خامنه ای;مشكل ركود و اشتغال بايد حل شود /صِرف صحبت فايده ندارد

اوین نامه ی کیهان 17 خرداد -95
خامنه ای در ديدار نمايندگان مجلس دهم: مشكل ركود و اشتغال بايد حل شود /صِرف صحبت فايده ندارد
عجب  سربازجو شریعت نداری تبدیل به غضنفرگل زن تیم خودی شده وگل وارددروازه رهبرولی فقیه خامنه ای کرده است .برای اینکه با تیتر کردن گزینه ای از سخنرانی خامنه ای دردیداری که بااعضای مجلس ارتجاع دهم داشت و گفت مشکل رکود واشتغال باید حل شود وافزود  صرف صحبت فایده ندارد . وانمود کرده است که گویااز خمینی گرفته تا خامنه ای وسایر سردمداران رژیم و ارونه ی ولایت فقیه از ابتدای شکل گیری این رژیم عوامفریب ودین فروش حرف درمانی نشده ودروغ های بزرگ یکی پس ازدیگری تحویل مردم ایران داده نشده است . بطور مثال   درپیام نوروزی 13سال پیش خامنه ای که سال  عدالت امام علی نامیده شد  همراه با منشور 8ماده ای مبارزه با فقر وبیکاری و اختلاس و  تورم وگرانی وتبعیض  وتجمل گرایی و اسلام آمریکایی .... بود. مگر جز شعار و پیام وارونه  تاکنون عملکرد دیگری این منشور 8 ماده ای داشته است؟
یااینکه برای چند سال است که پیام های نوروزی خامنه ای محور اقتصاد جهادی- مقاومتی داده شده است که دیکته شده از سوی قرارگاه خاتم پاسداران غارتگر ودفاع ازآن است .چه عملکردی جز افزایش واردات و رشد اقتصاددلالی وواسطه گری ووتورم و گرانی و افزایش حجم نقدینگی وفقرو بیکاری وتعطیلی واحدهای تولیدی و  اخراج وبیکاری کارگران داشته است؟.درنهایت مگر منجر به رکود وبحران اقتصادی نشده که از دولت های احمدی نژاد به دولت روحانی به ارث رسیده است؟.درحالیکه خامنه ای حراف وهذیان و وارونه گوی با پاک کردن صورت مسأله وتبرئه کردن خود ودولت های عدالت محورو پاک ترین درناریخ احمدی نژاد و قرارگاه خاتم پاسداران  فقط روحانی رامتهم کرده است که باید نه لبخند به آمریکای قابل اعتماد نزند که بااتکای اقتصاد – جهادی – مقاومتی مشکل رکود وعدم اشتغال و بیکاری را بهج ای حرف زدن حل کند.

ضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس دهم با تاکيد بر لزوم حفظ اقتدار، هيبت و جايگاه در راس امور بودن مجلس شوراي اسلامي، به الزامات قانونگذاري خوب در مجلس اشاره کردند و با برشمردن اولويت هاي کاري مجلس در عرصه هاي اقتصاد مقاومتي، فرهنگ و سياستهاي داخلي، منطقه اي و بين المللي، گفتند: مجلس شوراي اسلامي بايد ضمن دميدن روح آرامش در کشور، «انقلابي» باشد و در قانونگذاري انقلابي عمل کند و به مواضع خصمانه و مغرضانه آمريکا، واکنش نشان دهد و در مقابل سياستهاي استکبار ايستادگي کند.
    رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با تبريک به نمايندگان مجلس دهم به دليل کسب توفيق خدمتگزاري در قوه مقننه، جايگاه اين قوه را والاو رفيع دانستند و افزودند: وظيفه قانونگذاري مجلس، بسيار مهم و در واقع ريل گذاري براي حرکت دولت است.

        
همکاري به معناي گذشتن مجلس از حق خود نيست 
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با تاکيد بر اينکه وظيفه نظارتي مجلس، تعارضي با موضوع همکاري با دولت ندارد، خاطرنشان کردند: اين همکاري به معناي گذشتن مجلس از حق خود نيست و نمايندگان بايد با استفاده از اختيارات قانوني خود همچون تحقيق و تفحص، اجراي صحيح قانون را پيگيري کنند.

