هر كه به آمريكا اعتماد كند سيلي مي خورد

اوین نامه ی کیهان 16 خرداد -95
خامنه ای در اجتماع پرشور زائران حرم  خميني: هر كه به آمريكا اعتماد كند سيلي مي خورد
37 سال پیش ملت ایران به دلیل ناآگاهی وعدم شناخت ماهیت خمینی وآخوندهای پیروش به دلیل ا عتمادبی خودی که کردند. بدجوری دارند بهای بسیار سنگین نه سیلی خوردن که خیلی بدتراز سیلی رامی پردازند .البته ترکش این هزینه واعتماد نابجا به کشورهم اصابت کرده است. زیرا که به دلیل جنگ  خانمانسوز موهبت الهی ایران نیمه ویران شد. سپس محیط زیست آسیب بدی دیده است . چون هم هوا آلوده وهم رودخانه ها وتالاب ها ودریاچه ها وفضای سبز خشک شده وجنگله ا سوزانده شده اند.درحالیکه 37 سال خمینی وجانشین وی خامنه ای زیرچتر مبارزه با آمریکا همچنان ملت ایران دارند هزینه ی سنگین همان اعتماد بی جا به خمینی را می پردازند. زیرا خامنه ای با مصادره کردن نام ملت همان سیاست عوامفریبی و دروغ ووارونه گویی خمینی را دنبال می کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح جمعه در اجتماع عظيم و پرشکوه قشرهاي مختلف مردم در حرم مطهر امام خميني (رحمه ًْالله عليه)، امام راحل را شخصيت «مومنِ متعبدِ انقلابي» خواندند و با تاکيد بر ادامه راه «امامِ انقلابيِ ملت» به عنوان تنها راه پيشرفت و تحقق اهداف مردم و نظام، پنج شاخص مهم «انقلابي گري» را تبيين کردند و افزودند: بايد با استفاده از تجربه مذاکرات هسته اي يعني اثبات ضرورت بي اعتمادي به آمريکا، مسير حرکت و پيشرفت کشور را ادامه داد.
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در سخنان خود در مراسم بيست و هفتمين سالگرد ارتحال امام خميني (رحمه ًْالله عليه) تعبير «مومنِ متعبدِ انقلابي» را صفتي جامع براي امام راحل برشمردند و افزودند: امام بزرگوار، «مومن به خدا»، «مومن به مردم»، «مومن به هدف» و «مومن به راهي بود که او را به اين هدف مي رساند».

    ايشان درخصوص متعبد بودن امام (رحمه ًْالله عليه) خاطرنشان کردند: ايشان عبدِ صالح پروردگار و اهل خشوع، تضرع و دعا بود.    

    
علت اصلي عصبانيت قدرت هاي مادي
    رهبر انقلاب به ويژگي سوم امام (رحمرحمهًْ الله عليه) اشاره کردند و گفتند: امام، «امامِ انقلابي» بود و همين صفت علت اصلي عصبانيت قدرت هاي مادي از ايشان است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با تاکيد بر اينکه قدرت ها از کلمه انقلاب و انقلابي گري ملت ايران به شدت هراس دارند، افزودند: علت اصلي فشارهايي که در طول سال هاي متمادي با بهانه هاي مختلف ازجمله موضوع هسته اي و حقوق بشر به ملت وارد شده است، خصوصيت انقلابي گري ملت ايران و نظام اسلامي است.    

    
خارج شدن ايران از کنترل قدرت ها
    رهبر انقلاب با اشاره به خارج شدن ايران از کنترل قدرت ها و تبديل نظام اسلامي به الگوي الهام بخش ملت ها گفتند: مسئله اساسي اين است که امامِ انقلابي، کشور را از بسياري از منجلاب ها ازجمله «منجلاب هاي وابستگي، فساد سياسي، فساد اخلاقي، حقارت بين المللي، عقب ماندگي هاي علمي، اقتصادي و فناوري و آقابالاسري آمريکا و انگليس» نجات داد و در مسير حرکت کشور و ملت، تغييري بزرگ ايجاد کرد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با تاکيد بر اينکه امام بزرگوار (رحمه ًْالله عليه)، ريل حرکت کشور را به سمت هدف هاي بزرگ يعني «حاکميت دين خدا» تغيير داد، افزودند: حاکميت دين خدا عبارت است از «تحقق عدالت اجتماعي واقعي»، «ريشه کني فقر و جهل»، «ريشه کني استضعاف و آسيب هاي اجتماعي»، «برقراري منظومه ارزش هاي اسلامي»، «تامين سلامت جسمي و اخلاقي و معنوي»، «پيشرفت علمي کشور»، «تامين عزت و هويت ملي و اقتدار بين المللي» و «فعال کردن ظرفيت هاي کشور    

