امام جمعه قم: آل خليفه مي كوشد از ساكنان بحرين هويت زدايي كند

    امام جمعه قم: آل خليفه مي كوشد از ساكنان بحرين هويت زدايي كند  5 تیر - 95
نقش امام جمعه های شهر ها شبیه دانش آموزانی است که در درس انشای دبیر ادبیات باید محور موضوع انشای دبیر ادبیات قلم فرسایی کنند. زیرا اینان تابع دستوری اند که از پشت صحنه به اینان دیکته می شود تا آن را درخطبه های خود منتقل کنند.برای همین امام جمعه های تهران و قم .... علیه بحرین روضه خوانی کرده اند.

امام جمعه قم با محکوم کردن لغو تابعيت شيخ عيسي قاسم از سوي منامه گفت: رژيم آل خليفه براي حفظ پايه هاي قدرت خود مي کوشد از ساکنان بحرين هويت زدايي کند اما بداند که با چنين اقداماتي مرگ خود را رقم مي زند.
    
قم - خبرنگار کيهان: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه قم افزود: شيخ عيسي و تبارش نزديک به 10 قرن است که در بحرين زندگي مي کنند اما آل خليفه کمتر از يک قرن است که از صحراهاي عربستان به بحرين کوچ کرده و خنده دار اين است که آل خليفه تابعيت صاحب خانه را لغو کرده است.
    
وي تصريح کرد: لغو تابعيت شيخ عيسي قاسم برخلاف قوانين بين المللي است، هرچند که اميدي به سازمان ها و مجامع بين المللي در اين زمينه نيست، اما رژيم آل خليفه بداند که قادر نيست با چنين اقداماتي مردم بحرين را از پيگيري خواسته هاي مشروع خويش باز دارد.
    
امام جمعه قم به همسويي عربستان با رژيم صهيونيستي اشاره کرد و گفت: سران برخي کشورهاي اسلامي به دليل ترس از فروپاشي نظام خود در کنار اسرائيل و آمريکا قرار گرفته اند. امروز رياض به مامور دون پايه رژيم صهيونيستي تبديل شده و بجاي اينکه نوک پيکان حملات خود را به سمت رژيم صهيونيستي نشانه بگيرد، به سمت کشورهاي اسلامي و برادرکشي نشانه گرفته است. 
    
وي تاکيد کرد: هر حرکت و اقدامي که موجب غفلت جهان اسلام از مسئله فلسطين شود خيانتي بزرگ به شمار مي رود.
    
متولي آستان مقدس کريمه اهل بيت (ع) اظهار داشت: روز قدس فرصتي براي ايجاد يکپارچگي در جهان اسلام عليه رژيم صهيونيستي است. روز قدس کابوس اين رژيم است و حضور در راهپيمايي روز قدس به نابودي اسرائيل سرعت مي بخشد. 
    
امام جمعه قم در ادامه به هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد تقدير از برخي هنرمندان غيرارزشي اشاره کرد و اظهار داشت: هنرمند آن کسي است که به هويت و ارزشهاي ملي و ديني پايبند است نه کسي که در قالب هنر حرمت ها و ارزش هاي ملي و ديني مردم و کشور خود را به سخره مي گيرد.
    
سعيدي با اظهار تاسف از جان باختن 19 تن از سربازان در حادثه رانندگي گفت: اين حادثه واقعا غم سنگين و جانکاهي بود و قلب ملت را به درد آورد، لذا مسئولين بايد براي جلوگيري از بروز چنين حوادثي تدابير لازم را اتخاذ کنند.
    
خطيب جمعه قم هفته قوه قضائيه و ياد و خاطره شهداي هفتم تير را گرامي داشت و گفت: شهيد بهشتي نقش اصلي را در تدوين قانون اساسي به عهده داشت. وي در پايان از تلاش هاي قوه قضائيه تقدير کرد.