گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها قسمت دوم  7مرداد 95
 رییس پلیس فتا اعلام کردسرقت اطلاعات 209 هزار حساب بانکی
رییس پلیس فتا ناجا از دستگیری چهار تن که اقدام به سرقت اطلاعات حساب بیش از 209 هزار مشتری بانکی کرده بودند، خبر داد و گفت: این افراد از کارمندان دو شرکت تراکنش بودند.
به گزارش ایسنا، سردار کمال هادیانفر با اشاره به برخی از پرونده‌های پلیس فتا در یکی دو هفته اخیر گفت: در این مدت پرونده‌های زیادی در پلیس فتا ناجا مورد رسیدگی قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به کشف دو پرونده شاخص به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال معادل 6 میلیارد تومان اشاره کرد. در این پرونده اطلاعات بیش از 209 هزار حساب بانکی، توسط تعدادی از کارمندان دو شرکت متوالی تراکنش و امنیت سرقت شده بود که چهار نفر از متهمان این پرونده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند .
هادیانفر با بیان اینکه اینکه کل جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه در سال قبل 62درصد افزایش داشته است، گفت: بیشترین جرایم به ترتیب اولویت شامل برداشتهای غیر مجاز از حسابهای بانکی ، مزاحمت های اینترنتی ، موضوعات اخلاقی ، نشر اکاذیب و کلاهبرداری است که البته با تلاشهای جدی که توسط پلیس سایبری کشور در حوزه‌های اطلاع رسانی و آموزش عمومی شهروندان انجام شده، شاهد کاهش برداشتهای غیر مجاز بوده‌ایم اما در این خصوص باید همکاری و تعامل سازمانها، بانک ها و مردم با این پلیس بیشتر شود .
پیوستن مرکز سایبری اینترپل به ائتلاف ضد داعش با پیشنهاد ایران
رییس پلیس فتای ناجا درباره جدیدترین عملیات بین المللی پلیس سایبری کشور گفت: در آخرین نشست روسای پلیسهای سایبری اوراسیا که در ماه جاری برگزار شد، پلیس فتا با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت گسترده گروه‌های تروریستی مانند داعش ، القاعده و النصره در فضای مجازی و انتقاد به مستندات ارائه شده در نشست مبنی بر باز بودن پروفایل‌های توییتر ، فیس بوک و برخی پیام رسانهای تلگرام جهت فعالیت های گروه‌های تروریستی به منظور جذب ، آموزش و به کارگیری نیروهایی برای انجام فعالیتهای تروریستی در دنیا  پیشنهادی ارائه شد که خوشبختانه با حمایت چند کشور دیگر از ایران، منجر به ایجاد سیستم جدید مرکز سایبری اینترپل در جهت پیوستن به ائتلاف ضد داعش شد.
رییس پلیس سایبری کشور ابراز امیدواری کرد که سازمان اینترپل ضمن پیوستن به ائتلاف ضد داعش عزم جدی تری در برخورد با گروهک های تروریستی که باعث ناامنی و نگرانی مردم جهان شده اند با همکاری پلیس سایبری سراسر جهان داشته باشند .
به گفته هادیانفر، در نشست روسای پلیس های سایبری اوراسیا از تلاش های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با جرایم سایبری تروریستی تقدیر شد.
پرونده هکر عربستانی در پلیس فتا
هادیانفر همچنین با اشاره به پرونده هکر عربستانی با تاکید بر این نکته که این هک ارزش مالی زیادی ندارد، گفت: هیچگونه اطلاعاتی از سایتهای دیفیس(deface) برداشت نشده و اساسا هکر قادر به سرقت اطلاعات نبوده است؛ البته در این خصوص کلیه مستندات فنی و قانونی به پلیس کشور عربستان از طریق مجاری بین المللی پلیسی ارسال شده و منتظر اعلام پلیس عربستان در خصوص شناسایی و برخورد قانونی با هکر مذکور هستیم.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی فتا، وی تاکید کرد: پلیس عربستان می‌بایست بر اساس تعهدات و همکاری پلیسی پاسخ مستند ، قانونی و فنی در این خصوص به پلیس سایبری ایران ارائه دهد.
رییس سندیکای صنایع داروهای انسانی معتقد است که هنوز اتفاق مشخصی در حوزه اقتصادی پس از برجام نیفتاده و در عین حال به انعقاد قراردادهای تجاری با داروسازان خارجی اشاره کرد.
محمود نجفی عرب، درباره‌ تاثیرات برجام در حوزه اقتصادی طی یکسال گذشته اظهار کرد: هنوز اتفاق خیلی مشخصی که بتوان به عنوان دستاورد اقتصادی برجام به آن اشاره کرد دیده نمی‌شود و روابط بانکی ما نیز به همان حالت گذشته است.