    
حرکت در مسير انقلاب و انقلابي گري شرط تحقق اهداف
    ايشان با تاکيد بر اينکه امام راحل (رحمه ًْالله عليه) به برکت انقلاب اسلامي، کشور را به سمت اين اهداف حرکت دادند، خاطرنشان کردند: اگرچه رسيدن به اين اهداف، زمان بر و نيازمند تلاش است اما آنها قابل تحقق هستند و تنها شرط تحققشان حرکت در مسير انقلاب و انقلابي گري است.

    رهبر انقلاب اسلامي در نوعي آسيب شناسي از روند حرکت نظام افزودند: بعد از رحلت امام بزرگوار (رحمه ًْالله عليه)، در هر مقطعي که انقلابي عمل کرديم، پيشرفت به دست آورديم و در هر دوره اي که از انقلابي گري و حرکت جهادي غفلت کرديم، عقب مانديم و ناکام شديم.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي خطاب به همه قشرهاي مختلف مردم گفتند: مي توان در اين مسير با شيوه انقلابي حرکت کرد که در آن صورت، پيشرفت قطعي است و مي توان با شيوه ديگري حرکت کرد که در چنين وضعيتي، سرنوشت رقت باري رقم خواهد خورد و ملت ايران و اسلام سيلي خواهد خورد.

    ايشان انقلاب اسلامي را سرمايه ممتاز و منحصربه فرد ملت و کشور دانستند و تاکيد کردند: براي به نتيجه رسيدن انقلاب، هزينه هاي سنگيني پرداخت شده است اما در کنار اين هزينه ها منافع فراواني نيز وجود داشته است.    

    
استحکام انقلاب بعد از گذشت 37 سال 
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به استحکام انقلاب اسلامي بعد از گذشت ۳۷ سال افزودند: امروز شرايط ملت ايران، روشن تر و هموارتر از گذشته است و هزينه ها قابل اجتناب تر شده اند.

    ايشان تاکيد کردند: انقلاب با عزم، اراده و ايمان مردم به وجود آمد و با همين نيروي مردمي باقي ماند و ريشه دواند و در مقابل تهديدهاي نظامي و تحريم ها ايستاد و فلج نشد و شجاعانه و سربلند به حرکت خود ادامه داد که از اين پس نيز بايد اين حرکت ادامه يابد.    

    
انقلابي بودن منحصر به دوران مبارزه و امام نيست 
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به اينکه انقلابي بودن فقط منحصر به دوران مبارزه يا دوران امام (رحمه ًْالله عليه) نيست، خاطرنشان کردند: انقلاب و انقلابي گري براي همه دوران ها است و انقلاب يک رود جاري است و همه کساني که براساس شاخص هاي انقلابي گري عمل کنند، انقلابي هستند حتي جواناني که امام (رحمه ًْالله عليه) را هم نديده باشند.

    رهبر انقلاب، طرز تفکري که انقلابي گري را مساوي افراطي بودن مي خواند، و مردم را به «تندرو» و «ميانه رو» تقسيم مي کند يکي از خطاها برشمردند و گفتند: چنين دوگانه هايي که سوغات بيگانگان و سخن دشمنان است نبايد وارد فرهنگ سياسي کشور شود.

    رهبر انقلاب به يک خطاي ديگر در موضوع انقلابي بودن و انقلابي گري اشاره کردند و گفتند: توقع يک ميزان انقلابي گري از همه کساني که در مسير شاخص ها و جهت گيري هاي انقلاب حرکت مي کنند، اشتباه است و اصل بر اين است که شاخص هاي انقلابي گري وجود داشته باشد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي افزودند: ممکن است فردي نسبت به مفاهيم انقلاب و عمل انقلابي، بهتر حرکت کند و فرد ديگري با شدت و جديت او حرکت نکند اما هر دو انقلابي هستند و نمي توان هر فردي را که در مسير شاخص هاي انقلاب قرار دارد اما خوب حرکت نمي کند، متهم به غيرانقلابي گري و ضد انقلاب بودن، کرد.    

