سرمقاله : روزی نامه ی جمهوری "فلسطین، از نهر تا بحر "

زوزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 12 تیرماه سال 1395
سرمقاله : روزی نامه ی جمهوری  "فلسطین، از نهر تا بحر "
سرمقاله نویس با بهانه ی  حمایت تاکتیکی از فلسطین که تاریخچه  ای معادل  عمر ننگین رژیم وارونه ی ولایت فقیه دارد تبدیل به پیشبرد اهداف  سناریوهای خاص شده است . طوریکه نه چیزی عاید فلسطین نشده که خیانت و جنجر ازپشت زدن نصیب اش شده است. برای همین زیر نام فلسطین سیاست ضد عربستانی و بحرینی در عراق و بحرین و لبنان دنبال شده است . برای اینکه بدون توجه به نقش سپاه قدس وعوامل نفوذی درون دولت عراق رژیم وارونه ی ولایت فقیه اذعان کرده است  در عراق، که سفیر مداخله‌گر عربستان سعودی در این کشور از مدت‌ها قبل با خرج کردن پول‌های کلان درصدد جلوگیری از برگزاری مراسم روز قدس بود، مردم در هوای بشدت گرم به مدت سه ساعت علیه آل سعود، آل خلیفه و رژیم صهیونیستی شعار دادند. این مراسم، بزرگ‌ترین و قوی‌ترین مراسم روز جهانی قدس در عراق بود و انعکاس بسیار زیادی نیز داشت. مشابه این وضع در بحرین و جنوب لبنان نیز جریان داشت و با اینکه حزب‌الله لبنان به دلایل امنیتی برگزاری مراسم روز جهانی قدس در بیروت را لغو کرد، در جنوب لبنان مردم این مراسم را باشکوه تمام برگزار کردند. در غزه و سوریه نیز علیرغم بحرانی بودن این مناطق، دیروز راه‌پیمائی روز جهانی قدس برگزار شد.

علیرغم تلاش‌های فوق‌العاده و سرمایه‌گذاری‌های گسترده مالی، تبلیغاتی و سیاسی رژیم‌های سعودی و صهیونیستی برای مقابله با برگزاری مراسم روز جهانی قدس، امسال این مراسم در نقاط مختلف جهان اسلام و حتی بسیاری از کشورهای دیگر باشکوه بیشتر برگزار شد.
در عراق، که سفیر مداخله‌گر عربستان سعودی در این کشور از مدت‌ها قبل با خرج کردن پول‌های کلان درصدد جلوگیری از برگزاری مراسم روز قدس بود، مردم در هوای بشدت گرم به مدت سه ساعت علیه آل سعود، آل خلیفه و رژیم صهیونیستی شعار دادند. این مراسم، بزرگ‌ترین و قوی‌ترین مراسم روز جهانی قدس در عراق بود و انعکاس بسیار زیادی نیز داشت. مشابه این وضع در بحرین و جنوب لبنان نیز جریان داشت و با اینکه حزب‌الله لبنان به دلایل امنیتی برگزاری مراسم روز جهانی قدس در بیروت را لغو کرد، در جنوب لبنان مردم این مراسم را باشکوه تمام برگزار کردند. در غزه و سوریه نیز علیرغم بحرانی بودن این مناطق، دیروز راه‌پیمائی روز جهانی قدس برگزار شد.
سفیر عربستان سعودی در سودان از دولت این کشور خواست مانع برگزاری مراسم روز جهانی قدس شود، اما مردم سودان به انحاء مختلف با این خواست مشترک رژیم‌های سعودی و صهیونیستی مخالفت کردند و علیه این دو رژیم شعار دادند. اخبار برگزاری مراسم روز جهانی قدس در کشورهای مختلف اسلامی، دیروز در صدر اخبار خبرگزاری‌های بین‌المللی قرار گرفت و بازتاب وسیعی در افکار عمومی جهان داشت.