وی با بیان این‌که روابط ما با کشور چین نیز به همان روال ثابت پیگیری می‌شود، ادامه داد: قبل از تحریم ما از طریق بانک‌های خارجی ال سی باز می‌کردیم و با استفاده از یولانس کارهای تجاری خود را به راحتی انجام می‌دادیم، اما هنوز رابطه بانک‌های بزرگ با کشور آغاز نشده و به همین دلیل حجم نقدینگی تاجران نیز با مشکل مواجه شده است.
رییس سندیکای صنایع داروهای انسانی ایران با بیان این‌که انتظار ما این بود که این مسائل حل شود، گفت: به هرحال ال سی در حال حاضر برای بانک‌های کوچک باز است و در بخش دارو نیز قراردادهایی را نیز با چند شرکت خارجی منعقد کرده‌ایم که البته هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.
نجفی‌عرب با اشاره انعقاد قرارداد با یک شرکت آلمانی در هفته گذشته برای سرمایه‌گذاری در پالایشگاه پلاسما، بیان کرد: در این پروژه قرار است شرکت آلمانی به میزان ۱۷ درصد در آن مشارکت داشته باشد که البته فاز اجرایی آن زمان‌بر است.
رییس سندیکای صنایع داروهای انسانی ایران درباره‌ جزئیات و رقم سرمایه‌گذاری این پروژه نیز تصریح کرد: هنوز میزان سرمایه‌گذاری مشخص نیست و ابتدا باید تیم مهندسی مشاور برای این کار مشخص شود، اما اگر قرار باشد حدود ۷۰۰ هزار لیتر پلاسما از طریق این پالایشگاه تولید شود به نظر می‌رسد که حجم سرمایه آن به حدود ۲۰۰ میلیون یورو می‌رسد.
وی افزود: بسیار خوشبین‌هستیم که این پروژه به مرحله اجرا برسد، چرا که آلمانی‌ها پیش از این نیز قراردادی را در قالب یک شرکت مشترک دارویی با ایران داشتند و در آن زمان قرار بود همین پالایشگاه با همکاری مشترک دو کشور ساخته شود، اما با ورود به مرحله تحریم‌ها این کار به بن‌بست خورد.
نجفی‌عرب با بیان این‌که راه‌اندازی این پروژه می‌تواند نیاز داخل را تامین کرده و در زمینه صادرات نیز ما را یاری کند، اظهار کرد: به هرحال پروژه خوبی است و عواملی که دست‌اندرکار هستند باید کمک کنند تا قرارداد آن اجرا شود. در عین حال بستگی دارد که شرایط کشور از جمله مسائل سیاسی و کلان اقتصادی چگونه پیش رود.
رییس سندیکای صنایع داروهای انسانی ایران با بیان این‌که همکاری مشترک با یک شرکت دانمارکی نیز برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: این شرکت قرار است در زمینه‌ تولید انسولین در کشور به صورت ۱۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری کند که اگر این پروژه به مرحله‌ اجرا و بهره‌برداری برسد، هم نیاز داخل تامین خواهد شد و هم می‌توانیم صادرات خوبی در انسولین داشته باشیم.
به گفته وی، قرارداد دیگری هم با داروسازان فرانسوی بسته شده که در همین مراحل است.
نجفی‌عرب افزود: در عین حال این پروژه‌ها تمام قراردادشان بسته شده، اما عملیات اجرایی آن که بگوییم قطعا این کار انجام می‌شود آغاز نشده است.
رییس سندیکای صنایع داروهای انسانی ایران با اشاره به پروژه دیگری در بحث دارویی گفت: پروژه سازمان انتقال خون هم که به بخش خصوصی واگذار شد ظرفیت ۲۵۰ هزار لیتری دارد که علاوه بر رسیدن به خودکفایی می‌تواند ما را به عنوان یک صادرکننده در منطقه مطرح کند.منبعخبرگزاری ایسنا
فرد نخست اجرايي كاراته به دنبال صندلی رياست
فدراسيون كاراته در سال‌هاي اخير تبديل شده است به يكي از بي‌ثبات‌ترين فدراسيون‌هاي ورزشي ايران؛ فدراسيوني پر از حاشيه كه نه رييس در آن احساس امنيت داشته نه ورزشكاران تا هر كس آمد به دنبال منافع خود و مسائل مالي باشد و همين خانواده بزرگ اين رشته را آزرده كرده تا سخت به دنبال يك ناجي بگردد تا شايد به واسطه يك مدير خوب و كاربلد و البته دلسوز به روزهاي خوش گذشته بازگردد.