    5
شاخص عمده انقلابي گري 
    رهبر انقلاب سپس در تبيين معيارهاي اصلي انقلابي گري به تشريح پنج شاخص عمده پرداختند: «پايبندي به مباني و ارزش هاي اساسي انقلاب اسلامي»، «هدف گيري مستمر آرمان ها و همت بلند براي رسيدن به آنها»، «پايبندي به استقلال همه جانبه کشور»، «حساسيت در برابر دشمن و تبعيت نکردن از او» و «تقواي ديني و سياسي».

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در تبيين شاخص اولِ انقلابي گري يعني «پايبندي به ارزش ها و اصول مبنايي» افزودند: «اعتقاد به اسلام ناب در مقابل اسلام آمريکايي»، اصلي ترين نکته اين شاخص است.

    ايشان خاطرنشان کردند: اسلام آمريکايي دو شاخه «اسلام متحجر» و «اسلام سکولار» دارد که استکبار از هر دو شاخه حمايت مي کند.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، «اعتقاد عميق به محور بودن مردم» را از ديگر مباني انقلاب خواندند و تاکيد کردند: در نظام اسلامي، «راي و خواست و اهداف و منافع مردم» اصل است و اعتقاد واقعي به اين حقايق، از ضروريات انقلابي گري است.

    رهبر انقلاب، «پيشرفت، تحول و تکامل» را از ديگر ارزش هاي اساسي انقلاب برشمردند و افزودند: فرد انقلابي به اين ارزش نيز اعتقاد دارد و هر روز در پي تحول و بهتر شدن اوضاع است.

    «حمايت از محرومان و اقشار ضعيف» و «حمايت از مظلومان جهان» ارزش ديگري بود که رهبر انقلاب در تبيين اولين شاخص انقلابي گري يعني پايبندي به اصول و مباني انقلاب به آن اشاره کردند.

    ايشان افزودند: اگر اين پايبندي و به تعبير قرآن «استقامت» وجود داشت، حرکت مسئولان و نظام در تندباد حوادث نيز، مستقيم و مستحکم خواهد بود، وگرنه به «عمل گرايي افراطي» دچار مي شويم و با هر حادثه اي، مسير و جهت حرکت عوض مي شود.    

    
نبايد از پيگيري اهداف بزرگ انقلاب منصرف شد 
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي سپس در تبيين شاخص دوم انقلابي گري يعني «همت بلند براي پيشرفت و رسيدن به آرمان ها» افزودند: در هيچ وضعي نبايد از پيگيري اهداف بزرگ انقلاب و مردم منصرف شد يا به وضع موجود رضايت داد.

    ايشان، «تنبلي، محافظه کاري و نااميدي» را نقطه مقابل اين شاخص دانستند و تاکيد کردند: راه پيشرفت، تمام نشدني است و بايد با انقلابي گري، مدام در اين مسير حرکت کرد.

    شاخص سوم انقلابي گري، «پايبندي به استقلال» است که رهبر انقلاب در سخنان خود در اجتماع عظيم مردم در بيست و هفتمين سالگرد رحلت امام (رحمه ًْالله عليه) آن را در سه بعد سياسي، فرهنگي و اقتصادي تبيين کردند.    

    
معناي حقيقي استقلال سياسي 
    ايشان افزودند: معناي حقيقي استقلال سياسي اين است که فريب شيوه هاي مختلف دشمن را نخوريم و در هر موقعيتي، مراقب استقلال داخلي، منطقه اي و جهاني باشيم.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در اشاراتي به شيوه ها و حيله گري هاي دشمنان به خصوص آمريکا، خاطرنشان کردند: آنها هميشه با تهديد جلو نمي آيند، گاه با لبخند و حتي تملق حرف مي زنند، مثلاً نامه مي نويسند که بياييد مشکلات جهاني را با مشارکت هم حل کنيم، در اين مواقع انسان ممکن است دچار وسوسه شود که خوب است برويم با يک ابرقدرت در حل مسائل بين المللي همکاري کنيم، غافل از اينکه دشمن در باطن قضيه دنبال اهداف ديگري است.

    رهبر انقلاب افزودند: دعوت دشمن براي همکاري در حل مسائل جهاني، يعني دعوت به کمک و ايفاي نقش در «بازي و ميداني که او براي حل مسائل مورد نظرش ترسيم و تعيين کرده است

    ايشان در ذکر يک مصداق، به قضيه سوريه اشاره کردند و افزودند: اينکه در مسئله سوريه و مسائل مشابه، حاضر نشديم در ائتلاف به اصطلاح آمريکايي شرکت کنيم، به اين علت بود که مي دانستيم آنها مي خواهند از قدرت و نفوذ ما و ديگر کشورها در تحقق اهداف مورد نظرشان استفاده کنند.