در ایران نیز مردم با راه‌پیمائی دیروز، یکی از پرشکوه‌ترین مراسم روز جهانی قدس را رقم زدند. مردم شهرهای مختلف ایران علیرغم گرمای شدید هوا به ویژه در استان‌های جنوبی، به صورت گسترده به صحنه آمدند و با شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل،‌ حماسه‌ای دیگر آفریدند.
جمع‌بندی روشنی که می‌توان از این واقعه مهم به دست آورد اینست که برخلاف برنامه‌ریزی‌های جبهه «غربی – عربی – عبری» که می‌خواهند رژیم صهیونیستی را هر طور شده در کشورهای اسلامی به رسمیت بشناسانند و موجودیت این رژیم غاصب و نامشروع را برای جهان اسلام به امری عادی تبدیل کنند، ملت‌های مسلمان در برابر این تلاش‌های مذبوحانه موضع گیری عملی کرده و با راه‌پیمائی‌ها و برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی قدس امسال، بر این برنامه‌های استعماری خط بطلان کشیدند. این واقعه، نشان داد برگزاری کنفرانس‌ها، همایش‌ها و گفتگوهای باصطلاح صلح برای تغییر مسیر مبارزات مردم فلسطین راه به جائی نخواهد برد و چاره واقعی همانست که امام خمینی فرمودند: «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» و همانست که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کردند: «فلسطین، از نهر تا بحر است نه حتی یک وجب کمتر
عبارت «فلسطین، از نهر تا بحر» یعنی کل فلسطین متعلق به مردم این سرزمین است و هیچ جائی در این سرزمین برای صهیونیست‌ها وجود ندارد. این، سیاستی است که ملت‌های مسلمان،‌ دیروز با حضور حماسی خود در نقاط مختلف جهان بر آن تاکید کردند و در آینده نیز همین سیاست به مرحله عمل درخواهد آمد. اینکه در سال‌های اخیر تلاش مشترک سران ارتجاع عرب به سرکردگی آل سعود و رژیم صهیونیستی و سران قدرت‌های استعماری غرب برای عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل افزایش یافته، به این دلیل است که آنها احساس کرده‌اند شرایط به زیان رژیم صهیونیستی درحال تغییر است و باید تلاش بیشتری برای حفاظت از موجودیت غاصبانه و نامشروع این رژیم به عمل آورند. آنها حتی با سران کشورهای اسلامی غیرعربی نیز رایزنی‌هائی برای به رسمیت شناساندن رژیم صهیونیستی کرده‌اند و تلاش‌های زیادی برای عادی سازی رابطه آنها با این رژیم درحال انجام است ولی از این واقعیت غافل هستند که حساب سران کشورهای اسلامی، اعم از عربی و غیر عربی، از حساب ملت‌های آنها کاملاً جداست. ملت‌های مسلمان یکپارچه ضداسرائیلی هستند و سیاست اعلام شده توسط امام خمینی بر نابودی اسرائیل و تعلق داشتن کل سرزمین فلسیطن به مردم این سرزمین را قبول دارند و برگزاری مراسم روز جهانی قدس که دیروز نمونه بارزی از آن را دیدیم، بهترین شاهد این واقعیت است. این سیاست که متعلق به ملت‌های مسلمان است سرانجام به نتیجه خواهد رسید و همگان روزی که چندان دور نیست شاهد زوال رژیم صهیونیستی و حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین خود خواهیم بود.
این تحول بزرگ به خواست خدا بعد از پیدایش تحول در حاکمیت‌های کشورهای مسلمان خواهد بود. به زودی روزی فرا خواهد رسید که اراده ملت‌های مسلمان بر کشورهایشان حاکم خواهد شد و سران این کشورها همچون ایران همراه با مردم در راه‌پیمائی روز قدس شرکت خواهند کرد و این، مقدمه‌ای برای زوال رژیم پوشالی صهیونیستی و ریشه کن شدن این غده سرطانی از قلب جهان اسلام خواهد بود.