به تازگي وزارت ورزش و جوانان اسامي ٨ نامزد ديگر تاييد صلاحيت شده انتخابات رياست فدراسيون كاراته را اعلام كرد كه در ميان اين افراد بالاخره نام محسن آشوري،‌ فرد نخست اجرايي كاراته در سال‌هاي اخير نيز به چشم مي‌خورد. در تاييد تازه وزارت، نام محسن آشوري و سيد عباس احمد پناهي كه از مدعيان مطرح اين انتخابات هستند  در كنار نام حميدرضا ده‌بزرگي، حميد عباسي، زيبا محمدرضايي، محمدقاسم منوچهري، مازيار فريدخمامي و مصطفي نكولعل آزاد ديده مي‌شود. پيش از اين صلاحيت صمد وليزاده خواجه شاهي، علي خرمي، عليرضا اسدزاده، محمدعلي باتواني، علي برق‌پيما، افشين داوري، حسين دهقاني، عليرضا رستمي، قاسم سعيدي، حميدرضا عرفاني، ايرج علي ميرزايي، عقيل كشير تقرتپه، آيدين محمدي، بهزاد ملكي، حبيب‌الله ناظريان، حسين افراسيابي، سعيد دباغ نيكو خصلت، محمدصادق فرجي و محمد احمدي اعلام شده بود.  انتخابات فدراسيون كاراته طبق تاريخ اعلام شده از سوي وزارت ورزش و جوانان روز ١١ مرداد ماه در محل آكادمي المپيك برگزار مي‌شود.
فدراسيون كاراته در دهه اخير همواره با حواشي زيادي روبه‌رو بوده و به طور ميانگين دوره رياست در اين رشته مدال‌آور به كمتر از دو سال كاهش يافته است.
درحالي ٢٧ نفر براي رياست در فدراسيون كاراته ثبت نام كرده‌اند كه در بين آنان نام چهار چهره سرشناس اين رشته رزمي و مدعي به چشم مي‌خورد.
صلاحيت آشوري تاييد شد
محسن آشوري سال‌ها به عنوان دبير فدراسيون كاراته فعاليت كرده از سوي كارشناسان و جامعه كاراته به عنوان گزينه اصلي رياست شناخته مي‌شود. او دبيري افرادي چون حبيب‌الله ناظريان، عليرضا سمندر (دو دوره) و صادق فرجي به عنوان رييسان فدراسيون را برعهده داشته است و اين‌بار خود در انديشه تبديل شدن به فرد نخست اين رشته مهيج و پرطرفدار است. او پيش از اين به بحث رياست ورود نمي‌كرد و اگر هم مي‌كرد صلاحيتش تاييد نمي‌شد؛ اما اين‌بار اين بخت را يافته است تا بعد از سال‌ها كار اجرايي به بحث مديريت نيز ورود كرده و از تجربيات خود در اين بخش نهايت بهره را ببرد. آشوري بنيانگذار سبك ماتسوشيما در ايران محسوب مي‌شود و دان هشت اين رشته را در اختيار دارد. از لحاظ فني، چهره موجهي محسوب شده كه در كارنامه خود سابقه مديريت تيم‌هاي ملي را دارد و تيم ملي ايران با هدايت وي مقتدرانه به قهرماني آسيا رسيد و براي نخستين‌بار به طلاي كوميته تيمي جهان دست يافت.
پناهي كنار مي‌كشد يا...
سيدعباس احمدپناهي، رييس اسبق فدراسيون كاراته كه در مقطعي رياست هيات تهران را برعهده داشته است، دوباره قصد معرفي شدن به نفر اول اين رشته را دارد.  در دوره رياست پناهي در فدراسيون، مجوز حضور بانوان ايران با حجاب اسلامي در مسابقات مختلف صادر شد، ايران به كرسي هيات رييسه آسيايي رسيد، در بازي‌هاي آسيايي گوانگژو تيم ملي كشورمان به دو مدال طلا رسيد و مقتدرانه و پس از سال‌ها تيم‌هاي رده‌هاي سني بر سكوي نخست آسيا ايستادند.
شنيده مي‌شود، با توجه به دوستي پناهي و آشوري به احتمال فراوان در روز مجمع يكي از آنان به سود ديگري كنار خواهد كشيد.
شانس كم فرجي
حواشي و اختلافات داخلي اهالي كاراته سبب شد كه حدود سه سال قبل صادق فرجي از دل سازمان تربيت‌بدني به رياست فدراسيون رسيده و هرچند آرامش نسبي را با كمك دبير وقتش در اين رشته حكمفرما كرد، اما خيلي زود مجبور به كناره‌گيري از رياست شد.  وي كه سابقه سال‌ها مديريت در سازمان تربيت‌بدني را دارد نسبت به ديگر گزينه‌هاي مدعي از شانس كمتري براي برنده شدن در مجمع انتخاباتي برخوردار است.
ناظريان مصمم به حضور در انتخابات
حبيب‌الله ناظريان، مدير موفق دهه‌هاي گذشته پس از سال‌ها دوري از مديريت كاراته بازهم سوداي رياست در سر دارد.