    ايشان با اشاره به سوگند نمايندگان مجلس در حفظ مباني اسلام و دستاوردهاي انقلاب افزودند: مجلس بايد واقعاً در راس امور باشد و حفظ جايگاه و هيبت واقعي مجلس بر عهده نمايندگان است.

    رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه يکي از ضمانت هاي حفظ جايگاه والاي مجلس شوراي اسلامي، نظارت مجلس بر خويش است، به موضوع قانونگذاري خوب و الزامات آن اشاره کردند و گفتند: قانون بايد «باکيفيت»، «متقن»، «همه جانبه نگر»، «واضح»، «بدون تعارض با قوانين ديگر»، «ضد فساد»، «منطبق با سياستهاي بالادستي»، «برگرفته از ديدگاههاي کارشناسي بدنه دولت و خارج از دولت» و «دربر دارنده مصالح ملي به جاي مصالح محلي» باشد.

        
برنامه ششم بدون اغماض بررسي و تصويب شود 
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به لايحه برنامه ششم به عنوان يکي از دستورکارهاي فوق العاده مهم مجلس جديد اشاره کردند و افزودند: شرايط کشور، شرايط ويژه اي است، بنابراين برنامه ششم بايد با دقت و بدون هيچ اغماض و کوتاهي مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.

    ايشان همچنين با اشاره به حضور تعداد قابل توجهي از نمايندگان جديد، در مجلس دهم خاطرنشان کردند: من اين موضوع را يک فرصت مي دانم زيرا حضور نمايندگان تازه نفس در کنار برخي نمايندگان باتجربه، زمينه ساز يک مجلس با نشاط و باانگيزه است که از تجربيات نمايندگان باتجربه استفاده خواهد کرد.

    رهبر انقلاب اسلامي سپس به موضوع اولويت هاي کاري مجلس دهم پرداختند و با تاکيد بر اينکه «اقتصاد»، يک موضوع اصلي است، افزودند: نمايندگان مجلس، در خصوص عملي شدن اقتصاد مقاومتي بسيار تاثيرگذار هستند زيرا مي توانند مسير اقدامات اقتصادي دولت را در مسير اقتصاد مقاومتي قرار دهند و همچنين اين موضوع را از دولت مطالبه کنند.

        
بايد مشکلات اقتصادي حل شود و صِرفِ صحبت فايده ندارد 
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به تلاش دشمن براي استفاده از حربه اقتصاد به منظور ضربه زدن به نظام اسلامي، گفتند: اگرچه برخي ناشي گري ها انجام شد و برخي مواضع و صحبت هاي منفعلانه، دشمن را در استفاده از حربه تحريم، تشجيع کرد اما بايد مشکلات اقتصادي به ويژه رکود و اشتغال حل شوند و صِرفِ صحبت، فايده ندارد.

    ايشان، حل موضوع رکود و اشتغال از طريق رونق توليد داخلي را از اولويت هاي اصلي و بسيار مهم در بخش اقتصاد برشمردند و خاطرنشان کردند: خجلت و شرمندگي اين حقير و نظام از بيکاري يک جوان، از خجلت و شرمندگي جوان بيکار در خانواده خود، بيشتر است، بنابراين بايد براي حل اين مشکل، اقدامات جدي انجام شود.

        
مقابله با قاچاق از اولويت هاي مجلس در موضوع اقتصاد
    رهبر انقلاب اسلامي مقابله با قاچاق را يکي ديگر از اولويت هاي کاري مجلس در موضوع اقتصاد دانستند و گفتند: قاچاق همچون خنجري به پشت نظام است که مقابله با آن هم آسان نيست اما دولت بايد با اين پديده شوم برخورد کند و مجلس نيز پشتوانه اين برخورد باشد. 

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ادامه به موضوع فرهنگ به عنوان يکي ديگر از اولويت هاي کاري مجلس دهم اشاره کردند و گفتند: مسئله اقتصاد، اولويت فوري و کنوني کشور است اما فرهنگ در بلندمدت از اقتصاد نيز مهمتر است.

