5 هزار یتیم زیرپوشش کمیته امداد کردستان قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد کردستان:
5
هزار یتیم زیرپوشش کمیته امداد کردستان قرار دارند 7 مهر -95
 خوب چه تعداد یتیم در این استان محروم و جوددارد که زیر پوشش حمایتی کمیته امداد کردستان قرار ندارند؟

سنندج- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: در استان کردستان 5 هزار یتیم زیر 15 سال زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند که 3 هزار نفر دانش‌آموز هستند.
قنبر موسی‌نژاد در مراسم جشن عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس با عنوان "مهر در انتظار همدلی" که با حضور خیرین و نیکوکاران در سالن پیامبر اعظم سازمان تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشن تجلیل از خیرین و نیکوکاران و جمع‌آوری هدایای نقدی و کالایی مردم در آستانه بازگشایی مدارس است.
مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در 10 مهر ماه امسال برگزار می‌شود که 8 هزار دانش‌آموز و 2 هزار دانشجوی زیرپوشش این نهاد در استان نیازمند حمایت‌های مالی نیکوکاران و مردم خیر استان هستند.
موسی‌نژاد افزود: آنچه در جامعه امروزی ما احساس می‌شود نیاز اقتصادی است که این امر نیازمند کمک‌های فکری و معنوی خیرین و نیکوکاران استان است.
وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین و نیکوکاران در استان اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که هیچ محصلی به خاطر نیاز به وسایل تحصیلی از ادامه تحصیل باز نماند و تلاش خواهیم کرد بسترهای لازم برای این نیازمندان فراهم شود.
مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه در برخی جاها نیازمند هم‌فکری و کمک‌های فکری و فرهنگی خیرین استان برای پیشبرد اهداف هستیم، خاطر نشان کرد: کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها قبل از آغاز سال‌تحصیلی جدید در بین دانش‌آموزان و افراد نیازمند استان عادلانه توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه حدود 100 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: نیمی از مددجویان زیرپوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند که این افراد نیز باید مورد توجه تمکن مالی خیرین و نیکوکاران قرار گیرند.
وی به وجود یک‌هزار بیمار صعب‌العلاج زمین‌گیر و فقر تغذیه‌ای و یک‌هزار و 700 کودک زیر 6 سال استان کردستان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش کمیته امداد استان این است از محل کمک‌های مردمی و خیرخواهانه خیرین به این افراد خدمات ویژه و در شان آنان ارائه شود.
مدیرکل کمیته امداد کردستان با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کمک و همیاری را به فرزندان در سنین پایین یاد دهیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ همیاری و کمک کردن را در جامعه نهادینه و گسترش دهیم.