    رهبر انقلاب در تذکري عميق افزودند: اين جور کارها که در ظاهر منافاتي با استقلال ندارد، در عمل به معناي پر کردن جدول کاري دشمنان است و حقيقتاً ضد استقلال است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در تبيين دومين شاخه از شاخص استقلال، بر اهميت بي بديل «استقلال فرهنگي» تاکيد و خاطرنشان کردند: انقلابي گري يعني «انتخاب سبک زندگي ايراني اسلامي» و «پرهيز جدي از تقليد از غرب و بيگانگان»

    ايشان در همين زمينه ابزارهاي جديد در فضاي مجازي را ابزارهايي براي «مهندسي اطلاعات» و «تسلط غرب بر فرهنگ ملت ها» برشمردند و افزودند: اين ابزارها البته مي توانند مفيد باشند اما بايد سلطه دشمن را از آنها سلب، و به گونه اي عمل کرد که فضاي مجازي به وسيله اي براي نفوذ و سلطه فرهنگي دشمن تبديل نشود.   

    
استقلال اقتصادي يعني هضم نشدن در هاضمه اقتصاد جامعه جهاني
    «استقلال اقتصادي» به معناي هضم نشدن در هاضمه اقتصاد جامعه جهاني، نکته مهم ديگري بود که رهبر انقلاب در تبيين شاخص سوم انقلابي گري يعني «پايبندي به استقلال همه جانبه کشور» بيان کردند.

    ايشان افزودند: آمريکايي ها بعد از مذاکرات هسته اي گفتند: معامله هسته اي با ايران بايد موجب ادغام اقتصاد ايران در جامعه جهاني بشود، معناي اين حرف اين است که ايران در «نقشه و نظامي که سرمايه داران عمدتاً صهيونيسم براي تصرف منافع مالي جهان ترسيم کرده اند»، هضم و جذب شود.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي خاطرنشان کردند: آمريکايي ها در تحريم، فلج کردن اقتصاد ايران را دنبال مي کردند، اکنون نيز که مذاکرات به نتايجي منتهي شده، مي خواهند اقتصاد ايران در هاضمه اقتصاد جهاني که سردمدار آن آمريکا است، بلعيده شود.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، اقتصاد مقاومتي را تنها راه تحقق استقلال اقتصادي اعلام کردند و افزودند: خوشبختانه دولت براساس گزارشي که داده است، در سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» اقداماتي را شروع کرده که اگر با همين قوت پيش برود، يقيناً مردم آثارش را مي بينند.

    ايشان خاطرنشان کردند: در همه تصميمات بزرگ و همه کارها ازجمله قرارداد با کشورهاي ديگر بايد اقتصاد مقاومتي جداً مدنظر باشد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با نقد کساني که رونق اقتصادي را صرفاً در گرو سرمايه گذاري خارجي مي دانند، گفتند: جذب سرمايه گذاري خارجي، خوب و لازم است اما مهم تر از آن، فعال کردن ظرفيت هاي دروني کشور است و نبايد همه چيز را به جذب سرمايه گذاري هاي خارجي منوط کرد.

    ايشان با همين نگاه درخصوص فناوري هاي نو و پيشرفته نيز تذکر دادند: اگر کشورهاي خارجي اين گونه فناوري ها را بدهند، خوب است اما اگر هم ندهند، جواناني که ايران عزيز را در نانو، هسته اي و برخي عرصه هاي ديگر به يکي از ۱۰ کشور برتر جهان تبديل کرده اند، در صورت برنامه ريزي صحيح، حتماً فناوري هاي مورد نياز کشور را تامين خواهند کرد.

    رهبر انقلاب سپس به تبيين شاخص چهارم انقلابي گري يعني «حساسيت در مقابل دشمن» پرداختند.    

    
بايد حرکات دشمن را رصد و تحليل کرد 
    ايشان تاکيد کردند: همچون جبهه جنگ بايد هر حرکت دشمن را رصد و تحليل کرد، اهداف او را شناخت و با حساسيت لازم در مقابل زهر احتمالي فعاليت هاي دشمن، پادزهر آماده کرد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با انتقاد از کساني که با چشم بستن بر دشمني هاي آشکار و مکرر آمريکا، سخن گفتن از دشمن را «توهم توطئه» مي نامند، افزودند: انکار دشمني هاي عميق، مستمر و واضح آمريکا با جمهوري اسلامي و ملت ايران، توطئه اي است براي کاهش حساسيت ها در مقابل شيطان بزرگ.

