دغدغه‌ای در کشور برای بانکداری اسلامی نیست

در سخنرانی پیش از خطبه‌ها مطرح شد
دغدغه‌ای در کشور برای بانکداری اسلامی نیست/بانک مرکزی برای ترویج بانکداری اسلامی بدون ربا تلاش کند  12 شهریور – 95
این طلبه یاسوجی گویا در زمان خمینی شیاد هنوز متولد نشده بود. برای همین نمی داند که خمینی در مورد اقتصاد چگونه دُرافشانی کرده بود وجمله قصار  معروف اقتصادی وی چه بود؟ یاا ینکه توی باغ نیست که پسوند جمهوراسلامی بدون یک کلمه کم ونه یک کلمه بیش خمینی شیاد 38 ساله  است . برای همین  پس از 38 سال ابرازی شدن اسلام  فتوا داده است د غدغه ای درکشور برای بانکداری اسلامی نیست؟
خبرگزاری فارس: دغدغه‌ای در کشور برای بانکداری اسلامی نیست/بانک مرکزی برای ترویج بانکداری اسلامی بدون ربا تلاش کند
استاد حوزه علمیه یاسوج با بیان اینکه در کشور هنوز با بانکداری اسلامی و بدون ربا فاصله زیادی داریم، گفت: باید دولت و بانک مرکزی نسبت به اجرای بانکداری بدون ربا دغدغه بیشتری داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سیدحسین رضوی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج با تبریک هفته بانکداری اسلامی اظهار کرد: در اسلام برای همه عرصه‌ها  از جمله در حوزه بانکداری اسلامی دستورالعمل‌هایی وجود دارد.
این استاد حوزه علمیه یاسوج افزود: روز دهم شهریور روز بانکداری اسلامی است و این هفته را به عنوان هفته بانکداری اسلامی نام‌گذاری کرده‌اند.
رضوی اضافه کرد: ربا یکی از موضوعاتی است که در اسلام نسبت به پرهیز از آن دستوراتی توسط پیامبر و ائمه اطهار داده شده است.
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: ربا به اندازه در اسلام بر عدم توسل به آن تاکید شده و پیامبر آن را بدتر از زنا دانسته است.
وی در ادامه با بیان اینکه در کشور هنوز با بانکداری اسلامی و بدون ربا فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: باید دولت و بانک مرکزی نسبت به اجرای بانکداری بدون ربا دغدغه بیشتری داشته باشند.
این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: باید دید که در کشور روی بانکداری بدون ربا کار شده و آیا اصولا بانکداری بدون ربا محقق شده که جواب آن خیر است.
رضوی بیان کرد: در کشور نظریه‌های متفاوتی در زمینه بانکداری وجود دارد که راه حل اصلی و معقولانه می‌گوید که باید بانکداری ما بر پایه اسلام و به عنوان بانکداری بدون ربا باشد.
این استاد حوزه علمیه گفت: نقش مردم در بانکداری اسلامی بسیار مهم است و تا مردم نخواهند بانکداری اسلامی محقق نمی‌شود.
وی تبیین کرد: دولت باید با برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف بانکداری بدون ربا را در کشور عملیاتی کرده و فرهنگ‌سازی کند.
رضوی خاطرنشان کرد: اما اکنون چنین عزمی در کشور از سوی دولت و بانک مرکزی چندان به چشم نمی‌خورد.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر در کشور حدود 300 میلیون حساب بانکی وجود دارد به اهمیت بانکداری در کشور اشاره کرد و چنین توضیح داد: به ازای هر نفر در کشور چهار حساب بانکی وجود دارد که باید بانکداری بدون ربا را سرلوحه همه فعالیت‌های بانکی در کشور کنیم.