گریده خبرهای 15 خرداد -95 قسمت-2

گریده  خبرهای 15 خرداد -95 قسمت-2
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: نخستین بسته حمایت غذایی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در اختیار خانوارهای نیازمند قرار می‌گیرد.
 
به گزارش ایسنا، ربیعی افزود: خانوارهای مشمول این طرح می‌توانند به محض دریافت پیامک از طریق تلفن همراه با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و از پیش تعیین شده کالاهای مورد نیاز خود را دریافت کنند.
 
ربیعی ارزش ریالی سبدهای حمایت غذایی را برای خانوارهای مشمول این طرح بین 80 تا 120 هزار تومان اعلام کرد و گفت: دولت در نظر دارد امسال در چهار نوبت سبد حمایت غذایی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کند.
وی عرضه یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک در استانهای کمتر برخوردار و توزیع شیر در مدارس را از دیگر برنامه‌های حمایتی دولت در سال 95 دانست و افزود: به زودی این برنامه‌های حمایتی دولت اجرایی خواهد شد.
ربیعی همچنین از به روز شدن پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی فولاد خبر داد و گفت: درحال حاضر، دولت تمام معوقات مربوط به حقوق این گروه از بازنشستگان را واریز کرده است و آنان هیچ طلبی ندارند.
وی علت ایجاد بحران در صندوق بازنشستگی فولاد را پیش بینی نشدن محاسبات بیمه‌ای در ایجاد این صندوق و اداره آن دانست و افزود: همین موضوع باعث شد این صندوق دچار نارسایی‌های ساختاری عمیق شود.
وزیر تعاون، تنها راه حل برون رفت از این مشکل را اصلاح محاسبات بیمه‌ای با استفاده از دارایی‌های صندوق فولاد دانست و گفت: بر همین اساس دولت در نظر دارد با هماهنگی سازمانهای حسابرسی و مدیریت و برنامه ریزی کشور این مشکل را برطرف کند.
وی ادغام صندوق بازنشستگی فولاد را با سایر صندوق های بازنشستگی از جمله تامین اجتماعی درست ندانست و تاکید کرد: درصورتی این رویکرد اجرایی می‌شود که صندوق فولاد محاسبات بیمه‌ای قابل قبولی ارائه دهد تا سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان آن دچار خسران نشوند.
ربیعی تعداد بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد را بالغ بر 80 هزار نفر برشمرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حقوق این تعداد از بازنشستگان غیر از هزینه‌های درمانی ماهانه 160 میلیارد تومان است.
وکیل مدافع مصطفی تاج زاده از آزادی موکلش در شب گذشته خبر دادبه گزارش ایسنا، هوشنگ پوربابایی با بیان این مطلب گفت: همانگونه که سابقا هم گفته شده بود که اقای تاجزاده 15 خرداد ازاد می شود، وی دیشب پس از اتمام دوران محکومیتش از زندان آزاد شدوی افزود: موکلم اکنون در منزل به سر می بردمصطفی تاج زاده از 23 خرداد سال 88 در زندان بوده است.
سخنگوی اورژانس استان مازندران، گفت: تلاش پرسنل پایگاه اورژانس مجلار چالوس برای نجات زن 23 ساله در رودخانه روستای چاله جاده کندوان موثر نشدذکریا اشکپور  اظهار کرد: بعد از ظهر جمعه 14 خرداد ساعت 14:17 خبر سقوط زن 23 ساله در رودخانه در روستای چاله جاده کندوان به مرکز پیام غرب استان اعلام شدوی با اشاره به اینکه همکاران پایگاه جاده ای مجلار به محل حادثه اعزام شدند، افزود: در این حادثه زن جوان توسط آبهای خروشان حدود 3 کیلومتر جابجا شداشکپور با اشاره به اینکه همکاران به کمک اهالی و ورود به رودخانه، این زن را از آب بیرون کشیدند، تصریح کرد: به دلیل شدت جراحات وارده و برخورد با صخره های اطراف متاسفانه فوت شده بود اما با این وجود اقدامات احیا انجام و به درمانگاه مرزن آباد منتقل شدسخنگوی اورژانس استان مازندران، یادآور شد: برادر این زن هم برای نجات وی به رودخانه افتاد و تلاش ها برای پیدا کردن او در حال انجام است.
توماس شافر، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا که افسر ارشد نظامی در میان 52 گروگان آمریکایی در ایران بود در آریزونا در سن 85 سالگی درگذشتبه گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، زمانی که سفارت آمریکا در تهران در 4 نوامبر 1979 تسخیر شد، توماس شافر به عنوان وابسته نظامی در این سفارت کار می‌کرداز اولین روز تسخیر، شافر مورد توجه قرار گرفت. او به عنوان افسر ارشد نظامی در سفارت به اداره «لانه جاسوسی» متهم شدوی در میان آخرین گروگان‌هایی بود که 20 ژانویه 1981 آزاد شدند. وی دو سال بعد از نیروی هوایی بازنشسته شددر سال 1998 شافر گفت: ایالات متحده باید به دلایل استراتژیک روابط خود با ایران را دوباره برقرار کند، اما در سال 2013 با احمقانه خواندن توافق هسته‌ای به تقبیح آن پرداخت.
مسؤول طرح دریای بهنمیر گفت: بی‌توجهی مسافران به طرح سالم‌سازی دریا و عدم کافی بودن تعداد ناجیان آزاد در سواحل هشت کیلومتری بهنمیر موجب غرق‌شدن 2 تن از مسافران شاهرودی شد.  جعفر عظیمی امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: حدود ساعت 11 صبح امروز گشت هلال احمر بابلسر و ناجیان بین طرح متوجه پنج غریق در سطح سواحل میرود شدند که بلافاصله اقدام به نجات این افراد کردند.  وی افزود: با کمک ناجیان بین طرح و نیروهای امدادی هلال‌احمر سه تن از این غریق نجات یافتند، اما دو نفر دیگر جان خود را از دست دادند.  مسؤول طرح دریای بهنمیر با اعلام اینکه دو نفر غرق شده محمد عامری 50 ساله و مجتبی حاجی‌محمدی 29 ساله اهل شاهرود و نسبت خانوادگی (پسرخاله) نیز داشتند، گفت: بی‌توجهی مسافران به طرح سالم‌سازی دریا و عدم کافی بودن تعداد ناجیان آزاد در سواحل 8 کیلومتری بهنمیر موجب غرق‌شدگی این دو مسافر شاهرودی شد.  عظیمی اضافه کرد: باوجود اینکه دو طرح خانم‌ها و آقایان با امکانات کافی در فاصله 300 متری این افراد وجود داشت، این افراد با بی‌توجهی به طرح‌های موجود، خارج طرح را برای شنای خانوادگی انتخاب کردند که به‌علت فاصله زیاد با ناجیان آزاد، جان خود را از دست دادند.  وی همچنین با بیان اینکه این مسیر ساحل دسال گذشته چهار ناجی آزاد و در مجموع مناطق آزاد سواحل بهنمیر 46 ناجی فعالیت داشتند، اظهار کرد: متأسفانه امسال تعداد ناجیان آزاد بهنمیر به 24 نفر رسیده است که این تعداد به هیچ وجه جوابگوی مسافران این منطقه نیست.  مسؤول طرح دریای بهنمیر تصریح کرد: با توجه به موقعیت جنگلی و بکر سواحل بهنمیر مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط مختلف کشور به این منطقه مسافرت می‌کنند که اگر تعداد ناجیان آزاد در این منطقه افزایش نیابد شاهد افزایش تعداد غریق در این منطقه هستیم.  عظیمی گفت: از آنجا که شهرداری بهنمیر موظف شده است حدود 250 متر از طول سواحل داخل طرح و فضای بین طرح بهنمیر را پوشش دهد دیگر قادر به پوشش فضای خارج از طرح و منطقه آزاد نیست.  وی در پایان خواستار افزایش تعداد ناجیان غریق آزاد در طول سواحل بهنمیر شد.