    رهبر انقلاب خصومت آمريکا با انقلاب را ذاتي خواندند و افزودند: نظام سلطه با جنگ افروزي، حمايت از تروريسم، سرکوب آزادي خواهان و ظلم و ستم بر مظلومان فلسطيني، طبيعت خود را آشکار مي کند و نظام اسلامي نمي تواند در مقابل اين سرکوب ها، ساکت و بي اعتنا بماند.    

    
نمي شود در مقابل اين جنايات ساکت بود 
    رهبر انقلاب، کمک مستقيم آمريکا به کشور مهاجم به مردم يمن را، مشارکت در بمباران و کشتار مردم بي گناه برشمردند و تاکيد کردند: براساس آموزه هاي اسلام، نمي شود در مقابل اين جنايات ساکت بود.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در نوعي جمع بندي از اين قسمت سخنانشان تاکيد کردند: هر فرد و هر جرياني که براي اسلام و به نام اسلام کار مي کند، اگر به آمريکا اعتماد کند، دچار خطاي بزرگ شده و سيلي آن را خواهد خورد.

    ايشان خاطرنشان کردند: در همين سال هاي اخير نيز برخي جريان هاي اسلامي منطقه به اسم «عقل سياسي» و «تاکتيک» با آمريکايي ها همکاري کردند اما اکنون چوب اعتماد به شيطان بزرگ را مي خورند.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، انگليسي ها را از ديگر دشمنان واقعاً خبيثِ ملت ايران دانستند و افزودند: انگليسي ها هيچ گاه از خباثت عليه ملت ايران دست برنداشته اند.

    ايشان افزودند: در ادامه همين دشمني ها است که دستگاه تبليغاتي دولت انگليس در سالگرد امام بزرگ و مطهر، با کمک آمريکايي ها و جعل سند، عليه امام راحل ملت ايران تبليغات مي کند.    

    
بايد در مقابل دشمنان حساس بود 
    رهبر انقلاب، رژيم منحوس صهيونيستي را به موازات آمريکا و انگليس از ديگر دشمنان ملت ايران خواندند و تاکيد کردند: بايد در مقابل دشمنان حساس بود و در مقابل هر پيشنهاد آنها ازجمله نسخه هاي سياسي و اقتصادي احتياط کرد که اگر اين حساسيت باشد، «عدم تبعيت» نيز به دنبال خواهد آمد که اين همان «جهاد کبير» است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي همچنين در تبيين آخرين شاخص انقلابي گري يعني «تقواي ديني و سياسي» گفتند: تقواي ديني يعني تلاش و مراقبت براي تحقق همه اهدافي که اسلام براي جامعه تعيين و مطالبه کرده است.

    ايشان خاطرنشان کردند: در اين زمينه نبايد به محاسبه صرفاً عقلاني تکيه کرد، زيرا پيگيري اين اهداف، تکليف ديني است و هر کس اسلام را از حوزه هاي اجتماعي و سياسي جدا کند، دين مبين خدا را نشناخته است.

    رهبر انقلاب افزودند: اگر تقواي ديني حاصل شد، تقواي سياسي نيز حاصل خواهد بود و انسان را در «لغزشگاه هاي سياسي و مسئوليتي» حفظ خواهد کرد.    

    
توجه به امام به عنوان يک الگوي کامل 
    بخش پاياني سخنان رهبر انقلاب اسلامي در اجتماع پرشکوه مردم در تجديد بيعت با آرمان هاي امام راحل، به چند توصيه مهم اختصاص داشت که نخستين آنها، «توجه به امام به عنوان يک الگوي کامل» بود.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در اين زمينه گفتند: در نقشه راهي که امروز بيان و ترسيم شد، امام در همه شاخص ها در بالاترين سطح قرار دارد و بايد به عنوان يک الگوي کامل مورد توجه و اهتمام قرار گيرد.

    ايشان، تامل و تعمق مستمر در صحيفه امام و وصيتنامه ايشان و انس گرفتن با گفتار و مواضع امام را، راهي براي الگو قرار دادن آن عزيز به عرش سفرکرده برشمردند و به همه به ويژه جوانان، اين مسئله را توصيه کردند.

    توصيه دوم رهبر انقلاب، «فراموش نکردن تجربه حاصل شده از مذاکرات هسته اي» بود.   

