ازدیاد خودروهای شخصی است.همچنین به دلیل عرض کم معابر محلی عمدتاً وسایل نقلیه‌ای که در طول معابر پارک می‌شوند، مشکلات عدیده‌ای را در عبور و مرور محله‌ای ایجاد می‌کنند و نظم محلی را مختل می‌سازند. شهروندان این خوردوها سعی دارند خودروهای خود را در کوچه پس کوچه‌ها و محلهای غیرمجاز پارک کرده که علاوه بر تقبل جرائم سنگین،نظم شهری نیز مختل خواهد شد.رحیمی سرپرست شهرداری قائم شهردر گفتگوئی با اعلام این مطلب افزود:رشد چشمگیر جمعیت قائم شهر در سالهای گذشته و به همین نسبت عدم رشد اصول و ضوابط شهرنشینی این شهر باعث ورود خودروهای فراوان به داخل خیابان‌های این شهر شده واز همه مهمتر کمبود پارکینگ‌های عمومی گره ترافیک قائم شهر را کورتر کرده است.وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات این شهر ترافیک سنگین خیابان‌ها بخصوص در ساعات پرتردد شهر است.متاسفانه این مشکل طی سال‌های گذشته نه تنها کمتر نشده بلکه ماه به ماه و روز به روز حجم ترافیک خیابان‌های این شهر بیشتر شده است.رحیمی تاکید داشت: در ادوار گذشته و بنا به مصلحتها و رفع مشکلات موجود،متاسفانه برخی از همین معدود پارکینگهای درون شهری که به شدت مورد نیاز آحاد مختلف مردم بوده نیز با وجود کاربریهای مرتبط،به استفاده‌های تجاری و غیر پارکینگ تبدیل گردید.سرپرست شهرداری قائم شهر اشاره کرد: نمونه‌ای از این دست پارکینگها را میتوان به تنها پارکینگ عمومی خیابان امام(ره) اشاره داشت که از ماههای قبل به استفاده دستفروسان اختصاص یافت. وی گفت: علی ایحال استفاده غیرمجاز از کاربریهای قانونی منجر به صدور رای از سوی مقامات استانداری گردید.بطوریکه دفتر فنی استانداری در این مورد خاص با توجه به کمبود فضاها و پارکینگهای عمومی را به شهرداری یادآوری و خواستار اعاده کاربری پارکینگ شد.رحیمی رعایت کاربریهای مجاز را برای شهرداری الزامی دانست و افزود: بدین منظور شهرداری قائم شهر برابر مصوبات شورای اسلامی شهر، شورای تامین و دستور دادستان محترم و تاکیدات فرماندار گرانقدر در خصوص ضرب الاجل جابجائی دستفروشان به بازار الماس واقع در میدان شهداء شرایط لازم برای این امر را فراهم نموده است.رضا رحیمی پرداخت اجور واحدها و املاک بازار الماس جهت اجرائی شدن مصوبه یادشده را توسط شهرداری یاد آور و تاکید کرد: شهرداری مجری تصمیمات و دستورات مدیریت شهری است و این تصمیم بصورت شهرستانی بوده که با همکاری برخی از سازمانها و نهادهای دولتی در حال اجراست.