سخنگوی اورژانس استان مازندران گفت: افراد ناشناسی به ضرب و شتم مأموران اورژانس در محمودآباد اقدام کردند. ذکریا اشکپور در گفت وگو با ایسنا، توضیح داد: ساعت 16:38 روز جمعه، 14 خرداد خبر سقوط یک دستگاه خودروی 206 به داخل نهر آب در منطقه محمودآباد به مرکز پیام اورژانس 115 آمل اطلاع داده شد. با سقوط خودروی 206 که در منطقه پل هوایی شرکت نفت محمودآباد اتفاق افتاد، چهار جوان 22، 23، 29 و 30 ساله دچار مصدومیت شدند. وی با اشاره به اینکه همکاران پایگاه اورژانس محمودآباد و تلیک سر به محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: مأموران اورژانس بعد از خارج کردن مصدومان از داخل خودرو و نهر آب به اقدامات درمانی اولیه اقدام کردند. خوشبختانه حال هیچ یک از مصدومان حادثه وخیم گزارش نشد و همگی مصدومان به بیمارستان شهداء محمودآباد منتقل شدند. این مسئول یادآور شد: متاسفانه همکاران اورژانسی که در این ماموریت اعزام شده بودند توسط عده‌ای جوان ناشناس به دلایل نامعلومی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که از طریق مقامات قضایی، این موضوع در حال پیگیری است.