    
تجربه مذاکرات به ما مي آموزد ...
    ايشان تاکيد کردند: اين تجربه به ما مي آموزد که اگر در مقابل آمريکا حتي تنازل کنيم، او هيچ گاه از نقش مخربش دست برنمي دارد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به مذاکرات با ۱+۵ و حتي مذاکرات جداگانه با آمريکا در موضوع هسته اي افزودند: با تلاش برادران فعال ما، مذاکرات به نقاط مشترکي رسيد اما آمريکا تاکنون در «عمل به تعهدات خود»، بدقولي و بدعهدي کرده و دبّه درآورده است.

    ايشان افزودند: خيلي ها قبل از مذاکرات هسته اي نيز اين رفتار آمريکا را مي دانستند و پيش بيني مي کردند اما برخي نمي دانستند که حالابايد بدانند.

    رهبر انقلاب تاکيد کردند: اگر بر فرض محال در هر زمينه اي ازجمله حقوق بشر، موشکي، تروريسم، لبنان، فلسطين و هر قضيه ديگري با آمريکا، بحث و مذاکره کنيم و از اصول و مواضع خود کوتاه هم بياييم، او کوتاه نمي آيد و بعد از لبخندها و تبسم ها و حرف ها، در عمل اهداف خود را دنبال مي کند.

    توصيه سوم رهبر انقلاب، «اتحاد دولت و ملت» بود.

        
اتحاد ملت و دولت نبايد بر هم بخورد 
    ايشان افزودند: هر کسي در مقاطع مختلف ممکن است از دولتي خوشش بيايد يا نيايد که البته ايرادي ندارد اما اتحاد ملت و دولت، نبايد در هيچ حالتي برهم بخورد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي گفتند: البته انتقاد و مطالبه از دولت بي اشکال است و با وحدت منافاتي ندارد اما همان گونه که در زمان همه دولت ها اين توصيه را بيان کرده ام، بايد مراقب بود نقار و کدورت به وجود نيايد و همه در مقابل تهديدها و دشمني ها، هم دوش و همدل باشند.

    ايشان با تاکيد بر «وحدت قواي سه گانه» افزودند: وحدت، منافاتي با عمل به وظايف قانوني قوا ندارد اما نبايد با احساسات شخصي يا جناحي، همدلي و همراهي قوا را خدشه دار کرد.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي تاکيد کردند: بايد از بيان حرف هايي که «دوجرياني»، «دوقطبي گري» و «تخاصم» به وجود مي آورد خودداري کرد تا دشمن، همه ايران را يکپارچه ببيند.

    چهارمين توصيه رهبر انقلاب، «جبهه اي ديدن تقابل با آمريکا» بود.

    ايشان خاطرنشان کردند: آمريکا البته در مرکز اين جبهه قرار دارد اما امتداد اين جبهه به جاهاي گوناگون و گاه حتي به داخل کشور کشيده مي شود که بايد مراقب فعاليت هاي همه شاخه هاي پنهان و پيداي اين جبهه بود.

    «برجسته بودن و پررنگ ماندن خطوط فاصل با دشمنان»، پنجمين توصيه رهبر انقلاب اسلامي در مراسم بيست و هفتمين سالگرد ارتحال امام (رحمه ًْالله عليه) بود.

    ايشان تاکيد کردند: برخي جريان هاي داخلي با غفلت از اين ضرورت، خطوط مرزي را حفظ نکردند و خط فاصل گذاري ها، تضعيف و کمرنگ شد اما بايد مراقب باشيم خطوط مرزي با دشمنان انقلاب و امام و ملت کمرنگ نشود.

    آينده به کوري چشم دشمنان از آن ملت 

    و جوانان ايران است

    و آخرين توصيه حضرت آيت الله خامنه اي به ملت و مسئولان: به وعده نصرت خدا اعتماد کامل کنيد و مطمئن باشيد آينده به کوري چشم دشمنان از آن ملت و جوانان ايران است.

    پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني توليت آستان امام خميني (رحمهًْ الله عليه) در سخناني، انقلاب اسلامي را انقلابي الهي و مردمي خواند و گفت: برخورداري از هدايت الهي، عزت، مودت و مهرباني، وحدت، نصرت پروردگار و پشتوانه مردمي از ويژگي هاي بي نظير حرکت عظيم و تاريخي امام خميني است و اين حرکت و مجاهدت بزرگ پس از ارتحال امام خميني (رحمه ًْالله عليه) نيز با انتخاب جانشيني شايسته به بهترين شکل استمرار يافت.