طبق صحبت‌هاي برخي از اعضاي مجمع، هرچند قشر جديد و جوان كاراته بارها در محافل خصوصي اعلام كرده‌اند كه علاقه‌اي به راي دادن به اين مدير قديمي را ندارند، اما او مصمم به حضور در انتخابات است. البته ممكن است در روزهاي آينده و پيش از آغاز مجمع انتخاباتي شرايط به گونه‌اي رقم بخورد كه ناظريان قيد حضور در مجمع را بزند.
طباطبايي به فكر رياست نيست
به هرحال كاراته ايران كه ماه‌هاست پس از استعفاي عليرضا سمندر از سوي سيد حسن طباطبايي توسط سرپرست اداره مي‌شود با توجه به نزديكي مسابقات قهرماني جهان نياز به مديري توانمند و كاربلد دارد تا با دوري از حواشي به دنبال توسعه اين رشته پرطرفدار باشد.منبعروزنامه اعتماد

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون آموزشی بیمارستان رازی با اشاره به آلودگی های آب استخر که جزء بیماری های منتقله و واگیردار به شمار می رود گفت: بیماری های منتقله از آب استخر به چند دسته کلی تقسیم می شود. دسته مهم این بیماری ها، بیماری قارچی است برخی قارچ های سطحی پوست بعد از انتقال زایده هایی را روی پوست ایجاد می کند که ناشی از آلودگی آب استخر است.
دکتر امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار آستان و دسته بندی بیماری های واگیرداری که از آب استخر انتقال می کند گفت: افرادی که به بیماری قارچی سطح پوست مبتلا هستند با ورود به استخر آب را آلوده می کنند و با توجه به اینکه قارچ ها در محیط آب تا ساعت های طولانی زنده می مانند افراد دیگر را نیز مبتلا می کنند. این افراد به طور ثانویه به قارچ سطح پوست مبتلا شده و در ناحیه تنه،کشاله ران،پا،ناخن و سر دچار مشکلات قارچی خواهند شد.
این استاد دانشگاه با اشاره به دمپایی های مشترک در استخرها و انتقال بیماری افزود:استفاده از دمپایی های مشترک و ورود به حوضچه آب و کلر در ابتدای استخرها می تواند مخزنی برای نگهداری قارچ ها باشد و افراد نیز از این طریق به بیماری های قارچی آلوده می شوند.
دکتر احسانی در ادامه بیان کرد:حوله هایی که استریل نمی شوند در استخرها اگر به طور مشترک مورد استفاده قرار گیرد قارچ سطح پوست را به راحتی انتقال می دهد.
معاون آموزشی بیمارستان رازی بیان کرد:دسته دوم بیماری های منتقله از آب استخر،ویروس هاست.ویروس عامل زگیل و بیماری مولوسکوم مدت های طولانی در آب مانده و در محیط های مرطوب شروع به رشد تکثیر می کند.افرادی که به زگیل کف پا مبتلا هستند با ورود به آب استخر این بیماری را منتشر می کنند و افرادی که مستعد هستند به محض قرار گرفتن در آب آلوده به زگیل کف پا مبتلا می شوند و ممکن است تا ماه ها روند درمانی ادامه داشته باشد.
به گزارش آستان،دکتر احسانی با اشاره به دسته سوم بیماری های منتقله از آب استخر افزود:دسته سوم بیماری های میکروبی به شمار می روند.عامل بیماری زرده زخم به راحتی از آب استخر به افراد منتقل می شود.افرادی که به زرده زخم و عفونت فعال مبتلا هستند با ورود به آب استخر این بیماری را منتشر می کنند و افراد دیگر به راحتی دچار عفونت زرده زخم می شوند.
وی در ادامه تصریح کرد: مواد ضد عفونی کننده در آب استخر(کلر و...) در برخی مراکز به مقدار زیاد مورد مصرف قرار می گیرد و چون سنجش کلرزنی مطلاق استاندارد نیست تزریق کلر افراطی در آب استخر تحریکات پوستی را افزایش می دهد و افرادی که دچار خارش پوستی و اگزما هستند مشکلات شان تشدید می شود.
دکتر احسانی در پایان با اشاره به اینکه مسئولین استخر و افرادی که تعمیرات را به عهده دارند باید توجه بیشتری نسبت به این گروه از بیماری های منتقله داشته باشند خاطر نشان کرد:افرادی که به عفونت های پوستی مبتلا هستند بهتر است گواهی سلامت ارائه دهند تا این بیماری های منتقله در وسعت وسیع منتشر نشود و اجبار به داشتن گواهی سلامت باید از سوی مسئولان استخرها مورد بررسی و جدیت قرار گیرد.