    ايشان افزودند: در موضوع فرهنگ نوعي ولنگاري و بي اهتمامي در دستگاههاي فرهنگي به چشم مي خورد، زيرا در توليد کالاي فرهنگي مفيد و جلوگيري از توليد کالاي فرهنگي مضرّ، کوتاهي هايي انجام مي شود.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي افزودند: در برخي مواقع تاکيدهايي که بر پرهيز از استفاده کالاهاي مضرّ غيرفرهنگي همچون برخي مواد غذايي مي شود، بيشتر از هشدار درباره کالاهاي فرهنگي مضرّ است، در حالي که تاثيرات سوء اين کالاها بر مردم خطرناک تر و گسترده تر است.

    ايشان خاطرنشان کردند: برخي مواقع در مقابل توليد يا ورود کالاهاي فرهنگي مضر، موضع گيري و اقدامي نمي شود، زيرا اين ترس وجود دارد که متهم به جلوگيري از جريان آزاد اطلاعات شوند.

    رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اقدامات سختگيرانه در اروپا و آمريکا براي کنترل اطلاعات گفتند: ما در حالي از اتهام هاي بي اساس آنها در خصوص جلوگيري از جريان آزاد اطلاعات هراس داريم که کنترل هاي ما يک دهم سخت گيريهاي آنها نيست.

        
انقلابي بودن انقلابي ماندن و انقلابي عمل کردن 
    توصيه بعدي رهبر انقلاب اسلامي به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، «انقلابي بودن، انقلابي ماندن و انقلابي عمل کردن» بود.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، مجلس شوراي اسلامي را نهادي انقلابي و برآمده از انقلاب خواندند و خطاب به نمايندگان تاکيد کردند: در قانونگذاري و در عمل به وظايف نمايندگي، و در نطقها و موضع گيريهاي خود، انقلابي عمل کنيد.

    ايشان، موضع گيريهاي عمومي مجلس در قبال مسائل کلان را مهم برشمردند و با تجليل از کارنامه خوب مجلس نهم در اين زمينه افزودند: مجلس بايد در مواجهه و مقابله با جريانهاي معارضِ سياسي عليه انقلاب اسلامي، موضع قاطع و شفاف داشته باشد.

    رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به رفتار کاملاً خصمانه دولت و کنگره آمريکا با جمهوري اسلامي ايران، گفتند: در مقابل گستاخي هاي دشمنان بايد به ميدان آمد و با پاسخ محکم، دهان آنها را بست، زيرا دشمن در عرصه سياسي براساس عکس العمل ها محاسبه مي کند و اگر احساس کند طرف مقابل منفعل و اهل عقب نشيني است، کوتاه نمي آيد و زياده خواهي مي کند.

        
نبايد در مقابل گستاخي ها ساکت ماند 
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در همين زمينه به قضيه مذاکرات هسته اي اشاره و خاطرنشان کردند: آمريکايي ها اعم از دولت، کنگره و کانديداهاي رياست جمهوري آينده، مدام زياده خواهي و تهديد مي کنند و مواضع و تهديدهاي آنها در مقطع فعلي همچون دوره قبل از توافق است و نبايد در مقابل اين گستاخي ها ساکت ماند.

    رهبر انقلاب اسلامي در ادامه به تشريح نقشه داخلي دشمن در فعال کردن گسل هاي داخلي پرداختند و افزودند: دشمن در تلاش است تا گسل هاي قومي، عقيدتي و جناحي را فعال و تبديل به زلزله کند، بنابراين نمايندگان مجلس بايد تلاش کنند تا اين طراحي دشمن به نتيجه نرسد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي گفتند: نماينده مجلس مي تواند طبق بينش و نگاه سياسي خود راي بدهد و در موافقت يا مخالفت با موضوعي، اظهارنظر يا انتقاد کند اما به هيچ وجه نبايد همچون برخي مقاطع در دوره هاي قبلي مجلس کار به اختلاف، کشمکش زباني، يقه گيري و تشنج کشيده شود.

        
در مجلس بايد آرامش حکمفرما باشد 
    رهبر انقلاب، ايجاد تشنج در مجلس را موجب سرريز شدن آن به جامعه و بروز تنش و آثار رواني منفي در جامعه دانستند و گفتند: در مجلس بايد آرامش حکمفرما باشد و اين آرامش، قطعاً به جامعه نيز منتقل خواهد شد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي سپس به تشريح طراحي دشمن در سطح منطقه پرداختند و خاطرنشان کردند: دشمن براي منطقه مهم و حساس غرب آسيا نقشه هاي مشخصي دارد و تلاش مي کند سياستهاي جمهوري اسلامي را که مانع تحقق نقشه هاي اوست، خنثي کند.

    ايشان در اشاره به برخي ويژگي هاي منطقه غرب آسيا افزودند: «حضور اسلام و مسلمانان»، «منابع عظيم نفتي و آبراهها» و «رژيم صهيونيستي» اين منطقه را براي دشمن بسيار مهم کرده است و نقشه آنها براي اين منطقه نيز همان چيزي است که چند سال قبل از آن به عنوان تشکيل «خاورميانه جديد» و «خاورميانه بزرگ» ياد کردند.

    رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به محقق نشدن نقشه هاي آمريکا در منطقه از جمله در عراق، سوريه، لبنان و فلسطين، به دليل ايستادگي جمهوري اسلامي، تاکيد کردند: بايد در مقابل اين سياستهاي سلطه جويانه ايستاد و چهره استکبار را افشا کرد.

    ايشان با هشدار در خصوص پرهيز از مواضع و رفتارهاي موردپسند دشمن، تاکيد کردند: حقايق و واقعيت هاي استکبار و نظام سلطه را در مواضع و نطق هاي خود بيان کنيد و مراقب باشيد حرف و عمل شما به آمريکا و رژيم صهيونيستي کمک نکند.

    رهبر انقلاب اسلامي در پايان خاطرنشان کردند: دشمن در سه سطح بين المللي، منطقه اي و داخلي طراحي هايي براي نظام اسلامي دارد که در سطح بين المللي ادامه اتهام زني ها، در سطح منطقه اي از ميان برداشتن موانع تحقق نقشه هاي خود و در سطح داخلي فعال کردن گسل ها است، بنابراين همه قوا و مسئولان به ويژه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد در قبال اين طراحي ها هوشيار باشند.

    رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به در پيش بودن ماه ضيافت الهي، ماه مبارک رمضان را فرصتي براي دعا، خودسازي و عمل صالح خواندند و افزودند: فرصت نمايندگي مجلس نيز که در اختيار شما عزيزان قرار گرفته، فرصت و موقعيتي زودگذر است که بايد اين فرصت را قدر بدانيد و در انجام وظايف قانوني خود از خداوند کمک بخواهيد.

    پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با گرامي داشت ياد امام راحل، به اولويت ها و برنامه هاي مجلس دهم اشاره کرد و گفت: مسئوليت سنگيني در دفاع از دژ انقلاب بر عهده داريم و آنچه مي تواند شرايط پرتنش منطقه را به سوي آرامش و تثبيت امنيت پايدار سوق دهد و امنيت ايران را مستقر نگه دارد، داشتن نگاه انقلابي و عمل به آن است.

    وي افزود: انقلابي بودن، نقطه کانوني مجلس شوراي اسلامي است و مجلس دهم رصد حوادث منطقه را با اهميت زياد پيگيري خواهد کرد.

    رئيس مجلس با بيان اينکه مسئله سازي هاي آمريکا پس از توافق هسته اي نشان مي دهد که استکبار قصد ضربه زدن به منافع ملت ايران را دارد، تاکيد کرد: نمايندگان ملت وظيفه خود مي دانند مجلس را سپر دفاع از حقوق ملت در مقابل اجانب کنند.

    آقاي لاريجاني همکاري و تعامل قواي سه گانه و «ملت و دولت» در شرايط فعلي را ضروري دانست و با بيان اينکه براي عبور از رکود بايد گام هاي سريع تر و دقيق تري برداشته شود، گفت: مجلس با محور قرار دادن تحقق اقتصاد مقاومتي و رونق توليد در همه کميسيون ها اين موضوع را اولويت نخست خود قرار داده و طرح ها و لوايح لازم و نظارت بر تحقق اقتصاد مقاومتي را پيگيري خواهد کرد.